LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgekeurt wegens verkeerde banden

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dromdarres

afgekeurt wegens verkeerde banden

Ongelezen bericht door dromdarres »

Hallo

Voor de APK van mijn auto Peugot Patner (bestelauto) moest ik 2 nieuwe autobanden. Bij enkele erkende bandfirma's gebeld de prijs van 2 pirelli's autobanden. Ondertussen hadt ik er twee besteld en zo naar de bandenfirma gegaan en deze nieuwe banden geplaats er werdt mijn toen verteld dat de maat die ik hadt opgegeven niet zwaar genoeg waren voor het laadvermogen van de auto. Ik denk bij mezelf ach we vervoeren niks zwaars in de auto dus het zal wel. En volgens mijn man waren dat de beste banden. Maar ja een week later moest de auto voor de keuring naar de garage deze werd niet goedgekeurd vanwege de verkeerde banden! Nou ga ik deze week terug naar de bandenfirma maar nu is mijn vraag waar heb ik recht op heb als consument! Er is me verteld dat de banden te licht waren voor het laadvermogen van de auto maar niet dat de auto wordt APK afgekeurt!!!

Naar boven

spijkertje3

Re: afgekeurt wegens verkeerde banden

Ongelezen bericht door spijkertje3 »

naar mijn idee ligt de fout bij u, de firma heeft u er duidelijk op gewezen dat de banden niet geschikt zijn voor uw auto, vandaaruit had u uw eigen conclusies kunnen trekken

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Jammer maar helaas.Bij de APK kijkt men naar wat er maximaal mogelijk is en niet naar wat er mee gedaan wordt.Bij banden betekent dit dat laadvermogen en maximum snelheid van het voertuig bepalend zijn voor welk type banden er gemonteerd mogen worden.Zo is het ook wat betreft uw rijbewijs,indien U geen rijbewijs E heeft en met een lege tandemasser rijdt van 300kg welke 2000kg mag wegen bent U in overtreding.Niet omdat de aanhanger te veel weegt,maar omdat deze meer mag wegen.En zo zijn er nog meer regeltjes...

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

recht op niks, had je maar niet met je domme kop de verkeerde banden moeten kopen....

Jacolien

Ongelezen bericht door Jacolien »

nounou reintje... gewoon normaal reageren kan ook hoor...

Wij hebben een partner en ook inderdaad moesten wij ander soort banden hebben voor onze auto. Het is dus niet echt handig dat je niet geluisterd hebt, probeer de banden gewoon door te verkopen via marktplaats en koop maar nieuwe, want hij wordt echt niet goedgekeurd op deze manier

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Jacolien,je hebt helemaal gelijk.
Mensen stellen vragen op een forum en verwachten een fatsoenlijk antwoord.Helaas zijn er echter op ieder forum ook personen die het blijkbaar lollig vinden om anoniem mensen af te zeuren.
Mijn antwoord was duidelijk en eerlijk.
Dat de gemonteerde banden niet geschikt zijn mag inmiddels wel duidelijk zijn.Maar om iemand daarom af te kraken slaat helemaal nergens op. 8)
(een woord (zeuren)is automatisch gewijzigd,waardoor een uitdrukking er raar uit komt te zien)

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer uw Peugeot Partner, al eens tot het maximum gewicht beladen wordt, en u krijgt hierdoor een klapband, omdat de banden niet voor dit gewicht geschikt zijn, kunt u grote problemen krijgen!,

Niet alleen van de APK maar ook van uw verzekering!, zeker weten dat zij dan niks uitbetalen!,

Koop een paar nieuwe banden die voor uw bestelwagen geschikt zijn!, het kan u een hoop gezeur schelen bij bijv. politiecontrole's!, APK, e.d.

Vriendelijke groeten Ulbe.

berna

Ongelezen bericht door berna »

Koop een paar nieuwe banden die voor uw bestelwagen geschikt zijn!, het kan u een hoop gezeur schelen bij bijv. politiecontrole's!, APK, e.d.
Scheelt een hoop gezeur? ; er is geen keuze, zonder de juiste banden komt het ding gewoon niet door de keuring.

Die bandenboer had er wel even bij kunnen vertellen wat de gevolgen zouden zijn als u "de verkeerde banden" zou kiezen.

Gesloten