LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zo veel?!!
Zo veel?!!
Ik ben net verhuisd en we laten een nieuwe keuken inzetten. De nieuwe keuken komt in een uitbouw, waar nu ook al een keuken inzit. Nu moeten we daarvoor de waterleidingen wat omleggen en de elektriciteit ook. Het is wel al aanwezig in de uitbouw. Alleen de gasleiding moet echt doorgetrokken, maar dat kan via een kruipkelder en er zit ook een kruipruimte onder de uitbouw. Nu vraagt het installatiebderijf hier 4500 euro voor excl. BTW en dan kunnen er ook nog meerkosten bijkomen. Hoeveel dat gaat worden kunnen ze niet aangeven. Kan iemand mij vertellen of dit bedrag redelijk klinkt??
Het gaat om All repair in Amersfoort en omstreken.
Ik heb overigens nog een installatiebedrijf gebeld voor een offerte maar dat wil ook maar niet opschieten. Ik heb nog geen prijs te horen gekregen.
Over drie weken komt de nieuwe keuken dus zo langzamerhand moet er wel iets gaan gebeuren.
Wie kan mij raad geven?
Het gaat om All repair in Amersfoort en omstreken.
Ik heb overigens nog een installatiebedrijf gebeld voor een offerte maar dat wil ook maar niet opschieten. Ik heb nog geen prijs te horen gekregen.
Over drie weken komt de nieuwe keuken dus zo langzamerhand moet er wel iets gaan gebeuren.
Wie kan mij raad geven?
Re: Zo veel?!!
ik zou nog maar een installateur bellen, 4500€ lijkt mij aardig veel.
Inderdaad lijkt mij ook die 4500 euries wel erg veel voor wat werkzaamheden waarbij wat leidingen verplaatst moeten worden. Met een beetje handigheid (of een handige kennis) kun je de waterleidingen zelf verplaatsen (hebben wij ook gedaan met een handige kennis)
Dat gas en electriciteit kun je idd beter door iemand laten doen met verstand er van, maar als het een beetje een goed bedrijf is zijn ze binnen een dag klaar met het verplaatsen van leidingen.
Ook wij hebben zowel de waterleidingen, electriciteitsleidingen verplaatst in 1 dag, gas dat durf ik niet te zeggen want die behoefde bij ons slechts afgesloten te worden.
De waterleidingen zijn over de muur verplaatst daar zit nu toch de achterwand van de kastjes voor. Enkel is de electriciteit wel door de hele uitbouw opnieuw aangelegd maar met een beetje hulp en wat vakmensen is dat best in 1 dag te doen.
Bel als je geen ervaring hebt of kennissen met ervaring idd de vakman maar 4500euro is behoorlijk veel voor zo'n klus.
Dat gas en electriciteit kun je idd beter door iemand laten doen met verstand er van, maar als het een beetje een goed bedrijf is zijn ze binnen een dag klaar met het verplaatsen van leidingen.
Ook wij hebben zowel de waterleidingen, electriciteitsleidingen verplaatst in 1 dag, gas dat durf ik niet te zeggen want die behoefde bij ons slechts afgesloten te worden.
De waterleidingen zijn over de muur verplaatst daar zit nu toch de achterwand van de kastjes voor. Enkel is de electriciteit wel door de hele uitbouw opnieuw aangelegd maar met een beetje hulp en wat vakmensen is dat best in 1 dag te doen.
Bel als je geen ervaring hebt of kennissen met ervaring idd de vakman maar 4500euro is behoorlijk veel voor zo'n klus.
Zo te lezen moet het werk in ongeveer 1 dag wel te klaren zijn. Ik schat dat je dan mèt materiaalkosten hoogstens op zo'n 600 euro moet kunnen uitkomen. De rest is winst.
voor 600 euro red je het absoluut niet, alleen al voor het feit dat er in de kruipruimte gewerkt moet worden zijn er altijd 2 mensen voor nodig( voorschrift) een ploeg uur (2man) kost meestal 100 euro.
De gasleiding als die aangepast moet worden moet dan uit 1 geheel bestaan, met een rol roodkoper of ander gasgekeurd merk ben je gauw een meter of 10 kwijt, kosten ongeveer 60 euro dan nog aanverwante koppelingetjes laten we zeggen 30 euro.
electriciteit als daar een aparte electricien voor komt een uur of 3 werk a euro 60 per uur= 180 euro materialen ongeer ook een 60 euro.
waterleiding omleggen materiaal kosten ongeveer 50 euro, neem aan dat dezelfde mnsen dat doen die de gasleiding doen.
optelsom 1 dag werk ploeguren 800 euro +materiaal kosten 100 euro, electricien 180 euro+60 euro.
waterleiding matrialen 50 euro.
totaal 1200 euro minimaal. er van uit gaan dat het in 1 dag gebeurd is.
prijs is wel wat aan de hoge kant dus zou een tegen voorstel doen van 2500 euro all inclusief.
De gasleiding als die aangepast moet worden moet dan uit 1 geheel bestaan, met een rol roodkoper of ander gasgekeurd merk ben je gauw een meter of 10 kwijt, kosten ongeveer 60 euro dan nog aanverwante koppelingetjes laten we zeggen 30 euro.
electriciteit als daar een aparte electricien voor komt een uur of 3 werk a euro 60 per uur= 180 euro materialen ongeer ook een 60 euro.
waterleiding omleggen materiaal kosten ongeveer 50 euro, neem aan dat dezelfde mnsen dat doen die de gasleiding doen.
optelsom 1 dag werk ploeguren 800 euro +materiaal kosten 100 euro, electricien 180 euro+60 euro.
waterleiding matrialen 50 euro.
totaal 1200 euro minimaal. er van uit gaan dat het in 1 dag gebeurd is.
prijs is wel wat aan de hoge kant dus zou een tegen voorstel doen van 2500 euro all inclusief.
het is zeker de moeite waard om een andere offerte van iemand anders te vragen.
een aantal dingen wordt echter niet vermeld.
9 van de 10 keukens moet het installatiewerk in de muur gefreest en gehakt worden, als dat 'zachte' steen is is dat geen probleem, is het beton dan gaan de werkzaamheden wel degelijk een stuk langer duren.
elektricitiet is aanwezig zeg je, maar de nieuwe keuken, aparte groep voor: vaatwasser, oven, combimagnetron enz. de 'zware' apparaten zullen op een aparte groep gemaakt worden. Is de meterkast wel toereikend? zo nee uitbreiding of vervanging dat is ook hoog kostenplaatje
gat afzuigkap door de muur of door het plafond?
aansluiten keuken niet te vergeten doet de keukenboer dat of doen zij dat?
zijn allemaal dingen die ik niet zie staan, dus het is moeilijk om te zeggen of die 4500 duur is, ligt er maar net aan wat je hebt afgesproken.
groeten martijn
een aantal dingen wordt echter niet vermeld.
9 van de 10 keukens moet het installatiewerk in de muur gefreest en gehakt worden, als dat 'zachte' steen is is dat geen probleem, is het beton dan gaan de werkzaamheden wel degelijk een stuk langer duren.
elektricitiet is aanwezig zeg je, maar de nieuwe keuken, aparte groep voor: vaatwasser, oven, combimagnetron enz. de 'zware' apparaten zullen op een aparte groep gemaakt worden. Is de meterkast wel toereikend? zo nee uitbreiding of vervanging dat is ook hoog kostenplaatje
gat afzuigkap door de muur of door het plafond?
aansluiten keuken niet te vergeten doet de keukenboer dat of doen zij dat?
zijn allemaal dingen die ik niet zie staan, dus het is moeilijk om te zeggen of die 4500 duur is, ligt er maar net aan wat je hebt afgesproken.
groeten martijn
Ik heb een richtprijs voor je.
Kreeg gisteren een rekening van mijn instalateur binnen.
Hij rekent € 47,- exclusief btw per uur.
Dus tel uit je verlies
Kreeg gisteren een rekening van mijn instalateur binnen.
Hij rekent € 47,- exclusief btw per uur.
Dus tel uit je verlies
-
TRAP ER NIET IN.
Accepteer onder geen enkele voorwaarde een offerte waarin sprake is van een mogelijke meerprijs die niet bekend is. Accepteer uberhaupt geen offerte waarin sprake is van een meerprijs.
Als ze spreken van een meerprijs dan kun je er donder op zeggen dat die er dan ook komt. Bovendien hebben ze geen verstand van hun vak als ze voor zo'n eenvoudige klus niet eens een definitieve prijs af kunnen geven.
DOE HET DUS NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Accepteer onder geen enkele voorwaarde een offerte waarin sprake is van een mogelijke meerprijs die niet bekend is. Accepteer uberhaupt geen offerte waarin sprake is van een meerprijs.
Als ze spreken van een meerprijs dan kun je er donder op zeggen dat die er dan ook komt. Bovendien hebben ze geen verstand van hun vak als ze voor zo'n eenvoudige klus niet eens een definitieve prijs af kunnen geven.
DOE HET DUS NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inmiddels is het gelukt met de keuken, althans het voorwerk. Er blijken toch nog wel eerlijke installateurs te bestaan, die het voor een normale prijs willen doen. We waren uiteindelijk 2500 euro goedkoper uit.