LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 maanden stilleggen rechtzaken?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Marja3

Re: 3 maanden stilleggen rechtzaken?

Ongelezen bericht door Marja3 »

Bovendien:
Doordat Legio Lease (Dexia) ipv het kopen van de aandelen met OTC opties werkten, ( volgens mij zijn dat opties die je op opties kunt kopen), maakte dit het financiële gewin voor de bank alleen nog maar groter!

Het kostenplaatje, dus dat wat zij zeggen wat hun "schade" is, wat zij ons steeds maar proberen voor te spiegelen, is volkomen fictief!

Zo zou de winst geweest zijn als ze niet ontmaskerd zouden zijn.
Ze doen niet voor niets zo moeilijk over de bewijsvoering wat betreft het aankopen van aandelen!!!

Ze hebben dus iedereen bedrogen, maar helaas fouten gemaakt, ze hebben ons voorgespiegeld aandelen te hebben gekocht, maar alles zat in opties......voor u aangekocht op de AEX????? Wie gelooft dat nu nog....Zalm, die zou willen dat het zo was...... maar hij weet het wel!!!

marja3

idem

Ongelezen bericht door idem »

Idaho,
welke recente gerechtelijke uitspraken vallen gelijkwaardig of slechter uit dan de Duisenbergregeling?
En Idaho??

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

die zullen straks allemaal conform de Duisenberg schikking afgedaan
Nergens spreek ik over recente uitspraken.

Marja3

Ik doelde dus op deze berekening,
gekopieërd van Jm007;

Vooral bij mensen met grote restschulden kan dit slechter uitpakken dan wanneer je schikt middels de Duisenberg regeling.
Voorbeeld:

€ 50.000,-- restschuld
€ 10.000,-- inleg

Volgens de recente uitspraken zou je dan volgende moeten bijbetalen:

€ 50.000,-- : 2 = € 25.000,-- -/- € 10.000,-- = € 15.000,--

Wanneer je schikt middels de Duisenbergregeling:

€ 50.000 – 2/3 van € 50.000,- = € 16.666,67
inleg is kwijt.

In bovenstaand voorbeeld zou je dus net beter iets af zijn bij de rechter dan via de Duisenbergregeling, maar dan moeten de proces- en advocaatkosten niet boven de € 16.666,67 -/- € 15.000,-- = € 1.666,67 uitkomen.
Maar ook in het geval de advocaat- en proceskosten samen maar zegge € 1.200,-- bedragen (inclusief B.T.W.) dan is het verschil nog maar nihil: € 1.666,67 -/- € 1.200,-- = € 466,67 waarbij dan een paar tientjes wettelijke rente komen en je dus laten we zeggen € 500,-- beter af bent middels de Duisenbergregeling.
Nadeel: je moet wel een 1,5 jarige gerechtelijke procedure aangaan, waarbij je de pech kunt hebben dat je een rechter treft met een andere kijk op de zaak dan de gemiddelde rechter wat in je voordeel kan uitvallen maar net zo goed ook in je nadeel.

Marja3

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zoals jij nu bezig bent Marja3, waren wij ook bezig. Soms slapeloze nachten en niet weten welke beslissing we moesten nemen na het aanbod van de depot coulance regeling.

We hebben het aanbod aangenomen en voelen ons daar nu goed bij. Ik hoop voor jullie dat het heel gunstig uitpakt. Succes!!!

Marja3

Goede morgen Janneke,

ik heb mijn beslissing genomen, als bovenstaande berekening zou gaan kloppen hoef ik mijn hand niet om te draaien voor 1000 euro,
Verliezen of schikken?
Ik heb in beide gevallen het bedrag niet liggen,
Ik ben er al zoveel jaar mee bezig en heb gelukkig veel steun gehad aan Pay-back en later ook de mensen achter St. pal die mj weer strijdbaar hebben gemaakt.
Aangezien de berekening die ik heb gekopieërd van Jm007 zo ongeveer wel neer komt op mijn situatie, zou schikken inhouden dat ik het opgeef voor de race gelopen is...
Bedankt voor je reactie overigens dat doet me goed, jullie beslissing is dus ook niet over een nacht ijs genomen.
Iedereen maakt zijn eigen afweging gebaseerd op zijn eigen financieële plaatje en risico's.

Dan laat ik nog even buiten beschouwing hoeveel psyschisch leed iedereen al heeft moeten doorstaan om tot de ontdekking te komen hoe je bent belazerd en de impact wat dit heeft gehad op je leven en je toekomst.
Met vriendelijke groet,
Marja3

Janneke52

Bij onze schikking krijgen we 6000,-- terug van wat we betaald hebben.
Dat maakte het iets gemakkelijker.

Marja3

Dan heb je in jullie geval een goede beslissing genomen, en kunnen jullie door met jullie leven.
Dan is het goed.
De tros radar "special" vond ik zeer hoopgevend, vervolgens lees ik de recentelijke uitspraken uit Almelo, ik pas de rekenmodule van Payback toe op mijn situatie waarbij ik uitga van het slechtste senario (verliezen), en je hebt weer wat om over na te denken...
Overigens door mijn achterdocht naar Dexia toe denk ik dat het niet toevallig is dat deze uitspraken nu gepubliceerd zijn.
Mvg. Marja3

Marja3

De rechters zijn niet blij met de stroom van rechtszaken over deze saaie materie, Dexia ook niet, dus hoe meer afvallers hoe beter......
Dhr. Willems zou hier een mooi betoog over kunnen houden, zeker weten!
En ik weet wat me te doen staat!
Groetjes Marja

Marja3

Ik ben het niet altijd eens met de stellingen van dhr. Willems en sommige uitlatingen van hem kunnen niet door door de
beugel in mijn optiek, maar als je het hebt over complot theoriën en het verwoorden ervan vind ik hem soms ijzersterk (gedeelde achterdocht?)
Marja3

Marja3

Ik zal mij vast een beetje indekken;
Soms heb ik het te druk en geen zin in Dexiashit, dan lees ik 2 weken niets, vervolgens probeer ik de schade in te halen en ga zoveel mogelijk lezen, maar ik zal wel eens wat missen, ik zou eigenlijk wel een "poll" of zoiets willen openen om te peilen hoeveel mensen nu eigenlijk meelezen zonder iets te posten.
ik heb tijden gehad waarin ik maandenlang alleen meelees zonder te reageren, dan mis je ook wel eens wat natuurlijk
herkenbaar?

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Geplaatst op 16 Nov 2005 09:58 door Marja3
Ik ben het niet altijd eens met de stellingen van dhr. Willems en sommige uitlatingen van hem kunnen niet door door de
beugel in mijn optiek,

Wat willems schrijft is mooi om te lezen maar vooral waar,en het kan zeker wel door de beugel,vergleken met wat dexia doet.
Ga zo door willems.

Marja3

Nou Cornelis,
Hij kan soms erg hard op de persoon an sich reageren, dat vind ik niet altijd even prettig,
Marja3

Janneke52

beugel in mijn optiek, maar als je het hebt over complot theoriën en het verwoorden ervan vind ik hem soms ijzersterk (gedeelde achterdocht?) Marja3
Wel alles overnemen van Marja 3 Cornelis!!!!!

Adne

Ongelezen bericht door Adne »

Geplaatst op 16 Nov 2005 09:17 door Janneke52

--------------------------------------------------------------------------------

Bij onze schikking krijgen we 6000,-- terug van wat we betaald hebben.
Dat maakte het iets gemakkelijker.
Janneke als ik het me goed herinner schreef je ergens dat jullie € 30.000,00 hadden betaald !!

Dapper besluit om dan een punt te zetten achter deze ellende terwille van de levenslust.

Geluk gewenst :wink:

Janneke52

Klopt Adne!
Nu hebben wij het geluk dat we een lage hypotheek hadden omdat we al veel afgelost hadden tijdens ons 29 jarige huwelijk, dus die 30.000,-- kan er nog wel bij. (extra 100,-- per maand).
Dit kunnen wij wel betalen. Maar de geestelijke druk werd te groot.... stel je voor dat we nog de helft van de inleg of restschuld hadden moeten betalen.

Mijn man kan over 2 jaar met de VUT en nu kunnen we al het geld wat we apart hadden gelegd voor de maandelijkse betaling aan Dexia (479,-- per maand x 2 jaar) KASSA.... gebruiken voor leuke dingen (kachel met schouw bouwen in de kamer, nieuwe auto)

Adne

Ongelezen bericht door Adne »

Ik heb altijd al gedacht dat jullie verstandige mensen zijn Janneke :lol: maar je hebt wel gelijk in jullie situatie het had met een rechtzaak ook anders kunnen uitpakken.

Geniet er maar van jullie verdienen het.

Groetjes

Mylo

Ongelezen bericht door Mylo »

Marja3

Ik lees deze deze poll ook al een jaar zonder iets te posten maar vanaf nu probeer ik mee te doen!
Wij mijn partner en ik schikken never nooit niet zijn ook alweer 2 maanden geleden naar een advocaat gestapt.
Wij betalen dus geen rooie cent meer aan die oplichters en gaan voor een rechtzaak. Ook het vertrouwen in die slappe leaseverlies :?: die nog alleen maar de belangen wil behartigen van dexia hebben wij al maanden geleden opgezegd.

groetjes

Marja3

Goed gedaan Mylo,
Dan komen we elkaar vast wel tegen op het forum,
Ik wens jullie veel succes in de strijd!!
Marja3

Gesloten