LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie door Dexia!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Mijn zaak dient in Amsterdam, waar ik geen recente uitspraken van zie.......
Marja3

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Kan gunstig zijn hoor er zijn meer rechters daar ik hoop alleen voor je dat niet Strengers treft.

Enig idee wanneer je zaak voorkomt ?

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Als het goed is op 6 december, mijn advocaat heeft nog een brief gestuurd naar de rechtbank met het verzoek vooral mijn zaak niet langer uit te stellen daar ik niet in aanmerking kom voor de Duisenbergregeling en ik heb ook Dexia geschreven dat ik dit ook niet zal accepteren wanneer ik er wel voor in aanmerking had gekomen.
Mocht uiteindelijk de rechter een soortgelijke uitspraak doen als in Almelo dan ga ik in hoger beroep.
Ben alweer bezig een "ei" uit te broeden wat dat betreft......
Hoe sta jij ervoor als ik vragen mag?
marja3

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Ik ben er goed vanaf gekomen ik heb door de rente iets meer teruggekregen dan mijn inleg en geen hoger beroep.

Ik zal voor je duimen 6 december :lol:

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Gefeliciteerd!!! En erg sympathiek dat je de "rest" van ons blijft volgen, heb je dit bereikt via een gerechtelijke procedure?
mvg. Marja3

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

ohh.. ik las niet goed, geen hoger beroep is natuurlijk een procedure geweest
Marja3

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Ja Dexia had mij gedagvaard.....uitspraak was ergens begin maart net voordat alle rechtzaken werden uitgesteld.

Gewoon geluk gehad ik vind het triest te lezen hoe het nu allemaal gaat.

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Ik heb hun gedagvaard, heb goede hoop nog hoor!! Ik denk dat ze bij Dexia een goede reden hadden om mij niet te dagvaarden...
Mocht mijn zaak toch uitgesteld worden dan is dat maar zo, heb inmiddels een héééle lange adem gekregen, al duurt het nog 5 jaar!!
Ik hoop het niet natuurlijk maar ja je leert er mee leven, en als het moet dan moet het maar 5 jaar duren.

je hebt mazzel je kunt het achter je laten, je bent er gelukkig goed vanaf gekomen, ik ben blij voor je.
:D Marja3

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Ja dat is zo er spelen andere dingen in mijn leven die ik graag anders had gezien. Er is altijd wel wat toch..... :o

Ik blijf het volgen en wens je nogmaals veel geluk en succes :lol:

Welterusten.

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Thanks,
welterusten!!!
Marja3

Dineke01
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:11

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Dineke01 »

Idao..

nee hoor niet dieper in de schulden..zie nl hypotheek niet als schuld en het nieuwe te betalen bedrag voor de hypotheek is zelfs lager (lagere rente) dan hetgeen we nu betalen..
maar A kodering of niet..het totale bekendzijnde bedrag bij de BKR is te hoog..

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

De enige manier om je BKR- registratie te laten verwijderen is door Dexia, Dexia doet dit niet vrijwillig tenzij je het geweldige Duisenberg voorstel aanneemt.
Je zult in vrijwel alle gevallen met BKR- registratie geen (extra) hypotheek krijgen, en dus blijft de enige (en lange) weg: de rechter.

Heb zelf met diverse tussenpersonen contact gehad, maar niemand kon wat voor me doen, tenzij me inkomen zou verdubbelen, dan waren er wellicht mogelijkheden.

m.v.g. justice man

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door faeks »

Dexia doet dit niet vrijwillig tenzij je het geweldige Duisenberg voorstel aanneemt.
Volgens mij is dit niet zo! Anders zou bv. een A. Snoeren al lang gestopt zijn met procederen en geschikt hebben, denk ik, wanneer ik zijn postings goed begrepen heb!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Alleen als je accepteert en GEEN achterstand met betalen hebt (dus niet geregistreerd staat met A)

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door anne_ »

Bureau Krediet Registratie
BKR heeft Dexia als volgt bericht met betrekking tot de achterstands- en/of bijzonderheidscoderingen:
Bij een schikking conform de Duisenberg-Regeling zal bij beëindiging van de overeenkomst geen achterstands- en /of bijzonderheidscodering(en) worden aangebracht. Mochten er achterstands- en/of bijzonderheidscoderingen zijn geregistreerd naar aanleiding van het onbetaald laten van een restschuld op een overeenkomst, dan worden deze coderingen verwijderd. Het bovenstaande geldt niet indien achterstands- en/of bijzonderheidscoderingen zijn geregistreerd in verband met het niet (tijdig) voldoen van reguliere maandtermijnen. Deze coderingen worden ook niet verwijderd. Bij de Eega-Regeling wordt de gehele registratie verwijderd. Voor het overige blijven de registratieregels op basis van de BKR-reglementen gehandhaafd.


Gr. Anne

Steph
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:03

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Steph »

Wanneer je schikt (Duisenberg-Regeling accepteert), en je lost –indien sprake van een restant bedrag- je schuld in, dan past Dexia de A-registratie bij het BKR aan. Degene die dus niet schikken blijven na alles betaald te hebben nog 5 jr. zichtbaar met een A, tenzij de rechter natuurlijk anders beslist.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Niet schikken en toch alles betalen .. ?

Het kan ook anders..

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... 1abd98beb5

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door faeks »

Geplaatst op 16 Nov 2005 14:13 door Steph


--------------------------------------------------------------------------------

Wanneer je schikt (Duisenberg-Regeling accepteert), en je lost –indien sprake van een restant bedrag- je schuld in, dan past Dexia de A-registratie bij het BKR aan.
Niet waar! Let op ! Echt niet waar! Wel je registratie misschien, niet je A2. Laat je niet in de maling nemen!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

als dat waar is, dan wil dexia dus helemaal niet schikken, maar dat
verwachtte ik al.

Ben ik blij dat ik niet betaald heb !

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door faeks »

You're nuts! Je begrijpt het echt niet iwebd!
Ik ben ook heel blij dat JIJ, uitgerekend JIJ, niet betaald hebt! :wink:
Succes ermee verder!

Gesloten