LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rups
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005 08:20

Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rups »

Steeds weer worden snelheden anders, ze zeggen wel steeds sneller, maar nee er wordt steeds meer geknepen. Chello wil je gewoon aan de duurste versie helpen, er klopt helemaal niets van.
Ik heb een abonnement genomen en volgens mij mogen ze daar dan niet aan rommelen of ik ga minder betalen als ik ook minder gebruik kan maken van of veel en veel langzamer.

Wie kan mij helpen waar ik met deze klacht het best heen kan ?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door hoffie »

UPC knijpt geen snelheid, maar doet aan, zoals ze het zelf noemen, pached shaping

en je raad het al, das ander woord voor knijpen van de snelheid ;-)

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Als je zo'n goedkoop abonnementje neemt, dan zit je al heel snel op je datalimiet van 500 of 1000 MB per maand.
Zodra je daar overheengaat, wordt je snelheid beperkt tot die van internetten via de gewone telefoonlijn (rond de 65 Kb).
Daar wordt je in de algemene voorwaarden al voor gewaarschuwd.
Dat betekent dat als je meer wilt dan alleen maar af en toe surfen en je e-mail ophalen, je inderdaad een duurder abonnement zal moet nemen.

Rups
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005 08:20

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rups »

Maar het is zo dat ik dit abonnement al had en tijdens deze periode zitten ze maar te rommelen met de snelheden en dat kan toch niet ?

Bijvoorbeeld : Als ik een rode vaas koop en deze wordt na drie maanden groen en weer na drie maanden een stuk kleiner dan is dat toch ook niet het produkt wat je afgenomen hebt !

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Bijvoorbeeld : Als ik een rode vaas koop en deze wordt na drie maanden groen en weer na drie maanden een stuk kleiner dan is dat toch ook niet het produkt wat je afgenomen hebt !
Als je die vaas koopt en je weet van te voren dat die groen en kleiner wordt als je er meer dan tien bloemen per maand in stopt, dan moet je ook niet zeuren als je er twintig bloemen per maand in doet en hij wordt dan groen en kleiner. Dus wil je een rode grote vaas die rood en groot blijft, dan moet je die duurdere vaas nemen waar geen beperkingen aanzitten.

Rups
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005 08:20

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rups »

Ik laat het hier maar weer bij.
Gelijk als zeur aangesproken.
Dank Rob A. en veel succes verder

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Ik laat het hier maar weer bij.
Gelijk als zeur aangesproken.
Dank Rob A. en veel succes verder
Vrij vertaald: ik ben uitgel*ld.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat nou eenmaal niet!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door hoffie »

Volgens mij wordt hier nergens gesproken over het overschrijden van een data limiet dus je antwoord raakt kant nog wal Rob A.

om jouw vergelijking dan ook maar te gebruiken: ondanks de belofte dat de vaas hetzelfde zou blijven bij 10 bloemen, en als je je daar netjes aan houdt, veranderd de vaas toch :?

IkBenJan

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Nee, Rob doet de vergelijking precies goed. Alleen... het is UPC die het te veel aan bloemen in de vaas zet, en vervolgens zegt: ja, nu staan er zoveel bloemen in, dan krijgen ze allemaal minder ruimte. O, je wilt de ruimte die we eerst hadden afgesproken? Tja, dat kan, maar dan moet je meer betalen. Rob, bedankt voor de heldere uiteenzetting.

Graag ook nog een toelichting op jouw uitspraak dat je de vraag om te leveren wat overeengekomen is en waarvoor de afgesproken prijs betaald wordt aan te duiden als "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"?

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Pardon dat ik, misschien, iets te voorbarig de conclusie heb getrokken dat Rups een goedkoop abonnement heeft.
Met "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten", bedoel ik mensen die zo'n goedkoop abonnement nemen dat alleen voor surfen en e-mailen is bedoeld, en dan toch heel veel gaan downloaden.
Helemaal vervelend is het, als ze dan ook nog gaan zitten klagen dat hun snelheid omlaag gegaan is. Feit is ook, dat als je alleen maar surft en e-mailt, de snelheid er ook niet zo heel erg veel toe doet.
Maar nogmaals, misschien slaat dit dus niet op Rups!

IkBenJan

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Helemaal vervelend is het, als ze dan ook nog gaan zitten klagen dat hun snelheid omlaag gegaan is. Feit is ook, dat als je alleen maar surft en e-mailt, de snelheid er ook niet zo heel erg veel toe doet.
Laat dat de klant lekker zelf bepalen of die snelheid er toe doet. Goedkoop abonnement of niet, op basis daarvan heeft hij toch ook zijn keuze gemaakt om hiermee met UPC in zee te gaan? Nou dan, blijf er dan tijdens de contractperiode ook vanaf!!
Mooi verhaal verder hoor, je verontschuldiging t.a.v. rups, maar ondertussen ben je maar even over de oorspronkelijke topicstart heengewalst met je eigen verhaaltje dat hier volkomen buiten de orde is. Daar stond namelijk voor elk weldenkend mens helder en klaar beschreven wat het probleem was. Zoals jezelf al concludeert: misschien slaat het dus niet op rups. Nee natuurlijk slaat dat niet op rups, LEES dan ook eens voordat je direct begint te blaten over een verhaal dat in jouw straatje past. Dat zouden ze bij UPC ook meer moeten doen. De treurniswekkende morons hebben niet eens enig benul van de problemen die ze nu eigenlijk hebben. Laat staan dat we binnen afzienbare tijd verbetering kunnen verwachten.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Laat dat de klant lekker zelf bepalen of die snelheid er toe doet. Goedkoop abonnement of niet, op basis daarvan heeft hij toch ook zijn keuze gemaakt om hiermee met UPC in zee te gaan? Nou dan, blijf er dan tijdens de contractperiode ook vanaf!!
Bij zo'n goedkoop abonnement zit nu eenmaal de voorwaarde dat je niet meer dan 500 of 1000 MB dataverkeer mag genereren. Doe je dat toch, dan.... en dat bepaalt de klant dus niet zelf.
Mooi verhaal verder hoor, je verontschuldiging t.a.v. rups, maar ondertussen ben je maar even over de oorspronkelijke topicstart heengewalst met je eigen verhaaltje dat hier volkomen buiten de orde is. Daar stond namelijk voor elk weldenkend mens helder en klaar beschreven wat het probleem was. Zoals jezelf al concludeert: misschien slaat het dus niet op rups. Nee natuurlijk slaat dat niet op rups, LEES dan ook eens voordat je direct begint te blaten over een verhaal dat in jouw straatje past. Dat zouden ze bij UPC ook meer moeten doen. De treurniswekkende morons hebben niet eens enig benul van de problemen die ze nu eigenlijk hebben. Laat staan dat we binnen afzienbare tijd verbetering kunnen verwachten.
Het is nog steeds mogelijk dat mijn "verhaaltje" prima in deze topic thuishoort. Het is misschien nog niet duidelijk of Rups een goedkoop abonnement heeft, maar het is wel al duidelijk dat hij/zij niet het duurste heeft, gezien de volgende quote:
Chello wil je gewoon aan de duurste versie helpen, er klopt helemaal niets van.
Hoezo past mijn verhaal in mijn straatje als ik vragen mag?
Ik heb gewoon toen ik een zeer vaag bericht met weinig informatie las, een mogelijke oorzaak gegeven. Het zou niet vreemd geweest zijn als Rups even had vermeld welk abonnement hij heeft, welke snelheid daarbij hoort en welke snelheid hij daadwerkelijk heeft. Maar jullie anti-UPC frusties hebben geen oog voor dat soort details en slikken alles dat negatief is voor zoete koek.

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

Je slaat de spijker op de kop Rob. Maar helaas hebben een aantal forumgasten boter op hun hoofd en komen in het leven louter nog aan hun trekken door negatief af te geven op UPC.

Ik vind dat nogal ziekelijk en vind het werkelijk jammer dat mensen zich het leven zo moeilijk maken door.... tsja.... een bedrijf.

Maar iedereen mag een eigen mening hebben. En ik blijf van mening daqt UPC qua produktaanbod, prijs en kwaliteit uitstekende produkten aanbiedt!

IkBenJan

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Bij zo'n goedkoop abonnement zit nu eenmaal de voorwaarde dat je niet meer dan 500 of 1000 MB dataverkeer mag genereren. Doe je dat toch, dan.... en dat bepaalt de klant dus niet zelf.
Wie heeft het over quota? Lees jij nog wel eens iets voordat jij je verhaaltje begint af te steken, of wat? Snelheid, daar heeft de topicstarter het over. Je begrijpt toch wel wat dat inhoudt?
Ik heb gewoon toen ik een zeer vaag bericht met weinig informatie las, een mogelijke oorzaak gegeven.
Vaag, voor iemand met beperkte verstandelijke vermogens misschien. Voor ieder ander staat het heel duidelijk vermeld: de overeen gekomen snelheid x in het begin, bij het binnenhalen van de klant, daarna steeds langzamer geknepen. Hoeveel duidelijker wil je het nog hebben?
Maar jullie anti-UPC frusties hebben geen oog voor dat soort details en slikken alles dat negatief is voor zoete koek.
Je zou op zo'n bedrijf aangewezen zijn dat niet eens begrijpt wat het probleem nou eigenlijk is, net zoals jij dus zeg maar, en geen andere keuzemogelijkheden hebben. Zeer frustrerend inderdaad. Ben ik blij dat dit voor mij niet op gaat. Zelf was ik toch al niet uit eigen beweging bij UPC terecht gekomen maar was ik één van de opgekochte aansluitingen, wat voor hen neer komt op € 3000 kapitaalvernietiging, maar dat terzijde. En wat dat voor zoete koek slikken betreft: laat me niet lachen. Als je allebei de kanten van de medaille hebt gezien weet je uit eigen ervaring hoe het er aan toe gaat. Het zijn juist de naïvelingen die maar één facet kennen die maar 1 fluit weten te blazen. Ik noem geen namen, maar wie de schoen past...

IkBenJan

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Ik vind dat nogal ziekelijk en vind het werkelijk jammer dat mensen zich het leven zo moeilijk maken door.... tsja.... een bedrijf.
Ik vind het daarentegen nogal ziekelijk dat een... tsja.. bedrijf het zoveel klanten zo moeilijk maakt.
Maar iedereen mag een eigen mening hebben. En ik blijf van mening daqt UPC qua produktaanbod, prijs en kwaliteit uitstekende produkten aanbiedt!
Zullen we jouw standaard verkooppraatjes gewoon nummeren? Dat scheelt je typwerk. Dan wordt dit nummer 2. Dan schrijf je onder je bericht gewoon tekst[1] en dat betekent dan:
Miljoenen klanten maken ongestoord en naar volle tevredenheid gebruik van diensten van UPC.
en tekst[2]:
UPC biedt qua produktaanbod, prijs en kwaliteit uitstekende produkten aan
Scheelt voor jou een berg typwerk omdat deze teksten toch de hoofdmoot van jouw bijdragen vormen en je toch al niet de moeite neemt eigen meningen te plaatsen.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door jurrien »

Daar ben ik het mee eens. Op elk topic dat geopend word kijkt Mischa320 helemaal niet waar het over gaat, maar begint meteen te praten hoe goed upc/chello wel is en dat de rest allemaal gezeur is! Nu ik help jou dan even uit de droom Mischa320, Ik heb sinds 2001 alles van chello/upc/ Ook het duurste abbo [ Extreme ] Denk dus echt wel waar ik over praat. De produkten die zij leveren zijn goed, MAAR als er een probleem is reageren hun bijna net als Mischa320, altijd de schuld bij de klant zoeken als er storing is en een helpdesk waar ik echt nooit naar bel omdat ik geen geld geef voor zulke onzin. Natuurlijk scheer ik nu de goede mensen die op de helpdesk zitten over 1 kam, Maar dat doet Mischa320 ook als het om klachten gaat.Als er een echt probleem hebt mag je gewoon verwachten dat het opgelost word, En als dat bij meerdere mensen niet gebeurt krijg je vanzelf deze topic waarin men de klachten met anderen deelt.
Jurrien

Voor alle duidelijkheid, Ik heb op dit moment niets te klagen want telefoon/digitale tv/ internet werkt goed.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door Rob A. »

Geplaatst op 26 Okt 2005 11:10 door IkBenJan

Wie heeft het over quota? Lees jij nog wel eens iets voordat jij je verhaaltje begint af te steken, of wat? Snelheid, daar heeft de topicstarter het over. Je begrijpt toch wel wat dat inhoudt?
Ik heb het dus over quota. En ja, ik lees voordat ik mijn verhaaltje begin af te steken. Maar nu we toch streng gaan zitten doen: lees jijzelf eigenlijk wel iets voordat je weer nog meer onzin uit gaat kramen? Volgens mij had ik, zelfs voor de wat minder begaafden onder ons, al duidelijk gemaakt dat ik daarmee een mogelijke oorzaak voor de snelheidsverlaging bedoelde.
Vaag, voor iemand met beperkte verstandelijke vermogens misschien. Voor ieder ander staat het heel duidelijk vermeld: de overeen gekomen snelheid x in het begin, bij het binnenhalen van de klant, daarna steeds langzamer geknepen. Hoeveel duidelijker wil je het nog hebben?
Snelheid x in het begin?? Wat voor snelheid is dat dan? Zaten daar nog voorwaarden aan verbonden? Zijn deze eventuele voorwaarden niet of wel nagekomen?? Sorry, ik zal echt wel stom zijn, want ik vind het nog steeds allemaal een beetje vaag. Maar goed, we kunnen natuurlijk niet allemaal zo slim zijn als IkBenJan.
Je zou op zo'n bedrijf aangewezen zijn dat niet eelns begrijpt wat het probleem nou eigenlijk is, net zoals jij dus zeg maar, en geen andere keuzemogelijkheden hebben. Zeer frustrerend inderdaad. Ben ik blij dat dit voor mij ...blah blah blah knip knip.... Het zijn juist de naïvelingen die maar één facet kennen die maar 1 fluit weten te blazen. Ik noem geen namen, maar wie de schoen past...
Zal ik dan maar een naam noemen? HOFFIE :roll: zucht

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door hoffie »

Tuurlijk Robje als je geen antwoord weet kan je dat altijd als excuus gebruiken..........

En heeeeeeeee ik ben ook zo slim als Jan hoor, want geen UPC meer hier in huis

jolijoni
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:06

Re: Upc knoeit steeds met snelheden, mag dit zomaar ?

Ongelezen bericht door jolijoni »

Dag Rob A.

Volgens mij ben jij getrouwd met Chello.
Maar moet je teleurstellen wat betreft snelheid internet verbinding van Chello. Heb nu 5 jaar chello classic internet ben over het algemeen altijd tevreden geweest over de snelheid. Maar wat mij de laatste tijd opviel en we aan ergerden was dat snel webpagina's traag werden geladen. Downloads waren niet vooruit te branden. Ook mijn zwager met het zelfde abonnement klaagde hierover. Bij hem gekeken en daar gebeurt precies hetzelfde. Helpdesk geraadpleegd maar daar krijg je echt wazige antwoorden van. Ze verwijzen in de richting van de gebruiker want daar zal de fout wel liggen. Helaas ben al wat langer met computers bezig dus weet waar ik over praat. Chello knijpt wel degelijk de verbinding af. Daar betaal ik elke maand 50 euro voor. Het vreemde is dat ik nu een light verbinding heb aangevragen en wat blijkt webpagina's verschijnen direct op het scherm en het downloaden gaat met een regelmatige en goede snelheid. Ben nu helaas wel weer gebonden aan een 12 maanden contract bij Chello. Maar stel hierbij als voorwaarde dat ik de eerste 6 maanden 24.95 euro wil betalen. Dit geld voor nieuwkomers en ik vind dat ik dat met mijn Light verbinding ook ben. Schrijf direct een brief dat ik zodra het kan mijn telefoon en internetverbinding bij Chello opzeg.

Heb Adsl verbindingen bij diverse mensen zien werken en die gaan nog sneller als mijn Classic/light verbinding. Let wel, voor een bedrag van 19.95 euro.

Groet,

John

Gesloten