LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fors hogere winst voor Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Martinvdm

Fors hogere winst voor Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Fors hogere winst voor Dexia

Uitgegeven: 17 november 2005 18:09
BRUSSEL - De Frans-Belgische bank Dexia heeft in het derde kwartaal een nettowinst geboekt van 502 miljoen euro. Dit is 29 procent meer dan de 391 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Over de gehele linie werd er meer verdiend, zo liet de onderneming donderdag weten.

De omzet van Dexia steeg ook hard, met bijna 15 procent tot 1,51 miljard euro. Analisten hadden op een minder sterke groei gerekend.

Dexia is in Nederland niet meer actief als bank voor particulieren. De onderneming kreeg een slechte naam door haar aandelenleaseproducten.

Hollander

Re: Fors hogere winst voor Dexia

Ongelezen bericht door Hollander »

Vreemd, ik lees op dit forum al twee jaar lang dat de koers van Dexia zal gaan dalen. In die twee jaar is de koers al van 10 naar 18 euro gestegen, en nu komt dit goede nieuws er nog eens overheen.

Zou de koers van het aandeel Dexia nou eens gaan dalen dan? Ik heb op dit forum nooit iemand horen zeggen dat de koers vast nog wel flink zal stijgen.

Achteraf gezien had ik in 2003 een Winstvervijfdubbelaar af moeten sluiten met alleen maar aandelen Dexia in het mandje, dan had ik nu m'n hele verlies vast wel weer goedgemaakt....

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik zou een voorstel mailen naar Dexia of je misschien een leaseconstructie kan afsluiten met enkel en alleen Dexia aandelen :D :D :D

Geintje natuurlijk maar moet kunnen...

Groet,
Martin

Brabander

Ongelezen bericht door Brabander »

DERDE KWARTAAL 2005
Nettoresultaat - groepsaandeel 502 miljoen EUR
Verschil tegenover Q3 2004 - gerapporteerd: + 28,6 %
- onderliggend** + 10,9 %
Winst per aandeel*: 0,47 EUR + 34,3 % tegenover Q3 2004
Return on Equity**: 19,3 % 17,5 % in Q3 2004

NEGEN MAANDEN 2005
Nettoresultaat - groepsaandeel 1.485 miljoen EUR
Verschil over 9 maanden2004 - gerapporteerd: + 6,4 %
- onderliggend** + 8,1 %
Winst per aandeel*: 1,36 EUR + 9,3 %
Return on Equity**: 19,3 % 17,5 % in dezelfde periode 2004
Tier 1 ratio 9,9 % 9,4 % op 30 juni 2005
*Niet verwaterd ** Op jaarbasis ***Zonder niet recurrente elementen en marked-to-market-verschillen op CDS-portefeuille van FSA

De Raad van Bestuur van Dexia kwam op 17 november 2005 bijeen en keurde de rekeningen van de Groep van 30 september 2005 goed.

In een toelichting bij de resultaten zei Pierre RICHARD, CEO en voorzitter van het directiecomité van Dexia :

" Ook dit kwartaal leveren onze resultaten het bewijs van de robuustheid van Dexia.
Voor Public Finance is het bijzonder aangenaam een groei vast te stellen van het nettoresultaat van meer dan 15% op jaarbasis in een metier waarin wij wereldleider zijn en waarin de concurrentie er niet op verminderd. is.
Voor de Financiële Dienstverlening aan Particulieren worden kwartaal na kwartaal nieuwe successen geboekt, met stijgende opbrengsten en kosten die onder controle blijven. Ten slotte hebben onze metiers Financieel Beheer & Verzekeringen en Thesaurie & Financiële Markten een opmerkelijke bijdrage geleverd aan de stijging van de groepswinst.
We zijn er tevens in geslaagd onze activiteit te vergroten zonder onze twee centrale doelstellingen in gevaar te brengen: nl. een hoog rendement op eigen vermogen en onze totale exploitatiecoëfficiënt op het gewenste peil houden, en dit ondanks de gemaakte investeringen voor de ontwikkeling van onze activiteiten wereldwijd.
We zijn ervan overtuigd dat de resultaten voor het hele jaar 2005 in de lijn zullen liggen van onze doelstellingen op middellange termijn, , wat efficiëntie en onderliggende groei betreft, en hoger wat het rendement op het eigen vermogen aangaat,en dit ondanks de recordprestatie van 2004."

nemo

Ongelezen bericht door nemo »

Dexia heeft veel winst gemaakt. Nou zo kan ik ook wel geld verdienen door mensen op te lichten!

Gesloten