LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het spel is begonnen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
saabine95

Het spel is begonnen

Ongelezen bericht door saabine95 »

Dexia: Duisenberg-regeling moet bindend

AMSTERDAM (Dow Jones) - Dexia Bank Nederland heeft een verzoek ingediend om de zogenoemde ’Duisenberg-Regeling’ bindend te laten verklaren door het gerechtshof in Amsterdam.
De bank heeft dat gedaan samen met de stichting Leaseverlies, de stichting Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters. Gezamenlijk willen ze de Duisenberg-Regeling bindend laten verklaren op grond van de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade.
Als het Hof vervolgens van oordeel is dat de Duisenberg-Regeling een redelijke en billijke oplossing biedt aan een voldoende aantal mensen, volgt een ’verbindendverklaring’.
In dat geval heeft iedere klant van Dexia die in aanmerking komt voor een vergoeding hier ook recht op en is die er in beginsel ook aan gebonden. Iedere klant die niet aan deze regeling gebonden wil zijn, kan dat kenbaar maken door middel van een schriftelijke mededeling, een zogeheten opt-out verklaring.
Inmiddels hebben meer dan 75.000 mensen uit eigen beweging aangegeven dat zij gebruik zouden willen maken van de Duisenberg-Regeling. Leaseverlies en Eegalease hebben tot begin dit jaar een juridische gevecht gevoerd met Dexia.
Beide stichtingen wilde dat de bank met een regeling over zou komen voor beleggers in aandelenproducten met geleend geld. Eind jaren negentig, toen de beurs record na record boekte, waren deze producten enorm populair.
Vanaf 2000 daalden de koersen echter hard, waarna veel mensen met een restantschuld kwamen te zitten. Dit omdat de aandelen onvoldoende opleverden om de lening af te lossen. De beleggers verweten Dexia nalatigheid en vele beleggers zouden niet op de hoogte zijn gebracht van de risico’s van de aandelenleaseconstructies.

Oom Dagobert

Re: Het spel is begonnen

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De heer Lemstra van de stichting Leaseverlies kan wel met een uitgestreken gezicht verkondigen dat er met het beroep van Dexia op WCAM niets aan de hand is " 1 regeltje slechts" en je bent er van af, maar hij weet drommels goed dat dit zeer slecht voor de gedupeerde uitpakt:

- De rechters zullen alles stil leggen totdat er een rechterlijke
beoordeling over de schikking Duisenberg is, tot zolang kan Dexia
doorgaan met dreigingen e.d.
- DExia plukt nog weer een aantal maanden van de mensen die nog
steeds betalen.
- Als de uitkomst positief voor DExia is zal ze die gebruiken om de
twijfelaars over de streep te trekken, ook al is voorheen gebleken
dat er voor hen meer inzat.
- Dexia zal in het proces bij degenen die toch doorgaan met
procederen de rechter voorhouden dat Duisenberg een goede
schikking was en vragen conform te vonnissen.

Kortom, voor Dexia alleen maar voordelen dit beroep.

Die Lemstra, bij wie ik me aan aantal jaren heb aangemeld om mijn belangen te behartigen in de zaak tegen DExia, die had daar ter plaatse
...... moeten .....wat een verrader.
Dat hij niet meer uit de schikking heeft kunnen halen is nog tot daar aan toe, uiteindelijk waren het de leden zelf die massaal voor hebben gestemd.
Maar dat hij nu de tegenstemmers dwars is gaan zitten door de kant van Dexia te kiezen is voor mij echt onbegrijpelijk.
Misschien ook gezwicht voor een Dexia-aanbod?
gr. OD.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Misschien ook gezwicht voor een Dexia-aanbod?
gr. OD.
Who knows? :!: :idea: :wink:

santygo

Ongelezen bericht door santygo »

Diezelfde Mr. Lemstra heeft wat jaren geleden ook al de koersplan-kwestie (Spaarbeleg) van Wilco Rozeboom verklooid.

Peewee schreef:

Die zaak ging over het Koersplan van Spaarbeleg. Dit speelde niet in 1999/2000, maar al in 1998. Die zaak kwam destijds aan het rollen door een zekere Wilco Rozenboom uit Friesland. Op initiatief van deze persoon, maar de zaak werd hem al snel uit handen genomen door de Consumentenbond, is er toen een belangenclub ontstaan. Een stichting meen ik, die samen met Advocatenkantoor Pels Rijken, Drooglever etc. toen schikkingsonderhandelingen is begonnen met Spaarbeleg. Dit leidde toen tot een zeer minieme aanpassing van de Koersplan-voorwaarden. Niet echt een succes, maar het bestuur van deze belangenclub en de Consumentenbond hebben zich bij dit resultaat neergelegd. Wilco of Wylco Roozenboom heeft zich er, dacht ik, niet bij willen neerleggen. Er is toen nog een nieuwe club ontstaan, maar aangezien zich daarbij blijkbaar weinig gedupeerden aanmeldden, was er te blijkbaar weinig geld in de pot om een echte rechtsprocedure tegen Spaarbeleg te gaan voeren over het Koersplan.

-----------

De stichting Koersplan de weg kwijt heeft wel genoeg aanmeldingen, de dagvaarding is uitgebracht en we zien wel waar het schip gaat stranden.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Mylo

Ongelezen bericht door Mylo »

Die Lemstra van leaseverlies heeft zijn ziel aan de duivel :twisted: verkocht maar heeft het zelf nog niet door. Wat een domme jongen is dat toch!
Ik vind dat hij iedereen vrij moet laten om een schikking te accepteren, zeker wanneer het een schikking van dexia betreft.

dejongh1

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Ik heb het programma van Tros Radar afgelopen maandag over aandelenelease een paar keer bekeken.Wat mij het meeste opviel was dat de heer Knuppe(dexia) maar naar Lemstra hoefde te kijken en
Lemstra blafte voor zijn baasje.Iedere keer als Knuppe geen antwoord
wist te geven op vragen van Hertsenberg,keek hij naar Lemstra of hij
zeggen wilde 'doe je smoel eens open ,ik betaal je er toch voor '.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Domme jongen Mylo??? Lemstra heeft zijn schaapjes op het droge en is goed binnen, al zijn het maar zilverlingen overgenomen van Judasius!!

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Alhoewel ik denk dat deze hele WCAM helemaal niet wordt toegepast op aandelenleasezaken, toch voor de zekerheid het adres waar je kunt melden dat je niet in aanmerking wenst te komen voor de WCAM.

Mr J.E. Kielstra, Lange Voorhout 24, 2514 EE te Den Haag.

Vrgr pewi

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Goed :idea: Pewi. :wink:

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Wie en vooral wat is die mr. Kielstra, pewi?

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Notenkraker:
zie; http://www.platformaandelenlease.nl/wca ... chrift.pdf
onder punt 73.

Vrgr pewi

Gesloten