LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC en een zenuw inzinking nabij

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Marja072

UPC en een zenuw inzinking nabij

Ongelezen bericht door Marja072 »

Seder een aantal jaren hadden wij Internet via de kabel. Eerst Multikabel toen Quicknet en toen werd het Sonera, bij alle drie nooit problemen, tot 2 jaar terug UPC het overnam! Zeer langzaam internet de pagina's werden stukje bij beetje geladen na klagen ging het af en toe beter, maar sinds 4 weken terug 1 groot drama! 'smorgens nog de bankzaken gedaan en 1 uur later geen Internet meer. Gebeld met de helpdesk wat een stelletje ****** daar zeg! Volgens UPC had ik geen Internet meer omdat er een blokkade tussen mijn pc en het modem zat, en dit kwam ZEKER WETEN door de virusscanner die moest en zou eraf dan was het probleem opgelost, vreemd voor die tijd had ik ook gewoon de virusscanner aan, maar ja verwijderd en wat denk je? Niks nada geen internet wel scanner eraf, dan was het de firewall zeker weten! Die moest eraf nou kan dat geeneens die kan je alleen maar uitzetten nou ze kwamen er niet uit, en er was echt geen storing en na even morrelen aan het modem kwam er weer even beeld, er zou een monteur komen met een nieuw modem. Die kwam inderdaad en begon aan allerlei snoertjes te rukken en kabeltjes die van de tv naar boven liepen voor tv op mijn zoons kamers dat had dus niets met het internet modem te maken, was niet een goed snoertje moest weg, ruk ruk, toen in de pc instellingen zitten veranderen ik moest hem uitleggen wat alles betekende lan instellingen en netwerk enz. Meneer was van turkse afkomst in de ramadam en praatte amper nederlands. Nog steeds geen internet, toen ging hij bellen want het modem kwam niet online! Advies van de helpdesk alles eraf en opnieuw installeren! PC dus formatteren, nou ik dacht het niet he, en toen ging tie, weg meneer de monteur, meteen upc gebeld, bleek het geen monteur te zijn maar alleen maar iemand die het modem kwam afleveren! Ook moest ik even in de meterkast kijken omdat het modem niet on-line kwam of ik wel stroom had! Het rook kwam uit me oren! Opgehangen weg met die zooi, 'savonds drama 2 kids hadden geen tv meer door het getrek waren de coaxkabels vanbinnen gescheurd! Konden geen nieuwe kabels halen, winkels dicht! Per direct UPC opgebeld en abbonnement opgezegd en nu heb ik ADSL PRIMA! Geen blokkade in mijn pc, draadloos modem geen snoertjes en de kids hebben ook weer Internet en tv! Ze moeten die helpdesk allemaal de laan uitsturen, en via via ben ik erachter dat de bekabeling die buiten de deur zit en naar het kastje gaat waarschijnlijk beschadigd is vandaar dat het signaal niet binnen komt! Ik ben niet van plan mijn abbonnnement te betalen en er is maar 1 antwoord voor ze UPC weg ermee! Net als die stomme reklame met dat domme blondje dat vraagt of ze Internet en telefoon hebben van upc, nou zo stom zijn ze daar ook en als dat hun profiel is dan snap ik dat ze geen verstand van zaken hebben!
PS heb nu ADSL via xs4all prima! supersnel en goedkoper als chello classic abbonnement bij UPC!!!!

Hasjroker

Re: UPC en een zenuw inzinking nabij

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Uit je verhaal blijkt wat voor stelletje idioten dat daar bij UPC zijn. Welke helpdeskmedewerker gaat nu iemand adviseren zijn virusscanner de deinstalleren. Dat je je firewall tijdelijk uit zet kan ik me voorstellen, want die kan soms ook HTTP blockeren. En dan hebben ze ook nog het lef om je je PC te laten formateren. Wat een zooite incompetente lui daar zeg. UPC is natuurlijk weer te bezodermieterd om goed gekwalificeerd personeel in dienst te nemen. Ik vraag me toch steeds meer af wat voor stelletje gaaies daar rondloopt Dit is echt ee zwaar crimineel bedrijf. Tuig van de bovenste riggel die zich bezighouden met een soort van psychopatische dienstverlening. Daar lopen lui rond met het IQ van een olifant.
Gelukkig voor Marja 072 heeft ze adsl via XS4ALL. Ik heb dat al 4 jaar en ik ben er uitermete tevrede over. Ik heb er 4 Pc's aan hangen en altijd goede snelheid. Dat kunnen die psychopaten van UPC niet waarmaken met die bende van ze. Ik snap niet dat die lui niet opgepakt worden wegens oplichting. Dat soort criminelen hoort niet vrij rond te lopen.

Marja072

Ze zouden in iedergeval van hun monopolie positie af moeten want ze nemen kabel-leveranciers over waar niks mis mee was en je moet het hier gewoon met hun doen, gelukkig kan ik van internet af maar tv is een ander verhaal! Zij zijn de enige die hier kabel tv leveren,helaas en andere optie's zijn er hier nog niet.

(Nou ja ze kunnen altijd nog een mannetje sturen die aan de snoertjes gaat trekken heb je in iedergeval helemaal geen tv meer!) :?

agro

Ongelezen bericht door agro »

Goed Nieuws!!!
Nog even geuld, zojuist op het nieuws gehoord, KPN gaat zijn netwerk vervangen door glasvezel, en dan gaan ze zowel telefoon internet en tv via hun netwerk aanbieden.

Heb je upc in het geheel niet meer nodig,scheelt in inder geval vaak je harddisk formateren is dan niet meer nodig :lol: :lol:

Marja072

Oke dan wacht in spanning af!!!! :D Zal er dan eindelijk een tijd komen zonder UPC :roll:

rolschaatser

Ongelezen bericht door rolschaatser »

harddisk formateren ??

ik bel zeker zo weinig met een helpdesk, dat ik deze link totaal niet begrijp mbt het item storingen ??????

Marja072

Rolschaatster, Denk dat je verkeerd zit te kijken :oops:

rolschaatser

Ongelezen bericht door rolschaatser »

idd ---> sorrrrryyyyy :oops:

Mr.Abarth

Ongelezen bericht door Mr.Abarth »

Ik ben een paar jaar geleden ook van Chello overgestapt op adsl van XS4All.
UPC was hier de enigste provider voor kabelinternet en het was ook nieuw, dus weinig bekend over de problemen.

Het eerste jaar (Oktober 1999 aangesloten) ging perfect, maar het 2e jaar ging met een paar grote storingen gepaard en het 3e jaar was hopeloos: continu storingen, slechte verbinding..

Een voorbeeld wordt ook al genoemd: bij een storing bel je de hel(p)desk op: 'Geen internet meer? Wat voor anti-virus hebt U? Oh ja, Norton, daar zit een firewall in en die blokkeert uw internet.'

Ik:'Het is een anti-virus en geen firewall en als dat wel zo geweest was, had ik het wel goed ingesteld'

Die man bleef maar doorzeuren dat het wel aan Norton lag en het werd een beetje een ruzie.
Ik was niet onbekend met computers en ik gebruikte Norton al een tijd,dus het lag m daar niet aan.

Toen was ik het ook zat en ben ik zo snel mogelijk overgestapt op adsl.

Maar toen moest ik Chello nog opzeggen:
Ik schreef ze mids December dat ik (incl. opzegtermijn) internet per 1 Februari wou opzeggen.
Krijg ik een brief terug waarin ze bevestigen dat mijn internet per 7 januari (!) was afgesloten.
Gelukkig had ik mijn adsl al draaiende en betalen moest ik toch, dus toe maar.

Modem wou ik zelf inleveren, want er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die t modem lieten ophalen en de borg niet terug kregen, omdat het modem niet was ingeleverd volgens UPC.

Ik persoonlijk het modem ingeleverd en kreeg een bon mee terug. Volgens de site zou ik de borgsom na ongeveer 14 dagen terug krijgen.
Het werden uiteindelijk 6 maanden (!).

Ik had ook uit voorzorg de machtiging ingetrokken en betaalde mijn radio/tv pakket keurig per acceptgiro.
Maar UPC dacht blijkbaar dat ik nog internet had en stuurde een factuur met vermelding van internet. Dat het nog niet verwerkt was, kan gebeuren.
Heb ze gebeld en het zou goed komen..

Vanaf dat ik internet opgezegd heb, bleef ik maar rekeningen krijgen voor internet.
Na een stapel aangetekende brieven en boze telefoontjes, leek de facturering in orde te zijn: er werd een bedrag verrekend voor eerder teveel in rekening gebrachte bedragen.

Maar........ de facturen zijn onderverdeeld in radio/tv pakket excl. BTW
en internet excl. BTW.
Daarna krijg je de losse BTW en uiteindelijk worden alle bedragen incl. BTW opgeteld en heb je het totaal bedrag.

Bij de optelling ging het fouot, want UPC weet het verschil niet tussen een aftrekken en optellen, dus het bedrag dat ik tegoed had, werd er nog eens een keer bij opgeteld (!).
Dus of ik nog maar zoveel wou overmaken..

Uiteindelijk kreeg ik een brief warin gedreigd werd met de deurwaarder.
Toen heb ik de directie rechtstreeks geschreven en heb alles voor de laatste keer uitgelegd, met de waarschuwing van mijn kant, dat een deurwaarder welkom zou zijn, maar dat die dan met een uitnodiging voor de rechtbank weer kon vertrekken.
Dan zou ik de politie erbij halen en aangifte doen tegen UPC wegens oplichting en verduistering.
Oplichting omdat ze mij spookrekeningen stuurden voor iets wat ik niet had (internet) en verduistering omdat ik nog steeds de borgsom voor mijn modem niet terug had.

Wat de doorslag gaf weet ik niet, maar binnnen recordtijd had ik mijn geld terug en was alles netjes verrekend zoals het zou moeten zijn.
Ik heb ze gebeld om te vragen hoe het ervoor stond en ze hadden een spoedmelding om een bepaald bedrag over te maken.

Ze hebben toen zelfs het geld voor de opzegtermijn teruggestort, dus uiteindelijk is het netjes opgelost.
Maar je moet ze niet over je heen laten lopen.
Ik had alle correspondentie via aangetekende brieven gedaan en had de namen van de mensen waar ik mee gesproken/geschreven had.

Helaas zijn ze hun streken nog niet verloren, want ondanks pogingen van mij om hem over te halen het niet te doen, heeft mijn vader een paar maanden geleden het complete pakket van UPC genomen (naast televisie ook internet en telefonie).

Na nog geen 2 weken al storing (gelukkig duurde het maar een uur) en UPC had mijn vader verteld dat het aan hem lag, maar ik zag aan het modem dat het echt aan UPC lag.
Er was niets veranderd en toch lag alles plat.

Afgelopen week kregen m'n ouders een brief voor Factuur Online. Ook zo leuk: het wachtwoord pakt ie helemaal niet en m'n vader heeft mij toen gevraagd eens te kijken wat er fout was.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, o.a. zelf een account maken, maar dan kom je bij een scherm waar je je klantnummer en naam in moet voeren.
Klantnummer was onbekend en de naam was ook onbekend!

Dan maar UPC gebeld en een nieuww wachtwoord opgevraagd: werkt ook niet! Exact hetzelfde verhaal weer..
Alleen nu konden we wel een nieuw account maken. Na wat in-en uitloggen wou m'n vader nog iets nakijken, dus weer inloggen.
Nee dus: alles weer onbekend en wachtwoord niet juist.. pffff

Later pakte hij het oude wachtwoord wel! Het is bij UPC per minuut verschillend. Het is een grote puinhoop, maar ze geven de klant de schuld.
Mijn ouders hebben geen verstand van computers, dus UPC heeft in senioren (mijn vader wordt in december 70) een nieuw 'doelgroep' gevonden..
Gelukkig heb ik ervaring met UPC en weet aardig met computers om te gaan, maar er zijn maar bitter weinig mensen die tevreden zijn over UPC.

Wat te denken van een collega die ineens geen tv/beeld meer had; bleek dat UPC een verkeerde knop had omgezet.
Werd hersteld, maar die collega kreeg er wel een rekening voor!!

Het word hoog tijd dat de politiek UPC het recht om handel te doen afpakt.

XS4All is perfect!!!!!

Marja072

Hoi Mr.Abarth nou enof ik mezelf herken in je verhaal, ik heb ook een Norton virusscanner en die moest en zou er dus af, want daar zat een firewall op en die blokkeerde!!!, precies hetzelfde verhaal als bij U. en waarschijnlijk ook dezelfde helpdesk mederwerker..... :roll:
Ik heb inderdaad alleen maar mijn radio/tv abbonnement betaald (zonder BTW) en wacht nu af, ik bereid me voor op de strijd! Wat niet geleverd wordt hoeft ook niet betaald mijns inziens en de fout ligt bij UPC en niet bij mijn pc!.
En wat uw ouders betreft, jammer dat ze toch ondanks alles voor deze aanbieding gegaan zijn, kijk maar eens in de uitzending van TROS-Radar,over UPC bellen en internet, dat meisje kon geneens meer bellen over de kabel en moest met haar mobieltje bellen :!: Ik hoop voor uw ouders dat ze geen problemen verder hebben want als die de helpdesk moeten bellen hou je je hart vast, helemaal als die sukkels er lucht van krijgen dat iemand helemaal geen verstand van computers heeft, zal het ongetwijfeld eindigen met de oplossing alles eraf en opnieuw installeren meneer!!!
:?

vdberg35

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Wie adsl met VOIP wil moet ook ff bedenken dat waneer de adsl verbinding wegvalt je waarschijnlijk ook niet meer kunt bellen en heb je er ook nog eens TV bij valt die ook uit.
Dat overkwam een klant van ons heeft een abo bij scarlet en (PING) geen internet en telefoon meer.
Heeft zeker een dag geduurd.

Marja072

Nou staat Scarlet ook bekend als een van de slechtste aanbieders (zie tros radar uitzending) waarin mensen ook hetzelfde verhaal vertellen als wat u beschrijft. Tuurlijk als de ADSL verbinding wegvalt dan heb je geen signaal meer, maar als je dan gelukkig kan nakijken of er storing is b.v. op teletekst dan weet je in iedergeval wat er aan de hand is, maar bij UPC is er NOOIT storing maar ligt het altijd aan de PC van de gebruiker! :evil:

edv

Ongelezen bericht door edv »

Marja072 ben het niet met je eens. Wordt tegenwoordig erg goed geholpen door UPC(als het nodig is) en het ligt nooit aan mijn computer. Men geeft ook gewoon toe als er echt een storing is zijn mijn bevindingen.

Het ligt natuurlijk niet altijd aan iemand anders.

Marja072

edv: Dan ben jij echt een van de weinige gelukkigen die goed geholpen werd, mijn ervaring is totaal anders en dit was niet de eerste keer hoor!
Misschien zijn ze hun klantvriendelijkheid en service eindelijk aan het veranderen, laten we het hopen voor de mensen die na ons komen!
Alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb! :roll:

Ook hebben ze weer de tv zenders even spontaan veranderd zo hadden wij allemaal hokjes waarop je alle zenders tegelijk kon zien, als je dan iets leuks zag kon je gauw overschakelen, nu zit er op dat signaal 1 groot reklame blok van UPC zelf! Ook maar eventjes veranderd zonder de klanten er van op de hoogte te brengen, of ze halen er zenders uit en stoppen er reklame zenders zoals Tell-sell ervoor in de plaats!

Erg klantvriendelijk hoor! :?

Gesloten