LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Service" Philips inderdaad beroerd

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Fry1978

"Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door Fry1978 »

Wat een drama is dat met die Philips klantenservice! Als je een duidelijke klacht hebt over hun product (in mijn geval was dat de HDRW 720 DVD recorder) wordt je voor 20 Eurocent per minuut gewoon afgesnauwd en als het hen te heet onder de voeten wordt, kwakken ze zomaar de telefoon er op! Dat is mijn ervaring met deze "service" van Philips ... Zo ga je toch niet met mensen om?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door inxsnl »

Geachte lezer.
Indien mogelijk, is het ook beter om uw verkopende partij dit te laten doen.
Zij hebben directe ingangen naar de juiste personen .


Tim

SWE

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door SWE »

Ben het hier volledig mee eens. Philips regelt niets zelf, alles proberen ze af te wimpelen. Doe het via de leverancier

SWE

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Voor Fry 1978.
Dit is een typisch voorbeeld van het verkeerd bewandelen van de verkeerde weg! Klanten service van Philips is er voor product info en voorlichting. Van technische zaken zijn ze niet op de hoogte en moeten dan vaak onterechte klachten van ontevreden klanten aanhoren. In eerste instantie is de winkelier het aanspreek punt en is het iets wat in een bepaald product van Philips vaker voorkomt, dan zal de winkelier op technisch niveau met kennis van zaken de juiste persoon weten te vinden. Wij hadden voor dit soort zaken een speciaal telefoon nummer met een toegangs code, zodat het ook op gelijk niveau kon worden voorgelegd. Een consument heeft dat niet en dan wordt er gelijk gekat op de service van de fabrikant wat geheel onterecht is! Als U een probleem heeft met de auto, dan is de garage het aangewezen adres, zo is het ook met electronica.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door Gast »

Philips..........Let's make things better

Philips..........Let's make better things

aquariaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2005 13:43

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door aquariaan »

ik heb ook een dvd recorder van philips de dvd r 70. ik kon niet opnemen met dvd r van tdk, maar wel met de dvd rw van tdk.
teruggegaan naar scheer en foppen waar ik hem heb gekocht, en die hebben hem opgestuurd naar philips. na 2 dagen kreeg ik bericht of ik
de dvd r wilde opsturen, ook weer via S en F , bleek dat de dvd r niet goed waren . een nieuw setje meegekregen van S en F van hetzelfde
merk en hij werkt perfect dus goede service van philips en S en F
aquariaan

Patser
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:56

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door Patser »

Hallo,

Ik heb een phillips televisie 32pw9527. Hier ben ik nu 5 keer mee terug geweest en is nog niet goed gerepareerd. Bij de winkel zijn ze er klaar mee. Het heeft geen zin om hem elke keer op te sturen.

LEER ER MAAR MEE LEVEN !!! :?: :?:

Dus dan maar contact zoeken met philips. Hallo consumentenservice, wij kunnen enkel uw klacht registreren in een grafiek, zodat wij kunnen zien welk produkt weinig en welk produkt veel klachten heeft. Prettige dag verder. :oops:

2300 euro in de sloot gegooid? :twisted:

Bedankt philips en expert

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dit zegt helemaal niets over de service van een bedrijf. Er zijn zoveel factoren die mee spelen en altijd is de service dienst de boosdoener. Als men niet in het vak zit, kan men ook geen oordeel vellen. Iedere storing is anders en al lijken de verschijnselen gelijk. de oorzaak kan een heel andere zijn. Wat was het probleem en hoe was het omschreven. Altijd zoveel mogelijk details vermelden bij het aanbieden van een reparatie. Meestal en dat is 90% van de gevallen krijgt de technicus de verkeerde informatie en kan hij dit niet oplossen en lijkt het apparaat o.k. Ik heb weleens een boze klant gehad die dreigde het apparaat door de ruiten te gooien als de storing niet werd opgelost. De klacht was, apparaat valt uit. In dat geval ga je dus volgens de standaard procedure te werk en loopt het hele toestel na. Hierna laat je het minstens 2 dagen spelen en als het niet meer uitvalt dan mag je ervan uitgaan dat het goed is. In dit geval was het toestel niet van de persoon zelf, maar van zijn vriendin. Hij moest het halen en brengen en was zeer ontstemd dat dit nu de derde keer was. Met veel moeite heb ik uiteindelijk deze vriendin kunnen bellen met de mededeling dat er aan het toestel niets te vinden was. Hierop heb ik gevraagd wat precies het probleem was. Het bleek dat bij het uitzetten met de afstands bediening het toestel niet meer wilde opstarten. Dit was dus totaal iets anders en daarmee kon ik gericht naar de oorzaak gaan zoeken en oplossen. Dit zij kleine details die van groot belang kunnen zijn en geloof mij geen enkele leverancier of fabrikant is gebaat bij ontervreden klanten.

Vr. Gr. Hans.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

^^ Wat Hans zei.


Wat wel een probleem is met Philips is dat hun DVD recorders een hogere uitval laten zien (R70, R80, 720, en vooral 610). Via het servicenummer kan je een pakketdienst laten komen die het ding haalt of soms zelfs gewoon omruilt. Dit is een snellere weg dan het bewandelen van het retailkanaal.

Heb diverse klanten naar dit nummer verwezen omdat het gewoon de snelste oplossing is.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door resp00112469 »

@ Captain Pervert.
Misschien een tip voor de R720. Hiervan heb ik enkele exemplaren gehad waar de klem die de flat cable naar de laser unit op zijn plaats moet houden verkeerd gemonteerd was. Het heeft een dikke en een dunne kant en daarbij was de dikke kant aan de bovenzijde gemonteerd waardoor de laser unit vast liep. Omgedraaid, probleem opgelost.

Vr. Gr. Hans.

arvie76
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2005 17:20

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door arvie76 »

Ik heb ook klachten over de service van Philips. Heb een TFT scherm van Philips 170S4FG/00Z. Deze heb ik telefonisch aangemeld via de procedure. Ze zouden hem op een vrijdag komen omruilen. Ikke was gelukkig die dag thuis, Maar geen omruil. Ikke bellen en nu kunnen ze mij niet zeggen wanneer ze komen en waar de monitor is. Ze doen wel een status verzoek maar dit gaat allemaal heel omslagtig. Ze kunnen mij niets zeggen wanneer hoe en wat. Ze verschuillen zich achter een grote organistie enz. Ben nu al weer een week aan het wachten op de vraag wanneer ze nu de monitor komen ruilen.

Geloof dat ze bij philips service met de kleinste letters schrijven dat maar mogelijk is. Gelukkig dat ik voor mijn andere audio en video apperatuur geen philips in huis heb.

Patser
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:56

Re: "Service" Philips inderdaad beroerd

Ongelezen bericht door Patser »

Geplaatst op 21 Nov 2005 01:46 door resp00112469


--------------------------------------------------------------------------------

Dit zegt helemaal niets over de service van een bedrijf. Er zijn zoveel factoren die mee spelen en altijd is de service dienst de boosdoener. Als men niet in het vak zit, kan men ook geen oordeel vellen. Iedere storing is anders en al lijken de verschijnselen gelijk. de oorzaak kan een heel andere zijn. Wat was het probleem en hoe was het omschreven. Altijd zoveel mogelijk details vermelden bij het aanbieden van een reparatie. Meestal en dat is 90% van de gevallen krijgt de technicus de verkeerde informatie en kan hij dit niet oplossen en lijkt het apparaat o.k. Ik heb weleens een boze klant gehad die dreigde het apparaat door de ruiten te gooien als de storing niet werd opgelost. De klacht was, apparaat valt uit. In dat geval ga je dus volgens de standaard procedure te werk en loopt het hele toestel na. Hierna laat je het minstens 2 dagen spelen en als het niet meer uitvalt dan mag je ervan uitgaan dat het goed is. In dit geval was het toestel niet van de persoon zelf, maar van zijn vriendin. Hij moest het halen en brengen en was zeer ontstemd dat dit nu de derde keer was. Met veel moeite heb ik uiteindelijk deze vriendin kunnen bellen met de mededeling dat er aan het toestel niets te vinden was. Hierop heb ik gevraagd wat precies het probleem was. Het bleek dat bij het uitzetten met de afstands bediening het toestel niet meer wilde opstarten. Dit was dus totaal iets anders en daarmee kon ik gericht naar de oorzaak gaan zoeken en oplossen. Dit zij kleine details die van groot belang kunnen zijn en geloof mij geen enkele leverancier of fabrikant is gebaat bij ontervreden klanten.

Vr. Gr. Hans.


Hans Ik heb hier weinig uitleg gegeven over de storingen, maar uiteraard heb ik dat bij het bedrijf waar ik hem heb aangeboden voor reparatie wel gedaan. Het waren hele simpele fouten waar enkelen ook naar tevredenheid zijn opgelost. Dit was geen aanval op wat voor manier dan ook op een monteur. Wat mij opviel en waar ik mij aan ergerde waren de volgende dingen.
1 Televisie kwam terug met beschadigingen aan het front
Antwoord expert: Ja Jammer
2 Na 2 jaar ging de "condensator' stuk
Antwoord Expert: Betalen
3 Na 6 maanden werd het beeld blauw en roze
Antwoord Expert: Goh misschien wel garantie
4 Na 10 maanden televisie gaat zappen naar willekeur
Antwoord Expert: Je zal wel op de a.b. zitten
5 Na 1 1/2 jaar televisie begint te 'knappen' geluid van electriciteit.
Antwoord Expert: De televisie begint wat in vorm te staan, dat hoort!
Mijn antwoord: JA dat geluid hoor ik ook, maar ook elec..
Antwoord Expert: ECHT NIET
6 ETC

Ik heb de televisie aangeboden bij Expert en ben na de tijd bij de technische dienst waar hij aangeboden was die gecertificeerd was door philips, tekst en uitleg wezen geven, omdat Expert niet meer wist hoe het in elkaar zat.

De laatste keer dat ik hem bij Expert heb gebracht, hebben ze zonder overleg besloten hem maar naar een beunhaas te brengen!

Na contact te hebben gehad met Phillips, Was het antwoord van Phillips: Jammer had hij hem naar de technische dienst gebracht van Phillips zelf had je een nieuwe televise gekregen.

BEDANKT EXPERT :oops:

P.S.
Tot overmaat van ramp, (ja dom als ik ben alles van phillips gekocht!) begint nu ook mijn dvd recorder mankementen te vertonen, en nu?
Weer dezelfde lijdensweg? Kan beter in de kliko !!

Gesloten