LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezeur over van alles en nog wat, maar niet over dieren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Dovenetel

Gezeur over van alles en nog wat, maar niet over dieren

Ongelezen bericht door Dovenetel »

...
Laatst gewijzigd door Dovenetel op 04 dec 2005 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.

bitchy

Re: Gezeur over van alles en nog wat, maar niet over dieren

Ongelezen bericht door bitchy »

waarom wil je nu ineens van je kat af?
vraag de fokker dan of ze mee betaald aan de kosten bij de dierenarts.
je hebt toch voor dat diertje gekozen, als ze dan ziek zijn moeten ze maar weer de deur uit?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Typisch de verwende Nederlander van tegenwoordig. Ze willen allemaal een beest in huis, maar als er dan wat aan mankeert moet ie ook meteen weer weg. Je kiest er voor een dier te nemen, dan moet je ook opdraaien voor de gevolgen.

Als een kat diarree heeft vind ik dat GEEN excuus om er meteen maar vanaf te willen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarom zou je die kat terug willen brengen naar de fokker?

1. Omdat je wil dat die kat blijft leven, dus dat hij een ander met die kat opzadelt. Lijkt me nogal a-sociaal

2. Omdat je wil dat die kat dood gaat. Dat kun je zelf ook (laten) regelen, daar heb je de fokker niet voor nodig.

Dovenetel

De laatste 3 reacties zijn typisch van mensen die niet weten waar ze over praten. Meer dan anderhalf maand alles onder de smurrie (nog eenvoudig uitgedrukt). Logisch dat je dan zo reageert. Het poesje is heel lief, zelf nog liever dan mijn eigen katten. Ik wil haar niet kwijt, maar hoe zou je het zelf vinden als je dit meemaakt dat je hele huis onder de ...... zit. Ik wil alleen dat de veroorzaker, degene die dit al moest weten bij de verkoop, aangepakt wordt. Het is gewoon van de zotte dat de verkoper vrij uitgaat. Ontkennen is het enige wat ze doen en zeggen onze poezen hebben het niet en de dierenarts zegt ook dat ze het niet hebben. Natuurlijk is dit klinkklare onzin, want je kan dit alleen via testen aantonen.

Overigens forumlezers, denk eens even na voordat je een oordeel velt en een reactie geeft op het forum over wat je op het forum ziet staan.....Ook mijn belang is het belang van het dier, maar ook van mijn eigen katten...Denk daar maar eens over na....

just the cook

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik dacht in jou eerste bericht toch te lezen ik wil van die kat af.
Of lezen we dat soms fout.
Zover ik lees wil je van het dier af omdat ze diarree heeft :x .
Schaam je. Lekker of niet, het zou ook 1 van je oudere katten kunnen overkomen, voor langere tijd. Moeten die dan ook ineens weg.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Dovenetel, nu snap ik nog steeds niet wat je wilt. Je schrijft eerst:
Ik wil van die kat af
Later schrijf je:
Ik wil haar niet kwijt
Is het dan zo gek dat ik de volgende vragen heb:
1. Wil je nu van die kat af of niet?
2. Als je er vanaf wilt, wat moet de fokker dan met dit dier doen?

bitchy

ik snap het niet zo
ik heb alle 3 mijn honden uit het asiel gehaald
met de eerste heb ik veel uit de kast moeten halen qua gezondheid (huidgisten&ontstekingen, racepoep) en gedrag.
het heeft me klauwen met geld gekost voor ze een normale gezondheid kreeg en normaal gedrag ging vertonen.
geen haar op mijn hoofd die er aan gedacht heeft dat de dierenbescherming hier aan mee had moeten betalen.
of sterker nog, dat ik van haar af zou willen omdat ik zoveel ellende met haar had.
IK heb voor haar gekozen.

Broodjebal

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Ongeacht of de topicschrijver nu wel of niet van zijn kitten af wil, een nest vol met giardia is toch ook niet echt pluis.

In deze link wordt giardia met 2 regels afgedaan als een niks om het handje. Schandalig gewoon, want een kat/hond met giardia komt hier in de regel zijn hele leven niet meer vanaf.
http://www.saintprocat.nl/Saint/maagdar ... de_kat.htm

Op zich is er niks mis mee om die eerste gemaakte kosten op de fokker te verhalen. Goed voer doet uiteraard wonderen; goede optie zou zijn om hem op rauw voer te zetten zodat hij de juiste enzymen en bacteriën aanmaakt om een sterk immuunsysteem op te bouwen. Ik neem aan dat het kitten al medisch wordt behandeld?
http://www.infectieziekten.info/index.p ... agid%3D644

bitchy

het zal allemaal niet meevallen broodje bal,
maar om te roepen dat je van de kat af wil dat gaat mij wel erg ver.
een dier koop je voor zijn leven, het is niet iets dat je koopt maar als het gebreken heeft dan moeten ze maar weer terug.
als de fokker alleen via een test aan kan tonen dat het niet bij haar vandaan komt trek dan je portemonee en bied aan de helft van die testen te vergoeden, komt het bij haar vandaan dan betaald zij die kosten weer aan jou terug + de kosten die je zelf al hebt gemaakt met je kitten.
en als het wel bij die fokker vandaan komt hoort dan niet de halve cattery onder de dunne poep te zitten?

just the cook

Ongelezen bericht door just the cook »

Wat mij een doorn in het oog is is dat menig diereneigenaar zich enkel afvraagt of hij ergens geld vandaan kan halen, en niet of er iemand is die ervaring met deze ziekte heeft, of weet hoe het enigzins te verhelpen is.
Jou idee met het meebetalen aan de testen werkt alleen bij mensen die serieus met een fokprogramma bezig zijn Bitchy.
Heb je een fokker die zoveel mogelijk op de wereld wil zetten, zonder om te kijken naar afwijkingen of ziektes dan kan je die oplossing wel schudden, die is alleen voor redelijke mensen.

Broodjebal

Mijn idee, Bitchy. Verantwoording nemen en op de blaren zitten, absoluut. Het is nu eenmaal geen pakje brood. Ik meen begrepen te hebben dat er nog meer kittens geïnfecteerd zijn? Dan heb je een goede poot om op te staan en testen af te dwingen. En zeker niet bij een eigen dierenarts. Sla de armen ineen zou ik dan zo zeggen. Ik vraag me alleen af wat de criteria 'goed fokker' in deze inhoudt? Mijn ervaring met giardia-honden is dat deze hoofdzakelijk bij broodfokkers vandaan komen in zeer slechte onhygiënische omstandigheden. Dat wil absoluut niet zeggen dat bij een eerlijk fokker nooit Giardia voor kan komen, maar het risico is wel miniem. Niet meer dan billijk dat de fokker meebetaalt aan de dierenartskosten totdat het sein 'Giardia meester' is gegeven.

bitchy

daarom zal een eerlijke fokker openstaan voor onderzoek/testen.
1 of andere lapzwans die het enkel om de poen doet kan je dat helaas wel schudden. maar moet je daar ook van te voren niet bij stil staan?
onder de ''goede'' fokker zitten ook rotte appels, alleen willen die niet met hun fouten de kynologische wereld in geholpen worden en die zullen dus hun best doen om afwijkingen, ziektes e.d. aan te pakken.

waar lees jij trouwens dat andere nestkittens ook last hebben? :shock:
heb ik nou potvrrr. toch een brilletje nodig?
neem me niet kwalijk als ik dat zo snel niet zie staan.
heb je inderdaad kunnen vernemen dat andere kittens het ook hebben, dan weet je vast ook hun naam en kunnen jullie met zijn allen die fokker aanpakken, dan zijn er niet eens testen nodig.

en mocht ik overkomen alsof ik het probleem van de topicstarter niet begrijp, dat zie je dan fout.
ik begrijp hem best, maar ik begrijp niet dat iemand zomaar kan schrijven ''ik wilvan die kat af''! er zit zo weinig liefde in dat ene zinnetje dat mijn nekharen helemaal overeind zijn gaan staan.

Broodjebal

bitchy
Geplaatst op: 21 Nov 2005 13:35 Onderwerp:

daarom zal een eerlijke fokker openstaan voor onderzoek/testen.
1 of andere lapzwans die het enkel om de poen doet kan je dat helaas wel schudden. maar moet je daar ook van te voren niet bij stil staan?
onder de ''goede'' fokker zitten ook rotte appels, alleen willen die niet met hun fouten de kynologische wereld in geholpen worden en die zullen dus hun best doen om afwijkingen, ziektes e.d. aan te pakken.

waar lees jij trouwens dat andere nestkittens ook last hebben?
heb ik nou potvrrr. toch een brilletje nodig?
neem me niet kwalijk als ik dat zo snel niet zie staan.

heb je inderdaad kunnen vernemen dat andere kittens het ook hebben, dan weet je vast ook hun naam en kunnen jullie met zijn allen die fokker aanpakken, dan zijn er niet eens testen nodig.
:roll: Ik moet toch echt een ABC-test ondergaan, mijn hemel kom het ook nergens tegen.................. :oops:

Laat ik het anders formuleren; ik kan me niet voorstellen dat dit het enige kitten is met giardia. Overdraging op andere kittens is zonder meer een risico en hardnekkig om er vanaf te komen. Dan is het zo goed als zeker dat mede-nestgebruikers (moeder) ook besmet zouden moeten zijn. Die moeder hoeft geen ziekteverschijnselen te hebben, maar kan 'activators' overdragen naar haar kittens toe. Dan heb je vaak een nest vol zieke kittens waarvan de 'activators' nog in sluimertoestand bevinden wat pas tot uiting komt op het moment dat ze het nest verlaten en zelfs maanden later.
en mocht ik overkomen alsof ik het probleem van de topicstarter niet begrijp, dat zie je dan fout.
ik begrijp hem best, maar ik begrijp niet dat iemand zomaar kan schrijven ''ik wilvan die kat af''! er zit zo weinig liefde in dat ene
zinnetje dat mijn nekharen helemaal overeind zijn gaan staan.
Dan zitten we gelukkig op 1 lijn. Sterker nog, ik vervloek personen die zich niet vooraf verdiepen in het aanschaffen van een pup/kitten, ras of niet. Maar dat brengt je niet verder naar meer informatie.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Ok, ok, misschien reageer ik nu wel erg kort door de bocht, maar mijn eerste idee na het lezen van het topic....
Stel je adopteert (of krijgt) een kindje, en het kindje blijkt een darmprobleem te hebben, bind je het kind dan ook vast aan een boom omdat je het leven met smurrie niet te doen vindt?
Je houdt van een wezen of niet.
Als mijn hond een of andere ziekte zou krijgen (afkloppen!!!) dan nog zou ik voor haar zorgen ook al kostte het klauwen vol geld.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk er precies zo over Angelic, maar er bestaan nog steeds mensen die een dier alleen nemen om er mee te kunnen showen. Als het dan niet voldoet aan het ideaalbeeld moet ie meteen weer gedumpt worden en is iedereen schuldig behalve de koper zelf.

Als mijn hond of kat wat dan ook zou krijgen, zou ik tot de laatste cent bereid zijn om te betalen, zonder meer.

-margriet-

Ongelezen bericht door -margriet- »

hoe goed bedoeld door de starter van het topic misschien.... maar de uitlatingen van "ik wil hier vanaf" ... zie ik wekelijks terug in het asiel..

Tabby's, Coon's, Oosterse kortharen en Perzen. Langharigen, Odd eyed's, .. :( alleen de naaktkat heb ik nog niet gezien :wink:

Allemaal "gedumpt" ... soms nog netjes gebracht, maar minstens zo vaak vreselijk verwaarloosd gevonden op straat: Ze voldeden niet.

Tja, ikzelf heb ook een kater met darmproblemen. Een vreselijke veelvraat, breekt zelfs de kasten er voor open en eet ook alles wat hij tegenkomt... met als gevolg: Diaree.... :( En stinken?!?! Zélfs in het asiel heb ik het nog nooit zó erg geroken!!

Hij krijgt vaak apart voer: Droge brokken zónder toevoegingen (kleur, geur en smaakstoffen). Tja, het mág wat kosten, ... maar het wérkt wel!

Ik ga maar uit van het goede van de mens en ik denk dat de starter bedoelde dat hij/zij hoopte dat de kat van de diaree afkomt. Dierenarts is tóch de gene die je het bést kan helpen. Enneh, een goede dierenwinkel denkt óók altijd met je mee!

Inderdaad, misschien is de darmflora (enzymen enz.) nog niet goed.. en zou je dus lamshart (rauw) kunnen geven (waarom eigenlijk geen runderhart??).

Hopelijk is de start(st)er níet té erg geschrokken van de reacties :? en leest ze hier wél alle tips!
PS: "er van af willen" kan altijd in het asiel...afstand doen dus. :(

Maar éérst kijken of je gewoon een plausibele oplossing weet te vinden in onderhandeling met de fokker. :roll: en ook als dat níet lukt.. is het dan noodzakelijk afstand te doen?? Denk het niet... maar ben wél met je eens dat als je dan geld uitgeeft aan een raspoes, dat je dan ook je verwachtingen hebt.... Neemt níet weg dat je wél over een levend beestje praat.. met gevoel, die - zo te horen - je hart al wel gestolen heeft :wink:

Sterkte! :!: en hopelijk kom je er uit!

Dovenetel

Het was mijn eerste reactie uit woede dat ik een reactie heb geplaatst en ik heb het idee dat alleen Margriet heeft gelezen wat ik voor een gevoel bij dit gebeuren heb. Bitchy, Dilbert en hoe die anderen ook mogen heten zijn nu echt van die mensen die wel heel kortzichtig zijn en alleen maar lekker makkelijk op mensen hun gevoel kunnen spelen door maar van alles te schrijven. Heel knap hoor, maar dat kan ik op zo'n eenvoudige manier ook wel. Mijn eerste reactie was woede, maar als ik dan al die reacties zo lees heb ik wel zoiets van ik had mijn gevoel beter niet kunnen uiten. Het is immers mijn probleem en niet van de fokker. Ik sluit hierbij mijn topic door niet meer deel te nemen aan dit kortzichtige gekronkel van anderen.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Bezint eer ge begint slaat wellicht in meerdere opzichten op Dovenetel?

bitchy

nou niet gaan lopen janken he ''vriend'' dovenetel,

..actie geeft reactie,
jij schrijft je bericht terwijl je woedend bent, ik schrijf mijn bericht omdat ik woedend ben door jou manier van schrijven.
dat je de fokker aan wil pakken snap ik best, maar de manier waarop je over je kitten praat heb ik echt geen begrip voor je mag wel wat meer liefde voor dat jonge zieke beestje uiten.

Gesloten