Iemand heeft met een kopie van mijn paspoort bij een makelaar een bedrijfsruimte gehuurd en is daarin een hennepkwekerij begonnen die door de politie is ondekt nu ben ik volgens de politie de hoofdverdachte en moet ik bewijzen dat ik niet de huurder ben.
wie kan mij helpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bedrijfsruimte
Re: bedrijfsruimte
De bewijslast ligt nog altijd bij de politie en niet bij jou. Dit is vaak ophef van hun kant om jou onder druk te zetten. Maar vraag het contract op, kan jouw handtekening niet opstaan lijkt mij. In principe is de makelaar hier fout geweest (en de hennepkweker natuurlijk), de makelaar heeft niet goed nagekeken of de kopie van het paspoort ( kopie!!! niet eens het origineel) klopte bij de persoon. Door wie is de huur betaald? Ik neem aan dat de makelaar niet maanden wilde wachten op geld. Hoe is de eerste huur betaald, contact, pin, overboeking? Vingerafdrukken in de bedrijfsruimte die matchen met het systeem van de politie? Is er toevallig een alarm in het pand? Wanneer betrad men het pand en waar was jij op die tijdstippen? Komt niet overeen. Op wiens naam stodn evt. een telefoonaansluiting, energie? Wat is het adres en telefoonnummer dat de makelaar heeft. Zal toch wel op het contract staan en bekend zijn bij de makelaar. Ik kan me niet voorstellen dat dit nooit gebeld is door de makelaar, zou hij wel heel veel vertrouwen hebben in de huurder. Sterkte!
Als iemand u paspoort kopieert zal het toch een bekende zijn. Wat let u aangeven die persoon. Ook de makelaar zal u moeten herkennen toch. Want er zal toch ook getekend zijn.
Succes Ronald.
Succes Ronald.
op basis van alleen een kopie van een paspoort mag een makelaar nooit en te nimmer een huurder aanbieden als acceptabele huurder