LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisartsposten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
famroodakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 22:02

Huisartsposten

Ongelezen bericht door famroodakker »

:oops: :oops:
Wij zijn bij de huisartspost geweest, men was daar de gemaakte tijdsafspraak vergeten door te geven aan de dienstdoende arts, konden we nog langer wachten met onze zoon van 9 weken, die aan het uitdrogen was. Zeg je daar iets van, wordt je mede gedeeld dat je eerst je excusses moet maken omdat je de arts wijst op de gemaakte afspraak, doe je dat dan deelt hij je mede dat hij je kind weigerd te onderzoeken. Ik vind het werkelijk associaal en spelen met mensenlevens, zo'n huisartsenpost. En dan kom je de volgende dag bij je eigen huisarts die, gaat het ook nog even voor zijn collega opnemen en deelt je mede dat het normaal is dat ze mogen weigeren om een baby van 9 weken te onderzoeken. Ik dacht altijd dat een huisarts er is voor de patient maar dat blijkt dus niet te wezen, hij is er om zijn handje op te houden, dat hij zijn centen krijgt.

Gelukkig waren ze in het ziekenhuis wel heel erg lief en behulpzaam. ze vertelde wel dat ze je mogen terugsturen als je geen verwijzing hebt van de huisartsenpost, maar dat het wel heel erg onfatsoenlijk is bij een baby van 9 weken.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Als patient ben je eigenlijk een goed-betalende klant, want de huisartsenpost is heel duur! Een consult kost tussen de 70 en 120 euro. Dus het is volkomen onterecht, dat de patient steeds meer in de rol van een gunst-vrager wordt gedrongen. Nee, de klant is de goedbetalende consument! Op die huisartsenpost moet men blij zijn, dat ze daar een goedbelegde boterham mee verdienen.
Volgens mij is dit te wijten aan het feit, dat men weet dat de verzekeraar uiteindelijk betaalt. Als de patienten zelf moesten betalen, zouden ze wel wat klantvriendelijker worden bediend! Want dan speelt de vraag mee of de klant tevreden is met de geleverde dienst of niet. Zodra er meer concurrentie komt (dwz meer aanbieders van zorg in de nachtelijke uren), dan zal dit snel veranderen.
In dit specifieke geval vind ik het raar, dat de huisartsenpost niet open staat voor dit soort kritiek. Zij hadden een fout gemaakt, dan mag je dit toch wel zeggen.? Ik raad de familie aan, om een klacht in te dienen bij de overkoepelende HDS (Huisartsendienstenstructuur) van deze huisartsenpost. Alleen als mensen klagen, kan men tot het besef komen, dat er dingen fout gaan. En vooral dat de mentaliteit fout is. Het regionale IKG (Informatie en Klachten bureau Gezondheidszorg) kan de weg wijzen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door tienepien »

Het is idd jammer wanneer een huisartsenpost niet openstaat voor kritiek, maar dit is natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal. Wanneer de artsen en hulpverleners op een boze en lichtelijk agressieve manier benaderd werden, dan kan ik me deze houding van de huisartsenpost wel voorstellen. (Daarmee wil ik niet zeggen dat dat in dit geval gebeurd is, maar helaas zijn er mensen die zich op een dergelijke manier gedragen)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door Jonjo »

Het is heel triest dat dit soort figuren waarvan je, zeker met kinderen afhankelijk bent, zich zo gedragen. In mijn omgeving wordt de term MEDISCHE MAFFIA meerdere keren gebezigd. U of wij hebben ze nodig voor onszelf,of voor onze kinderen, in tijd van nood. Zij maken zich minder druk of U de zorg krijgt waar U recht op hebt. De uitbetalingen die ze krijgen uit de verzekeringspotten of het nou in de praktijk is of op een hulppost is gegarandeerd.

edl65
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2005 14:52

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door edl65 »

Voordragen bij het Medisch Tuchtcollege.
Niets doen betekent berusten in je lot.
Ook in jou regio is er vast 1 te vinden.

pokemon
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:07

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door pokemon »

:( ook ik heb zon ervaring met de huisartsenpost,ik had in 2003 een chronische blaasonsteking en ging wel eens in het weekend naar de post en belde wel eens ivm medicatie.Ineens kreeg ik tussen neus en lippen door van me oude arts te horen dat de post hem had gebeld en had geklaagd omdat ik te vaak bellde en te vaak kwam!en ik had notabene gevraagd of ik mocht bellen voor advies en ja hoor,dat mocht altijd........
ze hadden met me arts overlegd,niet met mij en een code achter me naam gezet,die betekende dat ik niet meer in de weekenden geholpen werd,maar wachten moest tot maandag,kan je je voorstellen ?vrijdag een blaasonsteking,en wachten tot maandag?belachelijk?en met me kind van 6 die diabetespatient is?ook wachten tot maandag als ze in coma ligt?ik diende een klacht in en die word behandeld intern in het ziekenhuis,onze post zit aan een ziekenhuis en je raad het al.....er was helemaal geen code....er werd niks aan de klacht gedaan.........terwijl me nieuwe huisarts,meteen die code zag op de pc en het verwijderde....ik bel nu echt niet meer zo snel de post en ook niet meer zo snel de apotheek die erbij zit,want ze gaan achter je rug om je huisarts bellen,en zeggen niks tegen jou.en een klacht?hoef je niet te doen,want die word niet behandelt....................ook hoor ik steeds vaker dat ze mensen wegsturen als je niet naar de arts bent geweest,mijn ex was bij de ehbo,met een 2e en 3e graads verbranding aan zijn arm.verrekte van de pijn,de vellen hingen er bij,of hij langs de post was gegaan?nee?toch maar even er langs,je moet bij ons het hele ziekenhuis door en naar buiten ,toen naar de post,en dat met een verbrande arm?hij gilde het uit en rende van kraan naar kraan om zijn arm eronder te doen?na wachten bij de post besloten ze dat zehem daar niet konden helpen en dat hij naar de ehbo moest...........en dat alles met een verbrande arm?//ik vind dit te gek voor woorden!!waarom betalen we zoveel kosten aan het ziekenfonds?toch om goeie zorg?laten ze het dan ook geven......

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Als je een klacht hebt: uit die dan ook. Liefst schriftelijk!. Bewaar kopieen en andere bewijsstukken. En zorg dat er officieel antwoord komt!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Huisartsposten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Als je een klacht hebt: uit die dan ook. Liefst schriftelijk!. Bewaar kopieen en andere bewijsstukken. En zorg dat er officieel antwoord komt!

Gesloten