LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti Spyware..

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door jurrien »

Ook ik heb al een poosje het microsoft progamma.
Baseline Security Analyzer ,in gebruik. Het grote voordeel van dit progamma is dat je gelijk kan zien als er update's ontbreken, zowel van windows maar ook van office. Je kan zien hoe veilig jou pc is op dat moment, Normaal zie je als alles oke is de aanduiding [ strong security ] en als er iets ontbreekt of verkeerd is afgesteld verandert dat naar [weak of poor security ] Het is redelijk eenvoudig in te stellen voorop gesteld dat je iets engels kan lezen, Een nederlandse versie is er nog niet. En je moet er een controle van de gebruikte versie van windows bij toestaan. [ Legaal ]. Een fijn progamma en gratis.
Jurrien

Gast

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Gast »

De nieuwste met veel verbeteringen in ook het NL.

http://www.mozilla.org/products/firefox/all-beta.html

Nog in Beta maar eigenlijk hoort die er niet meer in.

Meer hierover op http://www.mozbrowser.nl/
Zijn er toch nog problemen er is daar ook een forum .

gast211

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door gast211 »

Ik heb eerder deze week het bericht geplaatst dat mijn pc door het installeren veel trager is geworden en dat ik overweeg om het er weer af te gooien.
Nu blijkt uit jullie reactie dat ik dat dan ook zou moeten doen.
Maar ik heb geen zin om de deur open te gaan zetten .
Wat is dan de juiste oplossing??
Aanmodderen met hitman pro en beschermd zijn of een ander alternatief nemen?
Ik heb als virusscan MacAfee maar dat alleen (zo is gebleken) is niet afdoende.
Graag zou ik enige tips krijgen wat dan beter is.
Het rare is dat de traagheid meer zit bij het opstarten dan wanneer de pc een tijdje draait.
Als hij eenmaal draait gaat het wel redelijk tot goed.
Maar eer dat het draait, pffffffffffffffffffff.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik zou dan als ik jou was, alles van hitman pro verwijderen [ denk aan de mappen in progam files ] Dan haal je ,microsoft antispyware ,van de site van microsoft.com en op lavasoft.com neem je de gratis uitvoering van Ad-adware. Dan in comb, met de firewall ven XP ben je aardig op weg. Natuurlijk ook je eigen virusscanner erop laten staan.

Jurrien
Bij Ad-Adware even de map in het nederlands nemen
voor het gemak.

GoBack

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door GoBack »

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met het AntiSpywareOffensief-Forum. Alles wordt er klaar en duidelijk in stappen voor me uitgelegd en vooral, ze helpen me van de spyware af, die ik er met Ad-aware/Spybot/MS-antispyware niet af kreeg!

Hopelijk blijven ze dit nog lang doen :D

Groetjes, GoBack

Gast

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Gast »

@Marian Quaedvlieg: Je zou Avast! kunnen proberen. Dat is een goed gratis antiviruspakket, en is er ook in het Nederlands. Avast! is hier te downloaden: http://www.avast.com/eng/down_home.html

bLACKADDER-

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door bLACKADDER- »

Allereerst: Ik ben het met de meeste kritiek die hier op Hitman Pro wordt geleverd eens, want het werkt lang niet bij iedereen zoals het moet werken. Maar ik wil wel benadrukken dat áls het goed werkt, het vooral voor beginners een ontzettend handige tool is, omdat ze zelf helemaal niets hoeven te doen aan instellingen en dergelijke. Als je de controle over antispywareprogramma's zelf in handen wilt houden, is Hitman Pro geen aanrader, en zou ik een combinatie van Ad-Aware SE, SpywareBlaster en Spybot S&D nemen. Ook Microsoft AntiSpyware is een goede oplossing. Ikzelf gebruik wel Hitman Pro, omdat ik het gewoon handig vind dat alles geautomatiseerd verloopt.

--
bLACKADDER, forumlid AntiSpywareOffensief.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb eerder deze week het bericht geplaatst dat mijn pc door het installeren veel trager is geworden en dat ik overweeg om het er weer af te gooien.
Nu blijkt uit jullie reactie dat ik dat dan ook zou moeten doen.
Maar ik heb geen zin om de deur open te gaan zetten .
Wat is dan de juiste oplossing??
Aanmodderen met hitman pro en beschermd zijn of een ander alternatief nemen?
Ik heb als virusscan MacAfee maar dat alleen (zo is gebleken) is niet afdoende.
Graag zou ik enige tips krijgen wat dan beter is.
Naast de prima adviezen van jurrien (MS Antispyware de url link kan ik je wel geven en Adware (zelf zeg ik ook nog Spybot S&D )kan je ook overwegen om een echte Firewal te nemen .
Zone Alarm bijvoorbeeld. Al heeft de Freeware versie wel wat minder mogelijkheden.
Dit laatste helpt over het algemeen niet voldoende tegen Spyware maar is wel aan te raden .
Met de virusscanner van MC Afee ben je dan wel over het algemeen beschermd.

Op http://www.helpmij.nl/forum/ dan (Anti)Virus - Firewalls - Spyware kan je hierover meer lezen of vragen.

Daarnaast kan je een hijackthis log plaatsen om zeker te weten dat je schoon bent.
Meer info hier :
http://www.antispywareoffensief.nl/
Maar niet zelf hiermee werken.
Het rare is dat de traagheid meer zit bij het opstarten dan wanneer de pc een tijdje draait.
Als hij eenmaal draait gaat het wel redelijk tot goed.
Maar eer dat het draait, pffffffffffffffffffff.

Je kan ook teveel op je PC installeren .
Met start>uitvoeren>msconfig(intypen)enter of OK tabblad opstarten kan je al overbodige dingen die laden bij het opstarten uitschakelen .
Real ,Nero bijvoorbeeld als je die hebt kan je gewoon allemaal uitvinken .
Maar van Windows dingen of bijvoorbeeld Mcafee afblijven Als je daar echt geen verstand van hebt is het verstandig om dat eerst bijvoorbeeld bij de bovenstaande forums te gaan vragen ,dan dat de ellende nog groter wordt.

gast211

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door gast211 »

Zoals jullie in mijn voorgaande berichten heb medegedeeld dat ik dus NIET te spreken was over himan pro heb ik het er dus afgegooid.
En hierop handmatig enkele programma's geinstalleerd.
Te weten : zonealarm firewall , ms antispyware, spyware doctor, en spyware searche & destroy.
Nu blijkt het volgende :
Spydoctor vind 6 bedreigingen.
MS Antispyware niets.
Spyware search en destroy ook niets.
Hoe kan dit??

Doordat spyware een gratis proef was kon hij het wel scannen maar is doordat ik niet betaald heb niet instaat om het er af te gooien.
Geeft spydoctor 6 dingen aan en probeert je er van te overtuigen dat je het nodig hebt en dus koopt, dus een verkoop strategie??
Of is spydoctor een beter programma dan MS Antispyware en Spyware Search en Destroy??
De melding die Spydoctor aangaf was dit : C:\system volume information\_restore en heel veel cijfers en letters!!
En dit zou dan een trojan horse moeten zijn.
Maar met alle zoek mogelijkheden van mij in de pc is dat bestand in het geheel niet te vinden!!!!!

Heeft hier iemand een antwoord op?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Inter »

Heb niet zover terug gelezen want dan kan ik wel dag en nacht aan de PC zitten.
Doordat spyware een gratis proef was kon hij het wel scannen maar is doordat ik niet betaald heb niet instaat om het er af te gooien.
Wat bedoel je hiermee .Spywaredocter ?
Alles kan je eraf halen .Staat ie dan Bij je Configuratiescherm >software

Ik heb zelf geen Spydoctor dus daar kan ik niet over oordelen.
maar wel gehoord dat het geen onbetrouwbaar programma is.
Daarover hoef je dus geen zorgen te maken.


De C:\system volume information\_restore is een systeemherstelpunt .

Als ik denk wat jij nu ziet zijn die nummertjes wat jij bedoelt de ondermappen ..Van afstand zonder screenshots is moeilijk zoiets te zeggen.
Kan zijn dat daar een trojan of een virus zit maar dat hoeft niet .
Maar je hebt MCAfee .Spyware is dan wel zeker mogelijk .



Ik adviseer om je eens een hijackthis log te plaatsen op het al eerder genoemde http://www.antispywareoffensief.nl/
Daar kom je er zeker wel uit Dit blijft toch een consumentenforum.

bLACKADDER-

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door bLACKADDER- »

Spydoctor vind 6 bedreigingen.
Dat zegt niets. Spyware Doctor heeft nogal eens last van zgn. "false positives". Dit wil zeggen dat het dingen "vindt" die er helemaal niet zijn. Ieder beveiligingsprogramma heeft wel last van false positives, maar bij Spyware Doctor gebeurt het wel heel vaak. ;)

Gast

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zegt niets. Spyware Doctor heeft nogal eens last van zgn. "false positives". Dit wil zeggen dat het dingen "vindt" die er helemaal niet zijn. Ieder beveiligingsprogramma heeft wel last van false positives, maar bij Spyware Doctor gebeurt het wel heel vaak.


Spyware Docter haalt een -5 bij de PC kids tijdschrift

Jannie1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2005 17:32

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Jannie1987 »

Ik vind dit programma helemaal niet goed onze pc is er helemaal van in de hobbel!!!!!! En niet alleen die van ons ook van vrienden, familie en kennissen!!!!

Groetjes Jannie

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Inter »

Spyware Docter haalt een -5 bij de PC kids tijdschrift
Ik weet niet hoe die test is uitgevoerd maar dit vind ik veel betrouwbaarder.
Even naar beneden scrollen.
Voor duidelijkheid Giant AntiSpyware is hetzelfde als MS Antispyware .

Spywareprogramma`s die je echt niet moet gebruiken staan trouwens
hier

Natuurlijk krijg je overal wel eens mee vals alarm maar er kan heus wel echt wat aan de hand zijn.
Daar is hijackthis nu zo handig voor. :roll:

Gast

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Gast »

Inter. betrouwbaar, welke bron ??. jouw opgegeven website is geen officieele microsoft website :twisted:

staler

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door staler »

Ik moet ook even kwijt dat ik dit een zeer slechte uitzending van radar vond, dit ben ik niet gewend.
dat ze hitman aanprijzen (en nog wel door een z.g. expert)is inderdaad erg raar aangezien dit proggie kan idd een hoop problemen geven.

je kan bij spyware beter meerdere progamma`s appart van elkaar laten werken zeg 2 a 3 na elkaar laten scannen(niet te gelijker tijd) wat ik zelf een goed proggie vind is "spysweeper" en "scan pyware"
spysweeper werkt net als een virus scanner en blijft op de achtergrond alles in de gaten houden (hij is niet aan te raden bij de meeste mensen aangezien je wel wat kennis er voor nodig hebt)
verder zie ik sommige mensen de antispyware van microsoft aanprijsen, dit is op zich wel een goed proggie maar vergeet er dan niet bij te vermelden dat ze deals hebben gesloten met sommige spywaremakers en die dus ook gewoon op je systeem laten als betrouwbaar, oftewel niet echt aan te prijsen als je dit zonder andere scanners gebruikt.
je hebt echt met spyware meerder scanners nodig aangezien ze allemaal op andere dingen gefocust zijn en dus anders scannen

Over het downloaden gaat het niet zo zeer om de progammas(waar inderdaad ook spyware in zit) maar de netwerken waar de progammas op zitten het netwerk van kazzaa is inderdaad het meest bevuild maar zo zijn er meer. P2P is een gevaarlijke manier van dowloaden geworden.

om je (windows) systeem zo schoon mogelijk te houde moet je het volgende gewoon doen\hebben:

- alle essentiele windows updates downloaden
- 1 goede virusscanner gebruiken en min. 1x p/w scannen
- 2 a 3 antispyware scanners ook min. 1 x p/w scannen(niet tergelijk)
- 1 goede firewall (niet die van windows xp sp1 of sp2)

over firefox heb ik ook mijn twijvels volgens mij zend deze browser ook info naar derden, maar dit weet ik niet zeker ik heb wel het idee dat er een hoop netwerkverkeer is zodra ik deze browser open.

maar radar had veel beter hun huiswerk moeten doen met dit onderwerp, en de experts had ik ook mijn twijvels over want de tips die ze gaven waren erg eenlijnig en niet goed onderbouwd.

Gast

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door Gast »

De melding die Spydoctor aangaf was dit : C:\system volume information\_restore en heel veel cijfers en letters!!
En dit zou dan een trojan horse moeten zijn.
Maar met alle zoek mogelijkheden van mij in de pc is dat bestand in het geheel niet te vinden!!!!!

Heeft hier iemand een antwoord op?
dit houd in dat er een virus of een trojan variant in een systeemhestelpunt zit, dus als je terug valt op zo`n punt heb je weer spyware.

je kan de map geloof ik zien als je bij map opties verborgen bestanden weergeven aanzet, en beveiligde besturingsysteembestanden verbergen uitzet. rommel niet te veel in de dingen die je dan te zien krijgt want dit kan tot gevolg hebben dat windows nooit meer opstart. dus bij voorkeur niet doen. probeer te scannen in veilige modes meschien dat die hem dan verwijderd[/quote]

snapdrniksvan

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door snapdrniksvan »

Een goed en gratis anti spy programma is op te halen bij:
http://www.lavasoft.de

iApple
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:06

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door iApple »

Koop een Apple!

Géén virussen!

Géén Spyware!

MHoeneveld
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2004 22:02

Re: Anti Spyware..

Ongelezen bericht door MHoeneveld »

Koop een Apple!

Géén virussen!

Géén Spyware!
Absolute onzin!
Ik zit al jaren in de informatie beveiliging en ik kan je heel wat hacks en virussen tonen diie ook op een Apple werken.

Wel is het zo dat omdat een Apple in de minderheid is dit voor virusschrijvers minder interresant is dan een Windows operating systeem maar Apple is tegenwoordig op Linux gebaseerd en met name de grafische schil aqua kent ook wel een aantal lekken.

Dus verkondig niet dat er een systeem is dat veilig is. Alles met een netwerk stekker er aan en internet toegang is met wat inzet te kraken en onveilig te maken.
Er is onlangs overigens in China een zombie netwerkje gevonden waar ook Apples deel van uit maakten.

Gesloten