LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] frisia financiering
Re: frisia financiering
mijn vraag is ,zijn er meerdere die door een verkooptruck een blanco papier hebben getekend,en de tekst later in words is toegevoegd.
ik wil zo graag van deze **** af maar ik snap er geen hout van allemaal wat hier getypt word.
ook wij hebben d.k bij dsb zonder overlijdensverzekering.(circa 3 jaar nu)
ik betaal aan de direktbank 126,00 euro en aan de dsb 60 euro p.maand.Wij hebben geen koophuis dus ook geen hypotheek want ik less op dit forum alleen maar over hypotheken.
op het moment van afsluiten zeiden ze idd wel iets over een overlijdensverzekering maar omdat mijn man hartpatient is werd die heeeel hoog zeiden ze dus het werd ons aangeraden om elders zo'n verzekering af te sluiten.
ik hab al genfiormeerd bij de postbank om alles over te laten nemen maar dan moet ik heeel veel aflossen in de maand en als dat bij de postbank zo is dan is het volgens mij ook bij andere banken zo!
slapeloze nachten heb ik als er aan denk
ik wil er van af en heel snel!!maar hoe
ik heb dit al eens een keer op dit forum geplaatst en toen was er iemand genaamd dsb-expert maar die blijkt verdwenen te zijn ik kreeg toen wel een mail van hem of ik alle gegevens wilde mailen maar eerlijk gezegd doe je dat ook niet zo snel ik ken deze meneer of mevr. helemaal niet.maar iemand die mij duidelijk kan uitleggen wat of hoe ik het bste kan handelen ben ik heeeel dankbaar.
groetjes
ook wij hebben d.k bij dsb zonder overlijdensverzekering.(circa 3 jaar nu)
ik betaal aan de direktbank 126,00 euro en aan de dsb 60 euro p.maand.Wij hebben geen koophuis dus ook geen hypotheek want ik less op dit forum alleen maar over hypotheken.
op het moment van afsluiten zeiden ze idd wel iets over een overlijdensverzekering maar omdat mijn man hartpatient is werd die heeeel hoog zeiden ze dus het werd ons aangeraden om elders zo'n verzekering af te sluiten.
ik hab al genfiormeerd bij de postbank om alles over te laten nemen maar dan moet ik heeel veel aflossen in de maand en als dat bij de postbank zo is dan is het volgens mij ook bij andere banken zo!
slapeloze nachten heb ik als er aan denk
ik wil er van af en heel snel!!maar hoe
ik heb dit al eens een keer op dit forum geplaatst en toen was er iemand genaamd dsb-expert maar die blijkt verdwenen te zijn ik kreeg toen wel een mail van hem of ik alle gegevens wilde mailen maar eerlijk gezegd doe je dat ook niet zo snel ik ken deze meneer of mevr. helemaal niet.maar iemand die mij duidelijk kan uitleggen wat of hoe ik het bste kan handelen ben ik heeeel dankbaar.
groetjes
Sorry FA heeft het toch gelijk wat betreft koppelverkoop (alleen wat blanco papier betreft is het bij mij niet gebeurt). Maar ze verplichten wel de Cardiff verzekering, anders gaat het niet door. Dus KOPPELVERKOOP zeker weten.
Zie ook consumentengeldgids van mei 2004 (zaak van dhr. Altena).
Kortom samenvattend:
Mocht je willen lenen en verlangt de geldverstrekker een overlijdens-risico verzekering, let dan op de volgende dingen:
1. Kijk al dan niet of je al verzekerd bent bij overlijden. Bij een levenhypotheek zit al vaak een ORV, maar ook bijvoorbeeld in een ongevallenverzekering.
2. Nooit een verzekering afsluiten bij koopsom. In de voorwaarden staat vaak dat deze vervalt bij verhuizing, e.d. Dan heb je een boel premie betaald en die ben je kwijt. Er zijn overigens prima alternatieven waarbij je per maand of per jaar kunt betalen.
3. Als je je moet bijverzekeren voor OVR, kijk dan eens bij je verzekeraar waar je al meer verzekeringen hebt lopen. Die kunnen soms een pakketkorting bieden bij meerdere verzekeringen. Je bent dan voordeliger uit.
Verder, een adviseur gebruikt altijd vuistregels bij het bepalen van het maximaal te lenen bedrag. Dit hoeft niet altijd juist te zijn voor de eigen situatie. Zoek je eigen situatie dan ook eerst uit, bijvoorbeeld door je inkomsten en uitgaven in een excel sheet te zetten. Je houdt dan een bedrag over. Als dit je rente + aflossing + eventueel extra te betalen verzekeringspremie is, neem dan aan dat dit 2 % van je maximale kredietlimiet is. Bij geen heropnames en ongewijzigde rente moet je erop rekenen dat je het krediet in ca. 5 jaar kunt afbetalen. Maar leen niet het maximum:
1. De rente kan stijgen bij dit soort kredieten.
2. Elk jaar stijgen je uitgaven. Indien dit lijdt tot koopkrachtverlies, (wat volgend jaar het geval kan zijn), dan is het moeilijker om de lening af te lossen. Je zult dan meer geld kwijt zijn omdat de schuld langer open staat.
Mocht je willen lenen en verlangt de geldverstrekker een overlijdens-risico verzekering, let dan op de volgende dingen:
1. Kijk al dan niet of je al verzekerd bent bij overlijden. Bij een levenhypotheek zit al vaak een ORV, maar ook bijvoorbeeld in een ongevallenverzekering.
2. Nooit een verzekering afsluiten bij koopsom. In de voorwaarden staat vaak dat deze vervalt bij verhuizing, e.d. Dan heb je een boel premie betaald en die ben je kwijt. Er zijn overigens prima alternatieven waarbij je per maand of per jaar kunt betalen.
3. Als je je moet bijverzekeren voor OVR, kijk dan eens bij je verzekeraar waar je al meer verzekeringen hebt lopen. Die kunnen soms een pakketkorting bieden bij meerdere verzekeringen. Je bent dan voordeliger uit.
Verder, een adviseur gebruikt altijd vuistregels bij het bepalen van het maximaal te lenen bedrag. Dit hoeft niet altijd juist te zijn voor de eigen situatie. Zoek je eigen situatie dan ook eerst uit, bijvoorbeeld door je inkomsten en uitgaven in een excel sheet te zetten. Je houdt dan een bedrag over. Als dit je rente + aflossing + eventueel extra te betalen verzekeringspremie is, neem dan aan dat dit 2 % van je maximale kredietlimiet is. Bij geen heropnames en ongewijzigde rente moet je erop rekenen dat je het krediet in ca. 5 jaar kunt afbetalen. Maar leen niet het maximum:
1. De rente kan stijgen bij dit soort kredieten.
2. Elk jaar stijgen je uitgaven. Indien dit lijdt tot koopkrachtverlies, (wat volgend jaar het geval kan zijn), dan is het moeilijker om de lening af te lossen. Je zult dan meer geld kwijt zijn omdat de schuld langer open staat.
Ook ik wil even reageren hierop, twee jaar geleden hebben wij via Frisia een "2e hypotheek"afgeloten, maar nu achteraf blijkt dit gewoon een pl te zijn want we zijn geregistreerd bij de bkr in Tiel, we kwamen hierachter toen we een hele nieuwe hypotheek gingen afsluiten, nu blijkt dus dat er bij de pl een overlijdensrisico te zijn afgeloten waarvan we helemaal niet op de hoogte waren, we moesten toendertijd zo snel mogelijk tekenen en nu met aflosse moesten we in plaats van de 39.000 die we hadden geleend 66.000 euro aflossen dus dit is 20.000 euro die van ons zijn gestolen door deze "bank" we hebben geprobeerd om althans een deel van dit geld terug te krijgen maar dat gaat mooi niet door want we hebben ervoor getekend zeggen ze, hadden we maar moeten lezen maar we kregen daar helemaal de tijd niet voor. We kunnen dit geld nu wel onderbrengen in de nieuwe hypotheek maar zien er nooit een cent van terug ook niet bij overlijden want dan vervalt dit bedrag gewoon aan Frisia, kortom we willen iedereen waarschuwen niet hierin te trappen want je bent je geld kwijt, ze vertellen mooie verhaaltjes maar hier klopt niets van.
Dus wees gewaarschuwd voor Frisia en zijn praktijken, het zou verboden moeten worden.
Dus wees gewaarschuwd voor Frisia en zijn praktijken, het zou verboden moeten worden.
Tja, jij koos er zelf voor geld te lenen en de contracten te tekenen. Nu heb je spijt, moet je niet gaan zeuren.Dus wees gewaarschuwd voor Frisia en zijn praktijken, het zou verboden moeten worden.
Ik kocht vorige week een camera, daar heb ik achteraf spijt van, maar ik heb toch zelf het geld uitgegeven. Mijn fout dus.
jajaja
Appels en peren vergelijken dat is dom!!
die camera kost vast geen 10 of 20 duizend euro
dus bla bla bla
houd u commentaar voor u
dit is voor mensen die geholpen willen worden en klagen over je camera kan je op een ander forum-onderwerp plaatsen
groetjes
Appels en peren vergelijken dat is dom!!
dus bla bla bla
houd u commentaar voor u
dit is voor mensen die geholpen willen worden en klagen over je camera kan je op een ander forum-onderwerp plaatsen
groetjes
@pollewop.Je zegt dat je 39000euro hebt geleend,en dat je nu in totaal 66000euro moet terugbetalen,dat is een verschil van 27000euro .Is dat bedrag wat je alleen al aan verzekeringen hebt afgesloten,lijkt me errug veel,maar ik heb dan ook geen ervaring met frisia.
Zijn er uberhaupt wel tevreden klanten van frisia,en de dsb bank in het algemeen.
Grtzz.
Zijn er uberhaupt wel tevreden klanten van frisia,en de dsb bank in het algemeen.
Grtzz.
Ik kan het je nog sterker vertellen: ik heb vrieden die een huis van 450.000 euro gekocht hebben, en er al direct spijt van hadden nadat ze erin woonden. Toch hebben zij ZELF hun handtekening gezet. Kun je niet achteraf zeggen tegen de verkoper: ik heb spijt, neem het huis maar terug.Appels en peren vergelijken dat is dom!!
Hoe te handelen bij een Overlijdensrisico verzekering tegen Koopsom waar je vanaf wilt???
Kan iemand mij helpen?? Als ik een bedrag van E 20000 heb betaald aan DSB omdat dit zgn noodzakelijk was bij een 2de hypotheek een ORV af te sluiten. Het bedrag is bovenop mijn hypotheek gekomen en eigenlijk wil ik deze verzekering nu stoppen. Krijg ik dan nog van mijn koopsom terug??
graag ervaringen van anderen
Kan iemand mij helpen?? Als ik een bedrag van E 20000 heb betaald aan DSB omdat dit zgn noodzakelijk was bij een 2de hypotheek een ORV af te sluiten. Het bedrag is bovenop mijn hypotheek gekomen en eigenlijk wil ik deze verzekering nu stoppen. Krijg ik dan nog van mijn koopsom terug??
graag ervaringen van anderen
met een advocaat dreigen helpt altijd. Gooi het op foutieve voorlichting. ORV is meestal niet vroegtijdig afkoopbaar.
DSB moet leasebelegger inleg terugbetalen
Uitgegeven: 22 november 2005 12:14
AMSTERDAM - DSB Bank moet de inleg van een belegger in het aandelenlease product Hollands Welvaren Select volledig terug betalen. Dat heeft de klachtencommissie van het Dutch Securities Institute (DSI) bepaald.
Het vonnis gaat verder dan de Duisenberg-schikking, waarin leasebeleggers van Dexia niet hun gehele inleg terug krijgen, maar twee derde van de restschuld wordt kwijtgescholden, meldde Het Financieele Dagblad dinsdag.
Volgens DSI, dat waakt over de integriteit van de effectenbranche, heeft DSB zich niet verdiept in de doelstelling van de klant en heeft hem onvoldoende geïnformeerd over het product. Ook is er geen risicoprofiel van de klant opgesteld door de bank.
DSB moet van DSI alle lease- en verzekeringsbetalingen en de betaalde rente voor de extra geldleningen aan de klant terugstorten.
De kredietverstrekker legt zich niet bij het vonnis neer. "We gaan in beroep en daar hebben we het volste vertrouwen in", aldus woordvoerder K. Wilting. In afwachting van de behandeling wil hij niet verder op de zaak ingaan.
Uitgegeven: 22 november 2005 12:14
AMSTERDAM - DSB Bank moet de inleg van een belegger in het aandelenlease product Hollands Welvaren Select volledig terug betalen. Dat heeft de klachtencommissie van het Dutch Securities Institute (DSI) bepaald.
Het vonnis gaat verder dan de Duisenberg-schikking, waarin leasebeleggers van Dexia niet hun gehele inleg terug krijgen, maar twee derde van de restschuld wordt kwijtgescholden, meldde Het Financieele Dagblad dinsdag.
Volgens DSI, dat waakt over de integriteit van de effectenbranche, heeft DSB zich niet verdiept in de doelstelling van de klant en heeft hem onvoldoende geïnformeerd over het product. Ook is er geen risicoprofiel van de klant opgesteld door de bank.
DSB moet van DSI alle lease- en verzekeringsbetalingen en de betaalde rente voor de extra geldleningen aan de klant terugstorten.
De kredietverstrekker legt zich niet bij het vonnis neer. "We gaan in beroep en daar hebben we het volste vertrouwen in", aldus woordvoerder K. Wilting. In afwachting van de behandeling wil hij niet verder op de zaak ingaan.
Zeg beste Joop34, dat bericht staat nu 6 x op dit forum. De gedragsregels zeggen toch duidelijk:
Maar ja, lezen schijnt toch moeilijk te zijn voor veel mensen.
http://forum.trosradar.nl/forum/algemen ... arden.htmlBijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers
Maar ja, lezen schijnt toch moeilijk te zijn voor veel mensen.