Lichtje ik geloof er geen ene **** van dat jij Humanist bent. Een keer per jaar een donatiue doen aan Humanitas betekent niet dat je humanist bent!!!
met opmerkingen als
De spijker op de kop: dat bepaalt NIET de nieuwkomer, maar de bestaande spelers. Bevalt het niet nieuwkomer?? Dan gaan wij alleen verder, want de pot is zo vet, dat wij het risico niet nemen dat U ermee vandoor gaat. OF: De pot is vet en U mag tegen extra door ons te stellen voorwaarden meedoen. Heel normaal!
Is niet echt een humanistische gedachte. Die zou zijn; de verantwoordelijk heid nemen om deze mensen te geven wat nodig is om tot zelfontplooing te komen. Deze mensen dezelfde rechten en verantwoordelijkheid geven als ieder ander.
Om zo, vertouwende in de krachten van het individu als samenleving door middel nadenken over de zaken (de rede de ratio) verder te komen om ook diegene die niet hebben wat wij hebben zichzelf te verwerkelijken.
Je zou als Humanist ook moeten weten dat Humanisten vrij hard strijden voor de gelijke rechten van Asielzoekers.
Kortom Als jij vindt dat iemand die 35 jaar in NL woont meer rechten heeft op Sociale wetgeving dan iemand die 5 jaar hier woont, en dat suggereer je, dan ben je geen Humanist, dan schaam ik me dat jij jezelf zo durft te noemen. En dat je hetzelfde wereldbeeld aan aanhoudt als Erasmus en Einstein. Ik hoop je niet tegen te komen op de Socrateslezing 2005