LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aankoop pc's
-
aankoop pc's
Als je een pc koopt met een HD van 80 gieg bij de Makro en je pakt die thuis uit en er blijkt maar 60 in te zitten, dan beroepen ze zich op een drukfout in de folder. Ik vraag me af of dat wel snor zit.
-
Re: aankoop pc's
Ik ben bang van wel...
Wel als er in de kleine lettertjes van de folder vaak ergens onderaan staat dat er drukfouten in kunnen staan...
Maar pin me er niet op vast hoor...
Wel als er in de kleine lettertjes van de folder vaak ergens onderaan staat dat er drukfouten in kunnen staan...
Maar pin me er niet op vast hoor...
Ja hoor het is altijd onder voorbehoud daar zijn die folders voor.
In de kleine letters staat product kan afwijken van het getoonde danwel specificatie`s.
Is er geen aparte ruimte gemaakt voor de recovery disk die staat er ook vaak op. dan heb je 60 gig vrij en de andere zeg maar partitie is voor dat doel. Ooit lang geleden kreeg je een cd rom waar alles opstond Maar omdat de schijven nu zo groot zijn doen ze het zo. Is er bij de eerste keer opstarten gevraagd wilt u een recovery disk maken?
In de kleine letters staat product kan afwijken van het getoonde danwel specificatie`s.
Is er geen aparte ruimte gemaakt voor de recovery disk die staat er ook vaak op. dan heb je 60 gig vrij en de andere zeg maar partitie is voor dat doel. Ooit lang geleden kreeg je een cd rom waar alles opstond Maar omdat de schijven nu zo groot zijn doen ze het zo. Is er bij de eerste keer opstarten gevraagd wilt u een recovery disk maken?
-
Ronald, ik heb de folder bewaard, er staat niet in dat er iets kan afwijken. Gewoon iets anders verkocht dan er op de folder staat. Er zit een cd bij, verder een goed ding.
Ik ben toch van mening dat dit neerkomt op bedrog. Nu hoeft het niet direct opzettelijk te zijn, maar jij hebt betaalt voor een 80 GB harddisk en nu zit er een 60 GB in, Daarmee doet het bedrijf jou tekort en ik zou zeker terug gaan en het berschil tussen deze twee dingen in geld laten uitbetalen of zij dienen ervoor te zorgen dat jij krijgt waar je voor hebt betaalt, Namelijk een 80 GB. Dit is geen drukfout, en anders 1 waar jij geen boodschap aan hebt.
Jurrien
Jurrien
Niet in iedere Makro folder staat deze tekst, wel in de non food folder (de folder die dit weekend binnen kwam) staat op de 2 pagina onder de vestigingsadressen een tekst met daarin vermeld: Alle aanbiedingen zijn vrijblijven, onder voorbehoud van prijswijzigingen, druk- of zetfouten ...
Van bedrog is dus niet direct sprake, het kan een druk fout zijn, belangrijker is te kijken wat er op de doos staat. Indien daar 60GB vermeld staat is het dikke pech je had immers voor aankoop moeten weten dat het 60 ipv 80 was je bent immers zelf verantwoordelijk voor de aankoop en dient deze te controleren, staat er 80 GB op de doos dan kan je terug gaan en vragen voor een juiste 80GB computer of je geld terug. Dit wel binnen de een redelijke termijn ( dat is ongeveer een week ).
Van bedrog is dus niet direct sprake, het kan een druk fout zijn, belangrijker is te kijken wat er op de doos staat. Indien daar 60GB vermeld staat is het dikke pech je had immers voor aankoop moeten weten dat het 60 ipv 80 was je bent immers zelf verantwoordelijk voor de aankoop en dient deze te controleren, staat er 80 GB op de doos dan kan je terug gaan en vragen voor een juiste 80GB computer of je geld terug. Dit wel binnen de een redelijke termijn ( dat is ongeveer een week ).
-
goed punt...belangrijker is te kijken wat er op de doos staat.
-
Inderdaad, heel stom van me. Niet gekeken op de doos, alleen geluisterd naar de verkoper. Op de doos staat inderdaad HDD 60 GB. Dan valt er inderdaad niets te claimen.
-
Dat klopt ook wel want ze werken tegenwoordig met iets andere waarden.
1 KB = 1024 maar ze willen het iets makkelijker en daarom is het
1 KB = 1000 geworden.
Reken het maar uit en daar heb je het verschil terug gevonden.
Met een HD van 160 dan is het verschil al erg groot.
Groet
1 KB = 1024 maar ze willen het iets makkelijker en daarom is het
1 KB = 1000 geworden.
Reken het maar uit en daar heb je het verschil terug gevonden.
Met een HD van 160 dan is het verschil al erg groot.
Groet