LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer (stuurapparaat) kapot Opel Agila

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wollie5

Computer (stuurapparaat) kapot Opel Agila

Ongelezen bericht door wollie5 »

Opel Agila van september 2000, 67.000 km gelopen.
Computer defect; kosten bedragen 1250 euro.
Dealer en Opel Ned. geven geen coulance, terwijl zo'n computer veel langer mee hoort te gaan. Ruilonderdelen zijn er niet omdat zo'n computer eigenlijk nooit kapot gaat, volgens Opel.
Zijn er meerdere mensen die hier ervaring mee hebben ?
Graag uw reactie.

raymondk

Re: Computer (stuurapparaat) kapot Opel Agila

Ongelezen bericht door raymondk »

Ikzelf kamp met een defecte electrische stuurbekrachtiging van mijn Opel corsa uit bouwjaar 2001,een probleem wat vaker voorkomt bij jonge Opels,maar de kosten (1500 euro) komen voor rekening van de klant.Kijk eens op www.problemcar.nl ,dit is een forum waar dergelijke problemen uitgewisseld en soms opgelost worden.Succes!

forummer1

Ongelezen bericht door forummer1 »

Heb precies het zelfde gehad met mijn opel agila 1.0
ook bouwjaar 2000.
Na een hoop ergenis met lampjes en inhouden,garage in en garage uit
waren ze na 2weken arbeidsloon er achter dat het niet de egr klep was (die er in en er uit en er in is gezet)maar de electronica.
Enige vorm van coulance konden de heren van de garage wel na een aantal BOZE mailtjes naar dat snert kantoor van opel ned ene jochem.....( nog wat praat als momphert de mol) kon er een vorm van coullance af ,niet bij opel nederland ,maar bij de garage
totalen schade was 2100 euro waar ze niet de voledige arbeidstijd genomen hebben.

Nou ben ik mischien een leek van auto(electronica),maar weet wel dat het met electronica zo is dat als dat "ding"aan de computerkast gehangen word er meteen een foutcode uitrolt(kan bijna elke leek,druk op de knop en voila) die correspondeerd met een defect.
Teken dat deze "erkende opel dealer" toch is beter personeel moet aannemen cq opleiden.
NOOIT MEER NAAR De merkdealer !!! 2é keer dat ik me genaaid voel

Kijk mensen het is makkelijk mensen komen niet meer bij de garage voor de centen
niks doen alleen dat ding aan de testkast hangen kost al een paar honder euro dan hebben ze nog niks arbeidsintensiefs gedaan(wat een mooi woord;-) )

En als je dan is moet omdat er een electronische storing is dat je WEL MOET,..........ja dan kleden we je uit

Voor mij geen OPEL MEER

PS volgens de consumentenbond cq ANWB juridische dienst,is de economisch waarde tegenwoordig van een auto op 6 jaar te liggen ????
PS zoek ook is op google.nl naar "egr"en "stuurapp" ,opel tigra schijnt er ook last van te hebben
En verbruikt die van jou ook olie ??

Ik hoor het wel van je

vr.gr

flower power

Ongelezen bericht door flower power »

Het schijnt dat er een tijd lang een fout in het productie proces van de leverancier van de stuurapparaten heeft gezeten, waardoor naar verloop van tijd deze apparaten kapot gaan en vervangen moeten worden. De goede apparaten zouden gemarkeerd zijn met een gele stip, de slechte niet.

Gert79

Ongelezen bericht door Gert79 »

Heb een Opel Astra van 2000 waar het stuurapparaat van defect is. Heb de storing sinds hij bij de dealer is geweest,toen hebben ze de distrubutieriem en thermostaat vervangen en de 12volt aansluiting veranderd. De dealer zegt kan zo ineens gebeuren maar vind het toeval dat het is opgetreden nadat ik bij de dealer ben geweest. Na wat rondkijken op internet valt me op dat er veel Opels zijn met dit probleem. Het is niet alleen Agila maar ook de andere opeltypes hebben het probleem. En de meeste opels zijn van bouwjaar 2000 tot 2003. Hoezo toeval? Lijkt me echt een produktiefout maar krijg 0 op het rekest bij de dealer.

Gesloten