LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent en verliezen klanten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Thijs

Essent en verliezen klanten

Ongelezen bericht door Thijs »

Een tijdje terug had ik wat onenigheden met Essent.
Essent was laks, en daardoor moest ik thuis langer doorbetalen.

Telefonisch geprotesteerd en wat bleek ?

Eerst de geijkte praatjes "mijnheer het is nog niet verwerkt in het systeem" (is dat MIJN probleem dan ?), het is erg druk, meer service kost meer geld etc etc etc.

Toen ik beleefd doorzette en vroeg of ze soms liever hadden dat ik naar de concurrentie (NMA, wanneer komen jullie nou echt in actie ?) toe zou gaan, werd mij te verstaan gegeven dat ik dat dat maar moest doen. U bent maar een klant. We hebben er genoeg, dus het maakte geen bal uit.

Dat advies heb ik dus ter harte genomen. Niet prive, maar op mijn werk.

Want toevallig doe ik op het werk de aanbestedingen voor mijn bedrijf, en waarom dan niet voor energie ? We zijn overigens niet zo'n kleine verbruiker, want met alleen al de electra grootverbruik zitten we op ruim boven de 7.000.000 KwH per jaar.

Dan heb ik het nog niet over gas, electra kleinverbruik, warmte etc etc etc. Dit klantje was meer dan Euro 1.000.000,- verbruikskosten waard.

Niet dat ik de illusie heb dat het elders beter is, maar goed, misschien dat de boodschap bij essent nu ietsje duidelijker is.

Je werkt voor en met klanten en niet tegen je klanten, of anders gezegd; je klant werkt niet voor jou.

Thijs

Re: Essent en verliezen klanten

Ongelezen bericht door Thijs »

Het verhaal gaat verder;

Ik heb inmiddels enige tijd geleden alle energieleveranties op alle aansluitingen opgezegd. Netjes aangetekend verstuurd, zoals dat moet.

Heb gelijk maar aangegeven dat ik binnen 14 dagen een opgave van daaraan verbonden kosten (bijv. voor verbreken contacten) wil hebben (eveneens aangetekend) en anders wijs ik ze af.

Natuurlijk weer laksheid van Essent, na 3 weken werd er eens gebeld. Uw opzegging is niet goed, want u heeft niet alle aansluitingen opgegeven. Zet uw reactie maar op papier, en verzend deze maar aangetekend, heb ik aangegeven. Ik accepteer uw reactie en de inhoud er van niet.

Dat ik geen opgave heb gedaan van alle aansluitingen is logisch; ik heb geen volledig beeld er van. Het bestand is jarenlang gewijzigd en daardoor vervuild. Daarnaast is al diverse keren aan Essent gevraagd het overzicht te leveren, maar daar gaat Essent niet op in.

Smoezen als: wij kunnen niet op uw bedrijfsnaam zoeken in het systeem of we hebben het te druk. Is het mijn probleem als (nu nog) klant dat Essent incompetent is ?

Na enig doordouwen kreeg ik toch reactie. Weliswaar afwijzend, maar een letterlijke uitspraak er in wil ik u toch niet onthouden;

**
Uiteraard willen wij als Essent u zo goed mogelijk helpen om uw
aansluitingen in beeld te krijgen op voorwaarde dat u een leveringscontract met ons sluit.
**

Subtiel hè ? We kunnen het niet, maar sluit wat contracten af, dan lukt het misschien toch.

Over de eventuele bijkomende kosten is niets meer over gemeld, die accepteer ik dus niet meer.

Nu is dus de cirkel rond; omdat Essent haar klanten behandeld als (achterlijk) vuil wil ik weg. Ik kan niet opzeggen zonder aansluitingen op te geven. Omdat Essent ze niet op wil geven kan ik in principe niet weg.

Dus heb ik tegelijktijd maar een factuuranalyse over het hele afgelopen jaar laten doen. Komen we toch wel aan de aansluitingen. En zelfs aan de EAN-codes, zij het ten koste van aardig wat tijd, geld en moeite.

Die lijst voeg ik dan waar bij als nagekomen detaillering van mijn opzegging (daar had ik al wat ruimte voor gelaten in de opzegging) en de datum van opzegging blijft staan.

Wat Essent niet snapt is dat als klanten weg willen, je ze niet tegen kan houden. Hoe meer je ze tegenwerkt en probeert te vertragen, hoe bozer ze worden. Geeft niet, want daarmee gooit Essent definitief zijn glazen in. Bij de komende aanbesteding vallen ze gewoon naast de boot.

Kwaliteitscijfer 0 heet dat. Dus hoe goed de (mogelijk) geboden prijs ook is, ons zijn ze kwijt.

anjanien

Ongelezen bericht door anjanien »

zojuist het verhaal van Thijs gelezen en eerlijk gezegd: het doet me goed te lezen dat er meer mensen zijn die problemen met Essent hebben.
Klantvriendelijkheid is een woord dat daar ten enenmale niet bestaat. Ik ben sinds 1 september van dit jaar bezig om mijn verhuizing te regelen en al wat ik mag doen is meterstandenkaarten met handtekening invullen, maar enig begrip voor mijn frustratie, dat ik dat inmiddels al vaker heb gedaan ontbreekt!!!

Zwaar frustrerend, dus maar op naar een andere leverancier, al vrees ik dat het daar niet veel beter zal zijn

jebez

Ongelezen bericht door jebez »

het bericht van thijs geeft precies weer,waar de breekpunten van essent
zijn,namelijk ze denken dat hun monopoliepositie op het gebied van
beheer en levering toch geen gevaar loopt,dit is juist de tijd om met
elkaar een probleem op te lossen,door middel van een zwartboek.
en dan naar b.v. geschillencommisie,uitzending radar.
klant,groot of klein,het zal essent een zorg zijn.
vr gr jebez

Rebelxxl

Ongelezen bericht door Rebelxxl »

Ook ik heb onenigheid met Essent. Ze behandelen je daar of je een dom blondje bent en nergens geen verstand van hebt. En de beleefdheid om iemand uit te laten praten aan de telefoon hebben ze ook niet. Nou Essent kan de POT OP!!! Ik ga weg ik kan gelukkig onder mijn contract uit nu de prijzen omhoog gaan en ook mijn ouders stappen gelijk op. Dit zouden meer mensen moeten doen zodat Essent veel klanten verliest en ze dan misschien iets aan klantvriendelijkheid gaan doen

Gesloten