LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe ketel/ervaring

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Bart01
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:55

Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door Bart01 »

Graag jullie mening over het volgende:
Onze Atag Blauwe engel H39T loopt op zijn laatste benen. Hij is nu weer tijdelijk opgelapt maar lang zal het niet duren voordat hij zijn laatste adem uitblaast.
De vraag is nu wat komt ervoor in de plaats???
Ons huis heeft ca.650m3, 8 groeps vloerverwarming en radiatoren op de bovenverdieping.
Hebben al informatie verzameld maar zoals al eerder vermeld op dit forum nogal uiteenlopend van aard. aanbevolen zijn:
1. Nefit HRC30 Excellent met 25 liter boiler
2. Daalderop Combifort 32/80 met 80 liter boiler
3. Intergas HR36/30
4. Bosch HRC35 Top of HRC 42

Wat ik graag zou willen weten, zijn er specifike redenen qua prijs/kwaliteit waarom we voor 1 van deze zouden moeten gaan?
Ook heb ik nog nooit wat over Bosch ketels gehoord en gelezen, heeft iemand er hier ervaring mee?
En als laatste vraag.....wat is het nut van een ingebouwde boilerzoals Nefit en Daalderop? Begrijp iets sneller warm water maar daarna? Alle bovengenoemde types hebben CW5(muv BBosch HRC42) dus zou toch allemaal ongeveer hetzelfde comfort moeten leveren.

Alvast bedankt voor jullie hulp. Sta graag ook voor andere suggesties open qua ketel merken/types zoals Vaillant en Remeha

Groet,
Bart

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door royco »

koop een Nefit ...

het voordeel van een ingebouwd 27 liter boiler is dat je geen dip hebt: Er wordt 27 liter warm tapwater op temperatuur gehouden. Dit verliest zn temperatuur nauwelijks bij geen gebruik, dus ook geen stookkosten. Als jij de kraan opendraait komt er gelijk water van 60+ graden uit je toestel waardoor dit ook snel aan je tappunt is. Het Excellent toestel heeft een modulerende pomp. Deze moduleert recht evenredig mee met je brander waardoor je stroomkosten (merk je bijna niet) bespaart, maar nog belangrijker; stromingsgeluid mee achterwege blijft en een betere warmteafgifte van je radiatoren. Ook heeft het Excellent toestel een ingebouwde inlaatcombinatie en overstort ventiel. Dit spaart weer in plaatsingskosten/tijd. (zul je ook niet veel van merken)

De Nefit HRC22Excellent (dus 22kW cv vermogen) levert 8 liter warmtapwater per minuut met een temperatuur van 60 graden. De HRC30 (30 kW cv vermogen) levert maar liefst 10 liter water per minuut van 60 graden. Je kunt ook voor een solo toestel kiezen met een losse boiler van 80 of 120 liter. Het voordeel hiervan is dat je kleine hoeveelheden warm water kunt tappen zonder dat het toestel brandt. Dit resulteert in (veel) minder starts en dus kosten aan onderhoud. Koop er een Moduline thermostaat bij. Dit hoort bij elkaar!!

Koop geen Bosch en geen Intergas. Als ik zie dat jouw huis 650m3 meet dan hoort daar geen Bosch/Intergas/AWB/AGPO in. Je legt toch ook geen Vredestein op een Lamborgini??

druk druk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:04

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door druk druk »

bosch geeft tot eind van dit jaar 10 jaar garantie op de ketel

halvdan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:01

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door halvdan »

Vorige week hebben wij een Bosch ketel laten plaatsen. Bosch geeft 10 jaar volledige garantie op de ketel en onderdelen als je voor 31 december 2005 een ketel koopt. Wij hebben voor deze ketel gekozen omdat Bosch deze garantie geeft. Onze vorige ketel een Agpo van 9 jaar oud heeft ontzettend veel problemen gegeven en ik geloof dat alle onderdelen al 1 of meer keren vervangen zijn. Vandaar dus een Bosch met 10 jaar garantie.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door Snertjong »

Koop die Nefit !!! :P

Ondanks zijn kwaliteit - Ook nog 12 jaar garantie Op alles !!

Dit laatste is een actie aanbieding

danny32
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:07

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door danny32 »

let op dat als je een intergas neemt dat er een 2 weg klep word
gemonteerd . Dit is noodzakelijk omdat de pomp tijdens warm water
gebruik of opwarming stilstaat.Heb je een hydraulisch neutrale vloerverwarmings unit dan hoeft er geen klep in de leiding gemonteerd te worden. :idea:

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door roberto1977 »

koop nooit geen intergas want na het eerste jaar kan je de gasblokken en sensoren blijven vervangen
alsje een goede wilt koop dan een nefit of een daalderop

danny32
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:07

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door danny32 »

Nu wil ik niet zeggen dat ik aandelen heb van intergas maar het probleem met de gasblokken was hoofdzakelijk met de ketels van in de periode 2000 tm 2002 wij hebben er een kleine 1200 hangen waarvan we toch relatief weing klachten meer hebben met de Nefit heb ik goede ervaringen maar is je budget niet toereikend heb je toch aan de intergas een goede ketel mits je hem jaarlijks laat schoonmaken. Daalderop is een prima ketel alleen in onderhoud een stuk duurder

wilcootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 11:13

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door wilcootje »

hoi

neem mooi een nefit is misschien wel wat duurder maar dat verdient z'n eigen wel terug met onderhoud en storingen, die beide zeer gering zijn.
informeer ook eens naar de remeha quinta een geweldige ketel en niet storings gevoelig. ik denk als je een van deze twee ketels neemt dat je er jaren lang plezier van hebt.


succes

:)

hulp troepen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2006 19:18

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door hulp troepen »

Waarom niet weer een atag ,is alleen maar beter geworden,is de topper onder de ketels neem een shr 38tap

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door berna »

Ik zou zo zeggen laat ATAG zich eerst maar weer eens een paar jaar bewijzen, maar niet bij mij aan de muur. Ze hebben de "benraad" naam weer van stal gehaald om maar niet al te veel aan ATAG te laten denken. Nee, ATAG heeft zichzelf ongelofelijk uit de markt geprezen met al die lekke wisselaars en de superslechte garantie die men daarop geleverd heeft.
Dat gaat jaren kosten om dat weer op te bouwen.

Vr Gr Berna

julius048
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:06

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door julius048 »

Wel eens aan Remeha gedacht, volgens een onderzoek van de consumentenbond het meest betrouwbare cv toestel en dan met name de Remeha Quinta familie. even naar www.Remeha.nl

Katinka70
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:48

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door Katinka70 »

Ik heb een vraag over ongeveer het zelfde onderwerp.
Ik heb een offerte ontvangen van een installatiebedrijf voor een AWB HR ketel van euro 2485 incl montage en 5 jr onderhoud. Terwijl op internet bij: ww.warmteservice.nl dezelfde ketel los euro 863,94 kost. Ik vind z'on verschil wel erg groot voor het installeren en een onderhoudsabonnement. Ik zou graag jullie mening hierover weten

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door berna »

Vraag altijd MEERDERE offertes aan. Deze lijkt in iedergeval nergens op. Vermoedelijk iemand die snel rijk wil worden.

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door royco »

Voor dat geld heb je ook een Nefit Ecomline. IS een HEEL ander toestel dan zo'n AWB 3HR...

Katinka70
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:48

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door Katinka70 »

Ik vraag inderdaad meerdere offertes aan. Deze offerte is trouwens van Inhome Gaswacht. Ik heb er ook na gevraagd waarom er z'on groot prijsverschil tussenzit. Maar volgens de verkoper zijn dit gewoon de prijzen die zij rekenen.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nieuwe ketel/ervaring

Ongelezen bericht door berna »

En bij inhome moet u al helemaal niet zijn, dat is een onderdeel van Essent en dat zijn ongeveer hetzelfde type oplichters. Tot dat je binnen bent (getekend hebt) zijn ze lief, en daarna ben je aan de beurt. Ga het liefst naar uw plaatselijke (niet al te grote) installateur die het merk van uw keuze voert. In het algemeen krijgt u bij uw plaatselijke installateur nog de beste service.

Gesloten