LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopermakelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Route
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2005 23:48

Kopermakelaar

Ongelezen bericht door Route »

Mijn vrouw en ik zijn druk op huizenjacht. Op dit moment doen we het zoeken en bezichtigen zelf. Ik dacht het onderhandelen ook zelf wel af te kunnen. Het gaat om een appartement van zo een 120.000 euro, ik meende daar geen aankoopmakelaar voor nodig te hebben. Nu las ik over de diensten van www.dekopersmakelaar.nl . Dit klinkt heel aantrekkelijk en het blijft natuurlijk een vak apart en het kopen lijkt voor leken ook valkuilen te kennen. Heeft iemand hier ervaring met deze organisatie (of andere bruikbare tips hieromtrent)?

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door hera »

Je link werkt niet.

Misschien kan je een deal maken met een (nvm) makelaar, dat hij het pand taxeert en in zn archieven duikt en jou adviseert in je onderhandelingen. Dan spreek je af dat hij iets meer mag rekenen voor zn taxatie (500/600 euro bijvoorbeeld) dat is namelijk ook een kostenpost die jij kunt aftrekken. Dat rapport heb je tzt toch nodig en het is iets wat de makelaar mooi tussendoor kan doen.

Wij doen het in ieder geval wel eens. Deze constructie gebruiken we veel voor vrienden en bekenden en klanten die heel goed kunnen onderhandelen. :D

LAMORE
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2005 13:51

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door LAMORE »

www.11makelaars.nl

aankoop € 1950,=
taxatie € 250,=

no cure no pay

TIP
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:17

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door TIP »

Wellicht een bruikbare tip voor Dhr. Route
Een appartementsrecht geeft recht op een aandeel in de gemeenschappelijke gedeelten van een gebouw. Dat aandeel is het zogenaamde privé-gedeelte, ook wel het appartement genoemd, dat alleen u, als eigenaar, mag gebruiken.

Een appartementseigenaar heeft te maken met de eigenaren van andere appartementsrechten via de Vereniging van eigenaren, wettelijke regels, de splitsingsakte, reglement van splitsing en eventueel een huishoudelijk reglement.
Onderhoudskosten/servicekosten
Als appartementseigenaar betaalt u een deel van de gemeenschappelijke onderhoudskosten om het onderhoud van het totale complex te dekken. De uitgaven zijn sterk afhankelijk van de omvang en de leeftijd van het complex en de staat van onderhoud.
Vereniging van Eigenaren (VvE)
Van rechtswege is ieder appartement eigenaar lid van de Vereniging van Eigenaren. Gezamenlijk moet u geld reserveren voor gemeenschappelijk groot onderhoud en ervoor zorgen dat dit onderhoud wordt verricht.

Indien er dus geen of niet genoeg reserve is opgebouwd kan dit voor u als toekomstig eigenaar grote financiële gevolgen hebben.
Ga dus als eerste informeren of er een gezonde Vereniging van Eigenaren is en laat uw (droom)appartement geen nachtmerrie worden. Of neem een aankopend makelaar (aangesloten bij NVM, VBO of LMV) in de hand, deze beperkt zich echt niet alleen tot het onderhandelen maar kijkt wat verder dan zijn of haar neus lang is.

Route
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2005 23:48

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door Route »

Dankuwel voor uw reactie. De informatie was mij echter al bekend. De vve is actief en gezond met een reserve van zo een 30 duizend euro. Nadat het dak is vernieuwd en de voorgevel is aangepakt.
Het onderhandelen dat kan ik denk ik voor zo een appartement nog wel zelf en de koopakte doornemen wil de hypotheekadviseur voor me doen. ik zie de meerwaarde van een aankopend makelaar nog niet.

TIP
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:17

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door TIP »

Ik ook niet, zou zeggen ga er voor 8) succes!!!

Route
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2005 23:48

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door Route »

Is dit cynisch bedoeld? :?
Hoe dan ook bedankt.

TIP
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:17

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door TIP »

Natuurlijk is dit niet cynisch bedoeld, jammer dat dit misschien zo over is gekomen was niet de bedoeling :oops:

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door hera »

Informeer ook naar het betalingsgedrag van de vorige eigenaar. Zijn schulden neem je nl over (naar de vve toe dan).

Route
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2005 23:48

Re: Kopermakelaar

Ongelezen bericht door Route »

bedankt voor deze tip, niet aan gedacht nog.

Gesloten