LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Sinds 3 jaar bezig met een scheiding.
Nu staat woning te koop en makelaar heeft zonder medeweten van mij het huis verkocht samen met ex.
Maar ze willen wel mijn handtekening.
Nu dagen zij mij voor de rechter op 24 nov omdat ik niet teken voor een huis wat is verkocht voor 18 duizend minder dan vraagprijs.
Ik ben niet op de hoogte gebracht van verkoop
Nvm organisatie word ik niet wijzer [/b]

LAMORE
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2005 13:51

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door LAMORE »

Tja, dit is een wassen neus.

verkopen doe je samen, je bent immers samen eigenaar! Indien 1 van de 2 niet wilt om wat voor reden ook.............wordt er niet verkocht! simpele zaak.

Laat je niet gek maken, rechter zal in jou voordeel een uitspraak doen!

Suc6
rene

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Bedankt Rene

Ik hoop dat de rechter in mijn voordeel beslist.
Want in al die 3 jaar heeft rechter in mij voordeel beslist maar ex wandeld daar net zo makkelijk overheen.
Ben heel moe van alles en weet eigenlijk niet meer wat ik moet.
Maar 24 nov zullen we vor de zoveelste keer in de rechtbank zitten en maar hopen dat het goed komt.

elize
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2005 01:24

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door elize »

Je kunt wellicht de rechter voorleggen akkoord te gaan met de verkoop als je ex het verlies voor zijn rekening neemt. Mits je het huis kwijt wilt natuurlijk. Ik ken iemand die het zo heeft opgelost. Krijgt je ex dus 18.000 minder dan jij. Zal hij waarschijnlijk niet willen want het is wel heel veel geld.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Mirreke »

Wat Elize zegt is inderdaad een optie, wel even een advocaat of rechtsbijstand meenemen en een stuk opstellen dat direct bij/na de zitting getekend kan worden (gelijk korte metten maken dan ben je van dat gezeur af). Beter nog laat je direct bij de notaris welke de overdracht van het huis zal regelen zo'n contract opstellen dat bij het moment van betalen je ex 18.000euro voor zijn/haar rekening neemt. Zodat het notarieel vastligt en dat de notaris kan zorgen voor een goede uitbetaling. Anders heb je wel eens kans dat je ex strax toch evenveel krijgt als jij en dat jij naar 9000euro (de helft dus) kan fluiten vanwege zijn/haar optreden.

Kortom laat alles goed door een advocaat en notaris vastleggen!

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Dank jullie wel voor reactie

Ik heb advocaat
Als ik accoord ga met de verkoop dan verkopen ze het huis met verlies.
Huis staat te koop vor 225 en hun willen het verkopen voor 207 daar ga ik niet mee accoord.
Want ex beweerd dan dat hij de rest moet betalen nou niet dus want als hij niet betaald komen ze vanzelf bij mij.\
Dat onder vind ik bijna dagelijks hij moet sommige dingen betalen wat hij niet doet en deurwaarders komen bij mij aan de deur of leggen beslag op mijn inkomen wat ook al is gebeurt
Want banken of andere instanties hebben niks met een uitspraak van een rechter het huis is gezamelijk gekocht dus ook gezamelijke kosten.
Dat je zakt met verkopen van een huis oke maar geen 18 duizend minder.
Ik vraag me wel eens af wat recht is in nederland want hij doet al 3 jaar het tegenover gestelde van de uitspraken en je kan er niks mee .
Ja continu naar de rechbank en dan weer opnieuw beginnen dat duurt nu al 3 jaar.
In tussen leef ik met een kind dat er geestelijk en lichamelijk behoorlijk er aan onder doorgaat.
Want heb dan nu wel een woning maar leef op betonnen vloer en hoeslakens voor de ramen omdat hij alles heeft afgekocht aan verzekeringen enz en het geld in zijn zak heeft gestoken.
Ook daar zijn al 2 zittingen over geweest en nu komt er weer een nieuwe.
Maar ben heel blij met adviezen via radar want daar kan ik weer verder mee

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door ilseb »

tjemig, heftig hoor. Hoe zit het eigenlijk met de betaling van de hypotheek, doe je dat alleen of betaald je ex een gelijk deel mee? Als je alleen opdraait voor de hypotheekkosten betekend dat dat je zelfs nog meer recht hebt op de winst. en die 225 is dat taxatie waarde of executiewaarde? Heb je een hypotheek die hoger is dan de taxatiewaarde? of heb je een hypotheek terhoogte van de taxatiewaarde? In die gevallen betekend het dat je nog een flinke financiele naschok kan krijgen bij de verkoop ver onder de taxatie waarde.

Succes

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Het huis is getaxeerd op die 225
De hypotheek is iets meer dan die 207.
Maar me ex probeert mij geeselijk en lichamelijk al 3 jaar kapot te maken en waarom 1 reden onze dochter.
Die wil hem niet spreken niet zien of wat dan ook.
En ja je kunt het we raden hij geeft mij hier de schuld van.
Heb altijd die tijd gezegd een kind heeft 2 ouders nou die mening heb ik absoluut niet meer.
Zal verder details besparen maar dit is een scheiding met een hoop ellende.
2 keer mishandeld 9 maanden in de kou geleeft enz,dat zegt denk wel genoeg.
En waarom omdat hij dochter wil hebben en probeert op deze manier tot zijn doel te komen.
Maar vergeet dat hij der zo van zich afstoot.
Hij moet de hypotheek betalen tot die tijd krijg ik geen alimentatie.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

hallo,

de vraagprijs van het huis was dus 225.000,--. Gezien de dagelijkse realiteit gaan huizen meestal niet voor de vraagprijs weg. Om dus toch sneller van het gezeik omtrent het huis af te komen moet je er toch wel over denken dat de uiteindelijk verkoopprijs waarschijnlijk eerder op 220.000 of 215 zou liggen? Kijk zelf eens op funda en dimo in de omgeving van de woning of er vergelijkbare woningen te koop staan en als deze verkocht zijn kun je voor een klein bedrag koopprijs opvragen.
Maar ookal is je ex dan wel een ***. ik denk dat je van die 18.000 euro misschien toch een deel voor je rekening moet nemen ik zou gewoon proberen 5000 euro voor jou en de rest voor mister ashole.
Wijzelf hebben ons huis voor een nette vraagprijs (goedkoper kwam je ze gewoon niet tegen in deze staat) te koop gezet en binnen drie weken waren er geinterreseerden die 7500 euro minder boden en wij hebben toen een tegenbod gedaan en zijn 4000 euro gezakt. En dat binnen 3 weken niet te vergeten!! Maar dat was ook omdat wij zekerheid wilden en niet met dubbele lasten wilden blijven zitten. Ookal hadden wij zelfs nog een 1/2 jaar de tijd om ons huis te verkopen. Dus wees reeel ............

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Beste Sjaan

Dat je moet zakken dat is normaal.
Maar geen 18 duizend ik zelf had gedacht 220 of zelfs 217.
Dan zijn we uit de kosten en kan ik samen met me dochter verder met ons leven.
Dan kunnen we het huis wat we heben inrichten.
Want nu heben we nis omdat hij alles wat er was in eigen zak heeft gestoken.
Dat word nu ook via rechbank uitgevochten.
Maar het gaat mij er om dat een makelaar zonder overleg met beide partijen woning heeft verkocht alleen ex heeft steeds contact met hem.
Hij wil met mij niet overleggen omdat ik om prive omstandigheden me adres niet wilde geven maar wel telefoonnummer.
Ik kreeg via advocaat brief of ik maar ff wilde tekenen omdat ze bij voorbaat al wisten dat ik dat niet zou doen.
Op 30 sep krijg ik een brief met koopcontract en dag later weer 1 met weer een koopcontract en getekend door ex en koper op 1 oktober.
Dan komt er weer een brief dat er geen goed overleg is met makelaar heb hem nooit gesproken over mogelijke koper.
Dan komt er weer een brief waar in staat dat de woning al verschillende keren in de verkoop heeft gestaan .
Advocaat heeft alle papieren opgeeist.
De woning is in 2003 te koop gezet door ex met valse handtekening van mij.
Woning is toen uit verkoop gehaald en de 2 de verkoopopdracht is van 16 aug 2005 die heb ik wel getekend.
Dus verkoopopdracht 1 en 2 is er nooit een opdracht gegeven.
En volgens brief makelaar die naar de rechtbank is gestuurd door advocaat ex zijn er meerderen opdracht.
Niet dus dan zegt makelaar dat het contact met mij niet goed loopt heb na tekenen van verkoopopdracht makelaar nooit gezien nog gesproken.
Heb NVM gebeld en die zeggen dit kan niet dus er moet en klacht ingedient worden..
Maar 24 nov rechtzaak dus we zien wel

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

dus je hebt die makelaar zelf nog nooit gesproken! Dan zal je ex
de makelaar wel van alles en nog wat wijs hebben gemaakt over jou. Aangezien jij ook de verkoopopdracht hebt ondertekend is het toch te gek voor woorden dat die makelaar geen contact met jou heeft. Ja ten eerste wil deze kerel natuurlijk gewoon lekker geld aan jullie verdienen maar ja zolang hij niet met jou overlegt valt er naar mijn mening weinig te verdienen. Jij bent net zo goed zijn klant als je ex. Heb je zelf wel geprobeerd om persoonlijk contact met de makelaar te krijgen? Want hoe weet je zeker dat deze geen contact met je wilde ivm geen adresopgave? Of heeft je ex dat zo tegen je verteld? Ik zou die makelaar even een persoonlijk bezoekje brengen en eens jou kant van het verhaal toelichten. Want weet die makelaar eigenlijk de waarheid wel zoals bijvoorbeeld die vervalste handtekening bij de eerdere verkoopopdracht? Wat zegt jou advocaat hier eigenlijk over? Het is toch te gek voor woorden dat dit allemaal maar kan.........

Maar ik begrijp dat 24 november misschien weer nieuwe ontwikkelingen kan gaan brengen. Dus veel succes en sterkte. Enne ik zou als de makelaar moedwillig contact met je blijft weigeren en overal van op de hoogte was mooi een vette klacht indienen waar dat maar kan.

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Hallo Sjaan

Ik weet dat makelaar met mij geen overleg wil plegen omdat ik me adres niet heb gegeven.
Nadat ik van advocaat papieren heb gekregen heb ik hem gebeld en hem gevraagd waarom hij me niet gebeld heeft dat er een koper was.
Zijn antwoord was u geeft u adres niet doe ik geen zaken met u.
Hij weet dat ik nooit getekend heb dat heb ik hem in 2003 al verteld.
Nu beweerd die makelaar dat ik toen ook opdracht tot verkoop heb gegeven. Terwijl ik niets heb getekend toen en pas wist dat me huis te koop stond dat makelaar met kopers huis binnen kwam terwijl ik thuis was.
Normaal gesproken zijn verkopers op de tijd dat makelaar met kopers komt niet thuis.
Dus een verrassing voor mij dat me huis te koop stond.
Op de verkoopopdracht staat ook niet mijn handtekening wel op het papier wat blijft en wat mee gaat die is neer gezet dor mijn ex.
Heb toen het huis uit de verkoop gehaald.
Omdat je niet zo makkelijke tegenwoordig meer een huur huis kan krijgen.
Is de woning tot dat ik huis had uit de verkoop geweest.
Nu heb ik woning en staat het huis in de verkoop en dat papier heb ik wel getekend.

Mijn advocaat zegt dat hij van alles flikt en dat het niet te geloven is.
Maar iedere keer flikt ie wat na dat we in rechtbank zijn geweest.
Voor die tijd doet ie wat ie moet doen en daarna Bingo beginnen we weer van voor af aan.
Hypotheek niet betalen wel betalen enz enz .
Dan komen deurwaarders bij mij en leggen beslag als dan weer rechtzitting komt dan betaald ie weer wel tot na de zitting.
En beginnen weer van voor af aan en zo duurt het nu al 3 jaar.
Het ergste is dat ie zijn kind dit aan doet.

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Sterkte en houd ons op de hoogte!

1mamavan2

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Dank je wel 1mamavan2

Morgen om 11 uur zit ik in de rechtbank dus duimen allemaal .
Hou jullie op de hoogte

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En? Hoe is het afgelopen?

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Hallo

Zaterdag word het huis door een andere makelaar opnieuw getaxeerd.
Als de verkoopprijs hoger uitkomt dan hun zeggen, Gaat de verkoop niet door.
Dus de verkoopprijs niet de vraagprijs.
De verkoopprijs is 207 dus daar moet boven uitgekomen worden.
Dus het is nog ff afwachten
Na zaterdag weet ik meer

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Sterkte!

mamavan2

elize
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2005 01:24

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door elize »

Zit je hier aan vast? Makelaars zijn meestal vrienden onder elkaar en spelen elkaar de bal toe. Dikke kans dat de verkopende makelaar onder tafel iets aan de taxerende makelaar geeft om maar een goede prijs te krijgen zodat de woning verkocht is. Verkopende makelaar zijn courtage en de taxerende makelaar krijt toch betaald. Pas op en inderdaad sterkte.

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Nee zit er niet aan vast.
Als ik door heb dat deze makelaar hetzelfde doet ga ik naar een ander.
Maar heb deze makelaar al gesproken en hij weet nog van niets heb afspraak omdat ik het niet via telefoon wil doen..
Hij is van niets op de hoogte dus we zullen zien zaterdag.

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: Makelaar probeert woning te verkopen samen met ex

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Hoe is het nu met je?


mamavan2

Gesloten