| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loonstijging regering
Loonstijging regering
Zit ik daar net de herhaling van het nieuws te kijken wat ziet mijn oog en hoort mijn oor de regering wil zichzelf een loonsverhoging geven en niet 2% ofzo maar gewoon 25% niet normaal.
Ik mag blij zijn als ik er volgend jaar op vooruit ga.
DIT IS NIET NORMAAL!
En balkie balkie verdient 9500 bruto per maand nou ik verdien 1500 per maand laat ons loon eerst maar eens stijgen voordat ze zichzelf weer gaan verrijken snoepreisjes op onze kosten even naar Amerika enz enz noem maar op.
En ze willen meer en meer bezuinigen.
Sorry hoor maar ik ben nu echt PISSIG op de regering
Groetjes Hilda
Ik mag blij zijn als ik er volgend jaar op vooruit ga.
DIT IS NIET NORMAAL!
En balkie balkie verdient 9500 bruto per maand nou ik verdien 1500 per maand laat ons loon eerst maar eens stijgen voordat ze zichzelf weer gaan verrijken snoepreisjes op onze kosten even naar Amerika enz enz noem maar op.
En ze willen meer en meer bezuinigen.
Sorry hoor maar ik ben nu echt PISSIG op de regering
Groetjes Hilda
Re: Loonstijging regering
Ik weet niet waarnaar jij gekeken hebt, maar er klopt niets van. De regering heeft nog geen standpunt bepaald, en ze willen zichzelf al helemaal geen 25% verhoging geven.de regering wil zichzelf een loonsverhoging geven en niet 2% ofzo maar gewoon 25% niet normaal.
Gisteren was er een item bij RTLZ over de inkomensverhoging van raadsleden en burgermeesters (hoe meer je verdient hoe meer je er bij krijgt, de standaard regeling)Ik weet niet waarnaar jij gekeken hebt
Daarin werd verrmeld dat de ministers in het volgende kabinet een loonsverhoging krijgen van 30% ten opzichte van nu
Ik weet niet of het waar is, ik ga me er ook niet in verdiepen, het zou me echter niets verbazen
groeten
Zoals je zegt Willem, de ministers in een VOLGEND kabinet krijgen er 30% bij. Ze geven zichzelf dat dus niet.
en dan nog is het belachelijk kom nou 25% kijk 2% kan ik mee leven maar 25% is aso
En dan heb je ineens spijt dat je CDA gestemd hebt enkele jaren geleden.... Jammer dan, volgende keer beter....
Ik heb niet een CDA gestemd!
Maar ja, wat is dan de oplossing? Je kunt natuurlijk een andere partij stemmen, maar dan krijgt die partij dus ministers met een 30% hoger salaris, zullen ze vast wel leuk vinden.
Ik heb er geen oplossing voor helaas maar helaas vinden de ministers het een goed idee dat hun loon zo gaat stijgen ik ben heel beniwud wat wij de normale mens er volgend jaar op vooruit gaat ik hoop zelf op iets meer dan 2% maar dat zal wel weer niet.
Ik vind het gewoon dikke vette onzin dat hun lonen zo in 1 keer kunnen stijgen wij hebben de afgelopen jaren moeten inleveren.
Ik zal je vertellen mijn loon is in de afgelopen 3 jaar maar met 0,5% gestegen en wat zie ik er van terug helemaal niets ik ben ik die tijd zelfs wat minder gaan verdienen omdat er bepaalde dingen bij mijn loon zijn opgekomen.
reken uit ze Balkie verdient nu 9500 euro bruto en der gaat zo'n 33,33% vanaf wat houd je dan over dat is voor mij gewoon een paar maanden werken.
Ik vind het gewoon dikke vette onzin dat hun lonen zo in 1 keer kunnen stijgen wij hebben de afgelopen jaren moeten inleveren.
Ik zal je vertellen mijn loon is in de afgelopen 3 jaar maar met 0,5% gestegen en wat zie ik er van terug helemaal niets ik ben ik die tijd zelfs wat minder gaan verdienen omdat er bepaalde dingen bij mijn loon zijn opgekomen.
reken uit ze Balkie verdient nu 9500 euro bruto en der gaat zo'n 33,33% vanaf wat houd je dan over dat is voor mij gewoon een paar maanden werken.
Hoger loon politici verdiept kloof burger-politiek
22-11-2005 •
De commissie-Dijkstal onderzocht de beloning van alle politieke ambtsdragers. Statenleden zouden liefst 31% extra moeten krijgen, raadsleden 15%, burgemeesters 9%, wethouders 3% en Tweede-Kamerleden 2%.
Al eerder adviseerde de commissie-Dijkstal dat het salaris van een minister met 30 procent omhoog moet. “Dat is helemaal bezopen, dertig procent erbij. Iedereen moet matigen, alleen voor ministers kan het blijkbaar niet op. Minister Pechtold zei onlangs: ‘Het grote probleem van Den Haag, is Den Haag.’ Op deze manier krijgt hij natuurlijk gelijk. Hopelijk kan hij zijn collega’s ervan overtuigen dat dit echt slechte voorstellen zijn.”
22-11-2005 •
De commissie-Dijkstal onderzocht de beloning van alle politieke ambtsdragers. Statenleden zouden liefst 31% extra moeten krijgen, raadsleden 15%, burgemeesters 9%, wethouders 3% en Tweede-Kamerleden 2%.
Al eerder adviseerde de commissie-Dijkstal dat het salaris van een minister met 30 procent omhoog moet. “Dat is helemaal bezopen, dertig procent erbij. Iedereen moet matigen, alleen voor ministers kan het blijkbaar niet op. Minister Pechtold zei onlangs: ‘Het grote probleem van Den Haag, is Den Haag.’ Op deze manier krijgt hij natuurlijk gelijk. Hopelijk kan hij zijn collega’s ervan overtuigen dat dit echt slechte voorstellen zijn.”
Dat lijkt me sterk. Er gaat wel heel wat meer vanaf dan 33.33%. Denk eerder aan 40 tot 45%.reken uit ze Balkie verdient nu 9500 euro bruto en der gaat zo'n 33,33% vanaf
Is toch verder niet belangrijk hoeveel eraf gaat.
Het feit blijft dat heel Nederland een pas op de plaats moet maken óf achteruit gaat in inkomen, terwijl zij er met sprongen op vooruit gaan.
En ook als ze in een volgend kabinet niet terug komen, zullen ze het niet slecht hebben.
Dan hebben ze "recht" op wachtgeld waarmee je met 1 maanduitkering vele gezinnen draaiende kunt houden.
En als de wachtgeld periode voorbij is komen de luceratieve baantjes vanzelf voorbij gevlogen.
En Jan met de pet maar z'n best doen om aan de bak te komen.
Het feit blijft dat heel Nederland een pas op de plaats moet maken óf achteruit gaat in inkomen, terwijl zij er met sprongen op vooruit gaan.
En ook als ze in een volgend kabinet niet terug komen, zullen ze het niet slecht hebben.
Dan hebben ze "recht" op wachtgeld waarmee je met 1 maanduitkering vele gezinnen draaiende kunt houden.
En als de wachtgeld periode voorbij is komen de luceratieve baantjes vanzelf voorbij gevlogen.
En Jan met de pet maar z'n best doen om aan de bak te komen.
Ja NAK, zo werkt dat nou eenmaal.
Wie het dichts bij het vuur zit warmt zich het best, niets nieuws onder de zon en zo kan je nog wel een dozijn spreekwoorden verzinnen die daar op slaan.
Het is heel simpel, je laat operatief het schaamtegevoel verwijderen en je meld je aan als politicus (pas op, als je bij D66 wilt ook je ruggegraat meteen laten weghalen)
En dan zal je zien dat je er aanmerkelijk minder moeite mee hebt.
Na jaren zijn we weer terug bij de "oude" politiek, met weinig tot geen respect voor de burger, achterkamertjegelul en graaien.
Als ze "het volk" iets duidelijk moeten maken dan noemen ze dat Jip en Janneketaal, dat zegt heel veel over hoe ze over de bevolking denken.
Als een politicus een andere mening heeft dan zijn partij is dat een schande, ze moeten met 1 mond praten.
We komen er weer, in de Kok/Melkert tijd met veel polderen, weinig ruimte voor meningen en heel veel politieke correctheid.
Jammer, het zag er even naar uit dat er wat zou veranderen.
groeten
Wie het dichts bij het vuur zit warmt zich het best, niets nieuws onder de zon en zo kan je nog wel een dozijn spreekwoorden verzinnen die daar op slaan.
Het is heel simpel, je laat operatief het schaamtegevoel verwijderen en je meld je aan als politicus (pas op, als je bij D66 wilt ook je ruggegraat meteen laten weghalen)
En dan zal je zien dat je er aanmerkelijk minder moeite mee hebt.
Na jaren zijn we weer terug bij de "oude" politiek, met weinig tot geen respect voor de burger, achterkamertjegelul en graaien.
Als ze "het volk" iets duidelijk moeten maken dan noemen ze dat Jip en Janneketaal, dat zegt heel veel over hoe ze over de bevolking denken.
Als een politicus een andere mening heeft dan zijn partij is dat een schande, ze moeten met 1 mond praten.
We komen er weer, in de Kok/Melkert tijd met veel polderen, weinig ruimte voor meningen en heel veel politieke correctheid.
Jammer, het zag er even naar uit dat er wat zou veranderen.
groeten
En ze willen de salarissen van de ministers verhogen om ze gelijk te trekken met de top in het bedrijfsleven. Die krijgen (in mijn ogen niet verdienen) meer dan de ministers en dat zou niet de bedoeling zijn.
Ik zou dan de salarissen van de top in het bedrijfsleven verlagen, zodat die meer gelijk lopen met die van de ministers. Maar ja...daar wordt je zelf niet beter van, dus dat doe je natuurlijk niet
Ik zou dan de salarissen van de top in het bedrijfsleven verlagen, zodat die meer gelijk lopen met die van de ministers. Maar ja...daar wordt je zelf niet beter van, dus dat doe je natuurlijk niet
Uiteindelijk zal het wel weer zo gaan:
Ze beslissen dat ze een verhoging van 20% redelijk vinden en als iemand daar bezwaar tegen maakt roepen ze in koor "wat nou, we leveren toch 10% in?"
Net als grote bedrijven die inkrimpen en eerst zeggen dat er 500 mensen uit moeten, daarna komen ze op 300 uit en valt het allemaal wel mee.
Zo werkt het meestal dus zo zal het nu ook wel weer gaan.
Het leven is goed en voorspelbaar
groeten
Ze beslissen dat ze een verhoging van 20% redelijk vinden en als iemand daar bezwaar tegen maakt roepen ze in koor "wat nou, we leveren toch 10% in?"
Net als grote bedrijven die inkrimpen en eerst zeggen dat er 500 mensen uit moeten, daarna komen ze op 300 uit en valt het allemaal wel mee.
Zo werkt het meestal dus zo zal het nu ook wel weer gaan.
Het leven is goed en voorspelbaar
groeten
Hoi lui,
Nederland is een lapjesdeken van stukjes die financieel zogenaamd in balans zijn. Het wordt tijd dat we al die regelingen op een hoop gooien. Zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag, studiefinanciering, om maar enkele te noemen. De meeste burgers van Nederland zien door de bomen het bos niet meer. En als je dan kijkt naar de gelden die de overheid wegsmijt. Wat te denken van de jaarlijkse subsidiebijdrage aan de omroepen van € 570 miljoen!! Wie vindt het dat waard? Maar wie protesteert? Wat te denken van de 5 miljard Euro die er jaarlijks aan ontwikkelingshulp wordt gegeven, terwijl ons eigen volk kreunt. Ik vind het beleid godgeklaagd, maar blijkbaar vinden we het allemaal goed. En ten aanzien van het onderwijs voeren wij al jaren een zwalkend beleid zoals uit de perikelen rond het ‘studiehuis’ recentelijk weer eens bleek. Nu moeten we ook nog eens toezien dat de overheid de weggepromoveerde politici die als burgemeester werden benoemd, riant gaan belonen. De maatschappij is echt ziek.
Justus 4all
Nederland is een lapjesdeken van stukjes die financieel zogenaamd in balans zijn. Het wordt tijd dat we al die regelingen op een hoop gooien. Zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag, studiefinanciering, om maar enkele te noemen. De meeste burgers van Nederland zien door de bomen het bos niet meer. En als je dan kijkt naar de gelden die de overheid wegsmijt. Wat te denken van de jaarlijkse subsidiebijdrage aan de omroepen van € 570 miljoen!! Wie vindt het dat waard? Maar wie protesteert? Wat te denken van de 5 miljard Euro die er jaarlijks aan ontwikkelingshulp wordt gegeven, terwijl ons eigen volk kreunt. Ik vind het beleid godgeklaagd, maar blijkbaar vinden we het allemaal goed. En ten aanzien van het onderwijs voeren wij al jaren een zwalkend beleid zoals uit de perikelen rond het ‘studiehuis’ recentelijk weer eens bleek. Nu moeten we ook nog eens toezien dat de overheid de weggepromoveerde politici die als burgemeester werden benoemd, riant gaan belonen. De maatschappij is echt ziek.
Justus 4all
Ik. Van mij mag het verdubbeld worden. Naar al die bagger op de commerciële stations kijk ik toch nooit, blij dat er nog publieke omroepen zijn met echt leuke en goede programma's.jaarlijkse subsidiebijdrage aan de omroepen van € 570 miljoen!! Wie vindt het dat waard?
Zijn we het eindelijk toch nog ergens overeens.SJZ,
Ik. Van mij mag het verdubbeld worden. Naar al die bagger op de commerciële stations kijk ik toch nooit, blij dat er nog publieke omroepen zijn met echt leuke en goede programma's.
We pompen al jarenlang nutteloos bakken met geld in ontwikkelingshulp. Dit zou gewoon eens moeten stoppen, geen cent meer naar dat soort onzin. Eerst de eigen problemen oplossen, daarna kijken we wel eens verder.Wat te denken van de 5 miljard Euro die er jaarlijks aan ontwikkelingshulp wordt gegeven, terwijl ons eigen volk kreunt.
Met al dat geld wilden we de honger en de AIDS in Afrika oplossen. Nou ze hebben nog steeds honger en AIDS wordt alleen maar meer en meer. Miljoenen naar Tsunamis en aardbevingen? Tuurlijk ze nemen het wel aan, maar geven ze ook geld terug als wij eens wat hebben? Nee denk het niet. Afschaffen die boel dus.
We geven 0,8% aan ontwikkelingshulp, en 99,2% houden we zelf.
En vervolgens gaan we ons druk maken of die 0,8% wel goed gebruikt wordt? Misschien kunnen we beter eerst naar die 92,2% kijken.
En vervolgens gaan we ons druk maken of die 0,8% wel goed gebruikt wordt? Misschien kunnen we beter eerst naar die 92,2% kijken.