LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer quiz

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

computer quiz

Ongelezen bericht door yasinhm »

Gewoon voor wat competitie en computerkennis heb ik een quizje gemaakt.

vraag 1: wat voor videokaart is normaal als je een pc wil voor normaal gebruik ?

vraag 2: wat is beter een AMD 3000+ 2.2ghz of een intel pentium 4 2.8ghz

vraag 3: Stel een pc samen van 1400 euro met scherm om mee te gamen.

vraag 4: hoe komt het dat ubuntu ongeveer hetzelfde werkt als windows ?

vraag 5: welke manieren zijn er om mee te downloaden. minimaal 3

vraag 6: stel een pc samen voor huis-tuin en keukengebruik. max. 800 euro

vraag 7: Bedenk een manier om de pc van 800 euro en 1400 euro compleet stil te maken.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Dit zijn op dit moment precies de vragen die bij mij leven.
Heel goeie vraagstelling!
Ben erg benieuwd naar de antwoorden.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door maybe »

vraag 5: welke manieren zijn er om mee te downloaden. minimaal 3
Bittorent

Limewire
Kazaa
Shareaza
Bearshare


Nieuwsgroepen
FTP

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door yasinhm »

ok heb je ook antwoord op de andere vragen ? (ik heb op alles wel een antwoord voor het geval dat je zou denken.)

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

vraag 3: Stel een pc samen van 1400 euro met scherm om mee te gamen.
koop gewoon een x-boks, ik geem daar lekkerder op dan op de PEEJCEEJ[/quote]

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door yasinhm »

sjonge, probeer eerst wat goede argumenten bij elkaar en leren tikken. en dan misschien zal ik ernaar luisteren !

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door achmed666 »

Itunes
Sony Connect
Free recordshop
MSN music downloads

Allen legale manieren!!!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

eMule.

Misschien niet de snelste, maar bijna alles is erop te vinden, dus niet alleen populaire zooi maar ook oude dingen. Muziek en films, eigenlijk alles. En heel weinig fake bestanden in vergelijking met de rest.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door yasinhm »

emule is niet zo goed behalve als je een beetje fatsoenlijke server hebt. en vaak zitten er virrussen in.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nooit last gehad van virussen. Tsja als je zo dom bent om "Grand Theft Auto 4 installer.exe" van 220kb (ik noem maar wat) te downloaden, dan verdien je niet anders. Dat spel is er nog niet eens. Het virusgehalte is in elk geval niet hoger dan bij al die andere dingen zoals Bearshare, Limewire etc etc

Maar laat het vooral links liggen... Kan ik een beetje sneller downloaden :) (Kan je mij vertellen waar je elders meteen vrijwel iedere bekende en onbekende film tussen 1920 en 2005 kan downloaden?)

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Probeer het eens op het bittorrent netwerk...

Heb je wel eerst een BTclient nodig, uTorrent of Azureus bijvoorbeeld...

Dan moet je nog een goede torrentsite vinden, probeer newnova.org

En vergeet niet dat je ook moet uploaden als je download, anders is men niet blij met je!

ilife
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2005 11:26

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door ilife »

Anders kijk je even op http://www.tweakers.net

spk2go
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:56

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door spk2go »

Gewoon voor wat competitie en computerkennis heb ik een quizje gemaakt.

vraag 1: wat voor videokaart is normaal als je een pc wil voor normaal gebruik ?
Als je geen spellen speelt is een onboard videokaart al voldoende, Af en toe een spel is een basis videokaart (ATi RADEON 9200, X300, X1300 nVidia GeForce 6200 (evt. met turbocache) Als je regelmatig een spel speelt, is een gemiddelde videokaart goed, (ATi RADEON 9800, X600, X1600, X700, nVidia GeForce 6600 (GT), 6800LE) ALs je vaak een spel speelt, of de pc er speciaal voor hebt is een top videokaart goed. (ATi X800, X850, X1800, nVidia GeForce 6800 (GT of Ultra), 7800GT(X)) Bij normaal gezinsgebruik met jongens in het gezin zou ik een gemiddelde videokaart adviseren, met veel meiden een X300 of onboard.
vraag 2: wat is beter een AMD 3000+ 2.2ghz of een intel pentium 4 2.8ghz
De AMD. Zelfs als er een Athlon64 2600+ zou zijn, (is er alleen in budgetvorm) zou ik zonder twijfel de 2600+ kiezen. Ze zouden dan heel krap van elkaar verschillen, maar omdat de 2600+ veel minder stroomverbruik heeft, is dat de winnaar. Let overigens op dat je geen Celeron of Sempron koopt, deze lijkt evensnel maar goedkoper, maar zijn veel trager!!! Alleen als je uitsluitend officewerk doet, zijn deze processoren geschikt.
vraag 3: Stel een pc samen van 1400 euro met scherm om mee te gamen.
Kast: Coolermaster Centurion 5 (ex. Voeding)
Voeding: Huntkey 500W
Moederbord: Asus A8N-E
Processor: AMD Athlon 3500+ Venice
Geheugen: 1GB (2x 512MB)
Videokaart: nVidia GeForce 7800GT (leadtek HDTV versie)
Harde Schijf: 320GB (2x 160GB in RAID0)
Scherm: 17" gamers-TFT (Samsung Syncmaster 730BF)
DVD Brander: NEC ND-4550
Muis: Logitech G5
Toetsenbord: Logitech UltraX Flat Keyboard

1495 euro exculsief verzendkosten, zelf in elkaar zetten. Via tweakers.net samengesteld, klik! Er zit geen windows bij, ik neem aan dat je dat op je huidige pc al wel hebt. :)
vraag 4: hoe komt het dat ubuntu ongeveer hetzelfde werkt als windows ?
Hele aparte vraag, want dat is simpelweg niet zo. Zo speelt Ubuntu standaard geen MP3 af, en is het installeren van software ook heel anders geregeld.... Maar het antwoord zit in de geest van de het een complete distributie is, die heel gebruiksvriendelijk is geprogrammeerd?
vraag 5: welke manieren zijn er om mee te downloaden. minimaal 3
p2p
Usenet
Nieuwsgroepen
vraag 6: stel een pc samen voor huis-tuin en keukengebruik. max. 800 euro
Kast: Coolermaster Centurion 5 (ex. Voeding)
Voeding: Huntkey 400W
Moederbord: Asus A8N-VM CSM
Processor: AMD Athlon 3000+ Venice
Geheugen: 512MB (1x 512MB)
Videokaart: Onboard
Harde Schijf: 160GB
Scherm: 17" TFT (Acer AL1751As)
DVD Brander: NEC ND-4550
Muis: Logitech MX1000
Toetsenbord: Logitech UltraX Flat Keyboard

Overigens had ik liever 850 euro gehad, dan had ik een basis videokaart erin kunnen zetten, dat werkt vele malen lekkerder, voor huis- tuin- en keuken gebruik. klik hier voor de pagina op tweakers
vraag 7: Bedenk een manier om de pc van 800 euro en 1400 euro compleet stil te maken.
Compleet gaat nooit, de harde schijf zul je blijven horen. Maar voor de pc van 800 kun je voor 35 euro de Zalman 7000 kopen, en je casefans op 5Volt zetten. Dan is je pc een massa stiller. Voor de pc van 1400 euro kun je of waterkoeling (200E) kopen, of weer een Zalman koelsetje (50E) en een harde schijf koeler (denk aan Silentmaxx HD-Silencer) Bij waterkoeling zal het nog stiller worden dan met casefans, maar dat is (veel) duurder.[/url]

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Prima informatie van spk2go!
Ik probeer zelf pc zo stil mogelijk te maken aan de hand van de volgende - nog aan te schaffen - configuratie.

Processor: AMD Athlon64 3200+ (2.0GHz) 'Venice', boxed
Moederbord: Asus A8N-E nForce Ultra
Geheugen:2 x MDT DIMM 512MB DDR400 (PC3200)
Behuizing: Arctic-Cooling Silentium T4
Voeding: Zalman ZM400B-APS
Grafische kaart: Asus Extreme N6600 Silencer, 256MB
Harddisk (SATA): Hitachi Deskstar 7K250, 250 GB

Vraag: Is deze configuratie goed van samenstelling?
vr.groet, Marco

spk2go
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:56

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door spk2go »

De boxed cooler is nogal lawaaierig, die zou ik vervangen door de Zalman 7000, 7700, op 9500 LED Die laatste is het duurst, maar koelt wel het beste.

Daarnaast zit er op de Asus A8N-E een nogal lawaaierige fan (kijk maar op het plaatje op de asus-site) die kun je ook vervangen door een Zalman blokje. (NB-47J)

Over de kast weet ik even niks te zeggen, misschien moet je ventilatoren vervangen, maar dat zal aan je smaak liggen. Eventueel kun je de ventilatoren op 5 of 7 volt laten lopen, hoe je dat moet doen kun je hier zien: klik!

Die harde schijf en grafische kaart zijn goed! Hitachi is een goede (stille) hardeschijven fabrikant. :)

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door Marco Polo »

@spk2go

Oprecht dank voor deze info.
Ik zal de adviezen zeker meenemen bij de definitieve aanschaf.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door yasinhm »

Mooi spk2go, je bent een echte tweaker alleen zou ik een HD stiller houden met wat schroefjes kosten weinig en de casefans zou ik ook wel wat meer inzetten en op 7volt draaien of 5Volt. Anders kun je ook nog papst fannetjes kopen. De koeler op een amd is vrij goed maar je kunt beter een niet-boxed versie nemen en een Artic koeler nemen aangezien hij een stuk goedkoper is en je geen gedoe hebt met de rest. de koele videokaart kun je inderdaad beter koelen met een passive of een Zalman grote koeler. als het een sterke is een grote koeler en op 5v zetten. maar let wel op bij die videokaart dat je er een of 2 casefans op hebt omdat hij anders soms te heet kan worden..

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: computer quiz

Ongelezen bericht door queenfan »

spk2go


Geplaatst op 16 Nov 2005 11:59 door spk2go


--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
vraag 2: wat is beter een AMD 3000+ 2.2ghz of een intel pentium 4 2.8ghz

De AMD. Zelfs als er een Athlon64 2600+ zou zijn, (is er alleen in budgetvorm) zou ik zonder twijfel de 2600+ kiezen. Ze zouden dan heel krap van elkaar verschillen, maar omdat de 2600+ veel minder stroomverbruik heeft, is dat de winnaar. Let overigens op dat je geen Celeron of Sempron koopt, deze lijkt evensnel maar goedkoper, maar zijn veel trager!!! Alleen als je uitsluitend officewerk doet, zijn deze processoren geschikt.
Helemaal mee eens, heb al jaren en AMD 64 bevalt me prima.

vraag 5: welke manieren zijn er om mee te downloaden. minimaal 3
Illigaal:
-Bittorent
-Limewire
-Shareaza

Legaal
-I tunes
-Free recordshop
-Sony connect

Gesloten