Ik heb mijn auto dus 5 1/2 week geleden (31 aug.) bij een zgn. BOVAG-bedrijf (Autobedrijf Ewald Bruins in Almelo) gekocht. Ja, dit bedrijf was ook vermeldt op de offiële BOVAG-site!
Dit autobedrijf adverteerde met een 1996-er Opel Corsa met airco. Na enig overleg en eenproefrit zijn we akkoord gegaan tot aankoop van de auto (aanschafprijs € 4950,-, na inruil € 2500,- bijbetalen, dus € 2450,- voor mijn eigen auto).
Om een lang verhaal kort te maken: het was geen 1996, maar een 1995. Airco moest compleet vervangen worden, anders kon de verdeelband van de motor aflopen (terwijl zij hem zelf hadden nagekeken!). De benzineflotter was nog steeds kapot, terwijl ze gezegd hebben dat deze gerepareerd was.
Naderhand blijkt ook dat ze gerommeld hebben met de papieren, nu had ik volgens hun boekhouding een auto van € 3500,- gekocht en kreeg ik € 1000,- voor mijn eigen auto (die staat nu trouwens te koop voor € 2750,-, maar dat terzijde). En ik kan nu niets bewijzen, omdat ik van begin af aan de orginele facturen e.d. niet heb meegekregen.
Ik had me erg op deze auto verheugd, met name om de stuurbekrachtiging (ik heb RSI, dan is een auto zonder sb een hel). Komt er ook nog bij dat ik de reparatie van de airco gewoon zelf moet betalen, terwijl zij hem gecheckt en goed bevonden hebben.
Juridisch kan ik niets beginnen, want zij hebben alles zwart op wit en ik niet.
Ik kan nog steeds janken als ik eraan denk. Maar ik heb nu wel op een heel harde wijze geleerd, dat zelfs een BOVAG-bedrijf geen garantie is voor een veilige aankoop.
Het enige wat ik wil doen is iedereen die van plan is hier een auto te kopen waarschuwen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autobedrijf Ewald Bruins in Almelo licht op!!!
-
Notebook
Re: Autobedrijf Ewald Bruins in Almelo licht op!!!
Erg vervelend voor u. Daarom is het ook wijs om alles op papier te zetten voor zo'n aankoop, dan had je nu bewijs gehad. Een harde les. Als je werkelijk niets op papier hebt, is het hun woord tegen die van jou, procederen zonder harde bewijzen is lastig, maar ik hoop dat u op één of andere manier aannemelijk kan maken dat ú de waarheid spreekt, mocht u het hoger op willen zoeken. Persoonlijk acht ik de kans gering, wat ik uit uw relaas opmaak. Succes ermee !
-
bovag ?
Als het een bovag bedrijf is zou je zondermeer garantie moeten hebben
Zou toch eens contakt opnemen met de bovag
Zou toch eens contakt opnemen met de bovag
-
Criticus
Opmerking wat de prijzen betreft: ik heb zelf meermaals meegemaakt dat bij het ophalen van de auto inruil- en aanschafprijs naar beneden waren bijgesteld (maar wel hetzelfde bedrag bijbetalen). Naar ik heb begrepen is dat gunstiger voor het garagebedrijf (en voor jezelf bij het verzekeren). Verder altijd ALLES!!!! wat je afspreekt wat nog aan een auto gedaan moet worden op de verkoopovereenkomst laten zetten, ofwel gewoon geprint of met handtekening en datum van de verkoper (kan men niet zeggen dat je dit later zelf hebt toegevoegd).
Overigens: een BOVAG bedrijf betekent in de praktijk dat de garages georganiseerd zijn en een soort machtsblok vormen!!
Overigens: een BOVAG bedrijf betekent in de praktijk dat de garages georganiseerd zijn en een soort machtsblok vormen!!
Die laatste opmerking, lagere aanschaf en lager inruil heb ik bij mijn laatste 4 Opels ook altijd gehad. Voor mij geen "probleem" want het verschil blijft hetzelfde, alleen blijft het denk ik fraude en het zal zeker niet zonder reden gebeuren. Alleen ik word een beetje naar van dit soort praktijken als je zelf keurig belasting betaald...en je wel aan de regeltjes houd.
Ik wou graag even reageren op het bovenstaande en daarme tevens de starter van de topic een helpende hand bieden.Opmerking wat de prijzen betreft: ik heb zelf meermaals meegemaakt dat bij het ophalen van de auto inruil- en aanschafprijs naar beneden waren bijgesteld (maar wel hetzelfde bedrag bijbetalen). Naar ik heb begrepen is dat gunstiger voor het garagebedrijf (en voor jezelf bij het verzekeren).
Het verlagen van de prijs op de factuur is om onder de verplichte bovag garantie uit te komen, deze treed namelijk in werking voor auto's boven de 4500 E (Zie bovag site). Als op de factuur een lager bedrag staat, zoals bij Mayke het geval is, dan heb je geen poot om op te staan als je gelazer krijgt. Immers, de auto is op paier geen 4500 E en je hebt dus geen garantie volgens de Bovag regels. Zo komt het bedrijf onder zijn garantie verplichting uit en vangt hij toch het orginele verkoopbedrag dat boven de bovag limiet zit.
Wat betreft de opmerking dat het gunstiger is voor de verzekering van je auto, dat is onzin. De verzekeraar gaat namelijk uit van gestandaardiseerde prijzen en niet van de prijs die jij bij de dealer dan wel handelaar betaald! Wat betreft de opmekring dat het gunstiger is voor het garage bedrijf, dat is zeker waar, zie bovenstaande. je wordt immers genaaid!!