Ik heb onlangs een ADSL Special abonnement met telefonie afgesloten bij Tiscali.
Er was een leuke korting, geen aansluitkosten en gratis modem.
Echter was het wel verplicht de volle mep te betalen, en na afschrijving (verplicht auto incass) kon je de factuur opsturen en zou de actiekorting teruggestort worden.
Dit heb ik allemaal gedaan en het wachten kon beginnen.
Na een week of 6 heb ik gebeld met Tiscali waar het geld bleef, er bleek administratief wat fout gegaan te zijn, de bank zou het geld geweigerd hebben omdat Tiscali een verkeerde naam bij de bankrekening vermeld had. Ik heb dit laten corrigeren en heb weer een aantal weken gewacht.
Nog geen geld! Ik heb weer gebeld. Wat bleek, het geld was weer geweigerd door m'n bank vanwege foute gegevens. Tiscali had niet gewijzigd in het systeem. Ik heb toen, al iets pissiger, weer de juiste gegevens doorgegeven.
Vandaag, 2 weken later, en nog steeds geen geld, heb ik weer gebeld, de gegevens stonden nog verkeerd in hun systeem.
In totaal zijn we bijna 3 maanden verder, en trekt Tiscali doodleuk de rente van de 150 euro die ik nog terug moet krijgen. Ik heb vandaag geeist dat ze het met een spoedoverboeking alsnog overmaken, maar dit werd geweigerd, met een enorme arrogantie.
Het vreemde is, dat het geld wat ik moet betalen voor de aansluiting en abo wel goed afgeschreven wordt, dus daar hebben ze wel de juiste gegevens!
Overigens ben ik de laatste 3 maanden meer offline dan online geweest, door voortdurende storingen bij Tiscali. Het vertrouwen in die provider is wel weg en ik wil van ze af en al mijn geld terug.
Hoe pak ik die lui aan?
Ik heb al wel een mail gestuurd naar Opta..
Groet, Anna
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali weigert te betalen!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Tiscali weigert te betalen!
Heb hetzelfde probleem een jaar geleden gehad. De directie gemaild (zie onder) . Was daarna snel geregeld.
Stuur een email naar [email protected] met het volgende bericht:
Terugbetaling aansluitkosten / ingebrekestelling
Geachte heer,
Hierbij verzoek ik u de aansluitkosten voor mijn Tiscali ADSL abonnement te restitueren. Hiertoe stuurde ik de factuur (zie bijlage) per post aan Tiscali nadat het factuurbedrag van mijn rekening was geboekt. Conform de actievoorwaarden van genoemd abonnement hadden deze kosten binnen dertig dagen na ontvangst van de factuur door Tiscali aan mij terug betaald moeten worden. Helaas is dit niet gebeurd, ook niet na contact met de afdeling Finance, zowel telefonsich als per e-mail.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend de aansluitkosten binnen 14 dagen na verzending van deze e-mail op mijn rekening XXXXXXX bij te schrijven.
Ik vertrouw er vooralsnog op dat het niet nodig zal zijn om Tiscali op dit punt formeel en per aangetekende brief in gebreke te stellen. Ik zal dit wel doen mocht Tiscali alsnog in gebreke blijven na de genoemde 14 dagen.
Ik vind het daarnaast jammer om te moeten constateren dat ik niet de enige ben met dit probleem; zie bijvoorbeeld ook: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... &qid=22439
Ik reken op uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
XXXXX
Stuur een email naar [email protected] met het volgende bericht:
Terugbetaling aansluitkosten / ingebrekestelling
Geachte heer,
Hierbij verzoek ik u de aansluitkosten voor mijn Tiscali ADSL abonnement te restitueren. Hiertoe stuurde ik de factuur (zie bijlage) per post aan Tiscali nadat het factuurbedrag van mijn rekening was geboekt. Conform de actievoorwaarden van genoemd abonnement hadden deze kosten binnen dertig dagen na ontvangst van de factuur door Tiscali aan mij terug betaald moeten worden. Helaas is dit niet gebeurd, ook niet na contact met de afdeling Finance, zowel telefonsich als per e-mail.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend de aansluitkosten binnen 14 dagen na verzending van deze e-mail op mijn rekening XXXXXXX bij te schrijven.
Ik vertrouw er vooralsnog op dat het niet nodig zal zijn om Tiscali op dit punt formeel en per aangetekende brief in gebreke te stellen. Ik zal dit wel doen mocht Tiscali alsnog in gebreke blijven na de genoemde 14 dagen.
Ik vind het daarnaast jammer om te moeten constateren dat ik niet de enige ben met dit probleem; zie bijvoorbeeld ook: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... &qid=22439
Ik reken op uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
XXXXX
Re: Tiscali weigert te betalen!
Hoi Bob,
hartelijk bedankt voor de tip en de link.
Ik heb gedaan wat je schreef, en t wachten kan weer verder.
Ik laat weten hoe dit afloopt.
Groetjes, Anna
hartelijk bedankt voor de tip en de link.
Ik heb gedaan wat je schreef, en t wachten kan weer verder.
Ik laat weten hoe dit afloopt.
Groetjes, Anna