In mei dit jaar is eneco energie op mijn naam gezet aangezien mijn etagegenoot toen is verhuisd.
De meterstand was op dat moment 53.189 kwh en in november daarvoor was het rond de 51.000 dus dit is allemaal wel mogelijk.
Nu willen wij begin november nieuwe standen doorgeven en tot onze schik stond de meter op 61.000, dus een verbruik van ruim 8000 zaten we op toen in 6 a 7 maanden.
Praktisch zo goed als onmogelijk.
We hebben contact opgenomen met eneco en moet eerlijkzeggen we zijn toen goed behandeld door deze vrouw en ze heeft de standen nog niet gelijk in het systeem gezet en geadviseerd om eerst te kijken of de meter niet is doorgedraaid en ook konden we een bezwaarschrift sturen. dus zo gezegd zo gedaan en de meter bleek het wel te doen *( helaas) en we hebben gelijk een bezwaarschrift gestuurd met hierin alles uitgelegd. We kregen hierop een standaard lullig briefje terug dat ze van afstand niet kunnen beoordelen omdat ze niet de situatie weten. en we konden we de meter laten ijken maar dat kost ons 200 euro voor electra en evt 300 voor gas
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
naar aanleiding van deze brief wederom een paar keer contact opgenomen met eneco en kregen we doodleuk te horen dat het best mogelijk is en dat soort dingen en schoven de schuld lekker bij ons en het komt er op naar dat we het maar lekker moeten betalen.
En ja wat kan je als consument doen tegen zo;'n groot bedrijf?
We hebben hier een grote koelkast staan en 2 pc's die opzich wel vaak aanstaan en een waterbed. maargoed als ik alles uitreken dan kom ik op ongeveer 4100kwh in een jaar en dit is ruim gerekend. dus voor 7 maanden is dit ruim 2000 en NIET 8000 ruim.
WE hebben een gaskacheltje, we hebben geen vaatwasser, we hebben een wasmachine en gebruiken het drogen nooit, geen electrisch koken en weinig verlichting in ons huis dus al met al een normaal huishouden zo te denken.
Wie o wie heeft hier een oplossing voor of een tip wat we kunnen doen. ik kom er niet uit en weet niet wat ik kan ondernemen, en heb geen zin om 1500 euro te moeten betalen ofzo boven op wat we als voorschot al betaald hebben ( 132€ per maand)