LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Feelgood
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2005 21:19

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Feelgood »

Hoi Nel,

Leuk om jou hier ook tegen te komen. Ik heb net een brief gekregen van de Geluksbode er staat: De Geluksbodeinformeert u over alle actuele winstkansen en de bijbehorende oplossingen (Dat opzich is natuurlijk al tamelijk vals spel) De Geluksbode vertelt u waar u gratis aantrekkelijke geschenken vind en hoe u deze aanvraagt, maar verder heb ik niets gelezen over dat ik weer eens een prijs heb gewonnen.

Ik krijg wel vaker van die post, onder andere van Readers Digest. Dergelijke bedrijven maken gewoon (mis)gebruik van de mazen van de wet en misleidende reclame die dusdanig opgesteld is dat het lijkt alsof je heel wat hebt gewonnen maar uiteindelijk heb je dan idd 1 euro gewonnen ofzo, of krijg je 5 euro korting op een bestelling.

In plaats van dat je geld overmaakt aan zo'n nepbedrijf kun je het beter geven aan een of ander goed doel. Het is immers een natuurwet dat wat we geven we zullen ontvangen. Dat is geen cliché maar een waterdichte waarheid die altijd en onder alle omstandigdheden geldt. Wat we geven krijgen we altijd terug.

Als er nog iemand is die zijn geld kwijt wil: 5309017 postbank.

Groeten aan Nico en de Visjes :)

Christa Komdeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2005 10:03

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Christa Komdeur »

Ben net door de geluksbode gebeld. Heb ooit meegedaan aan prijsvraag op internet om een mini-cooper te winnen en nu wilde ze mij een gelukscode toesturen. Kostte me alleen wel verzendkosten zei ze. Ja dahag. Kan ik zeker mn rekeningnummer geven en hup...in de val. Ben niet gek.

wijnboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2005 10:11

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door wijnboer »

Ben net ook al door de geluksbode gebeld. Heb meteen (ik zat toch achter de PC) gekeken via google en radar had een bericht dus kijken en...... Niet gedaan dus nadat ik gelezen hade en ondertussen de overigens vriendelijke jongeman maar liet praten ondank de aanbieding van 4,95 als eenmalig aanbod op een catalogus met 50 prijsvragen. Ik heb ooit meegedaan aaneen bmw prijsvraag? Zal wel.
Wordt je gebeld....afwimpelen dus

Colinda37
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2005 09:05

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Colinda37 »

Ook ik ben gebeld door de geluksbode en...........die dikke BMW-sport is bijna van mij :lol: ik hoef alleen de geluksbode maar te nemen en dat voor de helft van de prijs. :evil: Potverdorie zeg zie nu dat dat meer is als dat aanbod van Wijnboer. Mijn antwoord was duidelijk,......NEE dus. De jongeman was stom verbaasd en ook vrij snel uitgekletst, mensen blijf alert.

Ik heb het ook niet breedt, wie wel tegenwoordig, en ook ik heb weleens de kriebels als ik zie staan u heeft gewonnen, maar gelukkig kan ik tot nu toe nog steeds de verleiding weerstaan. 8)

Colinda

yllek
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2005 19:44

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door yllek »

nou ik werd pas geleden gebeld door de geluksbode want ik had zogenaamd volgens hun een bestelling gedaan maar ze konden het bedrag niet van mijn rekening halen of ik nog eens mijn gegevens even door wilde gegeven vervolgens noemde ze alles op waar ik woonde enz en vroeg vervolgens om mijn bank of giro rekening ik heb geantwoord dat ik niet wist waar het over ging en dat ik er nog nooit van gehoord had dus dat ze mijn gegevens ook niet kreeg.
daarop antwoorde dat ze het wel begreep maar dat ze mijn gegevens graag wilde hebben en nog eens zei ik tegen haar dat ik die niet aan haar gaf.
vervolgens vroeg ik wat voor bestelling ik gedaan had waar ze snel over heen praten en zei dat ze mijn gegevens uit de computer zou halen.
en nu nog steeds weet ik niet over wat voor bestelling ze het had.
dus mensen pas op want ik lees nu allemaal gekke verhalen over hun!

groetjes kelly

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Hey Feelgood,


En ik zit maar te dneken en te denken wie jij wel niet kan zijn....ik moest Nico en de visjes de groeten doen dus ben je een bekende van ons, kun je mij ff persoonlijk mailen zodat ik niet blijf rondlopen met die vraag?
groetjes,
Nel

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Hoi ,

Heb ook wat troubles met (fitanova) en heb us wat uitgevogelt .

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtop ... machtiging

(uitgebreider te lezen) bij forum : trosradar uitzendingen ( uitgebreid versl. / diversen en actie/reclames

* Door op de link te klikken word je internet verbinding opnieuw geladen dus ga je bij het begin beginnen en bevind die pagina zich onder de mijne .

suc6
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 03 dec 2005 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

wbkm31
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2005 13:52

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door wbkm31 »

:twisted: Mijn vriendin kreeg gister een brief van de Geluksbode. Gefeliciteerd was t eerste wa er stond, bij verder lezen bleek dat 1 HELE euro had gewonnen en of ze dan even de brief wilde terug sturen met haar gironummer erop plus handtekening. Na enig zoek werk op het internet voor haar heb ik haar maar afgeraden om ook maar iets van zich te laten horen want volgens Radar zijn het dus enorme oplichters. Heb wel de moeite en de 39 cent ervoor over om dhr Peter Hoedt van de klantensevice van dit louche zaakie een briefje te sturen met de medeling dat ie beter kan stoppen met deze onzin. Mensen als je post krijgt van de Geluksbode negeer het en behang de kattenbak ermee of gebuik het als wcpapier. Dat lucht op bedankt Radar voor de info[/i]

Rianne_83
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 13:38

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Rianne_83 »

Ook ik heb in de afgelopen maand een brief van de geluksbode en just 4 love gehad. De volgende stap in deze oplichterij is een brief van Star Bright. Ook hier heb ik een geldbedrag gewonnen, nl. 14.364, 87 euro. Ik hoef alleen maar mijn rekeningnummer in te vullen en er wordt dan maandelijks 39.95 euro van mijn rekening afgeschreven. Wat krijg ik daarvoor, een witmakertje voor de tanden.
Net als just 4 love gaat het hier om een antwoordnummer in Veldhoven en heet de directeur dit keer Annemarie Geritsen.

De envelop gaat terug, vol met troep dit ze niet kunnen gebruiken.

Het wordt hoog tijd dat dit eens gaat stoppen.

avanmeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2005 13:51

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door avanmeer »

:D Wat kan een mens toch op een korte tijd erg veel geld winnen als je die onzin van "Geluksbode "en al die andere onzin gelooft. Na al twee keer het geluk te hebben om 15.000 euro te winnen , kreeg ik ook een brief met de hoera prijs van een euro,en moest wel mijn banrekening nummer even door geven. Er is zelfs al twee keer getelefoneerd en willen ze mijn rekening nummer hebben.want ik had toch echt een hele hoge prijs gewonnen.Het zou zomaar een luxe BMW kunnen zijn.Nu stuur ik zelf bijna iedere dag bijna al de reclame die we in de brievenbus krijgen naar hun antwoord nummer,zodat ze zelf opdraaien voor deze kosten,(dat is toch een mooie prijs ),maar ik ben benieuwd wanneer ze nu toch eens ophouden met deze onzin.
Groetjes Ada :lol: [/b]

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Ministerie van Justitie
Directie Sanctie- en Preventiebeleid
Projectbureau kansspelen


Kenmerk : 5386396/05/DSP

Uw e-mail : 12 oktober 2005

Onderwerp : geluksbode





Geachte mevrouw D,



Naar aanleiding van uw bovengenoemde e-mail bericht ik u als volgt.



De Wet op de kansspelen bepaalt dat het zonder vergunning niet is toegestaan een kansspel te organiseren. De Geluksbode beschikt niet over een kansspelvergunning, en handelt dus in strijd met de Wet op de kansspelen.

Uzelf kunt hiervan aangifte doen bij de politie. Handhaving van de wet is een zaak van politie en openbaar ministerie, die mede op grond van de ernst van de overtreding, de interne prioriteitsstelling en beschikbare capaciteit bepalen of daartegen moet worden opgetreden.



Niet zelden is er sprake van een sweepstake (prijzenfestijn). Dit is een actie, waarbij prijzen door bedrijven ter beschikking worden gesteld. De toewijzing van de prijzen is afhankelijk van een door trekking vooraf toegekend nummer en van terugzending of een andere wijze van controle van dat nummer door de ontvanger. Vaak wordt de toewijzing van de prijzen gekoppeld aan een aankoop van een bepaald artikel.



Door de Stichting Reclame Code, een stichting waarin organisaties deelnemen die op enigerlei wijze bij (het maken van) reclame zijn betrokken, zijn gedragsregels opgesteld voor bedrijven die een sweepstake willen organiseren. De regels zijn vermeld in de “Code voor Sweepstakes”. Voor meer informatie over deze gedragsregels of indien u van mening bent dat sprake is van misleidende reclame (u zou namelijk een prijs gewonnen hebben), kunt u contact opnemen met de Reclame Code Commissie, Postbus 12352, 1100 AJ Amsterdam. Deze organisatie heeft tot doel ervoor te zorgen dat in Nederland op verantwoorde wijze reclame wordt gemaakt.



Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.





Hoogachtend,



J.G. Rijpkema

Dus mensen kom op er is wel degelijk iets aan te doen!! succes
Nel

Cassiopeia
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:41

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Cassiopeia »

Okee help!!

Ik ben enkele minuten geleden dus gebeld door die geluksbode met de melding dat ik enige tijd geleden heb meegedaan aan een BMW-prijsvraag op het internet en dat ik in de laatste ronde zit. Nu doe ik inderdaad wel eens mee met online prijsvragen dus klonk dit wel goed.

Omdat ik in de zogenaamde laatste ronde zit konden ze mij een aanbieding doen. Ze hebben verteld over het blad en dat het normaliter 19,50 of zoiets kost. Ze konden mij eenmalig het eerste nummer kado doen voor alleen de verzendkosten van 4,95. En daar hadden ze mijn bankrekeningnummer dus voor nodig.

STOMSTOMSTOM van mij!! Die man bleek een vlugge prater en ik ben hier helaas ingetuind. Ik heb dus mijn bankrekeningnummer gegeven.

Vrijwel direct hierna heb ik het meeste geld van die rekening overgeboekt naar mijn spaarrekening zodat ik niet voor onverwachte verrassingen zou komen te staan. Als studente heb ik het al niet breed...

Wat is nu de beste aanpak? Mijn bankrekening blokkeren voor ongewenste afschrijvingen?

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Beste Cassiopeia,

Direkt een definitieve blokkade erop laten zetten door je bank zodra het wordt afgeschreven...eerst storneren natuurlijk.
Heb je geen handtekening ergens onder gezet? alleen je bankrekeningnummer doorgegeven?
Schrijf de geluksbode een brief waarin je zegt nergens lid van te zijn geworden en dat je nergens voor hebt getekend en dat je een bevestiging wilt want je wordt echt genaaid hoor!!!!!
Niet bellen want dat kost allemaal onnodig geld, zie hierboven mijn stukje over het geluksbode verhaal en wat je eraan kunt doen en dat is aangifte!!!
Succes,
Nel
Deze lui blijven doorgaan en hebben meters dik beton voor hun kop, dus kom op allemaal en aangifte doen want ze zijn strafbaar!

loraine
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:24

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door loraine »

ik krijg bijna iedere maand een brief van de geluksbode dat ik binnen een week moet reageren voor mij prijs te ontvangen van 15.000 euro.
ik gooi iedere keer deze brief eg omdat ik er niet in geloof. maar hoe komen ze aan mijn gegevens??
ik heb met nog nooit ergens voor aangemeld.
je privecy is nergens meer veilig.!!!!

koud
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:09

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door koud »

ik heb net de brief gehad en heb eerst maar even een beroep op het internet gedaan zodat ik niet voor vreemde verassingen kwam te staan
en gelukkig dit verhaal :P
ik reageer nooit op zulke dingen als ze je wel een prijs bieden bellen ze je wel of er staad gewoon een camera ploeg voor je neus groetjes

koud
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:09

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door koud »

maar het gaat dus gewoon door dit verhaal wat kunnen we er aan doen :shock:
wand 1 die hier intrapt is te veel :twisted:

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Je kan er ook iets aan doen!!!! zie hierboven een antwoord van het ministerie die ik heb ontvangen, ze schijnen geen vergunnenig te hebben en zijn dus strafbaar!!!
Nel

maris14
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2005 09:42

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door maris14 »

mij hebben ze net tien minuten geleden gebeld en kwamen met het bericht dat ik een van de kans makers was op een mini cooper en de winnaar werd rond kerst bekend gemaakt daarna begon hij over een of ander puzzel boekje vol prijs vragen en zo of ik daar intresse in had omdat ik een van de kans ebbers was kon ik het boekje nu krijgen als ik alleen de verzend kosten zou betallen heb natuurlijk nee gezegd er valt waarschijnlijk toch geen mini te winnen en als ik hem win laat ik het wel eventjes weten :lol: :lol:


groetjes mariska

rjcslagter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:22

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door rjcslagter »

Ik heb dus ook zo'n mooi alles beloofende brief van de geluksbode gekregen...
Geen probleem op de brief met dikke letters geschreven dat ze nou is moeten ******** met die troep van ze, en zo niet dat ik dan even op visite kom bij ze. :twisted:
Op de envelop die je weer dichtplakt met plakband, schrijf je RETOUR AFZENDER, UITERAARD ZONDER POSTZEGELS!!!!!
En je hoort niks meer van ze!!!
Succes ermee!

Richard :twisted:

John Beekman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2005 12:50

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door John Beekman »

Hallo,

Ik werd een aantal weken geleden benaderd door een medewerker van de geluksbode. Ik had meegadaan met een prijsvraag op internet en de prijs was een auto, een BMW.
Ik zat bij de laatste 10 en een week later zou ik telefonisch horen of ik een prijs had gewonnen. Oh ja, of ik voor 4.99 euro een proefabonnement wilde nemen. Ik heb niets meer gehoord. Dit is echt misselijkmakend en een slechte manier om mensen te bewegen om zo'n blad te nemen.

John Beekman :twisted:

Gesloten