LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] merk GEBA, grando keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
tiesje02
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:11

merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door tiesje02 »

hallo iedereen,
Ik zit me nu al enkele weken mijn hoofd te breken over een aankoop van een keuken. Na veel zoekwerk denk ik dat de keuze zal vallen bij GRANDO keukens.
Het merk van kasten is GEBA.
Nu heb ik op het forum nog niet veel gelezen van dat merk. Kan iemand mij vertellen waar GEBA zich situeert prijs/kwaliteit. Het zou trouwens een keuken zijn in COMO uitvoering. Is er iemand tevreden of helemaal niet tevreden met GEBA en GRANDO? Had ik heel graag geweten.
Vriendelijke groeten.

Scara

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Scara »

Geba vlak met PVc rand 2mm ( Como ) rekent Grando zo,n 3500 euro
voor een uitgebreide opstelling ( Totaalprijs keuken 10000 )

In eenvoudige opstelling 2800 euro ( totaalprijs keuken 6000 )

Onderkant markt

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Zeg Scara,.....Geba is niet de onderkant van de markt.
Je hebt er niet veel kaas van gegeten. Kan ook niet anders...druk heb je het niet, als je de tijd hebt om zo vaak te rageren overdag.
Waarschijnlijk werk in je een heel klein zaakje en kom je nooit buiten.

Scara

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Scara »

Nee hoor Geba is top, iets duurder dan het andere topmerk van Grando
Burger en Bauformat en Vancel.
Iets goedkoper dan hun merken HClassic en Systemat extra

En verder zal ik niet op verkopertjezoveel ingaan.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Das makkelijk, ....even wat merken opdreunen. Moest je zeker voor op de site van Grando kijken. Scara is gewoon een beetje zielig. Wil graag keukens verkopen, maar dat lukt niet zo goed. Contactarm maakt wereldvreemd. Ach ik zeg maar zo........zielig, lekker laten kletsen.
Gewoon in de waan laten. Zielepiet!

Scara

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Scara »

Tiesje vraag in ieder geval naar de netto stuksprijzen van de gebruikte apparatuur, ik heb hier de prijzen van Grando zelf, tot welk bedrag ze mogen gaan.
Ze zullen je in ieder geval Ariston, Whirlpool en Zanussi aanbieden.
Qua wasemkap zal er een zogenaamde noname uitrollen.
Geven ze de stuksprijzen van de apparatuur al niet, dan weet je in ieder geval zeker dat je te veel gaat betalen.

tiesje02
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:11

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door tiesje02 »

bedankt voor de snelle reacties. Mag ik toch vragen om niet te veel persoonlijke vetes uit te vechten hier daar is namelijk niemand gelukkig mee en word ik ookniet mee geholpen.
Wat ik gewoon wilde weten is of het merk GEBA te vergelijken ismet ALNO ( beter of minder goed ) en of er iemand positieve of juist negatieve ervaringen heeft met GRANDO.
De prijzen van de verschillende keukens heb ik al, bij GRANDO natuurlijkde aktie van gratis graniet. Tot welke korting kunnen ze nog gaan vraag ik me af.

Vriendelijke groeten.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door gast286 »

De prijzen van de verschillende keukens heb ik al, bij GRANDO natuurlijkde aktie van gratis graniet.
GRATIS??
Wordt nou eens wakker!!!!!!!!!!!!!!!

aanrechtblad
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:15

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door aanrechtblad »

Nou Tiesje je hebt wel gezien dat je niks normaals kan vragen op dit forum omdat er altijd van die rand debielen tussen zitten (doorsnee van de samenleving).
Wij hebben zelf een keuken bij Grando gekocht en deze is 3 en 4 november geplaatst bij ons.
Ook van het merk Geba.
na veel praten zijn we tot een deal gekomen waar we ons beide in konden vinden, laat hem zien dat je van de internet prijzen op de hoogte bent qua apparatuur.
En over aanbetalen geen 25 % wat ze zullen vragen, betaal of niks of wat je zelf redelijk vindt, geloof me hier gaan ze na veel morren mee accoord.
wij hebben 500 euro aanbetaald op een bedrag van 12000 euro.
Er is veel korting af te dingen dat hebben wij ook zelf gemerkt.
Grando zal echt wel voldoende aan ons hebben verdient maar als je als koper een goed gevoel over de prijs en de uitgezochte keuken hebt is het volgens mij wel goed.
Over de duurzaamheid van de het merk Geba kan ik nog niks zeggen zal met je jaren vanzelf aan het licht komen.
Het ziet er voor mij in iedergeval solide uit.
Verder kan ik zeggen dat de afspraken netjes zijn nagekomen en dat ik met een goedgevoel een keuken heb gekocht.
pluis ook zoveel mogelijk dit forum uit kan je een hoop van leren .Behalve die opmerkingen van die rand debielen hier boven
Nou ik hoop dat je er wat mee kan!!!!!!!

tiesje02
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:11

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door tiesje02 »

bedankt aanrechtblad voor de eerlijke info, mag ik misschien vragen hoeveel korting je nog erbijgekregen hebt (procentueel dan).
en gast286 ik zal het speciaal voor jou eens uitleggen: was dus cynisch bedoeld van dat gratis granieten blad, daarmee dat ik hier vraag naar de normale korting die kan afgedwongen worden.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Pfff is al net zo zielig als Scara.
Zielig dat jullie nog steeds in de louche handel zitten, die keukens verkopen heet. Zwaar he.....elke dag te moeten liegen tegen je klanten en nooit op een eerlijke manier keukens te kunnen verkopen.
Want laten we wel wezen, de keukenmarkt is door en door verziekt. Iedereen die zegt dat ie op een eerlijke manier werkt....liegt!!

aanrechtblad
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:15

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door aanrechtblad »

De korting die wij bedongen tiesje is 30% geweest als ik even snel terug reken.
Nu zat er in die 12000 euro ook 750 euro meerwerk voor leidingen aansluiten en extra groep plaatsen voor elektra.
We hadden afgesproken dat wij het oude tegelwerk zouden verwijderen. Leidingwerk, gat voor de afzuigkap naar buiten en een extra groep in de groepenkast zou voor Grando zijn.
Dit hebben we ook wel vast laten zetten in het koopcontract
Nog een tip laat alles op je koopcontract specificeren elk onderdeel van je keuken.
Dan weet je precies wat je gekocht hebt.
Dat gratis granieten blad (cynisch bedoeld dan) daar hebben wij ook voor gekozen.
Ps: aftegelen na plaatsing van de keuken zòn 4 m2 zat ook in die 750 euro meerwerk.
nou, weer voldoende info hoop ik
Laatst gewijzigd door aanrechtblad op 12 nov 2005 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

john563
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2005 08:31

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door john563 »

:D Wij hebben ook een geba keuken van grando, type tervola, ziet er zeer strak uit, netjes afgewerkt, en alles exact volgens afspraak, zelfs toen ik vroeg erom te denken dat er nog een laminaat vloer onder zou komen moest ik een stukje met ondervloer erbij leggen, ik moet zeggen dat ik de vloer na plaatsing keuken gelegd had de plinten er heel mooi tussen pasten, de enige klacht die er was was een koudwater aanduiding die miste op de kraan, waarvoor een week later een monteur voor de deur stond om dat te plaatsen, aanbetalen heb ik ook niet hoeven doen, en bij offerte ook een mooie stukslijst en waar de korting afging, en dan nog de laatste veer, grando leverde apparatuur zoals ik het wilde(merk en type), terwijl veel andere zaken bleven doorzagen over iets anders. En ja vergeet niet alle waar voor zijn geld, een ikea keuken is ook goed maar kwalitatief minder, spreek uit ervaring.

SMK
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2005 09:31

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door SMK »

Geba is prima! Blum laden en scharnieren, antislip standaard in de laden, dikke 19mm korpus van de liggende delen (zoals kast planken), deurdemping van Blum, soft demping op de laden, wat wil je nog meer. En dat is allemaal standaard. Geba is de enige echte Grando keuken! Daar zul je geen spijt van krijgen Tiesje02. Succes.

keukentje
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2005 12:14

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door keukentje »

Ook wij hebben sinds oktober dit jaar een Keuken van Grando merk GEBA.

Helemaal TOP :D .

Precies wat SMK zegt, gewoon fantastisch, en de klantvriendelijkheid van GRANDO ( spijkenisse)én van hun eigen montagebedrijf ( SMK)is geweldig :)

Trouwens SMK, wel toevallig he , die naam :?: toevallig werkzaam daar :?:

SMK
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2005 09:31

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door SMK »

Dit is werkelijk grappig. In onze kleine wereld.
Trouwens SMK, wel toevallig he , die naam toevallig werkzaam daar
Week 41, Rijswijk, gouderak of Heenvliet?

Pfffff

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 sep 2007 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

keukentje
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2005 12:14

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door keukentje »

Hoi SMK,

GUESS WHOOOOOO :?: :?: 8)

Grapje het is het huis waar jij zo'n ongelooflijke mooie keuken hebt geplaatst in Gouderak!!

Hoe issie :?:

Oh ja en pfffff, Jij wilt dus niet weten dat SMK heel correct en snel en perfect werk aflevert :?: oke dan niet :wink:

KlaasW
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2008 19:30

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door KlaasW »

We hebben in 1998 een GEBA keuken gekocht voor ruim 25000 gulden bij IMABO en zijn nog steeds niet uitgekeken op de aankoop. Dus zeker geen goedkope keuken. Alles functioneert nog prima. En onze kinderen(3 jongens) zijn niet zuinig op de spullen en staan zo nu en dan in de schuiflades die geen krimp geven. Na enkele jaren liet het top laagje los van vele kast deurtjes maar dat is snel en accuraat hersteld....kosteloos. En zonder dat we erom hadden gevraagd is ook het draai carrousel vervangen. Echt top!!

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: merk GEBA, grando keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Ik begrijp dat wel dat Imado dat vervangen heeft als ik kijk wat je ervoor hebt betaald, Bij HOUTSMA KEUKENS die GEJA verkoopt, het onderste in de markt , heeft als zijn meest luxe lijn GEBA.

Gesloten