LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] doorwerken na 65 jaar

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Boy
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2005 16:33

doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Boy »

Vandaag kreeg ik van een schoonzuster van mij de volgende vraag:

Zij wordt binnenkort 65 jaar en wil blijven doorwerken. Nu had de accountant va de werkgever gezegd, dat zij eerst 3 maanden moest stoppen met werken, en dat zij dan weer opnieuw aangenomen zou worden, met een nieuw contract. Zij is nu bang dat ze haar dan niet meer terug willen.

Mijn vraag is nu is dit normaal. Het lijkt mij een rare gang van zaken. Of is dit een trucje om van haar af te komen.

Boy

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door karr-2 »

Hetzelfde trucje passen ze volgens mij ook wel eens bij uitzendbureaus toe. Als je er 3 maanden uit bent en je komt dan weer terug wordt het als het ware een nieuw dienstverband. Je kunt dan geen aanspraak meer maken op rechten die je in de periode daarvoor hebt verworven. Vast contract geld dan bv niet meer, zodat ze je een jaarcontract of minder kunnen geven.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door vladja »

Boy,

Zie de antwoorden die ik heb gegeven bij Vara Kassa, waar je de vraag ook gesteld hebt.

Vladja

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door inxsnl »

0-1 Of een second opinion???

Tim

Boy
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2005 16:33

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Boy »

second opinion.
2 weten meer als 1 (normaal gesproken).

Boy

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door flepp »

Volgens de wet mag je niet discrimineren op leeftijd, weet niet zeker maar op 65 jaar stopt automatisch het dienst verband, of het al zo is weet ik niet maar komt dit te vervallen en blijft je in dienst als je geen stappen onderneemt voor ontslag. Hier zou dan die 3 maanden ontslag niet van toepassing zijn bij een vast dienst verband lijkt mij, je werkt immers niet op project basis via een uitzend bureau of i.d..

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je dienstverband stopt automatisch op je 65ste? Waar haal je dat vandaan? Niet in alle bedrijfstakken is 65 de pensioenleeftijd, soms is het al 58.

Je zal toch echt zelf moeite moeten doen om met pensioen te kunnen gaan.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door NAK »

Kijk maar bij www.car-uwo.nl daar staat alles geschreven over werken na je 65e jaar.

Succes

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door flepp »

65 is de pensioen gerechtigde leeftijd voor iedereen bij het bereiken van deze leeftijd dan heb je pas recht op de AOW uitkering, vervroegd pensioen is iets anders hier gelden heel andere voorwaarden.

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door seat »

doorwerken na 65 jaar Direct oplaten sluiten, Ontoerekenbaar laten verklaren de niet meer naar om kijken .Nu mijn uitleg:jaren geleden meneer de baas ik kom gewoon werken met een arm in het gips hè meneer de baas de ander met zijn hoogt in het verband. enz enz.
Nu de WAO[2005] als je twee benen kwijt ben en een arm Je moet niet kijken wat je niet kan maar wat je wel kan.[hebben wij aan dat soort mensen te danken[misbruik WAO buiten beschouwing genomen] Mensen die altijd hard gewerkt hebben zijn blij als zij met 57.1/2 of 61 jaar vervroegd kunnen stoppen met werken .En Ja hoor daar komen de idioten ik wil langer werken dan 65ste En de Regering .Dat kan hoor tot je 67 mag je en dat is het begin. Iedereen graag dan hoeven zij de AOW niet uit te betalen. En dat hebben wij dan te danken aan die idioten die door willen werken na hun 65 jaar Ga mensen gratis helpen met verven behangen tuintjes schoonmaken .

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Son of god »

Wat een kansloos (en onleesbaar) stukje tekst Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Het feit dat jij enige frustraties hebt wil nog niet zeggen dat mensen die wel plezier in hun werk hebben verplicht moeten stoppen op hun 65ste of eerder.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb het stukje tekst van Seat 5 keer gelezen en nog steeds snap ik er geen bal van. Wat bedoel je nou eigenlijk?

Mensen die na hun 65ste door willen werken houden jou van je baan af? Ik zou zeggen, laat je snel nakijken of zo.

De nieuwe Wet Werken naar Vermogen, lijkt mij persoonlijk een hele stap vooruit. Je wordt niet meer betaald voor wat je niet kan, je wordt ondersteund in wat je wel kan. Prima plan dus !

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door seat »

Dilbert 29: Even goed lezen: Er waren en zijn mensen die met een been in het gips komen werken.[in magazijnen loop en staand werken]
Nu doordat deze mensen dat doen vinden de werkgevers dat het als normaal gezien moet worden. Dit is een deel van het verhaal.
Na 65 ste nog aan het werk willen blijven. Deze mensen houden mij niet van mijn baan af maar verzieken de markt. Door dit soort mensen vindt onze regering dat een ieder maar door moet werken maar dan tot zijn 67 ste De wet werken naar vermogen kan je op diverse manieren interim-peren .Als iemand door een gebrek beperkt is in zijn fysieke mogelijkheden .Die wil jij dus aan het werk hebben.
Ik hoop niet dat je dat tegen je ouders gezegt heb.[of hebben zij nooit iets gemankeerd]

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat zeg ik tegen mijn ouders en tegen iedereen die het maar wil horen. Ze geven me nog gelijk ook.

Mensen worden gekeurd en voor een bepaald percentage goedgekeurd. Voor het goedgekeurde deel kunnen ze gewoon aan de slag, desnoods met wat ondersteuning.

En mensen die na hun 65ste willen werken, verzieken de markt? Wat een onzin. 65 is een kunstmatig opgelegde grens. De een wil weg, de ander niet, ik vind dat we dat moeten respecteren. En als de overheid besluit dat het nodig is om tot je 80ste door te werken, dan doe ik dat.

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door seat »

Mensen die graag door werken na de 65 ste leeftijd.? Veel mensen zien klaarblijkelijk niet wat er dan gebeurd. Eerst zijn er veel ouderen uit ge gooit waren niet fleksibel genoeg[en zich te veel aan de regels wilde houden van en over veiligheid].Nu mogen deze mensen terug komen voor een zakcentje Kijk maar naar de advertenties Jongeren en 65 + ers voor wat bijverdiensten .Maar zij worden wel volledig verantwoordelijk gehouden voor wat zij doen En worden[werk-term;voor het volledige volwaardig volwassen loon weggezet/verhuurd].met het minimumloon betaald. Weten de lezers hoeveel mensen, de jongeren en 65+ers er gewond raken of overlijden .Maar voor de werkgever was jij lekker goedkoop .
Laatst gewijzigd door seat op 30 nov 2005 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Bzzz »

En als de overheid besluit dat het nodig is om tot je 80ste door te werken, dan doe ik dat.
De politici uit Den Haag weten van zichzelf ook niet wanneer ze moeten stoppen, blijven maar doorgaan.
En dan vinden ze waarschijnlijk dat wij (lees: het klootjesvolk) dat ook maar moeten doen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bzzz


Geplaatst op 22 Nov 2005 19:15 door Bzzz
Quote:

De politici uit Den Haag weten van zichzelf ook niet wanneer ze moeten stoppen, blijven maar doorgaan.
Ik vind het een goede zaak dat mensen met veel bestuurlijke gaven/ervaring na hun 65 ste nog enige jaren blijven doorgaan. Ook in andere beroepen waar veel kennis en ervaring voor nodig is, deze mensen zijn we hard nodig in onze economie. Aan de voorkant van hun loopbaan waren ze vanwege studie wat later, als ze aan het eind van hun loopbaan er wat bij aanplakken, dan werken ze uiteindelijk net zo lang als ikzelf, voor mij was doorleren er niet bij, op mijn 15 de jaar ging ik van school, en moest gelijk 6 dagen in de week werken. Zomers 54 uur in de week, voor en najaar 48 uur, en in de winter 42 uur, dit vanwege de seizoens werkzaamheden. Maar het heeft mij niet gedeerd hoor.

pitbul
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 sep 2005 16:21

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door pitbul »

In de jaren die gelukkig ver achter ons liggen zijn er duizenden mensen op hun werk overleden omdat de werkgevers geen veiligheidsmiddelen hoefden te verstrekken, ikzelf ben dankzij dat beleid nu lawaaidoof.
Ook mijn ogen zijn aangetast en beschadigd door het ontbreken van veiligeheidsmiddelen zoals een lullig venstertje boven een slijpsteen.
En voordat men begint te schreeuwen van dan had je ze zelf maar moeten aanschaffen stel ik de vraag: waarvan dan, want de lonen waren zo laag dat je net niet dood ging.
En er waren werkgevers waar het verboden was om lid te zijn/worden van een vakbond op straffe van ontslag.
En nu beginnen we weer dat iedereen maar door moet werken na zijn 65ste.
Zo krijgen de jongeren helemaal geen kans om enige werkervaring op te doen.
In het verleden zijn de bedrijfsscholen afgeschaft die voor een groot deel door oudere en ervaren werknemers werden bemand.
Zou dat misschien een oplossing zijn voor veel van de problemen die momenteel bestaan?
Kan men de oudere gedeeltelijk afgekeurde werknemers die op therapeutische basis werken hier volledig inzetten om de jonge instromers wegwijs te maken in het bedrijf en tegelijk 'sociaal' bezig zijn.
U ziet niet alleen maar negatief maar constructief meedenken kan de oudere afgekeurde werknemer ook nog.
groetjes pitbul

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben zelf een aow er.Bij 65 jaar stopt je
kontrakt en je gaat met je inkomsten
minimaal 40 % naar beneden.Kan van mijn
inkomsten rond komen maar vakantie is er
niet meer bij.
Werk sinds begin dit jaar bij een uitzendbureau
voor 65 plus drie dagen in de week bij een
loodgieter.Wat voorheen zijn mensen moesten
opruimen en magazijn bijhouden (wat nogal duur was )
doe ik nu en verdien lekker.De baas blij de mensen blij
en ik kom net van twee weken vakantie Egypte terug
dus ik ook blij.Ga er nu weer lekker tegen aan voor
de volgende vakantie.
Pak ook van niemand zijn baantje af sterker nog de omzet
is hoger omdat de mensen nu gewoon door kunnen werken
alles neer kunnen zetten met de wetenschap dat het opgeruimd
wordt en meteen na het werk naar huis kunnen.
Dus iedereen blij dat ik in de aow zit.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: doorwerken na 65 jaar

Ongelezen bericht door prof »

boy;schoonmoeder haar spuitje weer geven zodat zij rustig wordt .
En op deze vrouw niet meer reageren .Door haar ideeën Moeten ja moeten er steeds meer Nederlanders aan geloven .Jou schoonmoeder haar gezondheid laat het misschien toe ,Maar veel andere is dat niet zo.
Stuur haar met de mooiste verhalen naar een ontwikkelings land daar kan zij haar ei best kwijt.

Gesloten