LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woekerprijzen concertkaartjes
Re: Woekerprijzen concertkaartjes
Ik wil iedereen waarschuwen met het kopen van kaartjes via ongeorganiseerde kanalen.
Bijna alle kaartjes worden voortaan gescand bij de ingang, waardoor de valse kaartjes direct worden ontdekt.
Dan volgt er nog een verrassing, want in plaats dat je graag je idool ziet, zit je waarschijnlijk met een politieagent te praten over hoe je aan die kaartjes komt en wordt je de toegang ontzegd. Dus al met al ben je niet alleen veel geld kwijt, maar ook tijd en kun je nog steeds niet je idool zien.........JA OP TV misschien...
Ik hoop dat een ieder dit goed in zijn oren knopt, want ik kom het nog veel te vaak tegen dat mensen op de zwarte markt valse kaartjes hebben bemachtigd. En ik kan je vertellen dat dit zwaar K.... is.
Groetjes Hennie
Bijna alle kaartjes worden voortaan gescand bij de ingang, waardoor de valse kaartjes direct worden ontdekt.
Dan volgt er nog een verrassing, want in plaats dat je graag je idool ziet, zit je waarschijnlijk met een politieagent te praten over hoe je aan die kaartjes komt en wordt je de toegang ontzegd. Dus al met al ben je niet alleen veel geld kwijt, maar ook tijd en kun je nog steeds niet je idool zien.........JA OP TV misschien...
Ik hoop dat een ieder dit goed in zijn oren knopt, want ik kom het nog veel te vaak tegen dat mensen op de zwarte markt valse kaartjes hebben bemachtigd. En ik kan je vertellen dat dit zwaar K.... is.
Groetjes Hennie
Waarom moet er voor elk kaartje administratie of boekingskosten worden berekend, bij een bestelling van twee of meerdere kaartjes?
Er hoeft dan toch maar één handeling door het boekingsbureau te worden verricht. Afzetters en uitbuiters dat zijn het. Ook zijn de kaartjes véél en véél te duur voor wat er geboden wordt. Ikzelf ben een grote Rolling Stone-fan maar zal het niet in m'n hoofd halen om naar concerten in de Arena te gaan. Te dure kaartjes en een geluid als 'n grafkelder. Muziek telt niet meer. Alleen geld. En dat geld niet alleen de artiesten maar zeker de organisatoren en alle bijhangsels van zo'n concert.(apparatuurverhuur, catering, belichting etc. etc. gaan alleen voor 't snelle geld uit de zakken van de muziekliefhebbers)
Er hoeft dan toch maar één handeling door het boekingsbureau te worden verricht. Afzetters en uitbuiters dat zijn het. Ook zijn de kaartjes véél en véél te duur voor wat er geboden wordt. Ikzelf ben een grote Rolling Stone-fan maar zal het niet in m'n hoofd halen om naar concerten in de Arena te gaan. Te dure kaartjes en een geluid als 'n grafkelder. Muziek telt niet meer. Alleen geld. En dat geld niet alleen de artiesten maar zeker de organisatoren en alle bijhangsels van zo'n concert.(apparatuurverhuur, catering, belichting etc. etc. gaan alleen voor 't snelle geld uit de zakken van de muziekliefhebbers)
En ook ik wil graag naar Robbie williams.
En ook ik heb nu GEEN kaarten
ruim op tijd voor de computer, maar kwam er niet door.
En 2 kaarten p.p. vind ik ook geen goed plan, ik vond zoals bij de ticketbox 4 kaarten p.p. wel okeej
en die woekerprijzen, zwaar belachelijk. Veel fans kunnen dat gewoonweg niet betalen
en ik, ik heb het er niet voor over. Ik ga een ander niet rijk maken.
En ook ik heb nu GEEN kaarten
ruim op tijd voor de computer, maar kwam er niet door.
En 2 kaarten p.p. vind ik ook geen goed plan, ik vond zoals bij de ticketbox 4 kaarten p.p. wel okeej
en die woekerprijzen, zwaar belachelijk. Veel fans kunnen dat gewoonweg niet betalen
en ik, ik heb het er niet voor over. Ik ga een ander niet rijk maken.
Het is heel simpel....en de rijen worden langer 2 kaartjes per persoon en niks Internet....hij of zij die een kaartje wil, ga maar in de rij staan of zitten, een echte fan doet dat namelijk, al die luie stoel fans zijn niet echt naar mijn mening.
Exact, ga maar lekker in de rij staan. Hier in Oosterhout lagen de mensen voor het postkantoor om kaarten voor RW te scoren, en die hebben ze dan ook. Handel via internet moet je of uitsluiten, over personaliseren, zodat alleen degene die het aankoopt er gebruik van kan maken.
Het belachelijke wat ik vind, dat je vaak nog 'n X bedraag aan reserveringkosten moet betalen van tussen de 1,50 tot 4 euro per kaartje. Als of die kaartjes niet duur genoeg zijn.
Wij gaan in april weernaar de nacht van oranje waarvoor ik weer 7 kaarten moest bestellen.
7 kaarten voor 35 euro per stuk met per kaart nog eens 4.25 servicekosten maar ze worden wel alle 7 in 1 envelop verstuurd hooguit 1.50 tegen de kosten van 29.75.
Dit is nou eenmaal niet anders het stomste vindt ik dat je gelijk via de bank creditkaard moet betalen en zoals in mij geval via de bank dat daar ook weer kosten voor in rekening gebracht worden echt belachelijk, dit gaat dan om een bedrag van 9euro60 extra!!!!!!!!
Dus een klein reken sommetje 7 kaarten van 35euro is 245 euro maar met alle kosten hebben we 284,37 betaald.
Sandra
7 kaarten voor 35 euro per stuk met per kaart nog eens 4.25 servicekosten maar ze worden wel alle 7 in 1 envelop verstuurd hooguit 1.50 tegen de kosten van 29.75.
Dit is nou eenmaal niet anders het stomste vindt ik dat je gelijk via de bank creditkaard moet betalen en zoals in mij geval via de bank dat daar ook weer kosten voor in rekening gebracht worden echt belachelijk, dit gaat dan om een bedrag van 9euro60 extra!!!!!!!!
Dus een klein reken sommetje 7 kaarten van 35euro is 245 euro maar met alle kosten hebben we 284,37 betaald.
Sandra
Ook ik wilde naar Robbie Williams, heb er uren voor de deur gezeten en eindelijk ging mijn wens in vervulling, doch niet zonder de nodige ergernissen. Ik stond voor het Postkantoor met velen anderen. Aangezien wij met een groepje naar Robbie willen en er maar een maximum van 4 kaartjes te krijgen was (wat ik op zich wel heel goed vind) ben ik er samen met een vriendin heen gegaan. Mijn vriend zat thuis te proberen via internet. Hij kwam er sowieso niet door, maar dat is niets nieuws bij ticketservice want dat heb ik zowat bij ieder concert wel. Voor ons in de rij bij het Postkantoor kon een meisje maar liefst 12 (!) kaartjes krijgen, terwijl zij daar alleen was. Hierop kwam natuurlijk een luid boegeroep van de andere wachtenden. Tot mijn verbazing stond zij daarna ineens voor mij in de rij (terwijl ze al kaartjes had) en ging weer 4 kaartjes halen. Toen wij er iets van zeiden, werd ons door het postkantoor personeel meegedeeld dat we stil moesten zijn en ons er niet mee moesten bemoeien. Dit is dus weer een voorbeeld van hoe het gaat als je mensen kent die bij het postkantoor werken (of andere verkooppunten). Ik hoorde later van een vriendin dat zij op die manier ook aan kaartjes was gekomen. Heb haar duidelijk gemaakt dat ik dat ongehoord vind. Daar moet onderzoek naar komen. Dit soort mensen verkoopt vervolgens de kaartjes weer op het internet door voor woekerprijzen. Tuurlijk kan het zijn dat je met een x aantal kaartjes blijft zitten als er onverwacht iemand niet mee gaat en dat je ze dan verkoop, begrijp ik, maar niet tegen de prijzen waarmee het nu allemaal gedaan wordt. Is hier nou echt niets aan te doen? Over ticketservice wens ik ook nog wel een en ander te melden. Ik heb hier alleen maar slechte ervaringen mee maar vaak is dit een van de weinig manieren om aan kaartjes te komen dus ga ik telkens weer met ze in zee, maar het feit dat ik dubbele afschrijven op mijn creditcard krijg voor concertkaartjes is allang niets nieuws meer bij ticketservice. Na 1,5 maand heb je het geld eindelijk retour, maar het geeft wel een hoop ergernis. Ik had zelfs een vriendin die 2x 8 kaartjes kreeg toegestuurd voor Kylie Minogue terwijl ze er maar 8 besteld had. Er werd 3x 8 kaartjes afgeschreven. 1x 8 kreeg ze wel terug, die andere 8 moest ze via via verkopen, maar heeft die wel gewoon tegen het normale tarief gedaan.
Ook ik ben blij dat Radar moeite doet om meer kennis te verkrijgen over dit onderwerp.
Misschien is het goed antwoord te vinden op de volgende vragen:
Wie bieden de kaarten zo SNEL op het internet?
Wie kopen veel kaarten en verkoop ze voor de bekende woekerprijzen?
Wie zijn degenen die deze markt in leven houden, doordat zij toch die gigantische prijzen betalen?
Tip aan forum: Ga eens een cursus goed Nederlands schrijven volgen.
Wat een fouten mensen!!!!!! Het leest echt niet lekker.
Iets voor de TESTPANEL??
Misschien is het goed antwoord te vinden op de volgende vragen:
Wie bieden de kaarten zo SNEL op het internet?
Wie kopen veel kaarten en verkoop ze voor de bekende woekerprijzen?
Wie zijn degenen die deze markt in leven houden, doordat zij toch die gigantische prijzen betalen?
Tip aan forum: Ga eens een cursus goed Nederlands schrijven volgen.
Wat een fouten mensen!!!!!! Het leest echt niet lekker.
Iets voor de TESTPANEL??
-
Kaarten voor dance / trance feesten zijn helaas erg duur en niet altijd het geld waard. De hogere prijzen bij bvb Ticketunimited zijn een stuk hoger maar is vaak toch wel mijn redding als deze zijn uitverkocht bij de reguliere handel. Ik kies er op dat moment ook bewust voor om meer eld uit te geven voor het evenement en is dus geen verplichting. Weet dan ook zeker dat deze kaarten geldig zijn dus gegarandeerd toegang tot het evenement. En als zo'n kaart dan ook duurder is, dan zal dat het ook zeker waard zijn.
JB
JB
Inderdaad het is storend dat kaarten worden doorverkocht, maar zo werkt het al jaren. Als je het wilt uitbannen moet je kaarten op naam verkopen en vragen naar een geldige legitimatie bij de toegangsdeuren. Simpel, maar tijdrovend.
Wat ik erger vindt is dat voor het concert van Robbie Williams bij het GWK in Sloterdijk mensen vanaf 4 uur 's-nachts hebben liggen wachten en als ze dan na 10 uur aan de beurt zijn om een felbegeerd kaartje te kopen zij geen keuze hebben uit de diverse kaarten, maar [/b]moeten kopen wat wordt aangeboden. Als het kaartje niet is wat je wilt gaat de beurt naar de volgende. Belachelijk vindt ik dat. Als je er vroeg bij bent vindt ik dat je een soort van eerste keus moet hebben van wat er beschikbaar is en niet dat het personeel beslist wat je kunt kopen. Zo heb je ook geen keuze uit de dagen dat een concert gegeven wordt, maar wordt eerst de woensdag verkocht, dan de donderdag, etc.
Wat ik erger vindt is dat voor het concert van Robbie Williams bij het GWK in Sloterdijk mensen vanaf 4 uur 's-nachts hebben liggen wachten en als ze dan na 10 uur aan de beurt zijn om een felbegeerd kaartje te kopen zij geen keuze hebben uit de diverse kaarten, maar [/b]moeten kopen wat wordt aangeboden. Als het kaartje niet is wat je wilt gaat de beurt naar de volgende. Belachelijk vindt ik dat. Als je er vroeg bij bent vindt ik dat je een soort van eerste keus moet hebben van wat er beschikbaar is en niet dat het personeel beslist wat je kunt kopen. Zo heb je ook geen keuze uit de dagen dat een concert gegeven wordt, maar wordt eerst de woensdag verkocht, dan de donderdag, etc.
Ik snap al die verhalen niet zo...
Al die jaren ga ik naar concerten, ook die waar kaarten "moeilijk" voor te krijgen zijn. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een kaart niet kunnen bemachtigen via de normale weg. Het postkantoor dus.
En ja, dat houd in dat je er vroeg bij moet zijn. Dat je er moeite voor moet doen (voor Robbie dit jaar half 5 's morgens en dan zijn er mensen je nog voor) Maar iedereen die er 's morgens stonden hadden kaarten. Sterker nog, véél mensen hadden kaarten.
We hadden op 2 mogelijkheden gegokt, omdat ik écht kaarten wilde en daar dus de moeite voor neem. En ja, daardoor hadden we 2 kaarten extra over. En ja, die heb ik dus verkocht. Voor kostprijs!!
Dus ik snap al die verhalen niet zo. Heb ik nu écht altijd geluk gehad, of heb ik gewoon "mijn werk" gedaan om kaarten te bemachtigen...
... ik denk dat laatste!
Al die jaren ga ik naar concerten, ook die waar kaarten "moeilijk" voor te krijgen zijn. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een kaart niet kunnen bemachtigen via de normale weg. Het postkantoor dus.
En ja, dat houd in dat je er vroeg bij moet zijn. Dat je er moeite voor moet doen (voor Robbie dit jaar half 5 's morgens en dan zijn er mensen je nog voor) Maar iedereen die er 's morgens stonden hadden kaarten. Sterker nog, véél mensen hadden kaarten.
We hadden op 2 mogelijkheden gegokt, omdat ik écht kaarten wilde en daar dus de moeite voor neem. En ja, daardoor hadden we 2 kaarten extra over. En ja, die heb ik dus verkocht. Voor kostprijs!!
Dus ik snap al die verhalen niet zo. Heb ik nu écht altijd geluk gehad, of heb ik gewoon "mijn werk" gedaan om kaarten te bemachtigen...
... ik denk dat laatste!
Ze zouden bij de megaconcerten als Robbie Williams en Rolling Stones gewoon de stoepslapers voorrang moeten geven en verkoop via telefoon of internet pas een dag na de balieverkoop moeten starten. Filter je de echte fans er goed uit, en moeten die handelaren ook flink moeite doen - hoewel die eigenlijk anders (en hard) moeten worden aangepakt.
-
Vreselijk, dat kapitalisme. Karl Marx hoeraVreselijk die mensen die willen verdienen aan kaartverkoop.
Volgens mij ben je uberhaupt niet goed bij je hoofd als je dat soort prijzen gaat betalen. Zelfs in de normale verkoop zijn kaartjes vaak niet te betalen.
En zolang mensen de prijs er voor over hebben gaat de woekerhandel wel door.
En zolang mensen de prijs er voor over hebben gaat de woekerhandel wel door.
Mijn zusje was te laat en kon ze via via nog kopen. Wat ze er voor neer moest leggen?? 250 euro PER kaartje! Maar een week later kon ze via diezelfde aanbieder voor 125 euro de kaartjes kopen. Ze heeft dus 2 kaartjes voor Robbie Williams voor 250 euro! Bespottelijk dat het zo duur moet zijn.
-
Mijn zusje was te laat
"He who comes too late is punished by life" - M. GorbatsjovBespottelijk dat het zo duur moet zijn.
Wat ben ik blij dat dit eens onder de loep wordt genomen door een consumentenprogramma. Ook wij stonden in de rij voor kaartjes van Robbie Williams. Toen we aan de beurt waren was alles uitverkocht. Thuis gekomen werden de kaartjes toen al via marktplaats voor belachelijke prijzen aangeboden, terwijl andere mensen via internet nog op verbinding met de verkoopsite van ticketservice zaten te wachten. Deze "doorverkopers "gaan kaartjes kopen om er flink aan te kunnen verdienen. Asogedrag vind ik het. Egoistische rijkmakerij over de rug van andere fans. Onvoorstelbaar dat je als mens deze kronkel hebt. Vorig jaar was het met de kaartjes voor Keane in Paradiso precies hetzelfde. Ik heb toen een mail gestuurd naar ticketservice. Zij werken mee aan dit gebeuren waar heel veel mensen de dupe van zijn. Zij zouden in eerste instantie de verkoop moet limiteren tot twee per persoon in plaats van vier of nog meer. Maar ze hebben hier niet zoveel op te zeggen. Maatschappelijke verantwoording is hier niet interessant. Verkopen doen ze toch wel, dus commercieel hoeven ze zich toch niet druk te maken als ze het op een andere manier zouden doen zodat er meer mogelijkheden onstaan voor belangstellenden. Verbazend is ook dat op hetzelfde moment een andere ticketverkoop (ticketbox) dezelfde kaartje op dat moment verkoopt voor flink duurdere prijzen. Wie zit daar nu achter?
Aan jack4ya,
Het gaat niet om het feit of je wel of geen kaartje hebt kunnen krijgen voor een concert. Natuurlijk is het zo dat als je om 5 uur bij het postkantoor ligt, dat je dan wel veel kans hebt. Het gaat over de manier dat daar niet alleen mensen staan die kaartjes willen kopen voor zichzelf, maar kaartjes opkopen die eigenlijk voor anderen beschikbaar zouden kunnen zijn als zij zich niet over de rug van een ander rijk wilden rekenen.
Het gaat niet om het feit of je wel of geen kaartje hebt kunnen krijgen voor een concert. Natuurlijk is het zo dat als je om 5 uur bij het postkantoor ligt, dat je dan wel veel kans hebt. Het gaat over de manier dat daar niet alleen mensen staan die kaartjes willen kopen voor zichzelf, maar kaartjes opkopen die eigenlijk voor anderen beschikbaar zouden kunnen zijn als zij zich niet over de rug van een ander rijk wilden rekenen.
Nee, ik ja ga nooit zo via het web kaarten bestellen voor een concert, omdat het meeste nooit vertrouwbaar is.
Daarom haal ik het liever bij een postkantoor/orgenisate kaarten verkoop.
Daarom haal ik het liever bij een postkantoor/orgenisate kaarten verkoop.