Ik wil komende winter een weekje naar Tenerife met Arke. Volgens de brochure vlieg ik dan met Arkefly. Gezien de afstand en de beenruimte in de Economy Class wil ik alleen naar Tenerife als dat via de aangeboden Business Class kan. Ik betaal hiervoor een toeslag. Navraag van het reisbureau bij Arke leert echter dat als er op het moment van vliegen geen Business Class beschikbaar is (er wordt bijvoorbeeld een ander toestel ingezet zonder Business Class stoelen) dan kan ik niet annuleren. Ik krijg het prijsverschil met de Economy Class reis terug en verder niets. Ik wil graag weten in hoeverre de opstelling van Arke juridisch houdbaar is. Als ik een Mercedes C-klasse bestel en de dealer levert een Mercedes A-klasse dan hoef ik toch ook niet akkoord te gaan met de terugbetaling van het prijsverschil?
Heeft iemand enig idee wat mijn kansen zijn als ik het voor de rechter zou brengen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annuleren of niet?
Re: Annuleren of niet?
Dat is duur. In de voorwaarden zal ongetwijfeld staan een passage waarin blijkt dat een geen p**t heeft om op te staan, of het moet explisiet op het boekingsformulier staan. Dan heen U twee benen.
De rechter, sjonge zeg!
Staat het in de Algemene Voorwaarden?
Dan ga je daarmee akkoord als je de reis boekt.
Staat het in de Algemene Voorwaarden?
Dan ga je daarmee akkoord als je de reis boekt.
hoi beetje late reactie ,maar misschien heb je er nog wat aan. als de reisorganisatie de reis niet zo kan uitvoeren als gewenst, moet je het volgens mij kunnen annuleren of wijzigen.
Vliegtuigmaatschappijen kunnen door overmacht wel eens gedwongen zijn een ander toestel in te zetten. Denk b.v. aan onderhoud, grote vertraging voorgaande vlucht etc. Dit toestel kan een afwijkende configuratie hebben.
Maar als U zeker weten Business Class wilt vliegen, vlieg dan met Iberia. U heeft dan wel een tussenlanding in Madrid, maar U heeft de hoogst mogelijke mate van zekerheid dat Business Class vliegt. Even gekeken voor een retourtje 3-10 januari 2006: € 1.357,20 per persoon . Maar dat zal wel weer te duur zijn?
En wat betreft die Mercedes, die blijft U jaren rijden. Of rijdt U daarmee ook maar 1x heen en weer naar een vakantiebestemming?
Maar als U zeker weten Business Class wilt vliegen, vlieg dan met Iberia. U heeft dan wel een tussenlanding in Madrid, maar U heeft de hoogst mogelijke mate van zekerheid dat Business Class vliegt. Even gekeken voor een retourtje 3-10 januari 2006: € 1.357,20 per persoon . Maar dat zal wel weer te duur zijn?
En wat betreft die Mercedes, die blijft U jaren rijden. Of rijdt U daarmee ook maar 1x heen en weer naar een vakantiebestemming?
Ik snap zeg maar het probleem niet.. Is het medisch? Want dan kunnen ze het haast niet weigeren en heeft u een reden op te annuleren... Anders : ik heb ook lange benen, maar die 4 uurtjes red ik wel..
Ik vraag me af, waar zeurt u over? Het staat keurig in de voorwaarden dat u het prijsverschil terugkrijgt als de business class onverhoopt niet beschikbaar is. U kunt voor boeking kennis nemen van deze voorwaarden en door te boeken gaat u hiermee akkoord.
Niet akkoord? Dan ook niet boeken! U maakt zelf deze keuze en het geeft geen pas om vervolgens over de voorwaarden te gaan zeuren, vooral niet omdat deze constructie juridisch waterdicht is.
Niet akkoord? Dan ook niet boeken! U maakt zelf deze keuze en het geeft geen pas om vervolgens over de voorwaarden te gaan zeuren, vooral niet omdat deze constructie juridisch waterdicht is.