LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anderzorg 2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hubbie

Anderzorg 2006

Ongelezen bericht door hubbie »

Iemand al enig idee wat de premie voor 2006 gaat worden, en blijft www.anderzorg.nl net zoals nu de goedkoopste. Ik ben tevreden over anderzorg.

SJZ

Re: Anderzorg 2006

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben ook tevreden over Anderzorg, maar misschien stap ik in 2006 toch over op www.defriesland.nl

Voordelen zijn een mooie keuze uit drie aanvullende pakketten, een lage premie (anderzorg moet de premie nog bekendmaken) en een flinke korting als je kiest voor eigen risico.

En over het algemeen positieve reacties van klanten. Komt ook goed uit consumententesten. Maar ik ben zelf dus (nog) geen klant, ik heb het allemaal van horen zeggen of uit eigen onderzoek.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ze zijn dan wel goedkoop, maar hun aanvullende pakketten zijn ook zeer beperkt.
Wij gaan weg bij Anderzorg en wat ik van Friesland heb gezien sluit niet aan bij "mijn wensen" voor het aanvullend verzekerd zijn.
Wat ik de komende tijd nodig heb wordt door hun niet vergoed.
Kijk dus goed voordat je voor "goedkoop" gaat !!

Lieske

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

79,99 = 959,92/12 scheelt toch weer 30,08 per-persoon-per-jaar met de 82,50 bij anderzorg op jaarbasis. rare is dat het een Restitutiepolis is, zou een natura dan NOG goedkoper zijn (zoals gewoonlijk) ? hehehe

:!: letop met restitutiepolis:

U krijgt van uw verzekeraar een financiële vergoeding gebaseerd op de polisvoorwaarden. Kiest u voor een zorgaanbieder die een hoger tarief dan de vergoeding van uw verzekeraar hanteert, dan is het verschil voor uw eigen rekening.

EDIT: zou andersom ook eens moeten gelden (lager=geld terug) ahaha ... zo gek zullen zo ook weer niet zijn ;)

webmaat

Ongelezen bericht door webmaat »

Digimax,

Digimax

Anderzorg is geen restitutiepolis.

Daarvoor geld dat alle zorg (gecontracteerd of niet) tegen marktconform tarief of TCG-tarief wordt vergoed.

Vergoeding tegen polisvoorwaarden is dus geen marktconform of TCG-tarief, maar tarief vastgesteld door de verzekeraar.

Ook staat in de polisvoorwaarden:

"a. Zorgverzekeraar heeft het recht de voorwaarden van de zorgverzekering, de premie en/of kortingen op de grondslag van de premie met ingang van een door zorgverzekeraar te bepalen datum te wijzigen.
b. Een wijziging van de grondslag van de premie treedt niet eerder in werking dan met ingang van de eerste dag van de tweede kalendermaand volgende op de maand waarin deze aan verzekeringnemer is medegedeeld.
c Verzekeringnemer kan de zorgverzekering opzeggen in de periode gelegen tussen de datum waarop de zorgverzekeraar hem het voornemen tot verhoging van de grondslag van de premie heeft meegedeeld en de inwerkingtreding van die verhoging. "

De premie kan dus in 2006 nog gewijzigd (verhoogd?) worden. Ik zal maar oppassen met deze polisvoowaarden.

hartelijke groeten
Webmaat

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

bij die informatieziektekosten.nl is ook de vraag of alles wordt geaccepteerd zonder wachttijd e.d

ik vindt de pakketten wel interessant,maar zoals gezegd wordt men geaccepteerd!

2e om een vraag te stellen via email lukt niet ,loopt vast op een of andere manier.

wie weet inmiddels al meer.

gr

henk geluk

digimax

henk: kijk anders op http://www.deltalloyd.nl

webmaat: Anderzorg is een restitutiepolis ... je zegt het zelf overigens ook..
Vergoeding tegen polisvoorwaarden is dus geen marktconform of TCG-tarief, maar tarief vastgesteld door de verzekeraar.
dat noemen we restitutie :roll:

staat bij mij in de voorlichting "service boekje 2006 p.6: anderzorg biedt u voor de basisverzekering een restitutiepolis aan met gecontracteerde zorg...gaat u naar een zorgverlener met wie anderzorg geen afspraken heeft.... loopt u het risico dat u een gedeelte van de nota zelf moet betalen"

tricky... hoe het aanvullend zit (rest. of nat.) heb ik nog niet kunnen vinden.

anderzorg was ook al rest. ... ziekenhuis en dokter ging direct, maar tandarts eerst zelf betalen.

webmaat

Ongelezen bericht door webmaat »

Hoi Digimax,

iIk schreef inderdaad:
Anderzorg is geen restitutiepolis.

Daarvoor geld
En hierbij kun je "daarvoor" vervangen met "Voor een restitutiepolis geldt dat alle zorg (gecontracteerd of niet) tegen marktconform tarief of TCG-tarief wordt vergoed.":

En daarin zit een groot verschil: gecontracteerde zorg levert eenvoudig voor de arts of therapeut een lagere vergoeding op! En voor een echte restitutiepolis krijgt zij/hij de vergoeding die door haar/zijn beroepsgroep als normaal, passend bij de geleverde zorg wordt beschouwd.

Met een naturapolis wordt dus de arts/therapeut eigenlijk onderbetaald en bij een restitutiepolis niet.
En wat zou jij dan doen als dat jou overkwam? Gewoon de mensen met een naturapolis korter laten komen zodat je toch aan je normale tarief komt? Want dat wordt natuurlijk wel de praktijk.

Zoals je ziet is er dus nog steeds een verschil in behandeling van naturalispolisbezitters en restituttiepolisbezitters, zoals die was tussen ziekenfonds en particulieren. Dat verschil is dus helemaal niet verdwenen, maar is nu meer verborgen onder polisnamen..

Neem dus toch maar die restitutiepolis voor die paar euro's meer, maar let erop dat dan ook niet de voorwaarden kunnen veranderen.

Echte restitutiepolissen zijn alleen:

Polis Premie zonder en met € 500 eigen risico
Avero Achmea Keuze Zorgplan 90,00 69,17
CZ Zorgkeuzepolis 93,30 72,67
FBTO Basisverzekering 1) 87,00 66,17
Fortis ASR Flexibel 97,69 85,60
De Goudse Restitutiepolis 3) 90,00 75,00
ONVZ Vrije Keuze Zorgplan 93,25 78,25
PNO Ziektekosten 95,00 77,50
Trias Restitutie 89,90 74,90
Z&Z Zorg Vrij Polis 95,00 76,00

Noten
1. FBTO biedt ook een restitutiepolis, echter wil men ook vergoeding kunnen krijgen voor niet spoedeisende hulp in het buitenland, dan moet daarvoor een aparte verzekering (buitenland-module) worden afgesloten.
Feitelijk is dat een onrechtmatig te achten verplichting, immers dat levert een inbreuk op het EU-recht op. FBTO zou, om zijn restitutiepolis "europa-proof" te laten zijn op dat onderdeel, standaard ook de niet spoedeisende hulp in het buitenland (EU en EER) dienen mee te verzekeren, en kan vervolgens hooguit een korting geven als men bij overeenkomst (polis) die kosten uitsluit.
Dus: FBTO heeft een restitutiepolis, maar wel een met een "maar".

2. De Goudse heeft twee opvallende voorwaarden. Vervolgschade van een niet noodzakelijke (en niet vergoede) ingreep wordt niet vergoed, dus de behandeling van een ontsteking die je oploopt na een borstvergroting is voor eigen rekening. En in geval van fysiotherapie voor kinderen jonger dan 18 lijken zij te verwijzen naar gecontracteerde fysiotherapeuten.

Dit is zo door jurist en epidemioloog Clipper uitgezocht. en staat ook zo te lezen in het forum zorgspreekuur van omroep Max
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=gowcuCsHnHQVImDbD

hartelijke groeten
Webmaat

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

let op!

heb inmiddels al een paar dagen offerte binnen van anderzorg.

anderzorg had eerst andere aanvullende verzekering,deze had ik namenlijk.

je kan dat zien aan het boekje met de voorwaarden,op de oude staat geen at teken(apestaartje)op de nieuwe wel.(2004/2005)

nu met de nieuwe voorwaarden is dat onderscheid vervallen!(2006)

dus ik ben de klos! ik had in de oude polis meer voor bril en glazen als in de nieuwe polis,ook tandarts uitgebreid is minder geworden! omdat ik nl ook een brug en kronen heb.

anderzorg schermt wel met de goedkoopste basis polis,maar de aanvullende is zeker gezien de voorwaarden niet goedkoper dan anderen bijvoorbeeld friesland,trias,amersfoortse en nog een tiental!

ik ben al dagen bezig om de vergelijkingen te bekijken tov premie met name dus > pysiotherapie,tandarts uitgebreid,brillen en glazen.
wie weet daar voor een redelijke prijs een goede verzekering?

dus niet 75 of 80% van elke behandeling vergoeden ,tot een maximaal bedrag per jaar ,maar altijd vanaf de eerste behandeling 100% tot een bepaald bedrag per jaar. dit voor tandarts en brillen en glazen!!

Ladasyroste

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Op de site informatieziektekosten.nl kan je onder downloads nu de voorwaarden nakijken en zie je op de homepage waarvoor je wel en, belangrijker, waarvoor je geen medische vragen krijgt.

henkgeluk: bij ons krijg je gewoon 100% van je rekening tot een verzekerd berdrag, wordt gegarandeerd binnen 5 dagen je nota verwerkt en zijn er nog een aantal garanties.

Helaas worden wij nog steeds geboycot door de diverse vergelijkingssites omdat die niets aan ons verdienen!

Willem4: ben je al een beetje over je angst heen om met een intermediair in zee te gaan :lol: (ik zal je heus goed behandelen hoor)

Jodijo

Ongelezen bericht door Jodijo »

Ik ben vandaag overgestapt van anderzorg naar VGZ (partner is daar collectief verzekerd en de kinderen ook).
Was daarvoor ook verzekerd bij VGZ (particulier) maar ben in september weer begonnen met werken en moest/mocht dus weer in het ziekenfonds. Anderzorg was de goedkoopste en daar ben ik dus voor gegaan.

Nu heb ik last van paradontitis en moet daardoor 2 keer per jaar naar de mondhygieniste. Afgelopen december weer en kreeg een rekening thuis van ongeveer 123,00 euro.
Opgestuurd naar anderzorg en wat blijkt...dat wordt niet vergoed, ook niet in 2006.
Alles nagekeken (ook op de site) maar nergens informatie wat nu wel en niet wordt vergoed (UPT code's).

Op de vergoedingslijst staat dat, alle tandheelkundigezorg bij een dentalverzekering voor 100% worden vergoed...flauwekul dus...niets 100%, gewoon zelf dokken!!!
Ik stap weer over na VGZ, dan maar 6 euro meer in de maand betalen.

digimax

jodijo, je kan als je snel bent ook nog via unitedconsumers naar VGZ, scheelt 10% :!:

Jodijo

Ongelezen bericht door Jodijo »

Dat krijg ik nu ook (10% op aanvullende verzekering en 9% op de basisverzekering), via het collectief van mijn partners werkgever...maar bedank voor de tip.

Groet Jodijo.

Gesloten