LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beursklacht en dag van huurkoop
beursklacht en dag van huurkoop
hoeveel rechtbanken spreken het verjaringstermijn uit op de manier hoe beursklacht het zegt?
De uitspraak van 25-08-2004 heeft definitief vastgesteld dat het om huurkoop handelt. Alle eega leasers die hun beklag gedaan hebben bij Dexia dat het gaat om huurkoop zijn door de media, rechters en Dexia in het ongewisse gelaten. De stelling dat effectenlease onder een huurkoopovereenkomst valt, wordt tot op de dag van vandaag betwist door Dexia. Na de uitspraak van 25-08-2004 kunnen alle leasegedupeerden er redelijkerwijs vanuit gaan dat het huurkoop betreft, de termijn van 3 jaar is in onze optiek dus inderdaad pas ingegaan op 25-08-2004.
het lijkt mij erg aneement wat beursklacht zegt.
De uitspraak van 25-08-2004 heeft definitief vastgesteld dat het om huurkoop handelt. Alle eega leasers die hun beklag gedaan hebben bij Dexia dat het gaat om huurkoop zijn door de media, rechters en Dexia in het ongewisse gelaten. De stelling dat effectenlease onder een huurkoopovereenkomst valt, wordt tot op de dag van vandaag betwist door Dexia. Na de uitspraak van 25-08-2004 kunnen alle leasegedupeerden er redelijkerwijs vanuit gaan dat het huurkoop betreft, de termijn van 3 jaar is in onze optiek dus inderdaad pas ingegaan op 25-08-2004.
het lijkt mij erg aneement wat beursklacht zegt.
-
Re: beursklacht en dag van huurkoop
Ja hoor Andre, weer geweldig spitwerk, pas wel op je rugje bij het spitten 

Het zijn niet voor niets gewiekste zakenjongens, maar geen juristen of advocaten.het lijkt mij erg aneement wat beursklacht zegt.
Ieder zij keuze, ieder zijn plezier.
Groeten,
Piet
dit is gewoon een vraag omdat wij mogelijk te laat zijn met het venietigen van het contract.
ok ik lees dat beursklacht oud dexia medewerkers zijn. 

Hallo Andre,
Jullie zijn niet te laat met het versturen van een vernietigingsbrief.
Maar dan moet deze brief wel een keer verstuurd worden.
Er over praten en schrijven heeft geen zin, gewoon naar
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... fDexia.doc
gaan, de gegevens invullen en aangetekend met ontvangstbevestiging opsturen.
Hiermee is het contract rechtsgeldig vernietigd en hebben je ouders een ijzersterke zaak.
Groeten,
Piet
Jullie zijn niet te laat met het versturen van een vernietigingsbrief.
Maar dan moet deze brief wel een keer verstuurd worden.
Er over praten en schrijven heeft geen zin, gewoon naar
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... fDexia.doc
gaan, de gegevens invullen en aangetekend met ontvangstbevestiging opsturen.
Hiermee is het contract rechtsgeldig vernietigd en hebben je ouders een ijzersterke zaak.
Groeten,
Piet
ik zal de brief uitprinten en deze laten venietigen door mij vader.moeten ze ook nog een kopie van hun paspoort en trouwboekje mee sturen?
Dat zou ik niet doen andre, niet laten vernietigen door je vader maar opsturen.ik zal de brief uitprinten en deze laten venietigen door mij vader.

Hallo Andre,
Zoals Anne ook al schreef, degene die niet heeft mee getekend op het contract moet het contract vernietigen en ondertekenen.
Groeten,
Piet
Zoals Anne ook al schreef, degene die niet heeft mee getekend op het contract moet het contract vernietigen en ondertekenen.
Groeten,
Piet
ja ik begrijp het mij moeder heb dit contract alleen afgesloten dus zou mij vader alleen het contract moeten venietigen.maar hij weet niet 100% zeker of hij ooit zijn handtekening heb gezet moet ik dan eerst een kopie van het contract aanvragen bij labouchere.en mischien een dome vraag maar kan dexia niet de handtekening vervalsen van mij vader?
-
Andre26, ben je nu echt zo dom of doe je maar net alsof? Houd eindelijk eens op met het stellen van domme vragen en doe wat Piet Koremans je al uit den treure heeft verteld!
En andre26 hebben jij of je ouders al iets ondernomen. 

André:
André, herinner jij jouw eerste posting nog;maar hij weet niet 100% zeker of hij ooit zijn handtekening heb gezet moet ik dan eerst een kopie van het contract aanvragen bij labouchere.en mischien een dome vraag maar kan dexia niet de handtekening vervalsen van mij vader?
En herinner je je ook deze nog?Geplaatst op 29 Okt 2005 23:45 door andre26
mijn ouders hebben een contract van 2001 tot 2011 maar mij vader heb nooit zijn hantekening gezet kunnen mij ouders hier nou gebruik van maken?
OVER EEGALEASE: Juridische vragen
De verjaringstermijn is bij Leaseverlies 5 jaar en bij Eegalease 3 jaar. Waarom is dat?
De wet bepaalt per soort vordering welke verjaringstermijn daarop van toepassing is. Bij de rechtzaak die de Stichting Leaseverlies samen met de Consumentenbond voert, is de rechter gevraagd uit te spreken dat Dexia aansprakelijk is voor de de schade, die effectenleasecontractanten hebben geleden. Voor zo’n vordering is de verjaringstermijn vijf jaar.
Eegalease en Consumentenbond hebben namens de echtgenoten / partners van de effectenleasecontractanten geëist de overeenkomsten te vernietigen. Dat betekent: terug draaien naar de situatie als toen die was toen met de overeenkomst werd begonnen. Voor zo’n vordering zegt de wet dat de verjaringstermijn korter is, namelijk drie jaar.
Twijfelachtig andré.Geplaatst op 06 Nov 2005 17:41 door andre26
me vader wist nog niks van dit contract dan 6 maanden geleden.hoe maak je dit sterk dan bij dexia?
-
trrouwens, andre 26, als je sinds 31 oktober al 199 berichten hebt
gespuid, en je bent nog dwalende, dan zou ik toch maar professionele hulp zoeken.
Ik weet bijna zeker dat we jou niet serieus moeten nemen, de simpelste woorden kun je niet schrijven, terwijl je zinsbouw soms
toch naar intelligentie neigt.
Probeer het anders nog eens onder een andere naam : 27?
Groeten aan Memoeder en Mevader
gespuid, en je bent nog dwalende, dan zou ik toch maar professionele hulp zoeken.
Ik weet bijna zeker dat we jou niet serieus moeten nemen, de simpelste woorden kun je niet schrijven, terwijl je zinsbouw soms
toch naar intelligentie neigt.
Probeer het anders nog eens onder een andere naam : 27?
Groeten aan Memoeder en Mevader