LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevallen I-pod

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Frank63
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 15:11

Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door Frank63 »

Mijn dochter heeft in augustus 2005 van haar zuur verdiende krantewijkcentjes een nieuwe i-pod 20 Gb gekocht.
Echter op 4 november j.l sloeg het noodlot toe.
terwijl zij aan het bezorgen was voor de stadspost, slipte zij met haar fiets over gevallen nat geworden boomblaadjes, en viel zij met haar fiets.
Zij had haar i-pod in haar broekzak, maar hiervan vertoonde de display twee grote zwarte vlekken, en was de informatie op deze display niet meer te herkennen.
Ik ben terug gegaan naar de winkel waar zij het ding gekocht had en zij zouden hem opsturen
Na twee weken kwam de prijsopgave binnen het zou ons 345 euro gaan kosten.
de aanschafprijs van het pparaat was 299 euro.
het viel niet onder de garantie.
Ik vindt het wel vreemd dat apple zulke exhorbitante prijzen hanteerd, en dat e.e.a. niet onder een garantieregeling valt

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door hoffie »

Garantie krijg je op fabricagefouten, niet op onzurgvuldig gebruik, hoe lullig het ook is

Maar zie het eens met een auto kopen, jij rijdt hem total-loss, dan krijg je van je garage echt geen nieuwe hoor

Frank63
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 15:11

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door Frank63 »

Ja ho ze zo lust ik er nog wel eentje

Als ik met mijn auto een aanrijding krijg en er gaat een koplamp stuk, dan hoef ik toch ook geen nieuwe auto te betalen

We praten hier enkel over een defecy display. de rest van het apparaat werkt gewoon.
Het lijkt er gewoon op dat Apple het ding gewoon niet wil repareren.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door hoffie »

ja maar dat is het probleem met alle ellectrische apparaten van tegenwoordig....
bij de fabricage komt vrijwel geen mens aan te pas, dus kan het goedkoop gemaakt worden. Op het moment dat het gerepareerd moet worden kom je dus ineens wel het (Nederlandse) uurloon tegen, en dat maakt het prijzig

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door maybe »

Ik vindt het wel vreemd dat apple zulke exhorbitante prijzen hanteerd, en dat e.e.a. niet onder een garantieregeling valt
Als je iets laat vallen gaat een fabrikant daar natuurlijk geen garantie opgeven. Garantie is voor fabrieksfouten en vallen is niet echt een fout van de fabriek.

Het blijft natuurlijk ontzettend zonde van zo'n apparaat, maar reparatie is nou eenmaal duur. Ik geloof dat een gemiddelde prijs voor een monteur als zo'n 80 euro per uur is, dus reken maar uit.

hansvr
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2005 12:30

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door hansvr »

Het is inderdaad duidelijk dat vallen niet onder garantie valt, maar ik vind het wel raar dat Apple 46 euro meer vraagt dan de nieuwprijs.

Ik weet dat sommige fabrikanten daar wel heel schappelijk in zijn zo weet ik van iemand die pas z'n Sony PSP had laten vallen (nieuwprijs 249 euro) en voor zo'n 130 euro stuurde Sony een complete nieuwe.

Dus waarom kan Apple dat dan niet?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door hoffie »

Dat iemand door de ene fabrikant ongelovenlijk gematst wordt, wil niet zeggen dat elke fabrikant dat moet/wil doen...

Daarnaast is de I-pod een product wat bij veel mensen zal vallen, omdat het iets is wat je altijd meeneemt, en als Apple al die mensen tegemoet moet gaan komen, kunnen ze er beter mee stoppen.......

Gwenny01
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 16:32

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door Gwenny01 »

Misschien dan ook slim om een zogenoemde verzekering af te sluiten in de winkel.
Die dekt wel een gebroken scherm en de premie is een stuk goedkoper dan de omruilservice van Apple!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Gevallen I-pod

Ongelezen bericht door Ulbe »

Dergelijke apparaten zijn in principe gemakkelijk te repareren door de service dienst,

Zeer waarschijnlijk moet het apparaat opgestuurd worden naar een ander land, ook hier gaat zeer waarschijnlijk een deel van de kosten in zitten,

Ook zit de fabrikant niet te wachten om deze apparaten te repareren, binnen een paar maanden is het apparaat al weer verouderd, en veel onderdelen voor dit type apparaat zijn vaak niet aanwezig en moeten bestelt worden uit het buitenland,

het is een weggooiproduct geworden, indien garantie is meestal, vervangen!, omdat reparatie te duur is!,

De apparaten worden woor een appel en een ei gefabriceert in de Aziatische landen, zodoende vervanging eerder loont dan reparatie,

Nazorg van de verkochte apparaten wordt zo weinig mogelijk tijd gestoken, alles is gericht op verkoop, en helaas niet meer, zoals vroeger, ook op reparatie en onderhoud,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten