LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: waarom moeten het toch altijd rashonden zijn?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat heeft roken hiermee te maken?

irke

Ongelezen bericht door irke »

ik las het verhaal van kim die een jack russel dacht te kopen die niet groter zou worden dan 20cm???
hoe kom je erbij om een hond te kopen zonder er weet van te hebben hoe groot ze kunnen worden.
misschien als je hem flink ondervoed als pup dan zal hij niet volgroeien en heb je een kleine jack, zo word dat vaak gedaan met maltezers, ondervoeden en met 6 weken verkopen, blijven hele kleine hondjes o wat schattig.

als je een hond gaat kopen informeer ga niet bij een fokker die meerdere nesten heeft liggen, en vertouw niet zomaar die leuke praatjes.

ik heb er 2 uit het asiel en 1 rashond die ik vanaf dag 1 heb zien opgroeien, ik heb hem echt uit kunnen kiezen op karakter, want ook uit 1 nest rashonden die gefokt worden op karakter zit natuurlijk verschil in wat pittigere en rustigere honden<heel belangrijk.

Gast

Waarom altijd een rashond?? Dat vind ik nou klinkklare onzin, er zijn zoveel mensen die het liefst gewoon een asbakkie aanschaffen. Ik persoonlijk ga wel voor een rashond, de engelse bulldog. wat een heerlijke hond, lekker sloom, vraagt niet veel van je, alleen een hele hoop liefde. Ik ben al wel vaker in het asiel geweest te kijken, maar ik vind het niet fijn dat je de achtergrond niet helemaal weet van je hond. Je weet nooit wat ie allemaal heeft meegemaakt.

Gast

Hoi,

1e test
Heel eenvoudig testje. Pak een krant rol hem op of verhef je stem of maak een beweging dat je wil slaan. Duikt de hond niet in elkaar dan is hij niet mishandeld.

2e test
Neem de hond mee aan de lijn. Loopt hij lekker met je mee.

Dan kan je best het risico nemen. Mischien is hij niet zindelijk. Dat is af te leren.

sneakyfish

Ongelezen bericht door sneakyfish »

:D Een topic naar mijn hart..........ik heb nl. helemaal niks met die rashonden wat is er nou zo leuk aan om met bijv. een chocoladebruine labrador te lopen of een afgekeurde politiehond uiteraard een herder? Niks voor mij ik ben bewust op zoek gegeaan naar A. een hond uit het asiel B. geen rashond maar gewoon een lieve lobbes en die heb ik gevonden en geloof het of niet hij is prachtig, ik krijg zoveel reacties van mensen die vragen wat hij toch in godsnaam voor een zeldzaam ras is???? Hahahahahaa die blikken als ik zeg GEEN rashond hoor maar gewoon een kruisingkje maar wel ene mooie he!

Dus nee dat ras intereseert me geen mallemoer, veel belangrijker vindt ik het om een dier uit het asiel een beter leven te gunnen een tweede kans op een gelukkig leven, zodat ik mij gelukkig kan voelen met de wetenschap dat ik er weer eentje gered heb om het zo maar te zeggen :lol:

-margriet-

Ongelezen bericht door -margriet- »

Amen ! :D

pardon

Ongelezen bericht door pardon »

nee . maar je gaat er wel trots op dat je hond er mooi uitziet.
ik vraag mij af ,als het een lelijk beest was, of je ook zo hard had geroepen ( voor mij geen rashond)
nou voor mij maakt het nix uit ,rashond of niet
over smaak valt niet te twisten, en het belangrijkste is dat je goed voor je beestjes zorgt

-margriet-

nee . maar je gaat er wel trots op dat je hond er mooi uitziet.
ik vraag mij af ,als het een lelijk beest was, of je ook zo hard had geroepen ( voor mij geen rashond)
nou voor mij maakt het nix uit ,rashond of niet
over smaak valt niet te twisten, en het belangrijkste is dat je goed voor je beestjes zorgt

eeeh bedoel je mij? Ik heb geen hond :? en alle katten die ik heb komt op één na (die komt uit een verwaarloosd nestje) allemaal uit het asiel :roll:

milou

Ongelezen bericht door milou »

Mijn idee. Ga eens naar het asiel!!! Het zit er vol met prachtige dieren die een nieuwe kans verdienen. En dat zijn net zulke mooie dieren als waar dan ook vandaan. Niets mis mee.

-margriet-

Overigens, in het asiel zitten net zo goed rashonden en katten :(

Dat is nog het meest trieste van het verhaal!! En vaak juist zo lief! Meestal al wat meer volwassen katten (en honden), maar juist dan zijn de karakters al ontwikkeld en weet je wat je in huis krijgt :roll:

pardon

margriet ,die opmerking was voor sneakyfishik

bonfire

Ongelezen bericht door bonfire »

Hallo

het antwoord is heel simpel....
kijk op
http://www.dandie-dinmont.be
Ik ben zelf GEEN fokker
Groeten

sneakyfish

:D Okeeeeeee post voor mij Sneakyfish is de naam by the way!
Wat een belachelijke insinuatie alsof ik geen lelijke hond zou nemen?
Dat boeit mij dus ook totaal niet hoor, toen ik de mijne zwaar verwaarloosd voor het eerst zag in het asiel was hij niks bijzonders, oke hij was wel de enige die kwispelde en NIET blafte.......
Ik vroeg naar zijn verleden en hoorde dat hij uit het buitenland was weg gehaald om te voorkomen dat ie anders zou worden vergast.
Toen dacht ik DIE ga ik redden die heeft het verdiend en na een goede wasbeurt en een goeie knipbeurt ( klitten ) was hij om het heeeeeel zachtjes uit te drukken OERLELIJK met bijna geen haar er zaten zoveel klitten in die moesten gewoon eraf dus tsja eerst heb ik een aantal maanden met een lelijk ( maar oow zo lief en dankbaar ) dier aan de lijn gelopen todat hij weer wat langer haar kreeg en toen pas was ie zoo mooi. :lol:

En nou ga JIJ MIJ vertellen dat IK een hond kies op zijn uiterlijk belangrijk voor mij was het om zijn leven te redden en dat hij een bastaard was omdat ik van mening ben dat IEDEREEN een RASHOND wil en aangezien IK niet wil wat iedereen heeft werd HIJ het.

En ja logisch ben ik trots op hem, hartstikke!!! niet alleen op zijn ongelooflijke verschijning maar ook omdat hij gewoon ontzettend lief, dankbaar en een lot uit de loterij is...............en dat kun je zo maar krijgen uit het asiel :P

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Is het niet sneaky fishstick? Het figuur dat altijd zo reageert anders vallen zijn postings niet op :wink:

sneakyfish

:) Ja das meer om mijn eigen postings terug te vinden............
Snapie???? Mmmmmvissticks lekker hoor!

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wij hebben zelf een rashond MET stamboom en de meeste mensen vinden 'm OERLELIJK. Wij niet overigens; het is een franse bulldog en die zien er gewoon anders uit, maar ik persoonlijk vind 'm de allerknapste hond die ik ooit gezien heb :lol:

Ik zal even kort uitleggen waarom wij uiteindelijk voor een rashond gekozen hebben en niet voor een vuilnisbakkie uit het asiel. Wij hadden al een kat van 11 jaar in huis die nog nooit een hond had gezien (tenminste niet binnen een straal van 50 meter). Daarom wilden wij een puppy van een klein ras, zodat onze dikke rooie kater niet overrompeld zou worden door een bakbeest van een hond. Ook al zou het een volwassen hond zijn die goed met katten over zou kunnen: de liefde moet van 2 kanten komen. We hebben een keer de hond van onze vrienden te logeren gehad (drentse patrijs) en dat ging echt niet goed. Onze kat was helemaal over de emmer (de hond vond het geweldig; die wilde alleen maar spelen). We hadden een puppy uit het asiel kunnen halen, maar wij waren nu eenmaal helemaal "verliefd" geworden op de franse bulldog :P Neemt niet weg dat er bij ons nooit een asielhond zal kunnen komen. Als onze kat onder de groene zoden in onze tuin komt te liggen, dan komt er waarschijnlijk wel een hond bij. Dan zullen we het asiel echt niet overslaan.
Bovendien doneer ik wel aan o.a. de stichting Greyhound, dus ook al nemen wij geen greyhound in huis, we steunen ze wel.
Als ik het geld en de ruimte had zou ik alle asiels wel leeg willen halen. Ik haat mensen die zo met dieren om kunnen gaan. BAH!!! :evil:

PS:
Ik moet er ook even bij vermelden dat onze dikke rooie je-weet-wel kater GEEN raskat is. Ik heb 'm 11 jaar geleden (alweer bijna 12 bedenk ik me nu) bij een oude man gekocht voor 5 gulden. En hij kan goed overweg met de hond gelukkig. Af en toe klieren ze elkaar wel, maar dat hoort erbij.

pardon

snaekyfishik of sneakyfish
zoals ik al zei over smaak valt niet te twisten
de een een herder ,en de ander een prachtig vuilnisbakras uit het asiel
nou en ,dat wil nog niet zeggen dat diegene die een rashond heeft minder goed is voor zijn beestje
al had ik 10 rashonden ,dan zaten ze bij mij en niet in het asiel

sneakyfish

Heb je mij horen zeggen dat er iets mis is met het nemen van een rashond? Dat moet iedereen toch lekker zelf beslissen.........Ik had het over MIJ MIJ MIJ Ik wil juist GEEN rashond omdat iedereen dat wil net zoals een puppy dat wil ook iedereen. En inderdaad het gaat erom dat je een dier een fijn leven geeft, en zeker zijn er ook leuke rashonden maar er zijn nou eenmaal bepaalde rassen waar iedereen mee loopt......Ik hou meer van hetgeen waar je geen tweede van ziet :lol:

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

het is een belachelijke reden om voor een bastaard te kiezen omdat je ''niet wilt wat iedereen wil of heeft..''
ik heb 3 kruisingen, omdat IK ze leuk vindt. niet omdat veel mensen met een bepaalde rashond lopen.

pardon

de meeste honden in het asiel zijn rashonden
ze zijn er in gestopt door diegene ,die een hond aanschaffen zonder na te denken.
zo komen ze er te laat achter dat en beestje aandacht nodig heeft enz.
dom ,heel dom
daardoor zitten de zoveel honden en katten in het asiel

Gesloten