LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KeukenRookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:42

VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door KeukenRookie »

Mijn oog is gevallen op de VT wonen keuken 2005 welke door Grando wordt aangeboden. Wie heeft hier kennis van, of ervaring mee?
- om welk merk keuken gaat het eigenlijk? (apparatuur is Bauknecht)
- is dit een kwalitatief goede keuken?
- wat zijn de grootste voor-/nadelen van deze keuken?
Alle tips zijn welkom!

SMK
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2005 09:31

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door SMK »

De VT-wonen keuken is een modern en strak ontwerp dat voortkomt uit de samenwerking tussen de stylisten van Grando en het interieur magazine VT-wonen. Het ontwerp is een exclusief ontwerp vanwegen de combinatie van extra hogekasten, het zeer diepe werkblad en plaats van de apparaten (vaatwasser op hoogte) en uitvoering van de fronten (twee fronten met binnen laden). Een echte design uitstraling.

Deze keuken is gemaakt met prima keukenmeubelen en kan in folie, melamine of lak worden uitgevoerd. Hij komt uit een van de modernste succesvolste fabrieken in Duitsland met goede service/garantie en snelle 98% foutloze levering.

Bedenk wel dat de keukenmeubelen slechts een deel van de keuken vormen en dat de keuze van apparaten en werkblad ook een rol spelen bij het bepalen van de kwaliteit van een keuken. Als de keuken apparaten niet voldoen aan de persoonlijke wensen kunnen deze natuurlijk worden aangepast. Dat werkt ook zo met het werkblad. In de uitvoering zoals hij in de showroom staat is de prijs kwaliteit verhouding prima!

KeukenRookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:42

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door KeukenRookie »

SMK, dank voor je reactie. Werk je zelf bij Grando of bij VT wonen? :-)

De keuken is dus niet onder een bepaald merk geproduceerd? Moet ik het dan als een Grando/Vtwonen “eigen merk” beschouwen?

KeukenRookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:42

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door KeukenRookie »

Is er dan niemand die iets van deze keuken weet?

het mannetje
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:42

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door het mannetje »

KeukenRookie, Ben je al bij een Grando geweest?
Voel eens aan de laden en bekijk de keuken eens in je eigen ogen?
Als je daar een positief gevoel over heb , dan neem je hem toch !

Waar precies woon je Keukenrookie, want er zijn veel Grando,s door heel Nederland. En bij elke Grando staat de VT wonen keuken mischien net iets anders.


Grando is als ik lees in diverse bladen een van de grootste keukenzaken.

Succes he :lol: :lol: :lol: :lol:

KeukenRookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:42

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door KeukenRookie »

Bedankt mannetje. Toevallig ben ik vandaag wezen kijken en voelen. Mijn indruk, voor zover deze als rookie iets waard is, is goed. Ziet en voelt behoorlijk degelijk.

Ik heb met een verkoper gesproken en deze kon me vertellen dat het merk/type een Hacker/Systemat XS is. Over Systemat heb ik op dit forum gelezen dat het een middenklasse merk is. Voor de prijs van 11.995 heb je dan naar mijn mening een goede, volledige en moderne keuken. En dat is inclusief plaatsing en montage. Wie heeft er al ervaring met deze keuken?

SMK
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2005 09:31

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door SMK »

Hoi keukenRookie, Systemat is hoog segment, Xtra is midden. Dit komt wel van dezelfde fabriek (Hacker) maar is iets minder luxe. Zo heeft Systemat ook greeploos, gaat richting Siematic.

KeukenRookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:42

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door KeukenRookie »

SMK, ik begreep van de verkoper dat de vt wonen keuken van merk Systemat is, model XS. Jij hebt het nu over "Xtra" en dat dat geen Systemat is en middensegment. Ik begrijp nu niet meer hoe het zit.

Zeg jij nu dat Systemat XS = Xtra, en dat het eigenlijk geen Systemat is maar wel uit dezelfde fabriek komt? (ook al zegt de verkoper dat het WEL systemat is?….)

KeukenRookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2005 11:42

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door KeukenRookie »

Aanvulling:
Via de site van Systemat (http://www.gebrueder-glunz.de/kuechenstudio/xtra.php) kwam ik er achter dat Systemat 2 productlijnen voert: X-tra en Select.
De producten van de X-tra lijn hebben allen XS in de productcode. Dat verklaart dus weer het een en ander

SMK, jij gaf aan dat Systemat hoger segment is en X-tra middensegment. Maar X-tra is toch van Systemat?

koekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 16:05

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door koekje »

Hallo Rookie!
De VT wonen keuken heeft ook mijn belangstelling.
XS Xtra? het wordt nu wel wat onduidelijk, wie brengt er helderheid in deze? Ik wacht het af! :roll:

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Systemat heeft zo'n 10 jaar geleden, als onderdeel van fabrikant Hacker, de aanval geopend op de gevestigde orde als Poggenpohl en Siematic (en anderen).
Het idee was simpel (en doeltreffend). Kopieer van de bekende merken alle voordelen. O.a. hogere korpus (Poggenpohl), het fluisterprofiel (Siematic), stollenwanden (Bulthaup) en zo kun je nog wel even doorgaan. Uitgangspunt was om behoorlijker goedkoper te zijn om zo een flink stuk van de taartpunt uit dit segment op te eten.

Na een aantal jaren bracht Systemat een teedeling aan. Een iets goedkopere versie (zonder fluisterprofiel, geen glasopzetten op de laden enz).
Tot nu.

Per 1 januari (de keuken die u vandaag dus koopt) is die tweedeling weer vervallen. Het prijsverschil was inmiddels klein geworden en veel verkoper prefereerden toch de luxere versie te verkopen.

Systemat is duidelijk aan het upgraden wat betreft uitstraling. Startte Systemat als trendvolger, inmiddels is het met een aantal produkten ook een trendsetter.
Constructief is het een goede keuken.
Alhoewel ik (persoonlijk!!) vindt dat er een lager kwaliteitsniveau wordt gehanteerd dan toen het merk destijds op de markt kwam.

Prijs? Vergelijk een Systemat offerte ook eens bij een kleinere dealer. Een grote dealer (of keten) hoeft niet per definitie goedkoper te zijn.

Succes.

Mr.P.

dhaney80
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:56

Re: VT wonen keuken 2005 (Grando), welk merk/kwaliteit?

Ongelezen bericht door dhaney80 »

wij hebben vorige week een systemat hacker SM keuken gekocht en dat bleek achteraf een VT wonen keuken te zijn.

Gesloten