LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaatwasser Bauknecht type GSF 2684

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
moniquet

Vaatwasser Bauknecht type GSF 2684

Ongelezen bericht door moniquet »

Wij hebben ruim 2 jaar geleden een vaatwasser gekocht van het merk Bauwknecht type GSF 2684.
Helaas kregen we na de garantieperiode pas problemen, ik zeg helaas omdat het blijkbaar een fabrieksfout is aangezien deze problemen vaker bij dit type voorkomen volgens de reparateur.
Hij wou zijn programma's niet meer afdraaien en de resetknop bleef steeds knipperen, helaas bleek er een F2 melding te zijn en dat betekend lekkage....deze lekkage was al snel gevonden omdat de reparateur precies wist waar hij moest zoeken omdat hij eerder dit jaar al een aantal van dezelfde gevallen had gehad en ja hoor ook bij die van ons was het raak.
Er blijkt een gaatje in een klein stukje slang te zitten dat vast zit aan het zogenaamde slakkenhuis en hierdoor moet de gehele motor opnieuw vervangen worden omdat dit stukje slang niet afzonderlijk te vervangen is.
Ook het verwarmingselement bleek aangetast en zag er roestig uit.
Dit probleem was dus niet van de een op de andere dag ontstaan, maar helaas kom je hier altijd ná de garantieperiode achter.
Dit grapje gaat ons (als we akkoord gaan) ruim 200 euro aan de vervanging van de motor kosten en dan komt daar ook nog het arbeidsloon bij, al met al kunnen we beter een nieuwe vaatwasser kopen.
Alleen niet meer van Bauknecht want als je geen garantie meer hebt kun je het schudden ook al is het een fout die blijkbaar bij meerdere vaatwassers van dit type voorkomt op precies dezelfde plaats en van hetzelfde jaar (kon hij zien aan een nummer wat op dat slakkenhuis staat).

Ik zou graag reaktie's zien van mensen die ook met dit probleem te maken hebben gehad.

Vriendelijke groet,
Monique

liene

Re: Vaatwasser Bauknecht type GSF 2684

Ongelezen bericht door liene »

Ik had vorige week precies hetzelfde met mijn bauknecht vaatwasser, gelukkig was de mijne nog net geen 2 jaar oud! Wat het ergste is, de motor is vorige week vervangen en hij is nu alweer stuk! Morgen komt de monteur.. ben benieuwd!

Gesloten