LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook ik kocht in Duitsland...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door habe »

Hallo Duana,
1.Wat je zegt over Siemens is niet helemaal waar. Er zijn in Nederland keukenzaken welke in duitsland keukens inkopen inclusief Siemens apparaten. Op deze apparaten wordt door Siemens Nederland normaal garantie verleend en service uitgevoerd. De 5 jaar garantie regel geldt hierbij niet. Als je echter als Nederlander in Duitsland een keuken koopt is het anders. Dan ben je ervan afhankelijk of het Duitse bedrijf service afspraken met Siemens Nederland heeft gemaakt.
2. Allemaal dat geleuter over kopen in Duitsland. Net of daar geen keukenzaken zijn waar je eerste offerte € 15.000,00 is en waar je dan met een KORTING voor € 8.500,00 koopt! Wat dat betreft is het het zelfde als in Nederland.
Ook in Nederland zijn massa's keukenzaken welke keukens aanbieden voor NETTO prijzen en niet met kortingen werken!
Waarom ga je daar niet naar toe!
habe

_hallo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2005 09:03

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door _hallo »

Mijn hele topic naar de kl*te met allemaal ouwe koeien!
:(

Duana
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:25

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door Duana »

Habe:
ik heb van Henk Barbier, productadviseur van Siemens Nederland zwart op wit: Op alle siemens apparatuur geldt 2 jaar garantie en service, welke door Siemens Nederland wordt verleend, ongeacht waar de apparaten gekocht zijn en bij wie ze gekocht zijn.
de 5 jaar garantie geldt ook indien de Duitse keukenzaak de apparaten bij Siemens Nederland NV heeft ingekocht.

Wij hebben tot alle tevredenheid ook in Duitsland een keuken gekocht en wilden het absoluut zeker weten. Vandaar dat ik om een schriftelijke verklaring van Siemens Nederland heb gevraagd.

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door 16again »

de 5 jaar garantie geldt ook....

Dat is positief!
indien de Duitse keukenzaak de apparaten bij Siemens Nederland NV heeft ingekocht.
Dat is een forse adder onder het gras! Ik lijkt mij sterk dat de duitse keukenzaak apparatuur bij Siemens Nederland NV inkoopt

drejev
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2005 13:42

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door drejev »

@Keuken Bart
Lekker sportief. De offerte van een ander bedrijf laten zien. De ultieme shopper. Laat je meteen zien hoe betrouwbaar je bent.
De offerte was puur om goede vergelijking te kunnen maken (excl. prijs om die invloed weg te nemen).
Toevallig hadden wij een redelijk uitgewerkte offerte mee, maar dat is in NL vaak anders... Wie is er in zo'n geval niet betrouwbaar? Wij zijn zo open mogelijk. Dit willen we en wat kost dat bij U? Ook geven we natuurlijk aan ergens anders ook nog te gaan kijken (wel zo eerlijk). Of vind je het niet eens eerlijk om dat te doen? Tja, dan houdt het op natuurlijk.
Als klanten bij mij komen met verhalen over dat internetshops zo veel goedkopere apparatuur hebben vraag ik ze beleefd maar beslist "en waarom heeft u daar dan nog niet gekocht?". Enig idee waarom dat goedkoper is ....?
Wat heeft dit te maken met wat ik meld? Ik geef aan dat ik voor (minimaal) dezelfde kwaliteit de laagste prijs wil betalen bij een leukenboer (dus niet via internet!). Ik koop per slot van rekening geen half brood.
Mijn indruk, na aardig wat vergelijken (in NL en Dts), is dat de offertes in Duitsland veelal veel transparanter zijn en dat de prijzen behoorlijk lager liggen voor hetzelfde product. Toch wel frappant dat in NL voor dezelfde apparatuur wel tot 700 euro per apparaat (!) meer betaald moet worden.

drejev
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2005 13:42

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door drejev »

Dus bij ons geen tekeningen en offertes mee naar huis en geen netto prijs als er op dat moment toch geen beslissingen genomen kan worden.
En dat bedoel ik nu. Hoe moet de consument door al deze rookgordijnen een weloverwogen besluit nemen (die neem je namelijk niet ter plekke in de winkel en dus niet op dat moment)? Deze manier van werken lijkt een beetje op eigen glazen ingooien gezien de populariteit om b.v. eens in Duitsland te gaan kijken (en kopen).
Wie is er trouwens niet eerlijk? Er is zelfs iets als wettelijk verplichting en geldigheid van offertes...

drejev
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2005 13:42

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door drejev »

Hoi keuken Bart,

Ik ben het helemaal met je eens. Als de 2e keukenzaak goedkoper is, gaat de klant ook niet terug naar de 1e keukenzaak om daar verder te onderhandelen. Mijn mening is ook dat ook al heb je een offerte meegekregen, laat deze bij andere bedrijven niet zien (of haal alle prijzen weg) zodat ze een eerlijke calculatie kunnen maken.
Heb het idee dat dit nog steeds gaat over de werkwijze die wij hebben gehanteerd, maar lees dan wel even alles... Wij hebben namelijk geen prijzen getoond!!! We hebben alleen een lijst willen hebben die vergelijkbaar is.
Ben trouwens niet van mening dat een calculatie eerlijker is als men de prijs van een ander niet weet. Het zou wel eens kunnen zijn dat het omgekeerde het geval is... Vooral gezien de superkortingen en aanbiedingen van de dag die plots mogelijk zijn als de klant niet direct toehapt.

drejev
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2005 13:42

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door drejev »

Tja, en daar krijg je wel een gespecificeerde offerte mee naar huis?????Dacht het niet!!!!
Tot aan de koolstoffilters aan toe... Alle deurtjes (types, afmetingen, prijzen), scharnieren e.d. staan erop!

Zo, nu stop ik even met mij repliek... Even de kans geven om mijn schrijfsels te reageren ;-)

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door gummetje »

Wat ik me eigenlijk afvraag:

is er iemand met een duitse offerte naar een Nederlandse keukenhandelaar geweest?

Zo ja, was de prijs van de Nederlandse keukenhandelaar goedkoper dan de Duitse handelaar?

Wij hebben ook besloten onze keuken in Duitsland te kopen, we krijgen het zelfde als in Nederland alleen dan duizenden euro's goedkoper. Misschien hebben we wel niet niet genoeg gepingeld. Maar het blijft bizar.

Ondertussen vergelijk ik het kopen van een keuken in Nederland dan ook met een dagje naar de zwarte markt, Daar betaal je ook niet meteen de eerste prijs.

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door superrobbie »

bij ons komen regelmatig mensen met een duitse offerte of mensen uit duitsland zelf!
moet ik er wel bij zeggen dat we een keine zaak zijn 5 man personeel en dat het hele productieproces door ons zelf wordt gedaan d.w.z het zaagwerk,freeswerk,schuurwerk,spuiten enz. enz.
tevens is bij ons het plaatsen en aansluiten van de keuken en apparatuur bij de prijs inbegrepen en wordt je meteen voorzien van een offerte met alles erop en aan en een prijs die het moet kosten dus daarom hebben velen een goed gevoel bij ons ook duitsers(dit jaar al zo'n zes keukens aan duitsers verkocht)
tevens zijn wij niet maatgebonden wat je met een fabriekskeuken vaak wel bent(dit omdat wij alles zelf produceren)
dus in mijn ogen is duitsland echt niet goedkoper!

_hallo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2005 09:03

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door _hallo »

Ondertussen is de greeploze Systemat van Ardland tot volle tevredenheid en zeer professioneel geplaatst. Echt een vette glimmende keuken.
2 restpunten worden spoedig hersteld (een cosmostone plint was gebroken en twee greeplijsten ontbraken).
Als de vloer erin ligt komen ze nog de onderplinten plaatsen en de restpunten herstellen.
Nou dit was mijn eerste keukenavontuur en het was een leerzame tocht door wildernis van apparaten, materialen, verkooptechnieken en prijzen. :D

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door slik »

Domme, domme landgenoten. Laat al die lachende emoticons in alle vormen :D :) :o :lol: :wink: maar weg want zo leuk is het allamaal niet. Wij Hollanders staan al eeuwen bekend om onze handelsgeest en ondernemersschap maar wat doen onze eigen mensen, ze gaan naar Duitsland. Uiteindelijk zijn de Duitsers dus zo dom nog niet!

Waarom koopt een klant in Duitsland? Vanwege de 3% minder BTW? Dat lijkt mij niet. Die kan er bij ons ook nog wel af. Zijn ze daar dan echt zoveel goedkoper? Natuurlijk niet. Het geringe prijsverschil zit hem ondermeer in de afstand. De klant heeft namelijk geen vergelijkingsmateriaal, hij wil niet nog is hellemaal naar Duitsland rijden. Hij hoopt de scherpste aanbieding te hebben. Niet waar dus.

Want ook in de materialen zijn er verschillen met Duitsland. De klant weet immers toch niet wat er allemaal mogelijk is om een offerte vergelijkbaar te houden en toch goedkoper te maken, Duitsers zijn ook mensen, willen ook verkopen, zo goed gaat het daar tenslotte niet. Natuurlijk neem je meer risico door je keuken in Duitsland te kopen. Als er een lade klemt, denk je dan dat ze even komen kijken? Echt niet. Vanuit Duitsland Zeker. Wij doen dat wel. We zitten vlak bij. Toch?

Als een klant echt slim is laat hij eerts een ontwerp maken in Duitsland neemt hij die geweldige offerte vanuit Duitsland inclusief tekeningen, met alle toeters en bellen, mee naar een Nederlandse Keukenzaak bij hem in de buurt. Kijken wat die vriendelijke oosterburen daar van vinden? Dan kan hij zien dat het een mythe is. Een spookverhaal. Als blijkt dat hij alles meekrijgt en de aanbieding echt scherp is dan is er geen keukenzaak in Nederland die deze kans laat lopen. Probeer het maar. Dan bewijs je een slimme Nederlander te zijn zoals we la eeuwen zijn. Maar helaas moet ik de eerste Duitse offerte nog zien. Dat bewijst voor mij alles.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door Jonjo »

Oud zeer? Of met Uw aankoop pech gehad. Of misschien zou de mentaliteit { lees handelsgeest} ? van de Nederlanders in deze branche wat naar beneden bijgesteld moeten worden.

_hallo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2005 09:03

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door _hallo »

Hallo Slik, dit forum wordt gelezen door prijsbewuste keukenkopers die iets verder kijken dan hun neus lang. Ik weet zodoende dat ik een 3 tot 4 duizend euri bespaard heb. Ik ben niet met de Duitse offerte naar een nl-keukenzaak geweest, daar zal inderdaad winst hebben kunnen zitten.
Afstand en service is geen probleem die gasten zijn dagelijks in heel nl te vinden.
Ach ja ik heb de keuken nu en ben tevreden

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door 16again »

Slik,

Als je goedkoper bent dan de Duitse winkels, moet je gewoon in duitsland gaan adverteren.
Als je de concurrentie echt aankan, dan komen duitse consumenten bij jou winkelen.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door slik »

Wij zijn niet goedkoper maar even goedkoop zo je wil. Duitsers weten dat wel en zullen dus niet komen. Hebben we ook niet nodig. Nederlanders hebben bovendien een beter gevoel voor style en design dat weten de Duitsers ook. Kijk maar eens in een Duitse keukenfolder, ziet er echt niet uit.

Chuck
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2005 10:02

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door Chuck »

Mooi verhaal van Slik, maar ook ik heb 3 offertes laten maken waarvan twee in nederland en een op een kwartier rijden in Duitsland. Overigens had ik zelf al een idee over hoe de keuken eruit moet komen te zien. Mijn ervaringen zijn als volgt.

Bij ter Wildt in Elten, de eigenaar zelf heeft ons geholpen, werd echt meegedacht en niet alleen nagepraat. De heer Ter Wildt is in elk geval geen Slick verkoper, iets wat mij zeer goed beviel. Hier hebben wij een uitgebreide offerte meegekregen met een prijs onder ons budget voor een keuken zonder consessies. Van de twee nederlandse keukenspeciaalzaken heb ik met Kösters in Ressen een Goede ervaring, zij geven ook een offerte mee, en hier hebben we na een aantal aanpassingen nog steeds een goede keuken voor het geplande budget maar wel met consessies.
Bij Janssen totaalwonen hadden wij te maken met een verkoper zonder inhoudelijke ervaring, woont waarschijnlijk nog bij zijn moeder en heeft nooit meer dan een ei gekookt. Offerte was niet mogelijk en de prijs lag €6000 boven budget voor een Keuken met al heel veel aanpassingen. Wel was de prijs bespreekbaar bij het sluiten van de koop.

Voor mij telt de prijs als onderdeel van het totale pakket, wij kiezen uiteindelijk voor de keuken van Ter Wildt omdat wij de Siematic keuken toch mooier vinden dan de Leicht van Kösters. Daarnaast is de ervaring van Vrienden met Ter Wildt over plaatsing en nazorg een hele goede.

Dit is de 3e keuken die wij gaan aanschaffen en misschien is het een teken aan de wand dat ik bij mijn vorige twee leveranciers niet meer terug ga.

Dus Slik, om nou meteen weer alle Nederlanders over een kam te scheren. Daarnaast zou je mischien eens moeten gaan kijken naar de werkelijke reden waarom mensen Nederland uitvluchten voor hun keuken??????

Verkopers die overigens klagen over prijskopers in mijn beleving meer dozen schuivers, want een goede verkoper is ook in staat om de meerwaarde van zijn dienstverlening over te brengen. Of is dienstverlening een moeilijk woord in keukenland :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door maxx »

Gelukkig zijn er nog steeds consumenten die de meerwaarde zien van 1 aanspreekpunt.

Ik kan me niet voorstellen dat een Duitse verkoper de oude keuken eruit haalt, het leidingwerk aanpast EN de nieuwe keuken monteert. Daarmee proberen wij ons juist te onderscheiden van de massa.

Bij een nieuwe keuken komt niet alleen de keukenmontage kijken. De keukenmontage is wel het simpelste gedeelte (behalve de verkoop). De duitse collega's leveren alleen maar de montage terwijl juist het voorwerk van levensbelang is.

Als het leidingwerk niet goed verzorgd wordt betekent dat extra kosten voor de klant. In het ergste geval kan de keuken niet gemonteerd worden op de afgesproken dag. Die kosten moeten dan toch door iemand betaald worden. Dat is dan meestal de klant.

mvg

Kruimeltje69
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:20

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door Kruimeltje69 »

Beste Chuck, heb jij toevallig een link of adres van "Ter Wildt".

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Ook ik kocht in Duitsland...

Ongelezen bericht door Mr.P »

omdat wij de Siematic keuken toch mooier vinden dan de Leicht
Over smaken valt te twisten.
Sie matic is progressiever dan het behoudende, zuid-Duitse Leicht. Met name in nieuwe ontwikkelingen (front- en greepkeuze)
Technisch gesproken zit een Leicht mooier inelkaar (oeps, daar komt een vracht kritiek :D )
In Nederland is SieMatic een topper door een goed stuk marketing. In Duitsland is het zeker geen topmerk en bevindt het zich op het zelfde niveau als tientallen andere middenmotors (ook Leicht hoort hier thuis).
Hetgeen wil absoluut niet zeggen dat het een matige keuken is.

Maar smaak blijft vaak doorslaggevend. En dan kies je voor je gevoel.

Mr.P.

Gesloten