LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie: TFT, of een 'gewone' beeldbuis.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
S.

Televisie: TFT, of een 'gewone' beeldbuis.

Ongelezen bericht door S. »

Ons ouwe, trouwe TV-tje heeft zijn beste tijd gehad, dus druk aan het oriënteren voor een nieuwe.
En wat is dat moeilijk....
Wat zijn die breedbeeld's met die gewone beeldbuizen groot, zwaar en helaas vrijwel allemaal zilverkleurig.
Na een rondje door de winkels gaat onze voorkeur uit naar een TFT -scherm. Minder log en ook in het zwart leverbaar.(staat mooier op het zwarte kastje)
Wie heeft al zo'n toestel en wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor de info.
Groetjes S.

Guido1975

Re: Televisie: TFT, of een 'gewone' beeldbuis.

Ongelezen bericht door Guido1975 »

Zelf heb ik een breedbeeld die tegenwoordig best betaalbaar zijn geworden. Indien we een nieuwe TV aan moeten schaffen wordt het denk ik toch nog een breedbeeld. Verhalen zijn dat TFT heel veel meer stroom verbruiken en om goed beeld met TFT schermen te hebben moet je al digitale tv hebben. Of dat zo is moeten anderen maar op reageren maar zijn ook belangrijk om mee te tellen. Vooral extra kosten die er bij komen die je met een normaal TV/breedbeeld niet hebt.

Succes met reactie ik hoop dat andere jou kunnen helpen.

rhodi

Ongelezen bericht door rhodi »

Verhalen zijn dat TFT heel veel meer stroom verbruiken
Ze gebruiken juist minder stroom. Plasmaschermen gebruiken meer stroom.(valt ook nog wel mee!).

Als je een lcd/tft koopt moet je vooral op de reactiesnelheid letten. Ong. 8ms is goed ,minder is beter.
Persoonlijk vind ik plasma mooier. ik gebruik mijn lcd alleen voor de computer . 66cm scherm.....geweldig. Voor tv vind ik nu nog de gewone tv's het mooist t.o.v. mijn lcd.

S.

Bedankt voor de reacties.
Zal zeker op de reactiesnelheid letten. Ben er al wel achter dat Sony een systeem heeft wat onscherpe contouren om de afbeeldingen op het TFT scherm verminderd. Dus zit er geen wazig randje om b.v. hoofden heen. Dit was wel een duidelijk verschil met de andere TV's van dit type.

De gewone breedbeeldtoestellen wegen gemiddeld zo'n 70 kilo!! :shock:

Grappig dat zo'n verkoper zegt dat de kortingen "alleen vandaag" gelden.
Ook heb ik gehoord dat de Sony fabieken even geen TV's meer produceren, en wanneer we dus te lang wachten met de aankoop, er heel lange levertijden zijn. Nu zijn er nog TV's op voorraad, snel beslissen is dus het devies.
Jaja...Trap ik dus niet in. :)

S.

Nou, heb de TV vandaag dus gekocht.
Een Samsung met TFT scherm, hij doet het super. Nu maar hopen dat dit zo blijft.

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Op verzoek kan een zilveren tv meestal wel in zwart worden nageleverd hoor! Had je jezelf een hoop geld mee kunnen besparen :)

S.

Weet ik, maar het grote formaat qua diepte en gewicht (die dingen zijn zwaarder dan ikzelf) gaven de doorslag om voor een plat scherm te kiezen.

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Dat gewicht zie je niet, en vroeger hadden televisies grotere toeters erachter. Ik zou het wel weten, maar goed, het is uw geld natuurlijk.

Gesloten