Mijn eerste bezwaargrond.
Op de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan staat
Op basis hiervan zou Premiumbell alleen haar beltarieven tussentijds mogen wijzigen.2-jaar geen abonnementskosten / geen aansluitkosten.
Mijn tweede bezwaargrond.
Het bewuste artikel luidt:
Dit artikel lijkt te veel op een artikel uit de zg "Zwarte Lijst" in artikel 236 van het Burgerlijk Wetboek, waarin wordt gesteld dat je alleen zo'n artikel mag hanteren als de klant dan tussentijds kan opzeggen, indien een prijsverhoging zich voordoet. En tussentijds opzeggen mag ik volgens de overeenkomst en voorwaarden niet.Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.
Mijn vraag is of dit nu regelrechte misleiding is van Premiumbell, of dat het gewoon mogelijk is om velen op deze manier iets zwart op wit in een overeenkomst te verkopen en dan via de algemene voorwaarden iets anders te leveren? Hier hadden we toch juist dat consumentenrecht voor gekregen?
Ik ben ook wel benieuwd of er veel mensen zo'n brief hebben gehad en heb hierom boven dit artikel en poll geopend. Er lopen momenteel andere discussies over op het internetforum
Telecomvergelijker.nl , die weer gestart was op Gathering of Tweakers