LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbank en nepmail

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
solleila

postbank en nepmail

Ongelezen bericht door solleila »

Er zjin weer mensen bezig om geld van rekeningen af te halen.
Dit keer een mail in het Nederlands. Dus mocht je deze mail krijgen.
GA HIER AUB NIET OP IN

===============

Lieve Postbank Klant,

Deze email werd verzonden door de Postbank server om uw identiteit vast te stellen. Je moet dit proces afmaken door
de link beneden aan te klikken om door te gaan in het volgende menu en daar je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Dit is gedaan voor je eigen veiligheid - omdat sommige van onze leden niet langer toegang hebben tot hun emailadres
en wij het moeten verifieren.

http://www.postbank.nl/utde2wPuGLDL5h04 ... 2bi7yo0m2i

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Postbank.nl

=================

gjvisser

Re: postbank en nepmail

Ongelezen bericht door gjvisser »

Alleen al aan de aanhef zie je al dat het hardstikke nep is. welke bank doet dat nou?

Lieve postbank klant :lol:

Aardige Mevrouw

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Heb d'r op m'n zakelijke mailadres ook al eentje mogen ontvangen. Inderdaad héél erg stom als je hier op in gaat. (Lieve postbankklant haha; ik bèn niet eens postbankklant :lol: Je kunt trouwens aan de afzender ook al zien dat het vaag is:

Postbank.nl [[email protected]]

Degene z'n bedoeling is zeker ook om het postbankmailverkeer plat te gaan leggen, omdat mensen dit allemaal willen mailen.
Misschien moeten we hem/haar dan maar eens gaan spammen????????? :twisted: :evil:

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mensen die dom/stom genoeg zijn om er op in te gaan verdienen het om flink genept te worden.

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

Ik word al helemaal warm van binnen :P

Die e-mail adressen zijn ook nep, spammen heeft geen zin.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De lafbek heeft de website al opgedoekt. Mail bleek uit Rusland afkomstig te zijn. En NEE, ik ben er niet ingetuind. 8) Ik ben standaard allergisch voor dit soort zaken.

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

GA HIER AUB NIET OP IN

===============

Lieve Postbank Klant,

Deze email werd verzonden door de Postbank server om uw identiteit vast te stellen. Je moet dit proces afmaken door
de link beneden aan te klikken om door te gaan in het volgende menu en daar je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Dit is gedaan voor je eigen veiligheid - omdat sommige van onze leden niet langer toegang hebben tot hun emailadres
en wij het moeten verifieren.

http://www.postbank.nl/utde2wPuGLDL5h04 ... 2bi7yo0m2i

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Postbank.nl

=================
http://www.dnsstuff.com/tools/obfuscate ... 2bi7yo0m2i

gaat om een oude truuk, url spoofing . is opgelost voor meer info kijk op: http://secunia.com/advisories/10395/

januca

Ongelezen bericht door januca »

Kan dan allemaal wel opgelost zijn, vandaag kreeg ik die mail toch nog. Zeker weer een ander verzendadres. Uiteraard niet op in gegaan.

jenneke

Ongelezen bericht door jenneke »

Niet op ingaan.

Ik ben blij dat ik het hier nu lees.

Vandaag heb ik dus deze mail ook gehad en omdat wij ook bezig zijn met iDEAL te installeren (dit is beveiligd betalen via diverse banken) dacht ik dat ik ook bij de postbank misschien een inlog aan moest maken.

Persoonlijk vertrouwde ik het zaakje niet en heb nog naar mijn betreffende bank gebeld of dit correct was en of ik er op moest reageren.
Ik heb de Mail helemaal voorgelezen
Dit werd bevestigt met JA deze gegevens moet je invullen.

Gelukkig heb ik het nog niet gedaan omdat ik het zo`n ontzettende rare brief vond met lieve.

Maar OK ik kan mij wel voorstellen dat als ze het bij de bank navragen er met open ogen intuinen.

Jos

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Maar voor ideal hoef je toch niet iets te installeren?
Heb je daar apparte software voor nodig dan?

En wat een genant advies om er wel op te reageren. Maar ben je nu wel of niet een postbankklant? Uit het bericht krijg ik de indruk van niet omdat je met je eigen bank belt. Als dat zo is had er natuurlijk ook niets mis kunnen gaan als je het wel ingevuld had

martwout

Ongelezen bericht door martwout »

Ik kreeg zojuist ook zo'n leuke mail:
Return-Path: <[email protected]>
Received: from 86.192.249.200 (ARouen-152-1-79-200.w86-192.abo.wanadoo.fr [86.192.249.200])
by mxdrop35.xs4all.nl (8.13.3/8.13.3) with SMTP id jB2MMeZv080669
for <[email protected]>; Fri, 2 Dec 2005 23:22:52 +0100 (CET)
(envelope-from [email protected])
Message-ID: <3b5601c5f78d$cbd34ef4$[email protected]>
From: "Postbank N. V." <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: =?iso-8859-1?B?J1Bvc3RiYW5rLm5sJyBMaWQgLSBtYXJ0d291dEB4czRhbGwubmw=?=
Date: Fri, 02 Dec 2005 22:12:24 +0000
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
type="multipart/alternative";
boundary="----=_NextPart_000_0000_EC917B39.E33830AC"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express V6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-XS4ALL-DNSBL-Checked: mxdrop35.xs4all.nl checked 86.192.249.200 against DNS blacklists
X-Virus-Scanned: by XS4ALL Virus Scanner
X-XS4ALL-Spam-Score: 10.368 (**********) DCC_CHECK,FORGED_OUTLOOK_TAGS,HTML_30_40,HTML_MESSAGE,HTTP_ESCAPED_HOST,HTTP_EXCESSIVE_ESCAPES,URIBL_JP_SURBL
X-XS4ALL-Spam: YES
Envelope-To: [email protected]
X-UIDL: 1133562177._smtp.mxdrop35.80780,S=3180

L‮vei‬e P‮so‬tbank Kla‮tn‬,

Deze e‮iam‬l werd ver‮nednoz‬ door de Postb‮kna‬ server om uw i‮itned‬teit vast te st‮lle‬en. Je moet dit pr‮eco‬s af‮ekam‬n door
de link b‮dene‬en aan te klikken om door te gaan in het volg‮dne‬e menu en daar je g‮ansrekiurbe‬am en wachtw‮roo‬d in‮luv‬len.
Dit is g‮de‬aan voor je eigen ve‮gili‬heid - omdat somm‮egi‬ van onze l‮ede‬n niet lan‮eg‬r toeg‮na‬g hebb‮ne‬ tot hun ema‮rdali‬es
en wij het moe‮et‬n v‮ereifire‬n.

http://www.p&#8238;ln.knabtso&#8236;/nhVpr9vL4iaNGLGHdkJvuJV3WaXrRcMzLFGab61CBisupmjR3d5o4pf5030g

Wij h‮po‬en u hi‮re‬mee vo‮odl‬ende te h‮nebbe‬ geinformeerd.
Met vri‮ekjiledne‬ groet,
Po‮abts‬nk.nl
Ik wist dat deze nepmails bestaan, dus niet gereageerd. Ook omdat ik geen postbank.nl account heb. Heeft iemand die dit ook kreeg het doorgestuurd naar de postbank zodat ze weten hoeveel het er zijn?

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Natuurlijk niet, denk je dat het de Postbank iets interesseert hoeveel het er zijn? Ze worden naar zo veel mogelijk Nederlandse adressen gestuurd, ook naar niet Postbankklanten.

Gesloten