LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe zorgverzekering 2006

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
@sax@
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:26

Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door @sax@ »

Ik dacht dat er één verzekering zou komen voor iedereen, maar nu blijkt zijn er toch weer verschillen.
Waar is dit goed voor???

Soort polis - U kunt kiezen tussen twee hoofdvormen of een mix daarvan.
Naturapolis:komt overeen met de werking van het huidige ziekenfonds. Uw zorg-verzekeraar sluit voor zijn verzekerden voldoende contracten met zorgaanbieders (zoals ziekenhuizen) om u de verzekerde zorg te leveren. De zorgverzekeraar betaalt de rekening rechtstreeks aan de zorgaanbieder. U kunt naar alle zorgaanbieders gaan waarmee de zorgverzekeraar voor deze polisvorm een contract heeft gesloten. Wilt u toch naar een zorgaanbieder waar uw zorgverzekeraar geen contract mee heeft gesloten, dan krijgt u mogelijk niet alle kosten vergoed.
Restitutiepolis: komt overeen met de werking van de meeste huidige particuliere verzekeringen. Hierbij kunt u zelf uw zorgaanbieder kiezen, maar moet u in principe de rekening van de zorgaanbieder eerst zelf betalen voordat u de kosten door uw zorgverzekeraar vergoed krijgt. De zorgverzekeraar en de zorgaanbieder kunnen wel afspreken dat de zorgverzekeraar de rekening betaalt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door NAK »

Ik dacht dat er één verzekering zou komen voor iedereen, maar nu blijkt zijn er toch weer verschillen
Die komt er toch ook........... :shock:

Alleen er zijn twee soorten polissen.

En een polis is niets anders dan een verzekeringsbewijs.

sporter123
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2005 10:33

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door sporter123 »

op deze website wordt erg duidelijk informatie verschaft over de Nieuwe Zorgverzekering 2006. Je vindt alle antwoorden op je vragen bij veel gestelde vragen. Een erg bruikbare/zakelijke site, een aanrader dus...

Tevens geeft de site de mogelijkheid tot het vergelijken van verzekeringen!

http://www.sportersvoordeelpolis.nl

smoortje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2005 16:33

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door smoortje »

Als je op onderstaande site een offerte aanvraagt voor een basisverzekering ontvang je een gratis Rituals theepakket.

http://www.kiesdeprijs.nl/agis.html

Groetjes,
Frederik

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door Lawman »

Alsof prijs het enige is waarop je moet selecteren. Kijk vooral naar de dekkingsoverzichten van de verschillende maatschappijen. Verzekeraars mogen namelijk de dekking van de basisverzekering uitbreiden. Het enige waar ze aan gehouden zijn is die dekking op te nemen die door de overheid verplicht wordt gesteld. De dekking van de basisverzekering kan onderling dus wel verschillen. (en kan dus ook premieverschillen opleveren)

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Nee prijs is niet het enige dat ben ik met je eens. Prijs is wel een belangrijke factor (zeker in deze tijd waarin iedereen zijn geld hard nodig heeft). Tot nu toe zijn er niet veel die van de standaarddekking afwijken!

martwout
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2003 10:53

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door martwout »

Prijs is niet het belangrijkste. Je moet je ook afvragen hoe het met de service staat. Geven ze thuis als je ze nodig hebt of doen ze moeilijk?

huisbite
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:16

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door huisbite »

tja maar wat heb ik aan die mooie aanbiedingen waar ik met geen mogelijkheid in kom ik zou graag wat meer betalen voor de uitgebreide dekking voor tandheelkunde maar nergens wordt ik geaccepteerd ,wel kl.te als je het mij vraagt..

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Als je in 2005 al een aanvullende dekking voor je gebit hebt (had) dan is er ook voor 2006 geen enkel probleem.

Het ergste wat je kan gebeuren is dat je voor (prothesen / kronen) een wachttijd hebt van 1 jaar. Op zich logisch lijkt mij......

Kortom, waarom en waar wordt je niet geaccepteerd ?

Orphean
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2005 15:43

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door Orphean »

Ladasyroste
Geplaatst op: 22 Nov 2005 13:19 Onderwerp:

Nee prijs is niet het enige dat ben ik met je eens. Prijs is wel een belangrijke factor (zeker in deze tijd waarin iedereen zijn geld hard nodig heeft). Tot nu toe zijn er niet veel die van de standaarddekking afwijken!
www.kiesbasisverzekering.nl PMA komt met 81 euro toch echt goedkoop uit de bus...en is voor iedereen toegankelijk...

huisbite
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:16

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door huisbite »

wel , ik wordt niet voor een hogere dekking geaccepteerd. Ik ben aanvullend verzekerd voor maar 350 euro per jaar en dat bleek dit jaar dus niet voldoende te zijn Ik moest 2x een vulling laten zetten waar later nogeens 2x een wortelkanaalbehandeling in de plaats moest komen.
Als je dan zo'n rekening ziet van a 185 euro per behandeling weet je wel waarom ik volgend jaar een hogere dekking wil. Ik heb bitefoto's moeten opsturen naar VGZ maar die geven niet thuis. Moet ik nu al met een gebitje gaan lopen alleen maar om van alle kosten af te zijn??
Dat wil ik niet.Wie heeft advies?? :cry:

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door angel1978 »

huisbite,

je beweert nergens geaccepteerd te worden...
Hoeveel verzekeraars heb je al gevraagd ? Het lijkt in je antwoord op 1.. beetje kort door de bocht dan...
Laat eens meerdere zorgverzekeraars naar je situatie kijken en evt. een aanbod doen...
Lijkt me sterk dat er niet een tussenzit die je van dienst kan zijn !

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Ik kan het je nog sterker vertelen, juist nu heb je de kans om overal geaccepteerd te worden !

Speur maar eens een beetje en vergelijk goed. Bij bijna de helft van de verzekeraars wordt je zonder voorwaarden zelfs voor aanvullende verzekeringen geaccepteerd, niks wachttijden of medische vragen etc etc.

Veel verzekeraars willen nu toch wat van de markt afsnoepen en denken in grote getale. Liever 5.000 nieuwe polissen met wat risicogevalletjes dan 2.500 waarvan ze bijna zeker weten dat ze niks mankeren.

Het verhaal dat je foto's op moest sturen etc zal hoogstwaarschijnlijk van toepassing zijn op het zorgstelsel 2005. Kortom, inderdaad wat meer verzekeraars benaderen of vergelijkingstabellen bekijken er is echt wel wat mogelijk voor jou, zeker weten maar inderdaad, je zal er zelf even wat voor moeten doen. Zoeken, vergelijken en voila!

huisbite
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:16

Re: Nieuwe zorgverzekering 2006

Ongelezen bericht door huisbite »

hoi Angel 1978,

wel , ik heb niet gezegd dat ik nergens geaccepteerd wordt maar dat er wel moeilijk gedaan wordt over mijn tandarts verzekering.
Ik weet dat ik duur ben ,maar moet ik daarom maar alvast met een kunstklepper gaan lopen , ik vind het maar niks.

Gesloten