"Meneer Bekkers uit Roermond kreeg onlangs een dreigende brief van de Rabobank. Zijn betaalrekening bij de Rabobank zou worden opgeheven als hij niet nog een ander product afneemt bij de Rabobank. Het blijkt te duur voor de Rabobank als mensen alleen een spaar- of betaalrekeing bij de bank hebben. Een bijzondere manier van koppelverkoop voor een bank."
Toevallig heb ik vandaag ook contact gehad met de rabobank. Ik heb ook een betaalpakketmet een extrapas voor mijn vrouw. De kosten voor het totaalpakket stijgen in 2006 met € 0,55 (was 2,95 wordt 3,50) en de kosten voor de extra pinpas zijn hoger (gaat om dezelfde bedragen). En dat terwijl de kosten van een totaalpakket met slechts € 0,15 stijgen en een extra pas bij een totaalpakket slechts € 1,75 kost. Totale kosten voor mij zijn nu €7,--. De totale kosten voor een totaalpakket met extra pas zijn nu € 8,--.
Ik heb de rabobank gevraagd waarom de kosten voor een betaalpakket zoveel zijn gestegen. Dat had te maken 'met de hogere kosten'. Daarop vroeg ik waarom de totaalpakketkosten dan minimaal stijgenen toen werd het even stil. Daarop hadden zegeen verklaring. Naeen beetje doorvragen en zeuren gaven ze toe dat ze willen dat ik overstap op een totaalpaket. Dat is voor hen makkelijker. Ze brengen bewust dekostenvoor een betaalpakket en een totaalpakket (beide met extra pinpas) zo dicht mogelijk bij elkaar,zodat iendereen overstapt. En als bankgebruiker kun je hier niets tegen doen. LOkale rabobanken hebben dan een ebpaalde zelfstandigheid,maar hierin (en achter meerdingen) verschuilen ze zich gewoon achter hun moederorganisatie Rabobank Nederland. Als klant sta je machteloos. Een officiele klacht indienen heeft ook geen zin,want dan krijg je alleen maar een keer op papier wat ik vandaag al mondeling heb gehoord.
NB: Het gaat mij niet om het geld (hoewel ik vanwege de kosten ben overgestaopt van een totaalpakket op een betaalpakket, omdat in het totaalpakket niets nuttigs extra zat),maar de manier waarop maakt me wel kwaad.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)