LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
lambert

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door lambert »

Ik vind de nieuwe zorgverzekering een van de grootste volksverlakkerijen die we de laatste tijd gehad hebben. Deze zorgverzekering is net de Euro opgedrongen door een stel onbetrouwbare politici. Zij zijn gekozen als volksvertegenwoordiger maar vertegenwoordigen niet degene die ze gekozen hebben. Ik denk dat de meeste al verder voor zich zelf in de toekomst gekeken hebben.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door -margriet- »

daarbij komt de aanvullende verzekering nog en dat is ca. €50,00p/mnd
Lieve dames en heren,

Bezint eer ge begint... ik heb de laatste weken flink gepuzzeld en ben tot een aantal conclusies gekomen:

Reken eens uit wat u de laatste 5 jaar pér jaar aan tandartskosten hebt gehad. En wat verwacht u komend jaar?
- Normaal bezoek en controle is nl. gemiddeld niet duurder dan € 45 per keer (en dat is duur). Een gaatje vullen met wat verdoving ligt maximaal (en dan heb je meer gaatjes) rond de €150,00. Vraag dit soort dingen eens aan je tandarts.

Om nu per maand (bijv.) € 25,00 euro te betalen (is 300 euro) om tot maximaal 250 euro vergoed te krijgen is kolder! En tóch is dat vaak wél het geval !!

Ditzelfde geldt voor een brilverzekering: 10 euro per maand extra en u mag eens in de drie jaar een bril declareren tot max. 100 euro.

(zo zwartwit is het allemaal natuurlijk niet, maar .. denk er eens over!)

Daarom: Bezint eer ge begint: Wat is de noodzaak van die extra verzekering? Maak je er volledig gebruik van? En van welke dingen wel en niet? In sommige gevallen kun je beter het geld op een spaarrekening zetten en als het écht nodig is dat je het dán uit eigen zak betaalt. Maak je €50 euro op per maand aan éxtra zorg? (buiten basispakket?) dat is bést veel en zéker niet voor iedereen noodzakelijk!

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door -margriet- »

http://www.ctg-zaio.nl/apus/render.php? ... 20INTERNET

is de link waar u tandartstarieven vindt... even iets in verdiepen en je weet een héleboel meer :roll:

Zorg en zekerheid biedt:
AV-Totaal (€ 42,95)
De AV-Totaal biedt aanvullende vergoedingen voor onder meer: brillenglazen/montuur en lenzen, verlengde kraamzorg en uitgestelde kraamzorg, alternatieve geneeswijzen, vaccinaties voor het buitenland, hulp in het buitenland, preventie, fysiotherapie, ergotherapie, tandheelkundige kosten, voetverzorging voor diabetici, psychologische hulp. De AV-Totaal hanteert bovendien de hoogste vergoedingspercentages ten opzichte van onze andere aanvullende verzekeringen.


Totaal per jaar is dat: € 515,00

- alternatieve geneeswijzen max 100% tot een max van € 600,--
- brillen/lenzen tot max 150 per 24 maanden
- uitgebreid kraampakket / vergoeding e.b. max 250 en 16uur uitgestelde kraamzorg
- huidtherapie 100% met diverse maxima (welke dan?)
- hulp in het buitenland tot 100 % met max €150
- hulpmiddelen (steunzolen, pruik, bh enz.) max e.b. 140 euro en vergoeding 100% met max € 100
- paramedische hulp max. € 20 per behandeling, 24 beh.
- preventie (stoppen met roken, diëtiste enzo) voor het eerste 100% tot €175,-- en de laatste 100% met max € 115
- psychologische zorg max. € 500
- tandheelkunde 85% tot max €1000 en bij < 18jr 85% max. € 2.000 voor orthodontiebehandeling.

Dus... (tenminste, zo lees ik het),..

Tenzij ik al kinderen heb die orthodontie nodig hebben, ik zelf een gebit heb wat er van ellende uitrolt, ook nog een heel erge kinderwens heb, en daar extra zorg enzo bij nodig heb, ik ook nog verwacht dit jaar naar het buitenland op vakantie te gaan en ik níet zeker weet of mijn reisverzekering de onkosten dekt, en daarnaast prothese nodig heb om te lopen, een bril om te zien en een hoortoestel om te horen.... En het risico dat de steunzool zijn werk niet goed doet, en na afloop van de vakantie aangewezen ben op langdurige fysiotherapie en omdat dát niet meteen werkt ik een hulpvraag neerleg bij Guru Jomanda ...

tja... dán zou ik overwegen deze verzekering zó te nemen :D :shock: :lol:

Amelia

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Amelia »

69Jaar - Gepensioneerd - alleenstaand bruto Pen+AOW =1800 per maand
Nét boven de 25.000.- pj.
Van de 171.- voor particuliere verzekering betaald nu de werkgever 141.- als tegemoet koming. Die gaat vervallen.
Per saldo dus mijn last nu netto 31.- permaand PLUS 24% over die 141.- = ongeveer belasting 35.-
totaal kosten particuliere verzekering m/veel extra ZorgKst 66.-

Nu onbekende premie b.v 100.- basis (geen extra)
Bijdrage aan fiscus ong. 100.- ink.bijdrage
Totaal worden mijn maandlasten mat 200./.66.- = 134 PER MAAND MEER
LASTEN!!!!! Dit is 7.4 % meer kosten aan zorg!
Hoe we gaan er op vooruit.

Reken ik fout.?
Niemand legt deze situatie uit op radio of TV
Mieke

Dana30
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:17

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Dana30 »

Ja maar zo kan je alle verzekeringen wel onder de loep nemen. Verzekeren is uiteindelijk een bepaling van je risico. Je verzekert iets voor het geval er iets gebeurd.
Als je de bakker een euro geeft, dan weet je dat je een brood krijgt, maar zo werkt het met verzekeringen nou eenmaal niet.

Je verzekert toch ook allemaal je huis tegen brand, maar in 99% van de gevallen brand je huis gelukkig nooit af.

Het is niet zo dat je een premie betaalt voor een verzekering en dat je dan ook gegarandeerd gebruik maakt van de vergoeding. Als het zo zou werken dan zou er geen verzekeringsmaatschappij meer verzekeringen aanbieden of tegen torenhoge premies.

Je bepaalt zelf wat jij een risico vindt en dan kies je ervoor of je dit wel of niet wilt verzekeren ( naast de verplichte verzekeringen uiteraard)

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door -margriet- »

Ik wil alleen maar zeggen, dat het bést heel slim is om te kijken of je dat aanvullende pakket nodig hebt en wát daarop wordt vergoed.

Dat is ook het stuk premie wat op dit moment de marktwerking veroorzaakt !!

Daarnaast zitten tóch een behoorlijk aantal aangeboren afwijkingen wél in het basispakket, waardoor je soms zomaar aanspraak daarop maakt!
(denk aan scoliose, of sommige aangezichts-, bot- of gewrichtsaandoeningen. Dan is het dus níet nodig om je extra te verzekeren en kun je volstaan met het basispakket.

Ook qua inhoud wordt er behoorlijk geconcurreerd in de aanvullende verzekeringen. Soms kun je ook voor modules kiezen.

Zomaar overstappen van een top-aanvullende verzekering naar een andere top-aanvullende verzekering... is niet altijd gunstig! :)


Overigens, kijk ook naar je eigen risico: Dat is in de meeste gevallen ongunstig! Voorbeeld van FBTO:

0 euro eigen risico 87,00 euro
100 euro eigen risico 82,83 euro Verschil is 4,17 euro per maand.

Dat betekent dat je dus 50,04 euro "goedkoper" uitbent, om vervolgens de eerste 100 euro zelf te betalen.

Johan Kools

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Johan Kools »

We moeten,wij de gepensionneerden moeten afwachten wat er na de
1 januari met ons AOW en Pensioen gebeurt.
Waarschijnlijk ontvangt u 4.5 % minder pensioen en 6.% minder AOW
Dan mag de premie wel laag zijn maar je krijgt al minder geld binnen.
Sterkte en reken goed.

[email protected]

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik hoor niet anders dan dat de werkgever de inkomensafhankelijke premie zal gaan betalen, maar mijn salarisbetaler vertikt het, dat is namelijk het ABP en die betaald niets, wel als een fpu hebt maar AOWers tellen niet mee. Ik wil niet klagen, maar wij zijn de laatste 4 jaar er al 30 procent aan bestedbaar inkomen op achteruuitgegaan. Nu gaan we er volgend jaar ook nog eens € 75 op achteruit(tenminste als de inkomensafhankelijke premie niet hoger zal zijn dan de beloofde 4,4 procent). Het wordt huilen volgend jaar. Waar o waar zou ik een compensatie kunnen vinden. Ik geloof dat we met zijn allen voor Robin Hood moeten gaan spelen en nemen van de hebbers en geven aan de niet hebbers.
m. vr. gr.
Johan Weinans

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

De overheid heeft bepaald dat je een bedrag van e 255,= terugkrijgt als je geen ziektekosten maakt. Als je ernstig ziek bent en dat drie keer op een rij en je hebt daardoor chemo en radio therapie nodig en bovendien 5 jaar lang medicijnen ben je blij dat je kunt overleven, De blijheid wordt door de regeling van de overheid behoorlijk getemperd. Dit kost je dus 5 jaar lang e 255,=.!javascript:emoticon(':cry:').
Hoe denken anderen hierover ?
[/i][/b]

dikke

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door dikke »

Van 39,95 naar 104,25 euro per maand inclusief AV verzekeringen bij Anderzorg de tandarstverzekering is flink uitgebreid bovendien vergoedt Anderzorg het medicijn plavix (2 euro per tablet) dit wordt door de meeste zorgverzekeraars niet vergoedt.

Kortom een goed alternatief

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door -margriet- »

Ik hoor niet anders dan dat de werkgever de inkomensafhankelijke premie zal gaan betalen, maar mijn salarisbetaler vertikt het, dat is namelijk het ABP en die betaald niets, wel als een fpu hebt maar AOWers tellen niet mee. Ik wil niet klagen, maar wij zijn de laatste 4 jaar er al 30 procent aan bestedbaar inkomen op achteruuitgegaan. Nu gaan we er volgend jaar ook nog eens € 75 op achteruit(tenminste als de inkomensafhankelijke premie niet hoger zal zijn dan de beloofde 4,4 procent). Het wordt huilen volgend jaar. Waar o waar zou ik een compensatie kunnen vinden. Ik geloof dat we met zijn allen voor Robin Hood moeten gaan spelen en nemen van de hebbers en geven aan de niet hebbers.
m. vr. gr.
Johan Weinans
AOW-ers krijgen niets vergoed, maar wel een hogere uitkering ter compensatie (bron belastingdienst).
En pensioengerechtigden krijgen een lager percentage (4,4%) (en ook geen vergoeding).

Har

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Har »

Met dank aan de VVD en de PVDA;;; W Bosje

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door inxsnl »

In het basis pakket :
Is kraamzorg opgenomen,stel ik ben een alleenstaande man
Ik moet er dan toch aan meebetalen.
Wat mij betreft mag er een man /vrouw polis komen!!!

Tim

ziezo

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door ziezo »

Nou Har. Ik denk, dat als de PVDA in de regering had gezeten, dit niet gebeurd zou zijn. Althans niet zo! De rijken weer rijker en de armen weer armer.

Maarja, zolang jij nog lekker in de winter naar de Provence kan gaan, gaat het met de rest van Nederland ook wel goed. Toch??????

Doe de groeten een Irma.........( la Does) :lol:

Anoniempj

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Anoniempj »

Waarom hoor of lees ik niks over Agis in Radar.

Oficeel zouden de zorg verzekeraars je een aanbod via telefoon moeten doen,maar dat doet Agis niet. Ik vind het niet zo erg,omdat het dat misschien nog ingewikkelder maakt,maar oficeel horen ze dat wel te doen.

Ten 2de is het eigelijk wel een beetje schandalig dat met z´n premie ook nog € 1,00 extra te vragen als je met acceptgiro betaald.

Agis gaat € 119,85 (€ 89,90 + € 28,95 + € 1,00) kosten.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Oficeel zouden de zorg verzekeraars je een aanbod via telefoon moeten doen,maar dat doet Agis niet. Ik vind het niet zo erg,omdat het dat misschien nog ingewikkelder maakt,maar oficeel horen ze dat wel te doen.

Ten 2de is het eigelijk wel een beetje schandalig dat met z´n premie ook nog € 1,00 extra te vragen als je met acceptgiro betaald.
Een aanbod via de telefoon? Die is nieuw voor mij, volgens mij zou alles op schrift moeten gebeuren zodat je ruim de tijd hebt (tot 1 maart 2006) om alles door te lezen en te beslissen.

Verder is betalen met een acceptgiro echt uit de prehistorie en levert het meer kosten voor het bedrijf op (controleren van betalingen enzo) waardoor de 1 euro extra gerechtvaardigd is. Stap over op automatisch incasseren en je bent er vanaf. Scheelt weer 1 euro :mrgreen:

johanuitdeopeninrichting

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door johanuitdeopeninrichting »

Dilbert29, jaren geleden kon je alleen maar met acceptgiro betalen. Toen zat die euro nog in de prijs. Iedereen wil je nu via een incassomachtiging laten betalen maar de toeslag houden ze in hun zak. Of heb jij die kortingen wel ontvangen ?

Als je nu een euro extra moet betalen kost het dus 2 euro !!!!!
Ik betaal die euro (of 1,25 tot 1,75) consequent niet en vraag bij een herinnering of ze de incasso via de kantonrechter willen regelen, die uiteraard kennis moet nemen van het door mij getekende contract met betrekking tot de incasso. Dan wordt het heeeeel erg stil.

boss1247

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door boss1247 »

betaal nu 12x72.70 voor 2 personen = 872.40
per1-1-2006 2x93.05 x 12 maande=2233.20
- 1360.80
toeslag 2 personen 1003.00
op achteruit == ===357.80 :roll: :?:

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Je vergeet wel de afschaffing van de zfw-wn en de verlaging van de awbz-premie (samen 2,5%) mee te rekenen.

U bent gezakt voor de cito-toets rekenen.

johanuitdeopeninrichting

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door johanuitdeopeninrichting »

30.000 x 2,5 % ====== 750 euro voordeel
30.000 x 6,5 % x 41,45 % ====== 780 euro nadeel

boss1247 is niet helemaal gezakt; hij zakt nog verder.
?Maar hij krijgt wel een eigen kwastje om zijn aambeien aan te stippen.

Gesloten