LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe zorgverzekering
Nieuwe zorgverzekering
Ziin er ook verzekeringen die geen kraamzorg en bevallingen dekken?
Die heb ik als man (59 jr.) niet nodig, evenals een bezoek aan de gynaecoloog.
Jan
Die heb ik als man (59 jr.) niet nodig, evenals een bezoek aan de gynaecoloog.
Jan
-
Re: Nieuwe zorgverzekering
Ik denk dat Jan de basiszorg bedoelt........en nee, ik zit met het zelfde probleem... bewust géén kinderen, dus kraamzorg en bevallingenzorg enzo heb ik allemaal niet nodig
En tóch betalen we ervoor....
Jammer hoor, in sommige gevallen kan juist dít ook heel kwetsbaar zijn.... (Het zou een soort basis-indien-nodig-item hebben moeten zijn).
En tóch betalen we ervoor....
Jammer hoor, in sommige gevallen kan juist dít ook heel kwetsbaar zijn.... (Het zou een soort basis-indien-nodig-item hebben moeten zijn).
Ik denk dat we met zijn allen betalen voor de mensen die het wel nodig hebben. Als je het pakket goed bekijkt zitten er een heleboel dingen in die sommige mensen wel en anderen weer niet nodig hebben. Ze moeten nu eenmaal een representatief pakket samenstellen.
Ik ben een man, dus ik wil graag niet meebetalen aan abortus, kraamzorg, gyneacologen, borstkanker en allerlei andere vrouwenkwaaltjes.
Verder ben ik jong, dus ik wil niet meebetalen aan rollators en al die andere zaken voor oude mensen. Wie oud is betaalt daar zelf maar voor. Als ik ooit zelf oud ben betaal ik dat wel met die uitgespaarde premie, maar je kunt ook eerder dood gaan.
En ik heb geen kinderen, dus ik wil niet meebetalen aan kinderartsen en al dat soort onzin. Wie kinderen wil dokt daar zelf maar voor.
Kortom: ik wil alleen betalen voor waar ik absoluut zeker van ben dat ik er zelf van kan profiteren. Met dit kabinet gaat dat dus niet lukken. Wie weet welke partij ik moet stemmen om een ziektekostenverzekering te krijgen waarbij ik niet solidair hoef te zijn, maar puur voor mijn eigen portemonnee kan kiezen?
Verder ben ik jong, dus ik wil niet meebetalen aan rollators en al die andere zaken voor oude mensen. Wie oud is betaalt daar zelf maar voor. Als ik ooit zelf oud ben betaal ik dat wel met die uitgespaarde premie, maar je kunt ook eerder dood gaan.
En ik heb geen kinderen, dus ik wil niet meebetalen aan kinderartsen en al dat soort onzin. Wie kinderen wil dokt daar zelf maar voor.
Kortom: ik wil alleen betalen voor waar ik absoluut zeker van ben dat ik er zelf van kan profiteren. Met dit kabinet gaat dat dus niet lukken. Wie weet welke partij ik moet stemmen om een ziektekostenverzekering te krijgen waarbij ik niet solidair hoef te zijn, maar puur voor mijn eigen portemonnee kan kiezen?
Die bestaat volgens mij niet. Ik wil ook niet meebetalen aan rollators, kinderartsen etc maar er is weinig keuze.
We hebben in Nederland nu eenmaal een solidair systeem en daar is tot op heden geen enkele partij aangekomen. Dat kan volgens mij ook niet, omdat de kosten dan onbetaalbaar worden.
We hebben in Nederland nu eenmaal een solidair systeem en daar is tot op heden geen enkele partij aangekomen. Dat kan volgens mij ook niet, omdat de kosten dan onbetaalbaar worden.
Gast, u wilt als man niet betalen voor borstkankerbehandeling. Wel, ik als vrouw, dan ook niet voor de behandeling van prostaatkanker.
-
Ben benieuwd of Gast misschien wel rookt of drinkt...want de volgende stap is dan dat niemand meer wil meebetalen aan longkanker of leverproblemen... of misschien heb je wel kans op diabetes omdat je teveel eet.... kortom..ook jij kan ziek worden en daar betalen we dan ook allemaal aan mee... je opmerking is dus wel erg kort door de bocht.
Kortzichtigheid troef hier. Ik kende twee mannen die gestorven zijn aan borstkanker en sinds een paar maanden blijkt een buurman daar ook aan te lijden. Typisch vrouwelijk kwaaltje dus.
Ik betaal nu mee aan de rollator van iemand, ja nou en. Over een tijdje ben ik zelf aan de beurt. En het gaat hoogstwaarschijnlijk om een paar dubbeltjes.
Wat veel asocialer is is dat mensen zich willens en wetens (voor 'kuch' de armen worden al regelingen getroffen) niet verzekeren en er van uit gaan dat men ze toch wel helpt. Anderen betalen tenslotte het gelag. Van mijn part laten ze die figuren op straat liggen.
Ik betaal nu mee aan de rollator van iemand, ja nou en. Over een tijdje ben ik zelf aan de beurt. En het gaat hoogstwaarschijnlijk om een paar dubbeltjes.
Wat veel asocialer is is dat mensen zich willens en wetens (voor 'kuch' de armen worden al regelingen getroffen) niet verzekeren en er van uit gaan dat men ze toch wel helpt. Anderen betalen tenslotte het gelag. Van mijn part laten ze die figuren op straat liggen.