LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Van Tiscali naar Planet verhuist[/b]

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
resp001357

[b]Van Tiscali naar Planet verhuist[/b]

Ongelezen bericht door resp001357 »

Zonder ook maar inspraak te hebben gehad is mijn Tiscali adsl-contract over geheveld naar Planet. Omdat ik nog een contract had tot maart 2006 ben ik volgens Planet bij hun nu ook verplicht om mij aan het contract te houden. Ik wil graag naar een andere provider maar volgens Planet moet ik mijn abbonnementskosten gewoon door blijven betalen tot maart.
Mag dit zomaar?

Roland50

Re: [b]Van Tiscali naar Planet verhuist[/b]

Ongelezen bericht door Roland50 »

Ik was ook klant van tiscali en hebt mijn contract 2 maanden voor het
einde van de looptijd per fax opgezegd en een bevestiging gekregen.
Mijn contract loopt tot 5-12-2005.
Ik ben overgestapt op wanadoo+telefonie per 20-10-2005 perfect gegaan !

Nu heb ik op 31-10-2005 om 20.26uur een email van Tiscali gekregen dat ik per 1-11-2005 overga naar planet-internet(3,5uur! van te voren).

De volgende emails heb ik verstuurd.

Geachte heer,mevrouw,

Mijn Tiscali abonnement wordt beëindigt op 1 december 2005.
Ik wenst GEEN papieren of emails te ontvangen van planet internet,omdat ik een contract had met tiscali.
Ik zie nu per email dat ik morgen (1 november) overga naar planet internet.

Bij deze wil ik u er op wijze dat ik hier niet mee akkoord ga en mijn contract met tiscali
direct per 1 november 2005 opzegt.

Aangezien dat ik aan al mijn betalingsverplichtingen voldaan hebt,neem ik aan dat er niets meer van mijn rekening wordt afgeschreven en mijn email adressen worden gesloten.

Met vriendelijke groet,

ANTWOORD Tiscali:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 31-10-2005 met ticketnummer 305164. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Op 26 juli 2005 heeft KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overgenomen. Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk. U behoort tot die groep klanten.

Vanaf 1 november 2005 wordt uw Tiscali dienstverlening voortgezet door KPN-internetprovider Planet Internet. U bent of wordt hierover door KPN per e-mail geïnformeerd.

U kunt op dit moment uw vragen en/of verzoeken NIET meer bij Tiscali indienen. U kunt hiervoor contact opnemen met Planet Internet via het GRATIS telefoonnummer 0800 – 0200803.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services
Marijke Binnendijk

Tiscali bv
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT
http://helpdesk.tiscali.nl

VOLGENDE EMAIL:

Geachte mevrouw Binnendijk,

Om maar met de deur in huis te vallen,

Uw antwoord op mijn vraag is geen antwoord,maar een verwijzing naar Planet Internet waar ik niks mee temaken hebt.

Mijn contract was met tiscali en is bij deze met ingang van 1 november 2005 onmiddellijk ontbonden wegens eenzijdigecontract verandering.

Sowieso is het niet netjes om op 31-10-2005 om 20.27 per email te kennen geven dat op 1-11-2005 (3,5 uur later) ik als (EX) klant van tiscali overga naar planetinternet.

Regel maar met planetinternet dat ik meteen uit hun bestand wordt gehaald.

Tip:Je moet nog even een paar cursussen volgen hoe je een email netjes kunt beantwoorden,en mensen niet probeert af te schuiven met standaard antwoorden.

ANTWOORD:Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 09-11-2005 met ticketnummer 310713. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Wij betreuren het ten zeerste dat u niet tevreden bent met de de informatie, verstuurd op 26 juli en 31 oktober, omtrent de overname.

Echter, Tiscali kan uw verzoek tot opzegging niet r in behandeling nemen. Zoals eerder gemeld, ligt vanaf 1 november jl. de volledige dienstverlening van uw ADSL abonnement bij Planet Internet. Zij dragen derhalve ook zorg voor de verwerking van uw opzegging.
Wij verzoeken u derhalve vriendelijk uw bericht te sturen naar Planet Internet. Uw abonnement zal anders, tegen uw wens in, automatisch door blijven lopen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Afdeling Customer Services
Marijke Binnendijk

Tiscali bv
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT
http://helpdesk.tiscali.nl

Ik heb hierna gebeld met Tiscali en deze wilde me niet te woord staan en zij dat ik nu klant van planet-internet ben en met mijn(Tiscali) probleem planet maar moet bellen.
Ik denk laat maar even lopen tot er een grote enveloppe in de brievenbus valt van....Planet-internet.
Brief (ongeopend)retour afzender gestuurd met de mededeling dat ik geen abbo bij planet hebt.
Even stil...17 November € 14,99 van mijn rekening afgeschreven planet-internet!
Meteen teruggeboekt met code:geen machtiging verleend.
Dag erna geld is teruggestort.
Even stil.
Vandaag 1-12-2005 € 14,99 van mijn rekening afgeschreven planet-internet!
Meteen teruggeboekt met code:geen machtiging verleend.

Kwaad geworden toch maar planet-internet gebeld 10 minuten gewacht.
Zeiden dat het niet hun probleem was maar Tiscali.(wat eigenlijk ook waar is)
Vertelde me ook nog leuk dat mijn abbo pas 6 januari 2006 was afgelopen en dat ze nog geen opzegging hadden gekregen.
GGGGGrrrrrrrrrrrr.
Ze heeft een melding? aangemaakt(na lang aandringen) en zou bericht krijgen over hoe en wat.

Dus ik wacht af.(wordt vervolgd)

herootje

Ongelezen bericht door herootje »

resp001357: in jou geval loopt je contract nog door tot maart 2006, het feit dat je contract nu is overgenomen door KPN, ontslaat je niet van je contractsverplichting, al was het alleen maar omdat het contract één op één is overgenomen door Planet. Je kunt nu wel overstappen naar een andere provider, maar dan zul je de abonnementskosten t/m maart 2006 moeten doorbetalen.

Emphyrio

Ongelezen bericht door Emphyrio »

Ook hier de VERPLICHTE overstap van Tiscali adsl naar Planet Internet.

Kwam erachter doordat ik een brief thuis kreeg. Kwam er ook achter doordat Tiscali alle email daarover heeft gestuurd naar mijn emailadres gekoppeld aan adsl. had al maanden niet gechecked op mijn adsl inbox op webmail... misschien beetje dom.. maarja

In ieder geval schrijft Planet Internet me zomaar ongevraagd 14,95 af van mijn bankrekening en volgens mij mag dat niet.

Tot zover nergens op gereageerd en ga dat ook niet doen. Ik vorder alles terug wat Planet me van mijn bankrekening aftrekt en naar lang wikken en wegen heb ik besloten per direct over te stappen naar xs4all.

Tot zover

PS mijn Tiscali adsl abbo loopt vanaf november 2003 (dus zit niet met opzeg termijn denk ik(

en verder ik koop nooit weer een PC bij DELL.
Doei

Emphyrio

Iets van 34 Miljoen ofzo heeft Tiscali gebeurd door verkoop van klanten..

Google maar eens op "Tiscali verkoopt klanten".

Wat ik nu doe is alles tot op 1 eurocent wat ze me vanaf NU berekenen direct terughalen via bank.

Heb me inmiddels al aangemeld bij xs4all.
(Ik weet het dat loopt ook via kpn).

Groet

edjekroketje

Ongelezen bericht door edjekroketje »

Wederom lees ik hier weer van die heerlijke in spreektaal geschreven e-mails die nog bol staan van de taalfouten ook! "Planet" en "Internet" zijn twee worden en moeten derhalve worden gescheiden door een spatie. Even bij de les blijven dus!

Het is volgens mij redelijk simpel; KPN en Tiscali hebben niets onwettigs gedaan bij de verkoop van de contracten van Tiscali naar KPN. Dat daarna KPN besluit om de hele boel onder te brengen bij een van haar providers (die dat werk dagelijks doen) lijkt me ook helder. Daar kan ik allemaal mee leven.

Waar ik jeuk van krijg is als KPN beslissingen voor mij gaat nemen die ik zelf wil nemen. Het zal even lekker worden als een ander beslist of ik naar dat bepaalde planet abonnement moet. Misschien had ik wel een duurder contract met XS4all af willen sluiten.
Daarom even mijn overwegingen om op te stappen bij Planet zodra de kans zich voordoet; ik had misschien wel klant van KPN willen blijven als ik zelf had mogen kiezen, men mij tijdig van deze keuzemogelijkheid op de hoogte had gebracht, en mij eventueel de mogelijkheid had geboden om mijn contract op te zeggen, waarbij de opzegtermijn al bekend was.

Het is jullie hopelijk duidelijk; ik ben ook één van de gedupeerden, en vanwege de bovenstaande argumenten wil ik absoluut geen contract met een KPN provider!
Gemiste kans KPN telecom!

Emphyrio

Net weer gebeld met 0900-1905

gesproken met (goede medewerker).
Probleem opgelost.
per 01-01-2006 abbonement kosteloos stopgezet. (omdat mijn opzeg termijn dicht bij de overname ingangsdatum zat).

aansluiting bij xs4all bekend inmiddels en geen probleem.
de afschrijving van 14,95 door Planet inderdaad teveel. moest 9,95 zijn.
Uiteraard betaal ik over november en december nog wel 9,95 omdat ik adsl behoudt.
kan als per 15 december het tiscali signaal gaat stoppen gebruik maken van Planet inbel adsl username en wachtwoord zonder dat het abbonement overgaat.

de verwachting is dat voor 01-01-2006 de aansluiting via xs4all zal werken.

Kortom toch al met al wel netjes opgelost. het koste wat moeite da's waar maar het is gelukt.

Groetjes en take care en succes allemaal.

voor vragen email me.

Emphyrio

Hey all.

Nieuw Topic. (ik weet het)

Ervaring:!

ik heb maar weer eens gebeld naar zowel tiscali en Planet.
verwachte echt niks....

maar het is toch gelukt!

Mijn abbonnement is per direct opgezegd!

(ging in vanaf november 2003)

Ik ben nu over naar XS4all.
(Veel duurder ik weet het).

Zover ik begrijp nu (correct me if i am wrong).. ben ik van zowel tiscali als Planet af.

Wat ik gedaan heb! --> Bellen met 0900-1715

alles nog maal weer eens uitgelegd... Nieuw Nr 0900-1915
weer gebeld....

ook daar verteld dat ik snap dat er geld wordt afgetrokken...
want ik hou adsl...
Ook daar verteld dat ik NIET naar Planet over wil..

wel gezegd dat ik snap dat zolang ik adsl heb en hou daarvoor kosten worden afgetrokken.

Ook gezegd dat ik over will naar xs4all.

uiteindelijk en het duurde even begrijp ik dat het is gelukt.
Zoals ik nu begrijp ben ik van Tiscali en Planet Internet af en ga ik over naar xs4all per 1 -1-2006

T is nu nog even afwachten maar ik denk wel dat dat gaat lukken.

Vragen ?

Mail me

PS de gehele overname van de tiscali klanten door Planet is en grote puinhoop begreep ik en dat is het ook.

Emphyrio

Geplaatst op 08 Dec 2005 22:20 door Emphyrio

--------------------------------------------------------------------------------

Yah ik heb gesproken met een helpdesk medewerk (alle lof)
Yah mijn tiscali abbonement is over naar xs4all.

True maar waar! met een vleugje Humor kom je er wel.

Wat ik heb bereikt tot nu: 1 GEEN Planet Internet

2: ONMIDDELIJKE teruggave van 14,95 door Rabobank van wat Planet mij ongevraagd van mijn ban account afftrok

3: het wel opnieuw storten van $$ is ook wel logisch .. immers ik hou adsl connectie.

4 het nieuwe abbonement bij xs4all.

dus zogauw xs4all mij adsl doorgeeft stopt mijn betaling aan Planet.

5: Ooit eens geweesr op Worldonline.nl Nina Brink en haar zooitje aandelen... dat pikte ik. was over van Worldonline.nl naar Tiscali. (Vlekkeloos)
maar deze van Tiscali naar Planet Pikte ik niet.

Het resultaat is toch wel nieuw abbo naar xs4all.

(Veel duurder)

maar toch,

Groet van Emphy

Emphyrio

Wederom lees ik hier weer van die heerlijke in spreektaal geschreven e-mails die nog bol staan van de taalfouten ook! "Planet" en "Internet" zijn twee worden en moeten derhalve worden gescheiden door een spatie. Even bij de les blijven dus!

De arrogantie alleen al!
ooit gehoord van dislectie? edjekroketje?

maar goed aan allen ! Ik ben van Tiscali en Planet af en over naar xs4all,

per 1 december 2006

Emphyrio

Quoote

De arrogantie alleen al die je tentoon spreidt.

skycam

Ongelezen bericht door skycam »

Geachte heer, mevrouw,

Uit uw gegevens mag blijken dat ik een klant bij u ben, ik ben dit niet.
Derhalve zie ik geen noodzaak mijn abonnement op te zeggen.

Ik heb nu op 3 verschillende manieren geprobeerd duidelijk te maken dat ik geen klant ben van Planet Internet. Ik ben dit ook nooit geweest.
Ik vraag u per direct mijn gegevens uit uw administratie te verwijderen.

Er is geen machtiging afgegeven om geld van mijn bankrekening te incasseren, ik heb nooit een abonnement bij Planet Internet afgesloten.
Indien u van mening bent dat dit wel het geval is eis ik dat u mij kopieën van de machtiging en het aanvraagformulier voor uw abonnement (met mijn handtekening) aan mij overlegt.

De volgende keer dat er geld van mijn bankrekening wordt geïncasseerd zal ik alle correspondentie (via mail en telefoon) overdragen aan mijn rechtsbijstandsverzekering.
Tevens zal ik contact opnemen met mijn bank betreffend het onrechtmatig afschrijven van geld van mijn bankrekening.

Met vriendlijke groet,

B. van Rossum.

N.B.
Ik denk dat ik wel weet hoe ik in uw klantenbestand ben terechtgekomen en ik wil dit graag toelichten.
Vanaf medio 2001 tot 28 Oktober 2005 ben ik klant geweest bij Tiscali op het KPN Netwerk.
Op 25 September 2005 heb ik ADSL met telefonie via het Tiscali netwerk aangevraagd en deze verbinding is op 28 Oktober 2005 opgeleverd.

Op 1 November 2005 zijn alle Tiscali klanten op het KPN netwerk aan Planet Internet "verkocht". Op de één of andere manier stond ik nog in dat bestand.
Ik zit echter vanaf 28 Oktober 2005 niet meer op het KPN netwerk en heb dus nog geen byte van uw diensten kunnen afnemen.
Indien u vast blijft houden aan de opzegtermijn van 1 jaar (dus t/m Oktober 2006) vraag ik u dit met Tiscali te regelen.

Ondertussen heb ik al bijna 8 euro verspild aan uw telefonische helpdesk.
Een vergoeding in deze kosten vind ik ook niet meer dan redelijk.

porcepic

Ongelezen bericht door porcepic »

Planet beloofde overgenomen Tiscali-klanten een abonnement dat naadloos aansluit bij dat van Tiscali. In mijn geval werd dat Planet Comfort (50 euro per maand). Dit is het bedroevende resultaat:

1. Geen instructies of verantwoordelijkheid voor aanpassen modems. Ook niet voor de mijne die 2 jaar geleden voor 250 euro door Tiscali werd geleverd. Planet neemt alleen verantwoordelijkheid voor door KPN geleverde modems.

2. De homepageruimte werd teruggebracht van 50 naar 25 MB. (ex-Worldonline-klanten bij Tiscali hadden 2 x 50 MB) Hiervan werd in de abonnementsvergelijking bij overname geen melding gemaakt. Op een webpagina van Planet werd ex-Tiscali-klanten 50 MB beloofd.

3. Het ruimhartig beleid voor dataverkeer van de homepage bij Tiscali werd door Planet gelimiteerd tot een krenterige 1 GB per maand, nauwelijks genoeg om bij intensief dagelijks onderhoud zelf de homepage te controleren. Planet beloofde Tiscali-klanten “geen datalimiet”; daarbij werd niet vermeld dat homepages daarvan zouden zijn uitgezonderd.

4. De pagina-specifieke homepage-aliassen van Tiscali werden zonder voorafgaande waarschuwing omgezet naar de index. De bezoeker krijgt nu een andere pagina dan hij oproept. Een ongegeneerd ingrijpen in de homepages zelf dus en tegen de regels voor fatsoenlijk internet-verkeer. Pagina-specifieke aliassen bij Planet zijn niet mogelijk.

5. Het doorlink advies van Planet voor de homepages bij Tiscali naar de homepages bij Planet is niet “Search Engine Friendly”. Klanten met een verworven hoge plaats bij de zoekmachines kunnen daardoor die positie verspelen. Een 301 redirect blijkt (bij mij) niet te werken (niet te kunnen?).

6. De abonnementskosten werden automatisch afgeschreven, nog voordat de overname, met alle technische mankementen vandien, behoorlijk op de rails stond. De abonnementskosten worden na afloop van de contracttermijn met Tiscali verhoogd.

7. Antwoorden op mails om opheldering hebben een inhoud als: “Dat is te moeilijk om via mail te beantwoorden, daarvoor moet u de helpdesk bellen”. De helpdesk heeft wachttijden van een half tot een uur.

AudiS4

Ongelezen bericht door AudiS4 »

Sinds Tiscali gestopt is met de dienstverlening in het gebied waar ik woon heb ik geen verbinding meer met internet. Uren met de helpdesk aan de telefoon gezeten. Planet zegt dat het probleem bij KPN zit, erg frustrerend als je 5 jaar zonder problemen verbinding hebt gehad met internet,

En aan het bericht van porcepic van 15 Dec 2005 kan ik nog toevoegen dat Planet in tegenstelling tot Tiscali bepaalde poorten blokkeert. Dit zijn nu net de poorten die ik gebruik. Volgens mij is dit een vorm van verandering van de aangeboden dienstverlening. :evil:

wikki

Ongelezen bericht door wikki »

Mijn voormalig Tiscali adsl abonnement liep ook via het KPN netwerk
maar ik heb van tevoren wel eerst 2 e-mail berichten van Planet Internet gekregen met het verzoek om mijn abonnement bij Planet Internet te activeren dus heb ik mijns inziens wel een keuze gehad want ik had toch ook kunnen kiezen om het abonnement niet te activeren en naar een andere provider kunnen overstappen, of zie ik dat verkeerd?
Over Tiscali zelf ben ik niet zo tevreden want ik had tenminste wel een bedankje verwacht voor het jarenlang klant zijn :)
Mijn ervaring met Planet Internet is tot nu toe wél positief, ik heb zelfs in de paar laatste maanden van 2005 gratis Music Stream credits ontvangen waarmee je per maand gratis een complete cd kon downloaden. Tevens onving ik daarna een gratis digitale draadloze telefoon als welkomstgeschenk ter waarde van ca. 140 Euro. M.i.v. 2006 krijg ik per maand 4 Euro Music Stream credits gratis bij het Planet Internet abonnement. Van al deze gratis dingen wist ik van tevoren niets af en waren dus een leuke verrassing.
Mijn abonnementskosten zijn hetzelfde gebleven als ik bij Tiscali gewend was. :D [/url]

Gesloten