LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring CZ

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

Ervaring CZ

Ongelezen bericht door hubbie »

Wie heeft er ervaring met CZ :!:

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

Ik. Tot nu toe goede ervaringen, behalve dan dat ik de offerte voor de nieuwe zorgverzekering niet helemaal vertrouw (ik heb het idee dat ze me meer proberen aan te smeren dan dat ik nu aan aanvullende verzekeringen heb).

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

Cz is 1 van de betere zorgverzekeraars in Nederland, goed getest door de consumentenbond en ook nog voordelig met premies.

Het aanbod 2006 sluit aan op het pakket van 2005, vandaar dat er een hogere aanvullende verzekering wordt aangeboden. Dit is bij alle zorgverzekeraars zo (dit heb ik trouwens in een ander topic al toegelicht)

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Bzzz »

Wij zijn ook bij CZ, maar wij hebben nog geen aanbieding ontvangen.
Wanneer hebben jullie 'm gekregen dan? Dan zal ik 'ns bellen.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

Ik heb de internetvariant van de CZ verzekering en kreeg per mail het bericht dat ik mijn nieuwe polis op internet kon bekijken.

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

De aanbiedingen van CZ kunnen tot 14 dec. in de bus vallen. Ze worden verspreid over 3 weken verstuurd.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Pas op, dat je niet de NATURA-polis van CZ neemt. En kijk goed of de restitutiepolis wel een echte restitutiepolis is. En wat betreft de vermeende kwalitieit van CZ: ik vind de folders die ik kreeg niet goed. Ze zijn niet duidelijk.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

En waarom zou ik niet de naturapolis van CZ moeten nemen?

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, aangezien CZ met 99% van de zorgverleners (ziekenhuizen in Nederland 100%) een contract heeft voor de naturapolis.

En de restitutiepolis is wel degelijk een echte restitutiepolis, dus verklaar je aub eens nader.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Bailey »

Bzzz, je moet de aanbieding van je zorgverzekeraar voor 16 december in de bus hebben. Bellen heeft dus nog geen nut, je bent niet de enige verzekerde die een brief moet krijgen. CZ heeft dus nog even de tijd.

Laat je overigens niet gek maken door mensen die een natura verzekering afraden. Dit zouden ze doen omdat je dan niet meer kan kiezen naar welke zorgverlener zou gaan. Dit is echter niet waar. Met nagenoeg alle zorgverleners worden overeenkomsten afgesloten en je kan gewoon bij je eigen huisarts of tandarts blijven.

fpsmits
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:24

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door fpsmits »

Deze week heb ik van mijn tandarts vernomen dat hij nog geen enkel contract heeft met een zorgverzekerraar. Hij heeft zelfs geen enkele aanbieding ontvangen. Hij geeft ook aan dat zijn collega's ook nog geen enkele informatie hebben ontvangen.
Echter, op de internetsite van CZ staan alle tandartsen in mijn regio vermeld als zijnde gecontracteerd.
Dan komt men al snel tot een percentage va 99%.
Ik heb CZ daarover gebeld en kreeg als antwoord, dat de tandarts dan maar zelf inititatief moest nemen.
Mijn vraag blijft echter, wat gebeurt er volgende jaar als mijn tandarts geen contract afsluit, omdat hij het niet eens is of wordt met de condities. Krijg ik dan een bericht van CZ om maar uit te zien naar een andere tandarts?
P.s. Ook alle huistartsen staan als gecontracteerd, maar kan ik daar van op aan??

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan blijf je bij dezelfde tandarts maar moet je de kosten zelf betalen en dan terug declareren lijkt mij.

fpsmits
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:24

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door fpsmits »

Het gaat in eerste instantie om het feit dat CZ aangeeft met alle tandartsen in mijn regio een contract te hebben, wat volgend mijn tandarts, zeker wat hem betreft, niet waar is. Hoe betrouwbaar is de informatie op internet dan?

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

Tandartsen hoeven niet zoals bv ziekenhuizen gecontracteerd te worden voor tarieven. Eigenlijk zijn dus alle tandartsen akkoord, naar welke tandarts je ook gaat (ook al heeft hij/zij geen contract) worden die kosten toch vergoed. De tandarts kan wel een overeenkomst met CZ afsluiten voor het aut. declareren van nota´s.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste mensen,
Alle zorgverzekeraars vertellen dat zij met 99% van de zorgverleners contracten heeft gesloten. Maar zoals jullie zelf al geconstateerd hebben, hoeft dat helemaal niet te kloppen. En als je een naturapolis hebt en dan toch met een niet gecontracteerde zorgverlener te maken hebt (niet irreeel bij bijvoorbeeld fysiotherapie) dan is de vergoeding die je ontvangt meestal lager als je een naturapolis hebt. Bovendien zorgt een restitutiepolis ervoor, dat de consument meer keuzevrijheid houdt. De zorgverzekeraar zal eerder kiezen voor groot en goedkoop, terwijl wij als consument meer op kwaliteit en persoonlijke aandacht letten.

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Multi »

Mijn ervaring met en bij CZ is positief echter het nieuwe pakket dat mij aangeboden wordt maakt dat ik wat wantrouwiger ben geworden zeker na lezen van de kleine lettertjes.

Het basispakket zal heus wel goed zijn, het gaat mij om de aanvullende verzekeringen, n.l. het basispakket sluit je af voor één jaar terwijl de aanvullende verzekeringen voor DRIE jaar moet worden afgesloten?
Ik heb een raar voorgevoel dat vooral de aanvullende verzekeringen een geweldige winstpakker voor de Zorgverzekeraars gaan worden.

Of zo een periode van DRIE jaar ook bij andere Zorgverzekeraars van toepassing is kan ik niet beoordelen maar je zal maar in 2007 over willen naar een andere Zorgverzekeraar, zit je nog voor twee jaar aan CZ gekoppeld met je aanvullende verzekeringen.

Multi

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door webmaat »

Mathilde,

Het is nu 2005 en daarvoor zullen de bestaande contracten wel gelden. Ook de mensen die bijv. maandag voor het eerst aan de slag gaan / een uitkering krijgen, moeten nog tot 1 januari een ziekenfondsverzekering voor 2005 afsluiten.

Waarschijnlijk komt er pas op 31 december te staan met wie CZ in 2006 allemaal een contract heeft.

hartelijke groeten
Webmaat

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Geplaatst op 16 Dec 2005 21:30 door Multi  
------------------------------------------------------------------------
Mijn ervaring met en bij CZ is positief echter het nieuwe pakket dat mij aangeboden wordt maakt dat ik wat wantrouwiger ben geworden zeker na lezen van de kleine lettertjes.

Het basispakket zal heus wel goed zijn, het gaat mij om de aanvullende verzekeringen, n.l. het basispakket sluit je af voor één jaar terwijl de aanvullende verzekeringen voor DRIE jaar moet worden afgesloten?
Ik heb een raar voorgevoel dat vooral de aanvullende verzekeringen een geweldige winstpakker voor de Zorgverzekeraars gaan worden.
Een contract van 3 jaar is idioot!. Dat heb ik bij geen enkele verzekeraar gezien. Je moet wel meestal minimaal 2 maanden (soms 3 maanden) voor contractdatum opzeggen, dus normaal gesproken voor 1 november 2006 als je er in 2007 vanaf wil. Vergis je je niet met die 3 maanden opzegtermijn?

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

Een contract van 3 jaar is idioot!. Dat heb ik bij geen enkele verzekeraar gezien. Je moet wel meestal minimaal 2 maanden (soms 3 maanden) voor contractdatum opzeggen, dus normaal gesproken voor 1 november 2006 als je er in 2007 vanaf wil. Vergis je je niet met die 3 maanden opzegtermijn?
De termijn van drie jaar geldt voor zover ik in de polisvoorwaarden kan vinden alleen als je de meest uitgebreide tandartsverzekering neemt of de aanvullende verzekering supertop: polissen met alles erop en eraan dus. Na de eerste drie jaar gaat de verlenging per jaar.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door rjdrent »

Tot nu toe goede ervaringen, behalve dan dat ik de offerte voor de nieuwe zorgverzekering niet helemaal vertrouw (ik heb het idee dat ze me meer proberen aan te smeren dan dat ik nu aan aanvullende verzekeringen heb).
Volgens mij doen ze dat allemaal. Mijn vrouw kreeg een offerte van De Friesland, waar ook de duurste aanvullende verzekering werd aangesmeerd. Datzelfde gebeurde bij mijn eigen offerte van Ohra.

Gesloten