LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helpdesk medewerkers.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Emphyrio

Helpdesk medewerkers.

Ongelezen bericht door Emphyrio »

Er stroomt een hele zooi over jullie. Ik begrijp dat jullie er ook weinig aan kunnen doen.

Ik wil wel zeggen aan die ene helpdesk-medewerker. BEDANKT je hebt me geholpen.

Groet van ikke

Captain Pervert

Re: Helpdesk medewerkers.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Helpdeskers krijgen veel te maken met het onvermogen en/of onwil van mensen om te luisteren, het onvermogen om gedetailleerd hun probleem uiteen te zetten, opgekropte woede die ze dan botvieren op een arme student die wat probeert bij te verdienen door asociale mensen tewoord te staan.

Wat mij betreft mag er wel een Europese Dag Van De Helpdesker woden ingesteld.

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

jeeeeuj :P.

Ik kan het allemaal wel goed hebben overigens hoor. Als je een beetje intelleligent, sociaal, technisch en analytisch vaardig bent (wat een student wel kan zijn), is het prima werk. Maar de meeste mensen die dat zijn, hoeven niet op een helpdesk te werken, (tenzij ze student zijn). Mensen die écht geschikt zijn voor een technische helpdesk zijn helaas gewoonweg te duur omdat je aan teveel eisen moet voldoen (en dan kan je beter fulltime werk krijgen ;)).

Maar het werk is heel leuk naar mijn mening. De meeste calls zijn niet eens vervelend, dat zijn gewoon mensen die niet weten wat ze moeten doen, hoe iets werkt, hoe ze iets in moeten stellen enzovoor. Een beetje inlevingsvermogen en helder uitleggen (en vragen of ze het begrijpen) en dat soort klanten is zo blij als een kind :).

En de moeilijke gevallen zijn ook helemaal niet zo erg als ze lijken naar mijn mening. Zolang je mensen maar goed uitlegt waarom er bepaalde dingen aan de hand zijn, je excuus aanbiedt als je werkgever een fout heeft gemaakt, begrip toont dat een probleem vervelend is en duidelijk uitlegt wat de vervolgstappen zijn en ook problemen goed en snel kan analyseren (en oplossen als de problemen door instelling/config/software/kabels van de klant veroorzaakt worden, wat gelukkig bij goede adsl providers het gros (>>80%) van de calls is), kom je een heel eind en heb je harstikke leuk werk en krijg je elke dag vaak zat complimenten van klanten, zelfs van degene die al bizar lang ergens een probleem mee

Ik hoor helaas ook vaak zat medewerkers die amper weten wat ze doen of heel bot en star zijn en alleen maar weten dat iets zo is omdat het zo is... Sja, dan heb je volgens mij inderdaad kutwerk...

PS: Ook de regelrechte kutklanten (de mensen die weigeren een firewall uit te schakelen als je dat even wil uitsluiten ofzo of die direct de baas willen spreken of die direct in de verdediging schieten als je om bekabeling vraagt, waarmee je zelfs bij die klanten meer dan de helft van de problemen verhelpt) zijn prima te doen, ik vind dat altijd wel een uitdaging en vind het ook altijd wel leuk om een vreselijk correct zinnetje in het gesprek te mixen "meneer, het is mijn bedoeling om uw probleem op te lossen, alleen dan moet ik wel weten wat het probleem is en daarvoor zou ik graag willen dat u met mij meewerkt. Als u dat niet wenst te doen, kan ik u niet verder helpen", schelders schuldig laten voelen door heel vriendelijk te reageren en gelijk een positief aanbod te doen is ook leuk :P.

Ik vind het prima werk!

Emphyrio

Ongelezen bericht door Emphyrio »

Yah ik heb gesproken met een helpdesk medewerk (alle lof)
Yah mijn tiscali abbonement is over naar xs4all.

True maar waar! met een vleugje Humor kom je er wel.

Wat ik heb bereikt tot nu: 1 GEEN Planet Internet

2: ONMIDDELIJKE teruggave van 14,95 door Rabobank van wat Planet mij ongevraagd van mijn ban account afftrok

3: het wel opnieuw storten van $$ is ook wel logisch .. immers ik hou adsl connectie.

4 het nieuwe abbonement bij xs4all.

dus zogauw xs4all mij adsl doorgeeft stopt mijn betaling aan Planet.

5: Ooit eens geweesr op Worldonline.nl Nina Brink en haar zooitje aandelen... dat pikte ik. was over van Worldonline.nl naar Tiscali. (Vlekkeloos)
maar deze van Tiscali naar Planet Pikte ik niet.

Het resultaat is toch wel nieuw abbo naar xs4all.

(Veel duurder)

maar toch,

Groet van Emphy

Gesloten