LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met z'n allen naar Den Haag????

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Iedereen, ja werkelijk iedereen loopt te klagen over het nieuwe ziektekostenstelsel, maar niemand doet wat. Een miljoen mensen die tegen zichzelf klagen daar heeft niemand last van maar een miljoen mensen protesterend op het binnenhof is een ander verhaal. Waarom doen jullie dat dan niet?
Kunnen jullie aan Hoogervorst, De Geus, Zalm en minister BALKELLENDE laten zien hoeveel iedereen er op achteruit gaat. Bovendien hebben veel mensen nog niet eens in de gaten wat de fiscale gevolgen zijn voor 2006. Gehandicapten en ouderen die in aanmerking kwamen voor terugggaaf buitengewone lasten komen hier nauwelijks meer voor in aanmerking, aangezien de basispremie niet meer voor de berekening meedoet en dat scheelt een slok op een borrel.

IN ELG GEVAL: ik meld mij aan voor een protestdemonstratie in Den Haag.


Marianne :lol:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Vraag me af of die zoutzakken in Den Haag zich daar iets van aantrekken, hoor. Ze tonen alle begrip van de wereld en nemen glimlachend eventueel ingezamelde handtekeningen aan, waar ze vervolgens hun kont mee afvegen, denk ik.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach we mogen toch een keer in de 4 jaar voor een tel democraat zijn. Het moment dat je een knopje in mag drukken van een of andere onbenul. Daarna worden de kaarten geschut en moet je in onze democratie je bek houden. Een select groepje maakt de dienst uit en hebben schijt aan eenieder. OH OH OH wat hadden we toch een geluk toen de muur viel. Alleen jammer dat de mentaliteit die de mensen daar toen door de strot heen gedrukt werd door een select groepje verdacht veel lijkt op het huidige systeem in, wat eens was, ons mooie tolerante, met de buurt in een fijn sociaal contact levende, landje.

edl65
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2005 14:52

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door edl65 »

Misschien dat dit helpt, met dank aan dit rampen kabinet.

Forse netto achteruitgang op loonstrookje in 2006; onderzoek salarisverwerker IBS: Particulier verzekerden zonder kinderen het hardst in portemonnee getroffen.

Honderdduizenden werknemers gaan er fors in inkomen op achteruit als de nieuwe zorgverzekering per 1 januari 2006 in werking treedt.

Lees alles op:

http://www.ibs.nl/ibsnl/WebExpress.nsf/ ... enDocument

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door roel26 »

Beste mensen,

Voor 90% van de Nederlandse bevolking is de nieuwe zorgverzekering een vooruitgang, stop toch eens met klagen! Jullie weten volgens mij niet eens hoe goed we het hebben vergeleken met een groot gedeelte van de rest van de wereld, en dan heb ik niet eens over 3de wereldlanden maar over andere Europeese landen en Amerika.

Iedereen weet het altijd beter.....ik wordt daar eerlijk gezegt een beetje gek van.

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Beste Roul

De onderwijsgelden zijn ook al niet goed terecht gekomen zie ik.
"Ik wordt" is fout. De t moet eraf. Ook "gezegt" is fout; moet met een d in plaats van met een t.

Bovendien begint Nederland al aardig af te zakken in het rijtje van beste Europese landen. Qua gezondheidszorg stonden we op de 4e plaats en nu op de 16e. Het kan natuurlijk nog lager.

Marianne

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Beste Roel,

Nog even dit Roel. Voor IEDEREEN wordt het zorgstelsel duurder, niet alleen voor 10% van de bevolking.
Maak je vooral niet blij met een dode mus.

Je hebt wel gelijk. Wij zijn (vooralsnog) beter af dan veel andere mensen.

Groetjes

Marianne

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door Mk »

magmeijer, uit andere posts krijg ik sterk de indruk dat roel bij CZ werkt. Daar is helemaal niets mis mee, maar waarschijnlijk is hij wel een beetje gehersenspoeld: de grote winnaars van dit hele circus zijn namelijk de zorgverzekeraars.

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Hi Mk,

Mmmm, zou best kunnen dat hij van het CZ is. Ach ja, of je nou door de hond of door de kat gebeten wordt nietwaar?
Het belangrijkste is natuurlijk dat je goede zorg krijgt, toch?
Ook daar valt trouwens nog veel in te verbeteren.


Marianne

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door roel26 »

Beetje kinderachtig om me te gaan bekritiseren op 2 kleine taalfoutjes magmeijer, we zitten hier niet bij het nationale dictee.

En je geeft aan dat iedereen er volgend jaar op achteruit gaat. Dat mag je van mij dan wel eens nader toelichten, want dat is nl klink klare onzin!!

arry
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2005 11:36

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door arry »

Vanmorgen kwam ik erachter dat mijn nieuwe premie 110 Euro wordt en dat is 50 Euro per maand meer en dus 600 Euro per jaar , terwijl ik zo'n 200 Euro aan toeslag zou terug krijgen . Ben benieuwd wie me die overige 400 Euro betaald als we er toch op vooruit zouden gaan volgens jaar .

De energie wordt ook duurder dus ik kom nog meer tekort dan die 400 Euro .

Minister Zalm lacht zich te barsten toch .
Al heeft hij meestal zo'n vuile glimlach op z'n smoel .

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door roel26 »

Die overige €400,- worden waarschijnlijk volledig gecompenseerd via het inkomen. Dit komt doordat de zkf premie voor werknemers (1,45%) komt te vervallen, de AWBZ premie wordt verlaagd en er een aantal kleine fiscale maatregelen getroffen worden, waardoor het netto inkomen aanzienlijk zal stijgen (voor personen die momenteel zkf verzekerd zijn)

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door henkgeluk »

magmeijer,

heb ik dan toch gelijk gekregen!

het zit zo,in de kennissen kring vertelde ik begin dit jaar,dat hoogervorst cum suis hiermee een bedoeling had ,die diverse kanten opwerkt.
de kennissen zeiden,hoe weet jij dat nou! ik vertelde dat ik dat nog niet kan bewijzen,omdat er nog totaal geen gegevens waren.

zij zeiden ,als je gelijk krijgt ,ben je heldderziende.

helderziendheid bestaat m.i niet maar vele zaken ook op ander gebied heb ik helaas wel gelijk in gekregen!

waar hebt u die info vandaan?

2e vwb de no-claim waar ik ook mijn gedachten over heb gebezigd zit er ook een hiaat m.i in de wetgeving! immers gelijke gevallen moeten gelijk worden behandeld! zieken zijn niet gelijk aan gezonde mensen die de no-claim geheel terug krijgen.chronisch zieken nooit.
wat denkt u ,maken we een kans in hoger beroep (belastingrechter)

vrgr

henk geluk

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door cisdy »

@ Roel26.

Hallo roel, ga er eens even voor zitten ......jij zegt 90% van nederlanders gaan erop vooruit.
Leuk hoor en zal misschien ook wel.
Alleen Nederland kent inmiddels al meer dan 16 miljoen inwoners. Waarvan er dus zo'n 14.400.000 vooruit gaan........
Maar die andere 10% ......dat zijn toch ruim 1.6miljoen nederlanders die er alsnog op achteruit gaan. Lijkt misschien niet veel , maar is wel veel.

Zelfs nog meer dan de 1 miljoen waar de topic mee gestart is.

gr

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door roel26 »

De mensen die er op achteruit gaan zijn voornamelijk particulier verzekerden zonder kinderen (en zelfstandige ondernemers), deze mensen gaan nu opeens belasting betalen over de 6,5 proc werkgevers bijdrage. Deze bijdrage wordt al jaar en dag voor zkf verzekerden geheven + nog eens de werknemersbijdrage van 1,45% (die volgend jaar komt te vervallen). Misschien hebben die 2 verdieners met 2 dikke salarissen het dus wel al die jaren veel te goed gehad....!?

Die 10% is trouwens een erg ruime schatting...

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door zxc »

:oops: :oops: :oops:
en maar klagen, gooi de boel plat
in belgie en frankrijk doen ze het ook.
maar hier is het ieder voor zich.
dus ga lekker door met klagen
onderneem iets met mekaar.
ik loop mee voorop :twisted:

mvg

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door henkgeluk »

vooreerst, hoogervorst heeft gelijk dat als we de zorgkosten kunnen verminderen moet dat ook,immers anders kunnen we over enkele jaren de zorg niet meer betalen,en dan zijn we een derde wereld land.
alles in overweging hebbende het volgende> enorme vergrijzing(hogere zorgkosten) alle mensen die niet werken moeten toch zorg.
dus ook asielzoekers,drugverslaafden ,etc etc.ieder mens moet geholpen worden,geen misverstand over mogelijk.

maar...het venijn zit in de staart,dat nou net de vvd dat gaat uitvoeren!
hoogervorst cum suis heeft zijn achterban natuurlijk verzekerd van goede zorg. ik zal hier niet opnoemen wat de minder bedeelde niet krijgt wat hem toekomt,kijk maar naar zembla en laatst op 3 kanalen de artsen die de alarm klok al aan het luiden zijn!

kort door de bocht,hoe je het wend of keert de zorg wordt duurder.
maar. vvdérs en rijken(is idem door de bank genomen)! kunnen altijd om de wachtljsten heen ,om even in een ander land (belgie,duitsland ) een operatie te ondergaan met de juiste (dure ) medicijnen.

dit is de tweedeling ten top! dit wordt nog erger ,let maar op .

ik houdt mijn hart vast.letterlijk en figuurlijk!!

waarvan akte,

vrgr

henk geluk

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Roel,

Het was een geintje hoor. Zelf schrijf ik soms ook dingen en als ik ze later weer lees bloos ik ervan. Niemand is perfect.

Sorry hoor!!!

Marianne

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Hallo Allemaal,

ALLE werknemers gaan over de inkomensafhankelijke premie van 6,5% belasting betalen tot een maximum van 30.000,00 euro. Bij een inkomen van 30.000,00 euro is dat 1950,00 euro per jaar dus. Dit is aanzienlijk meer dan de 1,45% werknemerspremie en de korting op de AWBZ premie van 0,9%.
De no-claim korting van 255,00 euro die u evt terug krijgt als u geen 'schade' heeft gehad is een koekje van eigen deeg vanuit een eerdere bezuinigingsronde.
Voor de mensen die in het 4,4% vallen, gepensioneerden, zelfstandigen etc. is het nog erger. Zij moeten belasting betalen over de 4,4% maar krijgen zelfs geen tegemoetkoming.

Het is niet voor niks dat er zoveel veranderingen zijn ingevoerd per 1 januari a.s. Ook de bijtelling wordt maandelijks verrekend en de premies worden gewijzigd. Zo onoverzichtelijke als maar zijn kan.
Niemand weet straks meer hoe het in elkaar steekt en zit met zijn handen in het haar (behalve degene die kaal is en een pruik nodig heeft want die zitten straks ook niet meer in het pakket en dan kun je dus niet met je handen in het haar zitten).

Marianne

assie en mellis
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2005 18:53

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door assie en mellis »

Ik ga € 60,00 per maand meer betalen.
Ik ben gehandicapt,rolstoel afhankelijk, hulphond afhankelijk.
We verdienen net boven modaal. Geen zorg toeslag en al helemaal geen no claim. Dus meer dan de helft meer premie per maand. Zie ik dat ook terug op mijn WAO loonstrook?Volgens mij niet.

groetjes Astrid

Gesloten