LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijdrage in de ziekteksten door werkgever

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
spiderman

Bijdrage in de ziekteksten door werkgever

Ongelezen bericht door spiderman »

In mijn arbeids overeenkomst met mijn huidige werkgever ben ik overeengekomen dat de werkgever 50% van mijn ziektekosten vergoed.
Wat gebeurt er met deze bijdrage bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel in 2006.
Mijn werkgever is hier onduidelijk over, k vrees dus dat deze bijdrage zal komen te vervallen!
Kan dit zomaar, contractueel ben ik toch deze bijdrage overeengekomen!

powaqqatsi

Re: Bijdrage in de ziekteksten door werkgever

Ongelezen bericht door powaqqatsi »

Ja dat heb ik ook.

Bij mij komt het volgens mij te vervallen, voorzover ik weet. Er wordt inderdaad weinig over gezegd. Het is overigens niet zo dat de werkgever er per definitie op vooruitgaat. Hagt af van de mix ziekenfonds/particulier verzekerden.

Ik vraag me ook af of dit zomaar kan komen te vervallen, het is immers een secundaire arbeidsvoorwaarde.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Zelf weet ik het niet, maar de meeste juristen die er verstand van zouden moeten hebben zeggen dat de werkgever per 1.1.2006 mag stoppen met die vergoeding, omdat er een andere vergoeding (die de werkgever af moet dragen) voor in de plaats komt. Binnen een contractsverhouding spelen immers de redelijkheid en billikheid ook een rol. Die huidige vergoeding is bedoeld om je premie te betalen, die meestal hoger is dan wat je in 2006 gaat betalen. Het zou niet redelijk zijn als de werkgever 6,5% af moet dragen en jou ook nog je vergoeding doorbetalen.

powaqqatsi

Hoe het ook zij, het betekent voor mij en iedereen die nu nog een werkgeversbijdrage ontvangt dat die er per definitie op achteruit gaan.

Hoogervorst bedankt.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Nee, dat is niet zo powaqqatsi. Vooral je uitspraak dat het voor IEDEREEN een achteruitgang is, is natuurlijk nonsens. Het hangt er vanaf hoeveel je nu van je werkgever krijgt en hoeveel je aan premie betaalt.

powaqqatsi

Graag hoor ik rekenkundig voorbeeld van iemand met een werkgeverbijdrage (die dus particulier verzekerd is) die er niet op achteruit gaat.

Hoe het ook zij ik ga er FORS op achteruit. En ik kan je "verzekeren" ik ben geen topverdiener.

Hoogervorst bedankt.

Gesloten